Кафедра англійської філології
Факультет іноземних мов

222_Снимок_экранпапвпа_2025-09-08_в_19.06.47.png

8.09.2025 р. відбулася зустріч здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти з гарантом ОП «Англійська мова, зарубіжна література» - О. Пальчиковою та керівником педагогічної практики - викладачем кафедри англійської філології - І. Шуміліною. Під час діалогу учасників освітнього процесу було обговорено питання термінів та вимог до виконання кваліфікаційних робіт, окреслено потенційну дату складання комплексного кваліфікаційного іспиту зі спеціальності. Гарант ОП наголосила на важливості вчасного подання кваліфікаційних робіт до репозитарія КДПУ та вказала на необхідність перевірки робіт на плагіат за програмами, що офіційно використовують у ЗВО. Крім того, здобувачам освіти пояснили встановлені терміни та умови проходження виробничої педагогічної практики, зокрема вказали на необхідність подання певних документів. І. Шуміліна зазначила, що здобувачі освіти мають право на вибір баз практики і за потреби можуть звернутися до керівника виробничої практики задля розподілу по базах. Загалом, здобувачі освіти залишись задоволені наданою інформацією, то ж маємо надію, що цьогорічна виробнича практика сприятиме професійному зростанню майбутніх випускників і виправдає їхні сподівання щодо обраної спеціальності

30970

Снимок_экрана_2025-09-04_в_11.27.46.png

4 вересня 2025 р. відбулася зустріч студентів 1 курсу освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності «Середня освіта. Мова та зарубіжна література (англійська)» з гарантом освітньої програми «Англійська мова і зарубіжна література» Дирдою І.А., завідувачем кафедри англійської філології Пальчиковою О.О. та викладачами кафедри.

Під час бесіди студенти отримали вичерпну інформацію про освітню програму (ОП): її мету, структуру, основні компоненти й очікувані результати навчання. Гарант ОП підкреслила, що головна мета програми – підготовка висококваліфікованих фахівців середньої освіти, які володіють англійською мовою на високому рівні та здатні ефективно працювати в сучасному освітньому просторі.

Було розглянуто складові програми: обов’язкові освітні компоненти (фундаментальні курси з англійської мови, зарубіжної літератури, педагогіки та методики навчання); вибіркові дисципліни, що дозволяють індивідуалізувати траєкторію навчання; практичну підготовку та педагогічні практики. Наголошено, що освітній процес спрямований не лише на засвоєння знань, а й на розвиток критичного мислення, уміння працювати з різними джерелами та творчого підходу до навчання. Завідувач кафедри англійської філології підкреслила важливість академічної доброчесності та активної участі студентів у наукових, культурних і громадських заходах.

Зустріч пройшла у теплій атмосфері. Студенти отримали розуміння того, що освітня програма є не лише системою навчальних дисциплін, а й цілісною моделлю професійного становлення майбутнього вчителя. Було наголошено, що успішне опанування програми допоможе кожному студенту стати конкурентоспроможним фахівцем, здатним реалізувати себе в освітньому середовищі та суспільстві загалом.

30960

зображення_viber_2025-09-04_13-21-53-079.jpgУ липні 2025 року завідувачка кафедри англійської філології - О.Пальчикова здійснила подорож до Австрії (м. Відень), в межах якої зустрілася з випускницею факультету іноземних мов КДПУ - Анастасією Ніснер, що нині працює гідом і туристичним менеджером. Примітним є те, що Анастасія та її колеги проводять екскурсії англійською мовою, адже поряд із німецькомовними англомовні екскурсії у Відні користуються надзвичайним попитом. Так, О. Пальчикова зазначає: «в Австрії я мала нагоду відвідати дивовижні памʼятки культури, як-от палац Шонбрун - літню резиденцію австрійських імператорів династії Габсбурґів з розкішними інтерʼєрами та величним французьким парком, палацовий комплекс періоду бароко Бельведер, що містить вражаючу художню колекцію з мистецькими творами від середньовіччя до сучасності, зокрема всесвітньо відому картину "Поцілунок" Густава Клімта. Незабутнє враження справила пішохідна екскурсія «Гітлер-Відень», завдяки якій вдалося поринути в атмосферу часів анексії Відня нацистською Німеччиною та побачити Віденську академію мистецтв, до якої намагався вступити А. Гітлер, площу Героїв, де фюрер проголосив з балкона Нового замку приєднання Австрії до Третього Рейху, памʼятник австрійським єврейським жертвам Голокосту на Юденплатц. Як же незвично було чути інформацію про німецькомовну історичну постать англійською мовою! Це свідчить про те, що вивчення англійської мови розширює культурно-освітні межі, стирає міжнаціональні барʼєри та сприяє підвищенню загального рівня освіченості. Отже, якою б країною ми не подорожували, володіння англійською дає змогу коректно сприйняти інформацію та встановити контакт з представниками різних культур. Тож, не зупиняємося на досягнутому, продовжуємо вивчати і навчати англійської мови».

зображення_viber_2025-09-04_13-22-23-794.jpg

30924

0_-_зображення_viber_2025-08-01_14-41-02-912.jpg

       У рамках співпраці Криворізького державного педагогічного університету з Netherlands Business Academy Нідерландською бізнес-академією, у червні-липні 2025 року відбулося шість занять онлайн-тренінгової серії, у якій активну участь прийняли здобувачі освіти бакалаврського і магістерського рівнів спеціальності Англійська мова і зарубіжна літератури (англійська). Тренінг, який проводив експерт у сферах медіації, лідерства та персонального розвитку, професор Ян ван Звітен, був зосереджений на актуальній для сучасних студентів темі «Personal Development». Особистість і досвід професора, його знання, поради і репрезентація матеріалу викликали неабияку зацікавленість слухачів, про що свідчать їхні відгуки.

Катерина Кайдаш, АЗЛ-24: «Як студентка спеціальності Англійська мова і зарубіжна література (англійська), я з захопленням взяла участь в онлайн‑мобільності на базі Netherlands Business Academy з професором Яном ван Звітеном – і це був справжній апґрейд моїх soft skills. «Живі» тренінги з теми Personal Development, чіткі вимоги до виконання завдань коуча та підсумковий міжнародний сертифікат – все це стимулювало мотивованих студентів до активної участі. Особливо вразила експертиза професора: як засновник і ректор NLBA та практикуючий медіатор із багаторічним досвідом, він майстерно поєднав лідерство, медіацію й особистісний розвиток у практичні вправи (від рефлексій у «книзі тренера» до карток‑символів), які допомогли мені сформулювати власні дилеми, план дій і нові звички. Водночас було відчутно європейський контекст і сталі міжнародні зв’язки NLBA з українськими університетами — це додало програмі актуальності та довіри. Щиро рекомендую здобувачам освіти не втрачати подібні шанси: це інвестиція в себе, що одразу конвертується у впевненість і результат».

30832

1_зображення_viber_2025-07-24_21-04-06-194.jpg 2-5 липня 2025 року у британському місті Брістоль відбулася 11 конференція «Society for Renaissance Studies», яка об’єднала дослідників давньої літератури з усього світу. Цього разу організатори обрали актуальний для глобалізованого наукового континууму ракурс – «Interconnections»,  – що передбачав розмови про такі безпосередні літературознавчі аспекти як професійна взаємодія письменників, різнорівнева подібність авторських текстів, типологія персонажів, комбінація жанрових начал у межах одного художнього полотна тощо. На засіданнях 9 репрезентативних панелей, сформованих із понад 300 учасників (з Великої Британії, Франції, Іспанії, Греції, Італії, Сполучених Штатів, Швеції, Фінляндії, Індії, Мексики, Польщі, Чехії, Австралії, Словенії та ін.), розглядалися проблеми, які не лише відкривали нові обрії літератури Ренесансу в Англії, Франції, Італії, але й створювали можливості для проєктування поетики творів Високого Середньовіччя та  Відродження на сучасні дослідження під кутом зору різних методологій.

Від КДПУ у конференції прийняла участь доцент кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка. ««Society for Renaissance Studies» – світова літературознавча спільнота, зустрічі якої у 2004 році започаткували дослідники  Брістольського університету, спеціалізується на вивченні давньої літератури і збирається кожні два роки, аби поділитися фаховими здобутками. Я вперше була на такому престижному закордонному форумі, тому враження беруть гору над словами, – і від самого міждисциплінарного заходу, і від оригінальної культурної програми, і від знайомства з однодумцями, чиї розвідки раніше знала лише за прізвищами.

30769

зображення_viber_2025-06-23_11-45-08-105.jpg

У червні 2025 року студенти 1 - 4 курсів спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) отримали сертифікати за участь у мовному проєкті Reading to Europe, координатором якого виступив Пол Ерліндж - викладач школи Sotra (Норвегія).

Навчальний курс проєкту тривав з 15 вересня 2024 року по 15 травня 2025 року та реалізовувався в дистанційному форматі. У складі невеликих груп (по 4-5 осіб) наші студенти отримували індивідуалізоване фонетичне тренування з General English вимови. Заняття проводили висококваліфіковані викладачі англійської мови з Норвегії, Фінляндії та Канади, а також носії мови з інших галузей.

Методика Reading to Europe має у своїй основі читання якісної англомовної літератури з глибоким опрацюванням кожного звукового елементу під керівництвом досвідчених наставників. Вимогливий підхід до вимови дозволив студентам розвинути фонетичну точність та  ритміко-інтонаційну виразність. Серед практичних методів роботи: вільне обговорення уривків літературних творів, інтенсивні вправи на тренування проблемних фонем, збагачення словникового запасу, імітація інтонаційних моделей (shadowing), базові розмовні практики тощо.

Участь у проєкті Reading to Europe стала цінним досвідом для студентів, дозволивши їм не лише підвищити рівень володіння англійською мовою, а й долучитися до міжнародного професійного середовища. Сертифікати, які отримали здобувачі освіти, засвідчують їхню наполегливу роботу та мовну компетентність, а також відкривають нові можливості для майбутнього академічного та професійного зростання.

Висловлюємо щиру вдячність організаторам та тренерам проєкту за співпрацю,

підтримку та розвиток міжкультурного освітнього діалогу!

30617

зображення_viber_2025-06-23_11-34-08-141.jpg

У період з 9 по 18 червня 2025 року на факультеті іноземних мов було проведено атестацію здобувачів вищої освіти 4 курсу спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)). Успішне складання комплексних екзаменів стало підсумком багаторічної плідної співпраці студентів денної та заочної форм навчання та викладачів.

Цьогорічна атестація відбулася в атмосфері відкритого діалогу та професійної підтримки. Продовжено практику залучення зовнішніх стейкхолдерів - вчителя англійської та німецької мови Криворізького ліцею № 71 КМР, спеціаліста І категорії, Рябець Л.О. Така співпраця дала змогу оцінити рівень підготовки здобувачів не лише в академічному контексті, а й з урахуванням сучасних вимог шкільної практики. Екзаменаційні комісії високо оцінили фахову підготовку студентів, їхнє вміння аналізувати художні тексти, демонструвати знання з методики навчання іноземної мови, зарубіжної літератури та застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності.

За результатами атестації усім здобувачам присвоєно кваліфікацію Бакалавр середньої освіти (мова і література (англійська)), вчитель англійської мови і зарубіжної літератури

Щиро дякуємо здобувачам за відповідальне ставлення до навчального процесу, за активну участь у житті кафедри та факультету, за прагнення до професійного розвитку!

Бажаємо вам, молоді фахівці, натхнення, віри в себе та своїх учнів, педагогічної мудрості і тепла. Нехай ваша праця приносить радість, а кожен день у школі буде кроком до великої мети - виховання освіченого, відкритого до світу покоління!

30616

1_зображення_viber_2025-06-09_22-10-24-871.jpg

5 червня 2025 року відбувся Міжнародний науково-практичний форум «Педагогічна майстерність майбутнього вчителя: поступ, становлення, удосконалення і зростання», організований кафедрою педагогічної майстерності та менеджменту імені І. А. Зязюна ПНПУ імені В.Г. Короленка. Робота конференції була розгорнута у численних секціях, тематика яких дозволяла учасникам сформувати чітке уявлення про стан справ у сучасній педагогічній науці і згуртуватися навколо вирішення актуальних проблем. Близько тисячі учасників з навчальних закладів середньої і вищої освіти України і зарубіжжя вшанували пам’ять фундаторів і послідовників педагогічної майстерності Полтавшини, актуалізували «педагогіку добра» колишнього ректора ПДПІ імені В.Г. Короленка І.А. Зязюна, обговорили питання формування професійної майстерності педагога в контексті нових освітніх викликів, визначили основи педагогічної майстерності під час ефективних освітніх трансформацій. Зацікавленість слухачів викликали також і питання взаємодії викладача і студентів у процесі розвитку педагогічної діяльності, специфіка освітніх інновацій та орієнтири професійного розвитку сучасного педагога, його стосунки з цифровою дидактикою. Чимало дотичних питань було обговорено на панельних доповідях та під час роботи студентської педагогічної лабораторії.

30523

11_photo_2025-05-22_15-35-31.jpg

Наприкінці травня 2025 року Криворізький державний педагогічний університет, зокрема викладачі кафедри англійської філології стали співорганізаторами онлайн-конвенціі Асоціації вчителів і викладачів англійської мови як іноземної (TESOL-Ukraine online Convention). Модератором секції # 3 стала доцентка кафедри англійської філології - Дирда І.А. Цікаві та пізнавальні Zoom-сесії мали змогу відвідати як викладачі, вчителі, так і здобувачі першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти, а серед запрошених спікерів були вчителька англійської мови з Камʼянець-Подільська - Катерина Ковальчук, викладач англійської мови Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя - Стюарт Метінсон, доцентка Одеського національного університету імені І. Мечникова - Олена Румʼянцева. Ключові теми, порушені спікерами, стосувалися сприяння мотивації до навчання англійської мови дітей і дорослих в умовах війни та спонукання до проведення активностей, спрямованих на збереження збалансованого емоційного стану психологічно травмованих здобувачів освіти; специфіки організації англомовних клубів у форматах онлайн та офлайн; особливостей створення успішної презентації результатів навчання в магістратурі/аспірантурі. Вказані теми є надзвичайно актуальними, адже в них відображені нагальні проблеми викладання в умовах невизначеності.

То ж щиро вдячні координаторам, модераторам, спікерам та учасникам онлайн-конвенції за надану змогу розширити професійний кругозір та отримати цінний досвід викладання англійської мови!

30434

0_зображення_viber_2025-05-27_14-05-31-940.jpg

22 травня 2025 року відбулася панельна дискусія “Великий Бард і його сучасники: тексти і (не)шекспірівські контексти”, у якій спікерами виступили відомі дослідники єлизаветинської літератури в Україні: доцент кафедри англійської філології КДПУ Людмила Федоряка, доцент кафедри слов’янської філології ЗНУ Кирил Тарасенко, та доцент кафедри “Іноземна філологія та переклад” Національного університету “Запорізька політехніка” Ганна Лещенко. Вибір теми панельної дискусії пояснюється її актуальністю у світовому шекспірознавчому дискурсі, а її аргументоване і детальне обговорення дозволяє відкрити нові обрії не лише у творчій біографії Вільяма Шекспіра, а й у життєписах багатьох інших літераторів пізнього англійського Ренесансу. Результатом плідної праці українських і зарубіжних дослідників є висновок про те, що колаборації В. Шекспіра з іншими літераторами (а це майже всі єлизаветинці) сприяли закріпленню у тогочасній англійській мові нових слів, які й досі активно вживаються у літературній і розмовній сферах, а в літературі – злободенних тем, проблем, а також соціальних типів, реалій і подій, здатних відтворити специфіку життя єлизаветинського суспільства в уяві сучасних реципієнтів.

Досвідчені спікери репрезентували широку панораму єлизаветинської літератури і окреслили ключові аспекти взаємодії між В. Шекспіром та іншими персоналіями. К. Тарасенко розповів про перегуки між романами Томаса Лоджа і комедією В.Шекспіра “Як вам це сподобається”, Г. Лещенко відзначила специфіку взаємодії між Ентоні Манді і трагедіями В. Шекспіра. Л. Федоряка представила доповідь про результати взаємин і текстові паралелі між творчістю Т. Неша і В. Шекспіра. Було встановлено, що професійна взаємодія творчих людей Ренесансу постає невід’ємним фактором літературного процесу кінця XVI ст., який проливає світло на його літературознавчу специфіку.

30412
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31