
Дмитро Павличко свого часу висловив цікаву думку про взаємозв’язок мови і музики. Він сказав: «Геніальні композитори Моцарт і Бетховен, Глинка і Чайковський, Барток і Стравінський користувалися українськими мелодіями у своїй творчості, а це значить, що вони чули вібрацію найвищих небес нашої мови».
Мабуть, досить символічним є таке поєднання, органічним, чуттєвим.
28 по 30 березня у стінах Криворізького музичного коледжу «поєдналися Мова і Музика» в рамках VІІІ Всеукраїнської олімпіади з української мови серед студентів закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку молодшого спеціаліста.

У складі журі були задіяні викладачі кафедри української мови: голова журі – Ж. В. Колоїз, д. філол. н., професор, завідувач кафедри української мови, заступники голови – І. О. Іншакова, к. філол. н., доцент, Т. І. Вавринюк, к. філол. н., доцент.

Урочисте відкриття олімпіади відбулося 28 березня і супроводжувалося привітаннями гостей та учасників. За участі учителів-філологів педагогічних, медичних і технічних коледжів відбулась конференція «Сучасні тенденції та аспекти в роботі викладача української філології», де професор Ж. В. Колоїз виголосила доповідь «Лінгвальний простір духовного коду». Така небуденна й актуальна тема викликала у присутніх інтерес і жваво обговорювалася. Розглядалися також питання, пов’язані з проведенням ЗНО серед студентів коледжів.

День змагань – 29 березня – був досить напруженим для учасників Олімпіади, адже кожен мав продемонструвати свої знання на високому рівні. Журі перевіряло роботи у складі двох комісій. До складу першої, яка перевіряла олімпіадні відповіді студентів педколеджів, увійшли проф. Ж. В. Колоїз, доц. І. О. Іншакова, друга комісія на чолі з проф. О. В. Кульбабською і доц. Т. І. Вавринюк визначала найкращі роботи серед студентів технічних та інших коледжів.

Після визначення переможця в кожній секції відбулося урочисте нагородження. Жанна Василівна привітала найкращих студентів педагогічних коледжів, які здобули призові місця, вручила почесні грамоти.

30 березня – останній день Олімпіади, який учасники провели на екскурсіях визначними місцями Кривого Рогу.
Викладачі кафедри української мови КДПУ дякують викладачам-філологам з інших міст за цікаве співробітництво, а майбутнім учасникам бажають нових перемог і здобутків на філологічній ниві з неподоланним прагненням до пізнання рідного Слова.
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 657

Урок – перше вогнище, зігрівшись біля якого,
людина прагне стати мислителем.
В. Сухомлинський
26 березня 2018 року відбулося відкрите заняття професора кафедри української мови, д. пед. н., З. П. Бакум.
Тему для відкритої лекції було обрано цікаву й актуальну в умовах модернізації сучасної української освіти, а саме: «Типологія уроків української мови».
Зінаїда Павлівна вміло здійснила аналіз дидактичної і лінгводидактичної літератури з питань, присвячених типології шкільних уроків з урахуванням специфіки навчання української мови. Як відомо, кожний урок охоплює безліч різних видів робіт, прийомів, методів і засобів навчання, що визначають характер діяльності вчителя і учнів. Такі багатоаспектні явища насилу піддаються групуванню і класифікації. Тому поза увагою лекторки не залишилися й проблемні питання класифікації й групування уроків.

На відкритому занятті були присутні викладачі кафедри української мови: Ж. В. Колоїз, Т. І. Вавринюк, С. А. Бузько, І. О. Іншакова, К. А. Качайло, Н. М. Малюга, Н. М. Шарманова, Н. А. Березовська-Савчук, Л. С. Цоуфал.
Повертаючись до епіграфа, можна підсумувати, що Зінаїда Павлівна Бакум показала високий академічний рівень лекційного заняття. Вона довела, що майстерність педагога і лінгводидакта полягає в постійній взаємодії зі студентами, коли «животворний вогонь» заняття підтримується креативною енергією розуму викладача і науковими надбаннями в царині методики навчання української мови.
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 225
22 березня 2018 року відбулася відкрита лекція викладача кафедри української мови, доктора педагогічних наук Тетяни Михайлівни Мішеніної.
Тема заняття «Прикметник як частина мови», розглянута на лекції, вивчається згідно з програмою навчальної дисципліни «Сучасна українська літературна мова». Мета заняття: поглибити знання про прикметник як частину мови; навчити застосовувати їх у практичній діяльності, навчити класифікувати прикметники, виокремлювати їх з-поміж інших частин мови; розвивати мовне чуття студентів, їхнє уміння сприймати й засвоювати новий матеріал, уміння диференціювати мовні явища; виховувати інтерес до мовного матеріалу.
Основним змістом роботи на занятті є розкриття наукових думок про прикметник як частину мови; специфіку граматичних категорій прикметника; лексико-граматичні розряди прикметників.
На занятті були присутні викладачі кафедри української мови: Ж. В. Колоїз, Л. А. Білоконенко, С. А. Бузько, Т. І. Вавринюк, І. О. Іншакова, К. А. Качайло, Н. А. Березовська-Савчук, Г. Г. Демиденко, Л. С. Цоуфал.
Викладачі зазначили, що Тетяна Михайлівна не тільки формує наукову складову навчальної діяльності студентів, а й уміння брати активну участь у вивченні засад морфології, розглядати проблемні питання, розвивати логічність і самостійність суджень. Як справжній педагог вона сприяє пробудженню творчості, удосконаленню культури мовлення та спілкування, виховує емоційну культуру студентів.
Досвід роботи Тетяни Михайлівни заслуговує найвищої оцінки та рекомендації до балотування на присвоєння вченого звання професора.
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 410
Є поети, творчість яких особливо насичена думками, змаганням ідей, інтелектуальними шуканнями
М. Рильський
21 березня 2018 року студенти першого курсу факультету української філології (група УАФ-17) та факультету іноземних мов (група АНФ-17-2) побували на зустрічі з відомим криворізьким журналістом, літератором, видавцем Володимиром Стецюком.
Така неаудиторна зустріч, літературна вітальня, була організована працівниками бібліотеки КДПУ на чолі з директором бібліотеки Г. М. Віняр і відбулася в читальній залі головного корпусу.
Питання, яких торкався Володимир Стецюк у презентації власних поетичних збірок, ті теми, які він підіймає у своїй творчості стосується наболілих питань нашого українського сьогодення. Війна, мир, боротьба, національна пам’ять – усе це переосмислено й утілено в поетичних образах, близьких кожному по-своєму. Червоною ниткою пройшла через усю творчу зустріч думка про роль молоді в сучасній українській історії. Володимир Васильович переконаний, що молодь знаходиться в авангарді подій, вона гинула на Майдані в боротьбі за ідеї, вона ж вмирає на Сході, захищаючи рідну землю. Тому надзвичайно актуальною й подекуди символічною стала присутність студентів саме першого курсу, тих молодих людей, які тільки почали крокувати стежками самостійного життя і формувати власні переконання про минуле й прийдешнє України. За такими свіжими юнацькими думками, переконаний В. Стецюк, стоїть майбутнє нашої держави, адже голос молоді звучить переконливо. Студенти із захопленням слухали історії написання поетичних рядків, були глибоко вражені інтимною лірикою, супроводжуючи вірші частими оплесками.
Викладачі кафедри української мови, проф. Т. М. Мішеніна, ст. викл. Г. Г. Демиденко, які разом зі студентами долучилися до заходу, дістали силу-силенну задоволення від спілкування із криворізьким поетом.

Викладачі і студенти висловлюють щиру вдячність Володимиру Васильовичу Стецюку за годину творчості, поетичної свободи, прикладу вірної громадянської позиції. Бажаємо яскравого успіху, роботи в поетичній майстерні із задоволенням і щедрими результатами, нехай кожен день залишає після себе тільки приємні спогади.
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 323
«Майстерність – це те, чого
можна досягти»
А. Макаренко
20 березня 2018 року доцент кафедри української мови, к. філол. н., Т. І. Вавринюк провела відкрите заняття зі студентами першого курсу з теми «Характеристика лексики української мови за сферами функціонування».
Лейтмотивом заняття можна по праву вважати афоризм Ліни Костенко – «Лиш народи, явлені у Слові, достойно жити можуть на землі». Тетяна Іванівна як викладач з великим досвідом роботи, як вправний методист зуміла репрезентувати класичну лекцію з лексикології на високому рівні, ураховуючи всіх потреби й можливості першокурсників.
Варто відзначити, що протягом заняття було дотримано всіх принципів навчання: принципу свідомості й активності студентів; активізації пізнавальної діяльності; науковості; систематичності й послідовності; наочності; принципу емоційності навчання. Останній принцип, до речі, є настільки природнім у викладацькій роботі Тетяни Іванівни, що сприяє не тільки легшому засвоєнню знань студентами, а й створює на занятті доброзичливу, теплу атмосферу. А це вкотре доводить, що справжній педагогічній творчості немає меж!
Заняття відвідала декан факультету української філології Л. М. Семененко, а також викладачі кафедри української мови: З. П. Бакум, Л. А. Білоконенко, Т. М. Мішеніна, С. А. Бузько, В. А. Городецька, Н. М. Малюга, Н. М. Шарманова, Н. А. Березовська-Савчук, Г. Г. Демиденко, Л. С. Цоуфал.
Обговорюючи відкриту лекцію, колеги звернули увагу на головне: Тетяна Іванівна – професіонал свої справи, прекрасний науковець, вона використовує індивідуальний підхід до кожного студента, проводить систематичну й послідовну роботу з вивчення дисциплін кафедри української мови з майбутніми філологами.
Відвідування відкритих занять сприяє перенесенню кращих методів роботи одного педагога у практику діяльності інших, надихає кожного викладача на пошук нових методів навчання, спонукає до самовдосконалення. Усім відомо, що без відкритих занять неможливо поширювати й упроваджувати передовий педагогічний досвід. На підтвердження цих думок згадаймо вислів відомого вченого й педагога Миколи Пирогова: «Як же можна це довести інакше, як не запросивши товаришів на свій урок і не переконавши на власному досвіді».
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 226

Довго сам учись, якщо хочеш навчати інших.
У всіх науках і художествах плодом є правильна практика.
Г. С. Сковорода
16 березня студенти 4 курсу факультету української філології знову сіли за університетські парти після тривалої й насиченої педагогічної практики в загальноосвітніх школах, гімназіях і ліцеях.
Своїми враженнями вони поділилися з викладачами і студентами молодших курсів уже в навчальних аудиторіях на заняттях. Як зауважили студенти, оцінку своїм педагогічним діям зробити важко, однак розповісти про тижні «бойового хрещення» учительськими буднями можуть детально, з усіх сторін, а головне – з посмішкою і легкістю в серці.
За словами Вікторії Ткаченко, студентки групи УМЛ-14, стіни Криворізької гімназії № 95 тепло та дружелюбно прийняли молодих учителів, надали змогу долучитися до професії словесника, показати ті знання, здобуті у процесі навчання, творчо підійти до проведення уроків різних типів, виховних і позакласних заходів. Особливо важливим є те, що робота з дітьми допомогла усвідомити відповідальність і багатогранність праці вчителя, а цього не можна навчитися в аудиторіях університету. Кожен міг проявити свою креативність, власне бачення сучасного й майбутнього навчального процесу. Педагогічна практика – це чудова нагода для студентів, учорашніх школярів, побувати на місці вчителя і зрозуміти його радість і тривоги.
Студенти-практиканти висловили щиру вдячність усім учителям, адміністрації навчальних закладів, організаторам практики і викладачам кафедри української мови за незабутні дні у школі, які додають студентському життю принципово нових, неповторних барв.
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 283
РЕЗУЛЬТАТИ ТРЕНУВАЛЬНОГО ТЕСТУВАННЯ
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ,
проведеного 02 березня 2018 р. в Криворізькій гімназії № 127
|
№ з/п |
За 200-бальною шкалою |
за 12-бальною шкалою |
телефон |
|
1. |
181 |
10 |
097****625 |
|
2. |
180 |
10 |
068****528 |
|
3. |
170 |
9 |
098****631 |
|
4. |
167 |
9 |
097****026 |
|
5. |
167 |
9 |
067****647 |
|
6. |
167 |
9 |
098****454 |
|
7. |
166 |
9 |
067****631 |
|
8. |
164 |
8 |
098****638 |
|
9. |
161 |
8 |
098****431 |
|
10. |
160 |
8 |
098****966 |
|
11. |
160 |
8 |
098****291 |
|
12. |
157 |
8 |
098****381 |
|
13. |
155 |
8 |
098****965 |
|
14. |
152 |
7 |
098****664 |
|
15. |
152 |
7 |
096****530 |
|
16. |
148 |
7 |
068****189 |
|
17. |
147 |
7 |
098****419 |
|
18. |
146 |
7 |
098****164 |
|
19. |
145 |
6 |
067****346 |
|
20. |
144 |
6 |
097****147 |
|
21. |
144 |
6 |
068****868 |
|
22. |
138 |
5 |
068****158 |
|
23. |
137 |
5 |
068****532 |
|
24. |
137 |
5 |
067****972 |
|
25. |
137 |
5 |
068****841 |
|
26. |
136 |
5 |
098****166 |
|
27. |
136 |
5 |
098****050 |
|
28. |
136 |
5 |
097****743 |
|
29. |
135 |
5 |
067****671 |
|
30. |
134 |
5 |
096****117 |
|
31. |
134 |
5 |
097****414 |
|
32. |
133 |
5 |
096****782 |
|
33. |
132 |
5 |
067****424 |
|
34. |
131 |
5 |
097****070 |
|
35. |
130 |
4 |
097****142 |
|
36. |
128 |
4 |
097****559 |
|
37. |
127 |
4 |
067****990 |
|
38. |
127 |
4 |
096****407 |
|
39. |
126 |
4 |
068****272 |
|
40. |
125 |
4 |
098****159 |
|
41. |
122 |
3 |
097****934 |
|
42. |
120 |
3 |
098****731 |
|
43. |
119 |
3 |
068****416 |
|
44. |
118 |
3 |
096****883 |
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 210

Слова відомого педагога Василя Сухомлинського є надзвичайно актуальними для сучасної вітчизняної школи, не чужі вони й для викладачів Криворізького педагогічного.
02 березня 2018 року в межах профорієнтаційної роботи було організовано виїзну зустріч з учнями старших класів Криворізької гімназії 127, що знаходиться в найвіддаленішому куточку міста – Інгулецькому районі.

Як відомо, головною метою профорієнтаційної роботи у Криворізькому державному педагогічному університеті є пропаганда університету як вищого навчального закладу Дніпропетровщини, який забезпечує підготовку конкурентоздатних фахівців широкого спектру спеціальностей, що користуються постійним попитом у регіоні та Україні відповідно до вимог ринку праці інформаційного суспільства.
Так, у перші дні весни організатор заходу Качайло К. А., к. філол. н., доцент кафедри української мови завітала до Інгулецької гімназії, аби поділилася з присутніми інформацією про переваги навчання у КДПУ.

Ксенія Анатоліївна повідомила присутнім про основні напрями та спеціальності, за якими проводиться навчання і детально розповіла про особливості навчання на факультеті української філології. Вона звернула увагу учнів на те, що студенти факультету мають змогу не лише здобути фах учителя-словесника, але й мати додаткові спеціальності, а саме: «Мова і література (англійська мова)», «Практична психологія», «Редагування освітніх видань».
Також Качайло К. А. розповіла про насичене й цікаве студентське життя на факультеті: традиційні щорічні студвесни, концерти, зустрічі з відомими мовознавцями, літературознавцями, письменниками сучасності й багато іншого – захопливого, корисного, повчального.
У зв’язку з віддаленістю гімназії від центральної частини Кривого Рогу старшокласники не змогли взяти участь у моніторинговому тестуванні з української мови та літератури, яке відбулося у КДПУ в лютому. На засіданні кафедри було погоджено провести таке тестування у стінах гімназії, зорієнтувати учнів з особливостями питань ЗНО, психологічно налаштувати на подібні випробування в майбутньому. Загалом участь у пробному тестуванні взяли 20 учнів 11-х класів та 25 учнів 10-х класів.
Директор гімназії Воробйова Антоніна Анатоліївна і заступник директора з навчально-вихованої роботи Бущенко Вікторія Анатоліївна гостинно зустріли і всіляко допомагали К. А. Качайло у проведенні тестування.

Кафедра української мови щиро дякує адміністрації гімназії за сприяння у проведенні профорієнтаційної роботи та сподівається на подальшу співпрацю!
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 586

Для вивчення мови більш важлива вільна допитливість,
ніж грізна необхідність.
Аврелій Августин
01 березня 2018 року на кафедрі української мови відбулися секційні засідання звітної наукової конференції викладачів.
Відкрила наукове зібрання завідувач кафедри, д. філол. н., професор Ж. В. Колоїз, яка акцентувала особливу увагу на його важливості й усвідомленні того, що лінгвістична царина сьогодні потребує спеціальних досліджень, покликаних на моделювання українського мовного простору, розвиток української науки загалом, утвердження престижу українського мовознавства на тлі інших наук, зокрема й на східнослов’янських наукових теренах.

Наукові доповіді були пов’язані із дослідженнями актуальних проблем сучасної лінгвістики і лінгводидактики та комунікативно-прагматичного потенціалу текстів різного функційного призначення.
Про стан й особливості наукової роботи студентів повідомила З. П. Бакум, д. пед. н., професор у доповіді «Організація дослідницької діяльності студентів-філологів».
Доповідь С. А. Бузько, к. філол. н., доцента «Типи стилістично маркованої лексики» було присвячено проблемам стилістики, особливостям стилістичної диференціації лексичного складу української мови в постмодерному художньому дискурсі.
До проблем діалектології звернувся к. філол. н., доцент кафедри М. В. Вербовий у своєму виступі про «Особливості лексики, що пов’язана з їжею в говірках Нижньої Наддніпрянщини».

На специфіці дериватологічного напрямку лінгвістичних досліджень наголосила І. О. Іншакова, к. філол. н., доцент у доповіді «Типи асемантичних структурних елементів».
Своїми методичними науковими напрацюваннями поділилася з присутніми ст. викладач кафедри, керівник виробничої практики КДПУ Л. С. Цоуфал, виголосивши доповідь «Граматична компетенція як складник комунікативної компетентності учнів основної школи».
Цікавими й змістовними були доповіді аспірантів і здобувачів кафедри: «Критерії, показники та рівні розвитку полікультурної компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови» (здобувач І. А. Дирда), «Проблема гендерної конфліктної комунікації в україністиці» (аспірант Ю. В. Кекало) «Психологічні чинники формування компетентності міжкультурної комунікації студентів-іноземців» (здобувач С. С. Костюк).

Про специфіку сприйняття слухових образів, про мистецький хист В. Стуса створювати такі перцептивні аудіальні образи повідомила Ж. В. Колоїз, д. філол. н., професор у доповіді «Комунікативно-прагматичний потенціал аудіальних перцептивів у поетичному мовленні Василя Стуса».
До творчості цього відомого дисидента звернулася й В. А. Городецька, к. філол. н., доцент у доповіді «Порівняння як ознака художнього ідіолекту (на матеріалі поетичного мовлення В. Стуса)».
Новітні розвідки щодо реалізації різноманітних напрямів комунікативної лінгвістики презентувала Л. А. Білоконенко, д. філол. н., доцент у доповіді «Кооперативне спілкування: характеристика і причини вияву», сконцентрувала увагу присутніх на тісній взаємодії мовознавців і психологів, конфліктологів, а також на випрацюванні рекомендацій щодо успішної комунікації та співробітництва.
Актуальні ідеї щодо мовної маніпуляції висловили Т. І. Вавринюк, к. філол. н., доцент у доповіді «Засоби впливу в промовах Олеся Гончара» Н. А. Березовська-Савчук к. філол. н., ст. викладач у доповіді «Мовленнєва маніпуляція в сучасному українському публіцистичному дискурсі».

Доповідь Н. М. Малюги, к. філол. н., доцента «Християнська мораль і колективний етичний досвід у сучасному українському художньому дискурсі» викликала жваві дискусії щодо моральних та етичних проблем сучасного українського суспільства.
Питання національної самобутності українців були розглянуті в доповіді Т. М. Мішеніної, д. пед. н., професора «Лінгвальна інтерпретація національного портрета в українській літературній традиції».
На стилістичних аспектах синтаксису та його зв’язку з когнітивними й почуттєво-емоційними характеристиками художніх образів закцентувала увагу К. А. Качайло, к. філол. н., доцент у доповіді «Стилістичний ресурс односкладних речень у відтворенні синестезійної природи художнього тла».

Про мову сучасних ЗМІ вела мову Н. М. Шарманова, к. філол. н., доцент у доповіді «Прагматичний потенціал мовних кліше в новітніх українських медіа».
Доповідь Г. Г. Демиденко, к. філол. н., ст. викладача «Голосова поведінка українців і білорусів: особливості комунікативного мовчання (на матеріалі фразеології)» була присвячена міжмовним особливостям репрезентації несловесної поведінки.
Виступи респондентів завершила дискусія, у ході якої було проаналізовано виголошені доповіді й наголошено на перспективах досліджень.

- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 236
21 лютого світова спільнота відзначає Міжнародний день рідної мови. Це свято було започатковане в 1999 році на сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО. Воно спрямоване на підтримку мовного та культурного розмаїття. Адже, за оцінками фахівців, із 6000 мов, які нині існують, більшість знаходиться під загрозою зникнення в найближче десятиріччя. Привернення уваги міжнародної спільноти до цієї теми – важливий крок до визнання необхідності захистити різноманіття культур.
21 лютого 2018 року на факультеті української філології відзначалося свято Рідної мови – священного багатства українців.

У цей день філологи Криворізького державного педагогічного університету розповіли про історію появи свята, значення рідної мови в житті кожної людини, про незримий зв’язок мови з людськими повсякденними потребами мати гарний Дім, багату Країну, щасливих Громадян.
На заході були присутні шановні гості: ректор університету, д. філос. н., професор Я. В. Шрамко, перший проректор КДПУ, к. філол. н., доцент О. А. Остроушко, проректор з наукової роботи, д. пед. н., професор В. А. Гаманюк, голова первинної профспілкової організації, к. пед. н., доцент Л. В. Бурман, начальник навчально-методичного відділу університету к. фіз.-матем. н., доцент С. Л. Мальченко, декан факультету української філології, к. філол. н., доцент Л. М. Семененко, завідувач кафедри української мови д. філол. н., процесор Ж. В. Колоїз, завідувач кафедри української та світової літератур, к. філол. н., доцент Н. Г. Мельник, професорсько-викладацький склад, студенти різних курсів, вчителі шкіл міста. Зі вступним словом-привітанням звернулася до присутніх завідувач кафедри української мови Жанна Василівна Колоїз, наголосивши на тому, що мова є важливим чинником консолідації українців, щиро й від серця закликала присутніх поважати й цінувати рідне слово, не гордувати ним, пишатися його величчю, не боятися, не соромитися говорити українською мовою.
З вітальним словом виступив Ярослав Владиславович Шрамко, який розповів про історію свята, підкресливши актуальність вислову Ліни Костенко про те, що нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирає мову.
Традиційним для цього дня було відзначення кращих студентів за активну громадянську позицію, з нагоди свята, а також за їх небайдужість до життя факультету, їх завзятість, молодецький потенціал, і головне – любов до українського слова. Урочистими грамотами й пам’ятними подарунками було нагороджено тих викладачів і співробітників Криворізького педагогічного, які напередодні, 20 лютого, писали диктант і показали неабиякі знання правописних норм української мови.

Протягом години заходу глядачі з трепетом у серці слухали солодку поезію, зачаровувалися українською піснею, з болем і вірою у кращі часи й позитивні зміни молилися до Бога, аби Він зцілив українські душі, надихнув на добрі справи.
Одними з найважливіших слів, які пролунали в цей день зі сцени, були ті, що вказують на святий обов’язок кожного українця: благоговійно шанувати Богом дану нам Вітчизну, пізнавати серцем її страдницький шлях, її святих і святині, уболівати й молитися за неї, охороняти від знищення рідну мову та культуру.
...Українське слово.
Ти частка тих, що вже давно померли,
їх кров живуща, їх жага нетлінна,
безсмертне і величне, як Говерла,
багате і дзвінке, як Україна (Д. Луценко)
- Автор: Кафедра української мови
- Перегляди: 348










