Кафедра англійської філології
Факультет іноземних мов

зустріч_магістрів_із_гарантом.jpg

20.01.2025 р. відбулася зустріч студентів заочної форми здобуття освіти з гарантом ОП «Англійська мова, зарубіжна література», під час якої було надано інформацію про взаємозвʼязок ОП з нормативно-правовою базою України, спрямованість ОП і мету, що корелює з сучасними потребами і вимогами на ринку праці; розглянуто нормативні та вибіркові освітні компоненти, загальні і фахові компетентності, актуальні для  формування компетентного конкурентноспроможного вчителя англійської мови і зарубіжної літератури. Гарант програми - к.пед.н., доц. О. Пальчикова ознайомила здобувачів з науковою термінологією, що використовують в освітній діяльності, програмою державної атестації та окреслила перспективи майбутньої співпраці в режимі «здобувач освіти-викладач», що сприятиме успішному формуванню твердих і мʼяких навичок.

28932

лінгва2025.jpg

15 січня 2025 року кафедра англійської філології традиційно виступила членами журі першого етапу лінгвістичного конкурсу "Лінгва" (секція "Англійська мова та англомовна література"). Захід проходив у Криворізькому ліцеї № 71 і зібрав 20 учнів із різних ліцеїв міста.

Член журі, к.пед.наук, доцент кафедри Дирда І.А. разом із іншими членами жюрі визначила найкращі наукові роботи, звернувши увагу на їхню новизну, самостійність і глибину. Оцінювання проводилося з урахуванням мовної майстерності учасників, оригінальності їхніх ідей та здатності інтегрувати результати дослідження у практичну частину проєктів. Особливу увагу приділили не лише технічним деталям, але й творчому підходу та індивідуальному баченню теми.Процес захисту робіт включав презентацію учнями власних проєктів, відповіді на запитання журі та обговорення літературних аспектів. Дирда І.А. відзначила високий рівень підготовки більшості учасників, особливо підхід до аналізу текстів та творчість у виконанні завдань.

Такі конкурси сприяють розвитку мовних навичок і заохочують інтерес до англійської мови та літератури.

Оргкомітету конкурсу висловлюємо щиру подяку за чудову організацію заходу та створення сприятливих умов для учасників. Цей конкурс є важливим кроком у підтримці талановитих учнів і популяризації англійської мови.

28815

семинар1.jpgсеминар4.jpg

14 січня 2025 року на кафедрі англійської філології відбулося засідання науково-методичного семінару, присвячене результатам академічної мобільності та співпраці з іншими закладами освіти. Учасниками обговорення стали викладачі кафедри – Пальчикова О.О., Шуміліна І.П., Дирда І.А. Було підбито підсумки наукових пошуків, проведених під час і після конференції «To Infinity and Beyond» та офлайн-сесій ««Mastering the Craft: Writing Techniques and Insights from Professional Writers».

Результатом академічної мобільності стало встановлення тісних зв’язків із Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка, зокрема з кафедрою англійської філології та лінгводидактики. Співпраця включала участь у міжуніверситетській дослідницькій лабораторії TESOL Modern Technologies, проведення студентських конкурсів Digital storytelling та організацію кіноклубів англійською мовою. Викладачі кафедри також обговорили перспективи укладання угоди про довгострокову співпрацю із закладом у Сумах.

У рамках співпраці з організацією TESOL викладачі кафедри долучилися до сесій, присвячених написанню творчих робіт, які проводилися в America House Kyiv при Посольстві США в Україні. Ці сесії стали частиною серії вебінарів із технології «storytelling», спрямованих на вдосконалення письмових навичок студентів. Особливо корисними були рекомендації щодо використання цифрових технологій у створенні оповідань, застосування ігрових методів під час командного сторітелінгу та розробки авторських матеріалів для підвищення мотивації здобувачів освіти.

Обговорення результатів академічної мобільності та наукової співпраці підтвердило важливість інтеграції сучасних методик у навчальний процес. Подальша робота буде спрямована на розширення партнерства з іншими закладами освіти, зокрема у межах програм TESOL, і впровадження отриманих знань у практику. Пріоритетними напрямами залишаються розробка авторських навчальних матеріалів, популяризація технології сторітелінгу як ефективного інструменту викладання та створення інноваційних платформ для розвитку мовних навичок студентів.

28803

1111_photo_2025-01-12_13-08-56.jpg

12-13 грудня к.пед.н., доцент - О. O. Пальчикова та старший викладач - І. П. Шуміліна кафедри англійської філології КДПУ взяли участь в офлайн-сесіях, присвячених мистецтву написання творчих робіт - «Mastering the Craft: Writing Techniques and Insights from Professional Writers”, що відбулися в America House Kyiv при Посольстві США України. Вказані заходи (15 акад.год.) стали продовженням серії онлайн-вебінарів, у яких акцентовано на особливостях технології «storytelling» як важливого засобу розвитку навичок письма здобувачів освіти. Одним із найяскравіших моментів сесій стало віднайдення залежності між впливом сторітелінгу на «вмикання» того чи того гормону (кортизол, дофамін, окситоцин, адреналін), в чому учасники заходів змогли переконатися під час спостереження за ефектом, який справила на публіку колективно створена історія. 

Визнані спеціалісти ділилися досвідом використання сторітелінгу як інструменту здійснення впливу на слухача та розкриття індивідуальності оповідача. Надзвичайно корисними є поради щодо  застосування цифрових технологій у написанні оповідання, ігрового методу під час командного сторітелінгу та авторських роздаткових матеріалів для підвищення рівня мотивації.

Щиро висловлюємо вдячність організаторам TESOL-заходів, America House та RELO Kyiv U.S. Embassy in Ukraine, Fulbright Ukraine, а також доповідачам і учасникам, завдяки яким заходи TESOL в онлайн та офлайн-форматах завжди сповнені приємними, теплими і душевними спогадами.

28778

відгуки3.pngвідгуки2.jpgвідгуки1.png

28741

Презентация2_page-0001.jpgнр2.jpg

28721

відгууки1.jpgвідгуки2.jpgвідгуки3.jpg

28708

У рамках співпраці Криворізького державного педагогічного університету з Університетом «Медітеран» (Podgorica, Montenegro), на запрошення декана факультету іноземних мов пані Олени Лілової відбувся візит доцента кафедра англійської філології Л. Д. Федоряки до чорногорського університету. Програма відвідин передбачала ознайомлення з факультетом іноземних мов, обговорення перспективних напрямів співробітництва з представниками офісу міжнародних зв’язків та адміністрацією факультету тощо. Обмін інституційним досвідом між українським і зарубіжним університетом необхідний, передусім, здобувачам освіти і викладачам кафедри англійської філології КДПУ, оскільки він спроможний допомогти у реалізації двох ключових завдань: максимальної інтеграції українських студентів у англомовне комунікативне середовище задля вдосконалення мовних навичок, а на базі цього – покращення різноаспектних філологічних компетенцій.

ЧГ1.jpgВраженнями від академічної мандрівки ділиться Л. Д. Федоряка: «Факультет іноземних мов в Університеті «Медітеран» – молодий, але вже має усталені освітні традиції, які були би дуже корисно запозичити і нашій кафедрі. З урахуванням запроваджених ними академічних практик можна говорити про кілька стратегій подальшої співпраці між двома вузами. Перша – студентський обмін знаннями. Окрім загальноприйнятої для обох вузів системи семестрових заліків і курсових проєктів, цікавими і перспективними видаються ініціативи чорногорських колег щодо проведення спеціалізованих колоквіумів і круглих столів, які дозволяють викладачам з’ясувати або уточнити рівень знань студентів наприкінці семестру. Кафедра англійської філології, безумовно, підтримає цю пропозицію колег із Середземноморського університету і реалізує її в найближчому майбутньому. Сподіваюся, що така форма роботи матиме двостороннє продовження і переросте у чорногорсько-українську міжуніверситетську традицію.

Друга – викладацька взаємодія. Декан факультету іноземних мов, доцентка Олена Лілова прийняла моє особисте запрошення бути лекторкою у нашому International English Literature Project, де виступила з доповіддю на тему English Early Tudor Drama. Для мене теж було почесно і відповідально провести лекцію для здобувачів освіти факультету іноземних мов університету м. Подгоріца. У фокусі моєї уваги були колаборації єлизаветинських авторів, – тема, дотична до курсу «Британська література доби Відродження», яка викладалася студентам-філологам у першому семестрі. Була приємно здивована, що доволі складний матеріал не вимагав додаткових пояснень, слухачі були зацікавлені і активно включалися в обговорення. Уже після лекції я зрозуміла причину: питому частку лекції, прочитаної мною студентам молодшого курсу університету «Медітеран», становила та літературознавча інформація, яку бакалаври спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська) нашої кафедри дізнаються лише у восьмому семестрі навчання. Тож цей пробіл можна було би заповнити через викладання відповідних до спеціальності вибіркових дисциплін на молодших курсах. А саму практику гостьових англомовних лекцій продовжимо у другому семестрі, коли перед нашими здобувачами освіти виступить дослідниця американської літератури з чорногорського університету.

Стосовно довгострокових планів – спільна наукова діяльність. Викладачі кафедри англійської філології КДПУ щиро вдячні колегам із Чорногорії за запрошення на міжнародну конференцію, яка відбудеться у квітні 2025 року у м. Котор, що на березі Адріатичного моря.

Узагальнюючи, варто наголосити, що і головні завдання, і основні стратегії співробітництва КДПУ і Університету «Медітеран» підпорядковані основоположному професійному принципу роботи кафедри англійської філології: розвиток мовних навичок шляхом оптимального застосування літературознавчих дисциплін і опанування знаннями з літератури з акцентом на мову оригіналу».

Декан факультету іноземних мов Університету «Медітеран», доцентка Олена Лілова із приємністю відгукнулася про нашу комунікацію: «У грудні, що минає, найпрекраснішим і найтеплішим спогадом для мене залишаться відвідини нашого Факультету Іноземних мов викладачкою Криворізького державного педагогічного університету, доцентом Людмилою Федорякою. З пані Людмилою, моєю дорогою приятелькою, з якою товаришуємо вже більше двадцяти років, ми належимо до однієї наукової школи з вивчення європейської літератури Ренесансу.

Лекція пані Людмили та її дискусія зі студентами першого курсу, котрі вивчають англійську літературу Відродження у зимовому семестрі, викликали у мене велику повагу і щире захоплення багаторічною відданістю викладачки предметом її наукових пошуків, а саме творчістю Томаса Неша. Пані Людмила майстерно продемонструвала майбутнім філологам, як матеріал навчального курсу з Британської літератури може бути актуальним і надзвичайно захоплюючим полем наукового пошуку сучасних літературознавців».

Наостанок хотілося б відмітити емоційне тло офлайн-навчання в університеті «Медітеран», яке дисонує з атмосферою, в якій проходить навчання в нашому університету, а тому не може залишитись непоміченим. Усі учасники освітнього процесу були захоплені живою дискусією, що забули про світлини і скріншоти. Не можна не сказати і про гори, які оточують університет з усіх сторін і так органічно доповнюють його зовнішній ландшафт, що, здається, надихають викладачів і студентів на наукові і навчальні звершення.

ЧГ2.jpgЧГ3.jpg

Дякуємо адміністрації Університету «Медітеран» і декану факультету іноземних мов пані Олені Ліловій за теплий прийом, підготовку студентів, за висвітлення цієї академічної події у своїх соціальних мережах Facebook та Instagram!

28701

p1.jpgp4.jpg

p8.jpgp2.jpg

У грудні 2024 року відбулася традиційна зустріч викладачів кафедри англійської філології з координатором міжнародного проєкту Reading to Europe Полом Арліджем (Норвегія) та одним із викладачів цього проєкту. Захід став важливим етапом співпраці між Криворізьким державним педагогічним університетом та школою Сотра (Норвегія), що триває з 2022 року в рамках підписаної угоди.

Ключовим моментом зустрічі була демонстрація методики навчання вимови General English. Під час спеціально організованого заняття зі студентами було представлено інтерактивні підходи до формування фонетичних навичок.

Студенти бакалаврату денної та заочної форм навчання, які залучені до проєкту, високо цінують можливість застосувати нові підходи до практики вимови в англійській мові. Водночас магістранти беруть участь у спостереженні за процесом викладання, аналізі ефективності методики та обговоренні її особливостей із викладачами. Такий підхід забезпечує не лише удосконалення викладацької майстерності, а й розвиток навичок критичного аналізу педагогічної діяльності.

Після демонстраційного заняття відбулася дискусія, під час якої учасники обговорили результати роботи в рамках проєкту за перший семестр. Пол Арлідж наголосив на важливості адаптації методики до різних культурних контекстів і рівнів мовної підготовки студентів. Викладачі кафедри поділилися своїми спостереженнями.

Проєкт Reading to Europe, завдяки тісній співпраці з норвезькими партнерами, відкриває нові горизонти для підготовки кваліфікованих вчителів англійської мови. Інтерактивний підхід до навчання вимови сприяє розвитку мовної компетентності студентів, а залучення магістрантів до аналізу викладацької діяльності забезпечує поглиблення їхньої професійної підготовки.

Викладачі висловили щирі побажання студентам, закликаючи їх використовувати всі можливості для вдосконалення своїх навичок і активно брати участь у подібних ініціативах. Успішна реалізація проєкту стала ще одним кроком до інтеграції української освіти у європейський простір, сприяючи професійному та особистісному зростанню учасників.

28688

13 та 14 грудня 2024 року відбувся захист кваліфікаційних робіт студентів-магістрів другого року навчання спеціальності «Мова та зарубіжна література (англійська)» денної та заочної форм навчання. Захід став важливим етапом підсумування напруженої праці магістрантів, їхніх керівників та викладачів кафедри.

Тематика представлених робіт була надзвичайно різноманітною, охоплюючи такі напрямки, як англійська мова, методика навчання іноземних мов, а також зарубіжна література. Студенти продемонстрували свої наукові здобутки у сферах, що є актуальними в сучасному академічному середовищі та практиці викладання.

зображення_viber_2024-12-13_22-42-39-794.jpgзображення_viber_2024-12-13_22-43-04-207.jpg

зображення_viber_2024-12-13_22-43-03-982.jpgзображення_viber_2024-12-13_22-43-04-030.jpg

На захисті були присутні представники стейкхолдерів освітньої програми: Голівер Наталія Олексіївна, кандидат педагогічних наук, завідувачка кафедри іноземних мов Криворізького національного університету; Харламенко Вадим Юрійович, кандидат технічних наук, старший викладач кафедри автоматизації, комп'ютерних наук та технологій Криворізького національного університету, засновник школи іноземних мов MT School.

Захист проходив у жвавій атмосфері: члени комісії, керівники робіт та стейкхолдери мали змогу уточнювати аспекти досліджень, дискутувати щодо методологічних підходів і практичних висновків. Стейкхолдери долучилися до активного обговорення представлених робіт, висловлюючи свої рекомендації та ставлячи питання, що сприяло глибшому розумінню досліджуваних тем. Особливе захоплення у стейкхолдерів викликали: широкий спектр тем, зокрема, дослідження в галузі міжкультурної комунікації, гендеру та використання новітніх технологій під час навчання англійської мови; гнучкість підходів студентів до вибору тем і розробки методик; наукова глибина та обґрунтованість висновків, що були представлені у кваліфікаційних роботах.

Захист кваліфікаційних робіт проходив у складних реаліях війни. Один із днів захистів довелося проводити в укритті КДПУ через повітряну тривогу. Незважаючи на виклики, студенти та викладачі зуміли створити атмосферу професійності та академічності.

Захист21.jpgзахист22.jpg

захист23.jpgзахист24.jpg

28686
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Лютий 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28