Кафедра української мови
Факультет Української філології

1ПП

Довго сам учись, якщо хочеш навчати інших.

У всіх науках і художествах плодом є правильна практика.

Г. С. Сковорода

16 березня студенти 4 курсу факультету української філології знову сіли за університетські парти після тривалої й насиченої педагогічної практики в загальноосвітніх школах, гімназіях і ліцеях.

Своїми враженнями вони поділилися з викладачами і студентами молодших курсів уже в навчальних аудиторіях на заняттях. Як зауважили студенти, оцінку своїм педагогічним діям зробити важко, однак розповісти про тижні «бойового хрещення» учительськими буднями можуть детально, з усіх сторін, а головне – з посмішкою і легкістю в серці.

2ППЗа словами Вікторії Ткаченко, студентки групи УМЛ-14, стіни Криворізької гімназії № 95 тепло та дружелюбно прийняли молодих учителів, надали змогу долучитися до професії словесника, показати ті знання, здобуті у процесі навчання, творчо підійти до проведення уроків різних типів, виховних і позакласних заходів. Особливо важливим є те, що робота з дітьми допомогла усвідомити відповідальність і багатогранність праці вчителя, а цього не можна навчитися в аудиторіях університету. Кожен міг проявити свою креативність, власне бачення сучасного й майбутнього навчального процесу. Педагогічна практика – це чудова нагода для студентів, учорашніх школярів, побувати на місці вчителя і зрозуміти його радість і тривоги.

Студенти-практиканти висловили щиру вдячність усім учителям, адміністрації навчальних закладів, організаторам практики і викладачам кафедри української мови за незабутні дні у школі, які додають студентському життю принципово нових, неповторних барв.

4300

РЕЗУЛЬТАТИ ТРЕНУВАЛЬНОГО ТЕСТУВАННЯ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ,

проведеного 02 березня 2018 р. в Криворізькій гімназії № 127

з/п

За 200-бальною

шкалою

за 12-бальною

шкалою

телефон

1.   

181

10

097****625

2.   

180

10

068****528

3.   

170

9

098****631

4.   

167

9

097****026

5.   

167

9

067****647

6.   

167

9

098****454

7.   

166

9

067****631

8.   

164

8

098****638

9.   

161

8

098****431

10.          

160

8

098****966

11.          

160

8

098****291

12.          

157

8

098****381

13.          

155

8

098****965

14.          

152

7

098****664

15.          

152

7

096****530

16.          

148

7

068****189

17.          

147

7

098****419

18.          

146

7

098****164

19.          

145

6

067****346

20.          

144

6

097****147

21.          

144

6

068****868

22.          

138

5

068****158

23.          

137

5

068****532

24.          

137

5

067****972

25.          

137

5

068****841

26.          

136

5

098****166

27.          

136

5

098****050

28.          

136

5

097****743

29.          

135

5

067****671

30.          

134

5

096****117

31.          

134

5

097****414

32.          

133

5

096****782

33.          

132

5

067****424

34.          

131

5

097****070

35.          

130

4

097****142

36.          

128

4

097****559

37.          

127

4

067****990

38.          

127

4

096****407

39.          

126

4

068****272

40.          

125

4

098****159

41.          

122

3

097****934

42.          

120

3

098****731

43.          

119

3

068****416

44.          

118

3

096****883

 

4207

Г127 1

Слова відомого педагога Василя Сухомлинського є надзвичайно актуальними для сучасної вітчизняної школи, не чужі вони й для викладачів Криворізького педагогічного.

02 березня 2018 року в межах профорієнтаційної роботи було організовано виїзну зустріч з учнями старших класів Криворізької гімназії 127, що знаходиться в найвіддаленішому куточку міста – Інгулецькому районі.

фото

Як відомо, головною метою профорієнтаційної роботи у Криворізькому державному педагогічному університеті є пропаганда університету як вищого навчального закладу Дніпропетровщини, який забезпечує підготовку конкурентоздатних фахівців широкого спектру спеціальностей, що користуються постійним попитом у регіоні та Україні відповідно до вимог ринку праці інформаційного суспільства.

Так, у перші дні весни організатор заходу Качайло К. А., к. філол. н., доцент кафедри української мови завітала до Інгулецької гімназії, аби поділилася з присутніми інформацією про переваги навчання у КДПУ.

Г127 7

 

Ксенія Анатоліївна повідомила присутнім про основні напрями та спеціальності, за якими проводиться навчання і детально розповіла про особливості навчання на факультеті української філології. Вона звернула увагу учнів на те, що студенти факультету мають змогу не лише здобути фах учителя-словесника, але й мати додаткові спеціальності, а саме: «Мова і література (англійська мова)», «Практична психологія», «Редагування освітніх видань».

Також Качайло К. А. розповіла про насичене й цікаве студентське життя на факультеті: традиційні щорічні студвесни, концерти, зустрічі з відомими мовознавцями, літературознавцями, письменниками сучасності й багато іншого – захопливого, корисного, повчального. 

У зв’язку з віддаленістю гімназії від центральної частини Кривого Рогу старшокласники не змогли взяти участь у моніторинговому тестуванні з української мови та літератури, яке відбулося у КДПУ в лютому. На засіданні кафедри було погоджено провести таке тестування у стінах гімназії, зорієнтувати учнів з особливостями питань ЗНО, психологічно налаштувати на подібні випробування в майбутньому. Загалом участь у пробному тестуванні взяли 20 учнів 11-х класів та 25 учнів 10-х класів.

фото 2Директор гімназії Воробйова Антоніна Анатоліївна і заступник директора з навчально-вихованої роботи Бущенко Вікторія Анатоліївна гостинно зустріли і всіляко допомагали К. А. Качайло у проведенні тестування.

Г127 10

Кафедра української мови щиро дякує адміністрації гімназії за сприяння у проведенні профорієнтаційної роботи та сподівається на подальшу співпрацю!

Більше фотографій у галереї

4190

зкв1

Для вивчення мови більш важлива вільна допитливість,

ніж грізна необхідність.

Аврелій Августин

01 березня 2018 року на кафедрі української мови відбулися секційні засідання звітної наукової конференції викладачів.

Відкрила наукове зібрання завідувач кафедри, д. філол. н., професор Ж. В. Колоїз, яка акцентувала особливу увагу на його важливості й усвідомленні того, що лінгвістична царина сьогодні потребує спеціальних досліджень, покликаних на моделювання українського мовного простору, розвиток української науки загалом, утвердження престижу українського мовознавства на тлі інших наук, зокрема й на східнослов’янських наукових теренах.

звк7

Наукові доповіді були пов’язані із дослідженнями актуальних проблем сучасної лінгвістики і лінгводидактики та комунікативно-прагматичного потенціалу текстів різного функційного призначення.

Про стан й особливості наукової роботи студентів повідомила З. П. Бакум, д. пед. н., професор у доповіді «Організація дослідницької діяльності студентів-філологів».

Доповідь С. А. Бузько, к. філол. н., доцента «Типи стилістично маркованої лексики» було присвячено проблемам стилістики, особливостям стилістичної диференціації лексичного складу української мови в постмодерному художньому дискурсі.

До проблем діалектології звернувся к. філол. н., доцент кафедри М. В. Вербовий у своєму виступі про «Особливості лексики, що пов’язана з їжею в говірках Нижньої Наддніпрянщини».

зкв9

На специфіці дериватологічного напрямку лінгвістичних досліджень наголосила І. О. Іншакова, к. філол. н., доцент у доповіді «Типи асемантичних структурних елементів».

Своїми методичними науковими напрацюваннями поділилася з присутніми ст. викладач кафедри, керівник виробничої практики КДПУ  Л. С. Цоуфал, виголосивши доповідь «Граматична компетенція як складник комунікативної компетентності учнів основної школи».

Цікавими й змістовними були доповіді аспірантів і здобувачів кафедри: «Критерії, показники та рівні розвитку полікультурної компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови» (здобувач І. А. Дирда), «Проблема гендерної конфліктної комунікації в україністиці» (аспірант Ю. В. Кекало) «Психологічні чинники формування компетентності міжкультурної комунікації студентів-іноземців» (здобувач С. С. Костюк).

зкв4

Про специфіку сприйняття слухових образів, про мистецький хист В. Стуса створювати такі перцептивні аудіальні образи повідомила Ж. В. Колоїз, д. філол. н., професор у доповіді «Комунікативно-прагматичний потенціал аудіальних перцептивів у поетичному мовленні Василя Стуса».

До творчості цього відомого дисидента звернулася й В. А. Городецька, к. філол. н., доцент у доповіді «Порівняння як ознака художнього ідіолекту (на матеріалі поетичного мовлення В. Стуса)».

Новітні розвідки щодо реалізації різноманітних напрямів комунікативної лінгвістики презентувала Л. А. Білоконенко, д. філол. н., доцент у доповіді «Кооперативне спілкування: характеристика і причини вияву», сконцентрувала  увагу присутніх на тісній взаємодії мовознавців і психологів, конфліктологів, а також на випрацюванні рекомендацій щодо успішної комунікації та співробітництва.

Актуальні ідеї щодо мовної маніпуляції висловили Т. І. Вавринюк, к. філол. н., доцент у доповіді «Засоби впливу в промовах Олеся Гончара»  Н. А. Березовська-Савчук к. філол. н., ст. викладач у доповіді «Мовленнєва маніпуляція в сучасному українському публіцистичному дискурсі».

зкв2

 

Доповідь Н. М. Малюги, к. філол. н., доцента «Християнська мораль і колективний етичний досвід у сучасному українському художньому дискурсі» викликала жваві дискусії щодо моральних та етичних проблем сучасного українського суспільства.

Питання національної самобутності українців були розглянуті в доповіді Т. М. Мішеніної, д. пед. н., професора «Лінгвальна інтерпретація національного портрета в українській літературній традиції».

На стилістичних аспектах синтаксису та його зв’язку з когнітивними й почуттєво-емоційними характеристиками художніх образів закцентувала увагу К. А. Качайло, к. філол. н., доцент у доповіді «Стилістичний ресурс односкладних речень у відтворенні синестезійної природи художнього тла».

зкв8

Про мову сучасних ЗМІ вела мову Н. М. Шарманова, к. філол. н., доцент у доповіді «Прагматичний потенціал мовних кліше в новітніх українських медіа».

Доповідь Г. Г. Демиденко, к. філол. н., ст. викладача «Голосова поведінка українців і білорусів: особливості комунікативного мовчання (на матеріалі фразеології)» була присвячена міжмовним особливостям репрезентації несловесної поведінки.

Виступи респондентів завершила дискусія, у ході якої було проаналізовано виголошені доповіді й наголошено на перспективах досліджень.

звк6

Більше фото в галереї

4162

Дрм7

21 лютого світова спільнота відзначає Міжнародний день рідної мови. Це свято було започатковане в 1999 році на сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО. Воно спрямоване на підтримку мовного та культурного розмаїття. Адже, за оцінками фахівців, із 6000 мов, які нині існують, більшість знаходиться під загрозою зникнення в найближче десятиріччя. Привернення уваги міжнародної спільноти до цієї теми – важливий крок до визнання необхідності захистити різноманіття культур.

Дрм5

 21 лютого 2018 року на факультеті української філології відзначалося свято Рідної мови – священного багатства українців.

Деньрм2

У цей день філологи Криворізького державного педагогічного університету розповіли про історію появи свята, значення рідної мови в житті кожної людини, про незримий зв’язок мови з людськими повсякденними потребами мати гарний Дім, багату Країну, щасливих Громадян.

Дрм6

На заході були присутні шановні гості: ректор університету, д. філос. н., професор Я. В. Шрамко, перший проректор КДПУ, к. філол. н., доцент О. А. Остроушко, проректор з наукової роботи, д. пед. н., професор В. А. Гаманюк, голова первинної профспілкової організації, к. пед. н., доцент Л. В. Бурман, начальник навчально-методичного відділу університету к. фіз.-матем. н., доцент С. Л. Мальченко, декан факультету української філології, к. філол. н., доцент Л. М. Семененко, завідувач кафедри української мови д. філол. н., процесор Ж. В. Колоїз, завідувач кафедри української та світової літератур, к. філол. н., доцент Н. Г. Мельник, професорсько-викладацький склад, студенти різних курсів, вчителі шкіл міста. Зі вступним словом-привітанням звернулася до присутніх завідувач кафедри української мови Жанна Василівна Колоїз, наголосивши на тому, що мова є важливим чинником консолідації українців, щиро й від серця закликала присутніх поважати й цінувати рідне слово, не гордувати ним, пишатися його величчю, не боятися, не соромитися говорити українською мовою.

Дрм8

З вітальним словом виступив Ярослав Владиславович Шрамко, який розповів про історію свята, підкресливши актуальність вислову Ліни Костенко про те, що нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирає мову.

Традиційним для цього дня було відзначення кращих студентів за активну громадянську позицію, з нагоди свята, а також за їх небайдужість до життя факультету, їх завзятість, молодецький потенціал, і головне – любов до українського слова. Урочистими грамотами й пам’ятними подарунками було нагороджено тих викладачів і співробітників Криворізького педагогічного, які напередодні, 20 лютого, писали диктант і показали неабиякі знання правописних норм української мови.

Деньрм

Протягом години заходу глядачі з трепетом у серці слухали солодку поезію, зачаровувалися українською піснею, з болем і вірою у кращі часи й позитивні зміни молилися до Бога, аби Він зцілив українські душі, надихнув на добрі справи.

Дрм3

 

Одними з найважливіших слів, які пролунали в цей день зі сцени, були ті, що вказують на святий обов’язок кожного українця: благоговійно шанувати Богом дану нам Вітчизну, пізнавати серцем її страдницький шлях, її святих і святині, уболівати й молитися за неї, охороняти від знищення рідну мову та культуру.

Дрм4

...Українське слово.

Ти частка тих, що вже давно померли,

їх кров живуща, їх жага нетлінна,

безсмертне і величне, як Говерла,

багате і дзвінке, як Україна (Д. Луценко)

4081

Д1

Приміром, так. Беру я те перо.

І той папір. Писати хочу слово

Л. Костенко

20 лютого 2018 року у Криворізькому державному педагогічному університеті відбувся захід, приурочений до Міжнародного дня рідної мови.

Уже п’ятий рік поспіль кафедра української мови запрошує всіх, хто вболіває за українську державу, її незалежність, відстоює своє право спілкуватися українською мовою і т. ін., до написання диктанту.  

Відгукнулися не лише викладачі, а й співробітники навчального закладу. Щоправда, їх кількість була незначною. Однак, як кажуть, не кількість визначає якість…

Д3

У вступному слові завідувач кафедри української мови доктор філологічних наук, професор Ж. В. Колоїз привітала учасників, побажала успіхів у написанні диктанту, закликала шанувати і пишатися рідною мовою, адже саме мова є визначальною ознакою держави, безцінною і невичерпною скарбницею культурного надбання народу...

Людей ми завжди оцінюємо й цінуємо за їхніми справами, за їхнім внеском у ту чи ту царину. Сьогодні ми можемо пишатися професорсько-викладацьким складом КДПУ і, безумовно, його очільником – доктором філософських наук, професором Шрамком Ярославом Владиславовичем, який активно долучився до відповідного дійства і продемонстрував високий рівень володіння чинними правописними нормами української мови.

Наші найтепліші привітання переможцям:

Бурман Людмилі Володимирівні – голові профкому (І місце).

Королькову Євгену Сергійовичу – викладачеві кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки (ІІ місце).

Спепанюкові Олександру Миколайовичу – асистентові кафедри інформатики та ПМ (ІІІ місце).

Щиро вітаємо тих, хто впритул наблизився до перемоги й, переконані, з часом зможе досягнути омріяних висот, а саме:

Варнавська Л. І. (кафедра методики музичного виховання, співу та хорового диригування).

Дудніков М. О. (кафедра російської філології та зарубіжної літератури).

Коваленко Г. С. (кафедра англійської мови з методикою викладання).

Кудренко Д. (кафедра образотворчого мистецтва).

Медведєв Д. Г. (кафедра інформатики та ПМ).

Шестопалова О. В. (інформаційно-обчислювальний центр).

Яцик О. П. (кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання).

Д2

Безмежно вдячні всім, хто долучився до заходу. І бажаємо міцного здоров’я, миру, незмірного людського щастя, терпіння, злагоди й добробуту, творчої наснаги, душевної краси, польоту мрій та перемог на життєвих стежинах. Нехай повсюдно Вас супроводжує удача в досягненні мети, вистачає енергії для подальших наукових звершень.

4062

1Т

«Ти можеш!» – повинен нагадувати вчитель учневі.
«Він може!» – повинен нагадувати колектив.
«Я можу!» – повинен повірити в себе учень.
В. Шаталов

Уже понад 5 років факультет української філології Криворізького державного педагогічного університету запрошує учнів шкіл Криворіжжя на безкоштовне тренувальне моніторингове тестування з української мови та літератури.

10 лютого 2018 року на тестування зареєструвалося понад 600 школярів, які здобувають середню освіту в різних навчальних закладах міста та прилеглих районів.

т5

 

Привітали учасників тренувального тестування викладачі кафедри української мови й кафедри української та світової літератур на чолі з деканом факультету, к. філол. н., доцентом Семененко Л. М., завідувачем кафедри української мови, д. філол. н., професором Колоїз Ж. В., завідувачем кафедри української та світової літератур, к. філол. н., доцентом   Мельник Н. Г. Вони зазначили, що випробування з української мови і літератури є ключовим для вступу у виші й висловили сподівання зустрітися із абітурієнтами в у статусі студентів Криворізького педагогічного.

Т2

Факультет української філології КДПУ є осередком у підготовці фахівців з української та літератури і за останні роки створив вдалий механізм  підготовки до тестування та його проведення, комфортний для школярів. Водночас колектив викладачів факультету, задіяних у проведенні тестування, докладає максимум зусиль задля успіху тестування, задоволення учнівських потреб у пробному моніторингу їхніх знань, а також популяризації педагогічного університету, зокрема й фаху вчителя-словесника.

Т4

Перед початком тестування учасники отримали детальне пояснення щодо вимог до виконання завдань із моніторингового тестування і критеріїв оцінювання відповідей. Протягом 1 години 20 хвилин усі учасники впоралися із запропонованими завданнями, які передбачали кілька рівнів складності.

Бланки відповідей було перевірено та виставлено бали. З результатами тестування учні можуть ознайомитися на сайті університету.

т3

Факультет української філології бажає школярам успіхів, творчого натхнення, подальших звершень у здобутті знань, успішного й результативного  ЗНО загальнодержавного рівня та запрошує на навчання до Криворізького державного педагогічного університету.

3970

Завантажити

3969

02.02. 1

Посередній учитель викладає.

Хороший вчитель пояснює.

Видатний вчитель показує.

Великий учитель надихає.

Вільям Уорд

02 лютого 2018 року на факультеті української філології відбулася настановча конференція з педагогічної практики для IV курсу студентів-філологів. З вітальним словом до студентів звернулася декан факультету кандидат філологічних наук, доцент Семененко Л. М.

Під час конференції керівник виробничої практики КДПУ, ст. викл. кафедри української мови Цоуфал Л. C. привітала всіх присутніх та ознайомила студентів з програмою практики й вимогами до необхідних звітних матеріалів. Любов Сергіївна зачитала наказ по університету, у якому вказані дати проходження практики, прізвища викладачів-методистів, які закріплені за кожною групою студентів, школи, до яких направлено студентів.

02.02. 4

Навчально-педагогічна практика у ІІ семестрі 2017-2018 н.р. для студентів IV курсу надає їм змогу вперше випробувати себе на педагогічній нині в ролі вчителів української мови та літератури. Педпрактика  дозволяє студентам самостійно виконувати різні напрями професійної діяльності: вони мають провести пробні та залікові уроки й виховну годину, допомагати класному керівникові в роботі з учнями. Педагогічна практика є чудовою нагодою для психологічної адаптації студентів та готує до виробничої практики на V курсі й роботи у школі в майбутньому.

02.02 3

На конференції були присутні керівники педагогічної практики: к. пед. н., доц. кафедри педагогіки Макаренко І. Є., асист. кафедри загальної та вікової психології Даценко О. А. та методисти за фахом, викладачі кафедри української мови.

02.02 2

На завершення керівники практик побажали студентам творчих успіхів і приємних вражень від виконуваної роботи. Кожен студент зможе показати себе, свої знання і вміння, набуті в університеті. Адже недарма кажуть: «Вчителі відкривають двері. Входиш ти сам».

 

 

3915

МАН 1 19.01.18

Наука – це спорт, гімнастика розуму, яка дуже мене тішить.

Альберт Ейнштейн

19 січня 2018 року відбувся Міський конкурс наукових робіт Малої академії наук «Юний філолог» за участі викладачів кафедри української мови: д. філол. н., доц. Білоконенко Л. А., к. філол. н., доц. Качайло К. А., к. філол. н., ст. викл. Березовської-Савчук Н. А., к. філол. н., ст. викл. Демиденко Г. Г.

Уже не перший рік досвідчений колектив Криворізької загальноосвітньої школи № 118 з поглибленим вивченням філологічних дисциплін збирає у своїх стінах молодих науковців з різних шкіл міста під патронатом Управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради, а також КЗ «Інноваційно-методичний центр» Криворізької міської ради. Зі вступним словом-привітанням учасників виступила методист центру Данилович Л. Я., яка розповіла про традиції цього заходу й назвала нові умови й правила конкурсу. Заступник директора з НВР КЗШ №118 Концевич І. В. оголосив регламент роботи, побажав успіху конкурсантам і журі.

МАН 3 19.01.18

На лінгвістичній секції «Українська мова як мова української нації, основа її духовної культури, науки, освіти» було заслухано 13 робіт різноманітної тематики. Так, зокрема, порушувалися проблеми словотвору, ономастики, неології, концептології, синтаксису, культури мовлення, художнього мовлення поетів тощо.

Учні досить ретельно підготувалися до представлення дослідницьких проектів, показали себе в науковій дискусії та обговоренні проблемних питань презентованих робіт. Кожна робота оцінювалася за кількома критеріями певною кількістю балів. Насамперед зверталася увага на обґрунтування актуальності теми, чіткість викладу думок, аргументованість, критичне осмислення теоретичних засад дослідження, культуру мовлення, оформлення презентації.

МАН 2 19.01.18

Учасники конкурсу зі «спортивним» запалом змагалися за переможні місця. За результатами заочного рецензування, екзамену й прилюдного захисту наукових робіт були визначені призові місця:

І місце – Золотаренко Сергій, учень 11 класу Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 118. Науковий керівник: Голуб О. І., учитель української мови і літератури Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 118. Тема роботи: «Порівняння як відображення мовної картини світу письменника (на матеріалі поетичного мовлення С. Жадана)».

МАН 4 19.01.18

ІІ місце – Маркевич Єлизавета, учениця 10 класу Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 118. Науковий керівник: Смуток Н. В., учитель української мови і літератури Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 118. Тема роботи: «Концепт «простір» як складова мовної картини світу митця (на матеріалі поетичних творів Ю. Андруховича)».

МАН 5 19.01.18

ІІ місце – Гончар Софія, учениця 11 класу Криворізької гімназії № 91. Науковий керівник: Мокряк О. І., учитель української мови і літератури Криворізької гімназії № 91. Тема роботи: «Семантико-словотвірна структура нової лексики (на матеріалі інтернет-видань)».

ІІІ місце – Гребената Світлана, учениця 11 класу Криворізької гімназії № 91. Науковий керівник: Алдабаєва О. Ф., учитель української мови та літератури вищої категорії. Тема роботи: «Правильність як ознака досконалого мовлення старшокласників».

МАН 6 19.01.18

Робота з учнівською молоддю надихає на роботу, свідчить про нерозривний зв’язок поколінь педагогів і вихованців, адже наука не має статі, віку чи національної ідентичності. Наука – вічна.

Бажаємо переможцям гідно представити наше місто на обласному конкурсі!

3781
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31