Кафедра англійської філології
Факультет іноземних мов

7 та 8 травня було проведено спільний захід для старших курсів та кураторську годину для 1 курсу спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)).

Здобувачі освіти 1 курсу репрезентували матеріал про боротьбу українських військових проти фашизму у Другій світової війни, про мільйонні фізичні втрати України у цій війні. Було наголошено, що і зараз історія повторюється, і сьогодні кращі представники української нації захищають нашу свободу і незалежність зі зброєю в руках. Як зазначили студенти, вшанування головної історичної події минулого століття та пам’ять про загиблих і жертв Другої світової війни сприяють патріотичному вихованню молодого покоління і формуванню національної ідентичності, а також надихають сучасне суспільство на віру в Перемогу у російсько-українській війні.

11_зображення_viber_2025-05-08_13-03-53-634.png

Зустріч здобувачів освіти 2-4 курсів розпочалася з читання вірша Ліни Костенко «Мій перший вірш написаний в окопі», який пройняв слухачів щирими й болючими рядками. У поетичних образах ожила реальність війни: палаючі хати, перелякані діти, окопи,…». Ці слова задали емоційний тон усій кураторській годині, нагадавши про людські страждання, втрати та незламність.

30206

Новый_точечный_рисунок34567892345678івапрол.jpgНовый_точечный_рисунок34567892345678івапролівапролфівапролдвапро.jpg

На базі Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка відбувся III Міжнародний конкурс творчого письма за фільмом для учнів старших класів і першокурсників під назвою "Переглядай рефлексивно, досліджуй доброчесно, мисли критично, пиши креативно!"

У заході взяла участь студентка першого курсу спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) – Боричевська Юлія, керівник – Дирда І.А.

Кафедру англійської філології також представила в.о. завідувача кафедри Пальчикова О.О., яка долучилася до роботи журі конкурсу.

На заключній онлайн-зустрічі, присвяченій підбиттю підсумків конкурсу, представники закордонних університетів висловили щиру вдячність та захоплення молодими учасниками, їхнім нестандартним підходом, глибокими роздумами і творчими роботами. Усі конкурсанти продемонстрували високий рівень володіння мовою, уміння критично мислити та цікаво викладати свої думки.

Такі конкурси є чудовою нагодою для молоді вдосконалювати навички аналізу, критичного мислення та письмової творчості. Вони сприяють не лише академічному зростанню, а й формуванню активної особистості, відкритої до нових знань і міжнародного співробітництва.

Щиро дякуємо колегам із Сумського державного педагогічного університету, які вже третій рік поспіль організовують цей конкурс. Завдяки їм талановита молодь має можливість розвивати свої здібності, обмінюватися ідеями та проявляти себе у творчості.

30195

Після невеликої перерви відновили свою роботу навчально-наукові літературознавчі студії, організовані кафедрою англійської філології. 5 травня 2025 року відбулася гостьова лекція доцента кафедри слов’янської  філології ЗНУ Кирила Валентиновича Тарасенка «Теоретичні аспекти вивчення романтизму. Національні моделі романтизму. Польський романтизм». Як і всі попередні спікери, пан Кирило представив цікаву та змістовну доповідь, яку забезпечили гарно підібраний матеріал та високий рівень володіння трьома іноземними мовами (англійською, німецькою і польською). Варто відзначити вдале поєднання спікером кількох складових лекції із зарубіжної літератури: висвітлення теоретичних засад літературного напряму, практичні рекомендації здобувачам освіти, постійний діалог з аудиторією та взаємодію матеріалу доповіді з іншими видами мистецтва. Усі ці компоненти, що супроводжувалися достеменним інтересом доповідача до предмету розмови, сприяли успішному проведенню лекції.

1_зображення_viber_2025-05-07_08-53-52-492.png12_зображення_viber_2025-05-07_08-54-07-682.jpg

30183

ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!

 Запрошуємо на гостьову лекцію з історії зарубіжної літератури, що відбудеться

5 травня 2025 року о 9.30

Презентация_Кирилка_page-0001.jpg

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

30132

Днями відбулося урочисте вручення сертифікатів про підвищення кваліфікації викладачам і здобувачам освіти спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), які були учасниками «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології КДПУ.

Викладачі кафедри подякували здобувачам освіти бакалаврського рівня (2, 3 і 4 років навчання) і магістрам спеціальності за інтерактивну участь у проєкті, за постійний і якісний інформаційно-медійний супровід. У свою чергу здобувачі освіти висловили подяку викладачам за організацію навчально-наукового заходу, участь у якому надала їм унікальну можливість дізнатися більше про літературу англійського Ренесансу, історію і країнознавство Туманного Альбіону, а також поспілкуватися академічною англійською зі спікерами – авторитетними вченими і носіями мови. У невимушеній атмосфері, яку забезпечив «живий» формат заходу, студенти і викладачі підвели академічні підсумки роботи, пригадали найбільш пам’ятні моменти проєкту, визначили сферу застосування отриманих на лекціях знань, зійшлися в думці про необхідність і користь предметної англомовної комунікації у вдосконаленні мовних навичок і покращенні літературознавчої компетентності учасників, а також у популяризації вивчення англійської мови і літератури серед широкого освітнього загалу.

зображення_viber_2025-04-29_14-29-36-585ввввввввввввввааааааааааааааа.jpg

30131

photo_2025-04-30_21-20-09.jpgphoto_2025-04-30_21-20-13.jpg

У квітні 2025 року в шаховому клубі Криворізького державного педагогічного університету відбулася офлайн-зустріч гарантів освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література» зі здобувачами вищої освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів.

В.о. завідувача кафедри англійської філології Пальчикова О.О. та доцент кафедри Дирда І.А. представили студентам особливості навчання за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), звернули увагу на зміст дисциплін на вибір загальної та професійної підготовки. а також окреслили перспективи подальшого професійного зростання й можливості працевлаштування після завершення навчання. У невимушеній, дружній атмосфері учасники зустрічі мали змогу поставити викладачам запитання, висловити побажання й надати конструктивні коментарі щодо покращення якості освітнього процесу.

У межах обговорення можливих напрямів удосконалення освітньої програми Англійська мова, зарубіжна література бакалаврського рівня робочою групою та гарантом було проведено дискусійну панель із здобувачами освіти. Під час обговорення студенти продемонстрували зацікавленість у вдосконаленні освітньої програми та висловили низку змістовних пропозицій. Отримані відгуки свідчать про важливість збереження балансу між теоретичною і практичною підготовкою майбутніх фахівців.

Також у рамках цього заходу кураторка 4 курсу групи АНФ-21 Шуміліна І.П. провела кураторську годину, під час якої було обговорено організаційні аспекти підготовки до підсумкової державної атестації. Також студенти поділилися своїми планами щодо вступу до магістратури, активно долучилися до обговорення, взяли участь в опитуванні та отримали фахові роз’яснення з актуальних питань. Така зустріч стала не лише інформативною, а й емоційно насиченою подією, що дала змогу відчути єдність студентської спільноти й підтримку на важливому етапі освітнього шляху.

Загалом, профорієнтаційна робота сприяла формуванню чіткого уявлення здобувачів освіти про можливості продовження навчання, професійну самореалізацію та успішне працевлаштування, що є запорукою усвідомленого вибору майбутньої кар’єри.

 

30120

Специфіка вибіркового освітнього компонента «Англофонна література» полягає не лише у передбаченій програмою можливості вивчення літературних традицій кількох англомовних країн, а й тому, що вона пропонує і внутрішній вибір аспектів, найбільш прийнятних для сприйняття певною категорією здобувачів освіти. На спеціальності Німецька мова, англійська мова, зарубіжна література викладання цього предмету взалежнюється від рівня і якості знань, отриманих студентами під час вивчення історії зарубіжної літератури на попередніх курсах бакалаврату. Ця особливість визначає мету, завдання і тематичний план навчальної дисципліни «Англофонна література» у групі НАФ-21.

Під час вивчення літератури пізнього англійського Відродження особливу увагу було приділено творчості В. Шекспіра. Враховуючи набуті студентами знання про сонетарій і «великі» трагедії драматурга, вирішили звернутися до невивченого аспекту – інтермедіальних проєкцій його творів. Цей ракурс наповнив розмову про твори англійського автора яскравими фарбами – як у прямому, так і в переносному сенсах. Студенти репрезентували інтермедіальні переклади або екранізації трагедії «Ромео і Джульєтта», англо-український порівняльний переклад цього твору І. Стешенко та Ю. Андруховичем, та метатекстуальні мотиви, сутність яких у дослідженні ілюстрацій, постерів та картин, присвячених Ромео і Джульєтті. Здобувачі освіти продемонстрували здатність до пошуку нової наукової інформації, творчий підхід і критичне мислення, а також технічні вміння роботи з різними інтерактивними платформами. Семінар вирізнявся з-поміж інших спробою мультимедійної інтерпретації класичного твору, яка урізноманітнює і удосконалює традиційний метод вивчення незабутньої трагедії Шекспіра через посередництво поетикальних особливостей.

Такий формат заходу сподобався і запам’ятався і здобувачам освіти, які поділилися своїми враженнями.

Дарія Власенко, НАФ-21: «Я розповідала про фільм «Ромео + Джульєтта» (1996) режисера База Лурмана. Ця тема була обрана мною для зображення спільного і відмінного між оригінальним твором і кіноадаптацією. А також тому, що шекспірівська трагедія «Ромео і Джульєтта» є класикою світової літератури, яка зображує вічні теми любові, ненависті, трагедії і жертовності. Незважаючи на те, що історія була написана понад 400 років тому, змальований у ній конфлікт між двома родинами та любов героїв залишаються актуальними для будь-якої епохи. Тому мене й зацікавила адаптація цих тем, адже вона дозволяє побачити, як ці універсальні теми можуть бути проінтерпретовані засобами сучасного кінематографу, і як вони впливають на життя сучасного суспільства. Можливо, деякі режисерські рішення і досі викликають питання у літературознавців, які ретельно досліджують цю кіноверсію трагедії, але треба констатувати, що шекспірівську проблемно-тематичну і ідейну структуру творці цього урбаністичного шедевру залишили незмінною. Не можна не згадати і про акторський склад фільму, адже для багатьох артистів ролі Шекспірових персонажів стали трампліном для досягнення професійних вершин».

11_зображення_viber_2025-04-28_20-46-34-823.jpg

30105

15-16 квітня 2025 року у чорногорському місті Котор відбулася міжнародна конференція Cultural Development and the Future of Cultural Policy, у якій прийняли участь доценти кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка, І.С. Зоренко та І.М. Клименко. Конференційний контент був сфокусований здебільшого на проблемах балканського регіону, але організатори цього форуму з Університету «Медітеран» (Подгоріца) запропонували для обговорення чимало питань, що є нагальними і для інших європейських країн. Така програма сприяла розгляду аспектів культурної політики у форматі від глобального до локального масштабу, і навпаки. На заході, який проводився за підтримки Міністерства освіти, науки та інновацій та Міністерства культури і масових комунікацій Чорногорії, ішла мова про майбутнє культурної політики, перспективний розвиток культурних об’єктів, специфіку сприйняття сучасними реципієнтами культурних надбань, культурну демократію як шлях до встановлення соціальної справедливості, культурний обмін як політичний фактор, про роль культурної парадигми у формуванні резильєнтності малих і великих держав тощо. Зацікавленість учасників конференції викликали також і проблеми взаємодії інноваційних технологій з культурними практиками, лінгвістичні аспекти культурології (переосмислення лінгвістичної ідентичності, корпусний аналіз європейських культурних показників та ін.). Багато уваги спікери приділили і функціям культурних заходів у збереження національної ідентичності у глобалізованому світі, культурним трендам, гастрономічним і ціновим факторам культури різних націй, штучному інтелектові у культурній сфері. Оскільки історія молодих незалежних балканських країн багато в чому схожа з українською, то знайшлося і немало спільних проблем, серед яких пальму першості тримає проблема державного фінансування і приватних інвестицій у культурну сферу.

11_зображення_viber_2025-04-25_18-13-53-563.jpg

30076

10-11 квітня 2025 року здобувачі освіти кафедри англійської філології КДПУ прийняли участь у Х Міжнародній науково-практичній конференції молодих учених «Пріоритети сучасної філології: теорія і практика», організованій кафедрою романо-германської філології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. До обговорення студентами і викладачами українських і зарубіжних навчальних закладів організатори запропонували чи не всі головні аспекти сучасної філологічної науки і навіть дотичні до неї дисципліни – від класичного літературознавства, мовознавства і перекладознавства до методики викладання мов і культурології. 

1_зображення_viber_2025-04-21_16-33-32-105.png

Від здобувачів освіти у конференції прийняли участь члени наукового гуртка «Актуальні проблеми англійської літератури» – студентка групи АЗЛм-24 Аліна Куценко та студентка групи АНФ-21 Ірина Друкарь. Вони поділилися своїми враженнями від наукового зібрання.

Аліна Куценко: «Мені сподобалиося знаходитися в такому високоповажному товаристві своїх однолітків та їхніх викладачів, вітчизняних учених. Ми говорили про переосмислення літератури минулого століття в сучасному світі. У моїй пам’яті особливо закарбувалися кілька тем, зокрема, «Образи дітей у збірці Сергія Осоки "Три лини для Марії”», з якою виступила Іванна Браїлко, «Збірка Сергія Жадана “Арабески” в літературно-культурному контексті», яку представила Анна Добровольська, та доповідь Діани Крот на доволі контроверсійну тему про роман Джона Фаулза «Колекціонер» та її зв’язок із міфом про Аїда. Моя тема стосувалася особливостей екранізації роману Сомерсета Моема “Театр”. Під час виступу я поринула в казковий світ адаптацій – так само, як, думаю, й інші учасники конференції. Я використала свій виступ для того, аби донести до слухачів всі свої ідеї, спонукати їх до прочитання романів С. Моема, які зараз так само актуальні, як і класична англійська література. Це вже моя друга конференція, яка, як і минулого року в Харкові, додала мені впевненості і наукового гарту, які дозволять мені переконливо демонструвати свої напрацювання».

30024

 

зображення_viber_2025-04-02_09-35-11-870.png

2 квітня 2025 року відбулася зустріч студентів-бакалаврів із гарантом освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література» Дирдою І.А.. Метою зустрічі було ознайомлення здобувачів вищої освіти з особливостями формування та реалізації індивідуальної освітньої траєкторії в рамках навчального процесу у Криворізькому державному педагогічному університеті.

Під час заходу здобувачам освіти надано розгорнуту інформацію про вибіркові освітні компоненти, які дозволяють студентам більш гнучко формувати свій навчальний план відповідно до власних інтересів та професійних цілей. Присутні мали змогу ознайомитися з Положенням про індивідуальну освітню траєкторію здобувачів освіти КДПУ, а також дізнатися про терміни вибору дисциплін.

Окрему увагу було приділено формуванню каталогу вибіркових дисциплін. Студентам продемонстрували, як орієнтуватися на офіційному сайті університету, де розміщено розділ «Каталог вибіркових дисциплін» із силабусами на 2025-2026 н.р.. Такий доступ дозволяє здобувачам самостійно ознайомитися зі змістом дисциплін, перш ніж зробити свій вибір.

Учасники зустрічі активно долучалися до обговорення, ставили запитання щодо порядку вибору, конкретних термінів та технічних аспектів процесу.

Зустріч стала важливим кроком до підвищення поінформованості студентів про їхні академічні права та можливості. Отримана інформація сприятиме більш усвідомленому підходу до формування індивідуальної траєкторії навчання, що, у свою чергу, дозволить кожному здобувачу реалізувати власний освітній потенціал у повному обсязі.

29889
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Серпень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31