З 2004 року у перший четвер листопада у світі відзначається професійне свято – День проєктного менеджера (International Project Management Day).
Проєктний менеджер забезпечує підготовку, ведення і реалізацію різноманітних проєктів у галузях промисловості, науки, культури, освіти, права, будівництва тощо. Проєктні менеджери допомагають реалізувати безліч цікавих ідей і мрій розвитку людства, громад організацій. Фахівці раціонально розподіляють трудові ресурси, матеріальні активи та фінанси. За оцінками експертів у світі наразі налічується близько 15-20 мільйонів проєктних менеджерів.
Кафедра туризму та економіки з цього року стала дотичною до цього Дня й у сфері освіти. Одна з вибіркових дисциплін кафедри називається «Проєктний менеджмент». Читається вона для збірних груп студентів різних спеціальностей у 5-му семестрі. Під час навчання студенти опановують теоретичні засади підготовки і реалізації проєктів. Але самим цікавим є задум розробки командами студентів реальних проєктів, які спрямовані на зміни та покращення рідного університету. Перші презентації очікуємо у грудні-січні 2023-2024 навчального року.
Другою сферою діяльності кафедри туризму та економіки за останні 10 років стала участь у ініціюванні, реалізації та співучасті багатьох проєктів в галузі туризму Кривого Рогу:
- Програма розвитку промислового туризму у місті Кривий Ріг у 2013-2021 рр.
- Відкриття та підготовка студентів за спеціальністю 242 «Туризм» у Криворізькому педагогічному університеті (2014 рік).
- Будівництва Екстрим-центру на території КДПУ (2017 рік).
- Розробка мобільного застосунку «Кривий Ріг туристичний» (2020 рік).
- Навчальні курси гідів (2015, 2018, 2020 рр.).
- Громадська організація «Туристичний центр «Кривбастур» (з 2016 року).
- Фестиваль «Ніч індустріальної культури» (з 2017 року) та інші.
Таким чином, проєктний менеджмент став для викладачів кафедри сферою практичної участі у розвитку місцевої громади, набуття навичок проєктного менеджменту. Тепер це дозволяє викладати проєктний менеджмент і передавати студентам уміння і навички у цій сфері.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 458
В останню неділю жовтня щорічно всі автомобілісти відзначають своє професійне свято – День автомобіліста!
У ХХІ столітті ні для кого не секрет, що туризму не було б без розвитку транспорту, оскільки саме можливість швидко, безпечно і комфортно дістатися до нових, всесвітньо відомих і не відомих зовсім місцевостей з’явилась із появою різних видів транспорту.
Сучасне життя складно уявити без автотранспорту. Автомобіль з’явився в житті людини ще три століття тому, пройшов шлях розвитку від перших саморушних екіпажів, що рухалися завдяки вітру, водяній парі (парова карета, парове багі, машина-амфібія, паровий автомобіль), до більш звичного для сучасної людини - автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння, сконструйованого у 1885 році німецьким винахідником та інженером Карлом Бенцом. Протягом наступних століть автомобілі активно вдосконалювалися та видозмінювалися.
З часом змінювалися і вимоги до автомобіля, і потреби в його використанні. Автомобіль став не тільки засобом пересування, а й засобом здійснення пізнавальних подорожей. У туризмі автомобіль виконує декілька функцій: є видом транспорту, є окремим видом туризму (автотуризм), є засобом розміщення туриста в авто турах (караванінг).
Автотуризм, має ряд переваг:
Автотуризм це не лише традиційні групові мандрівки на автобусах, це і широкі можливості для екстремального туризму - караванінг, джиппiнг, сафарі, автоекспедиції, зимові автоподорожі тощо.
![]() |
Студенти спеціальності 242 Туризм і рекреація у КДПУ вивчають автотуризм під керівництвом викладачів кафедри туризму та економіки в теорії та на практиці.
Практичні навички здобувачі освіти здобувають під час навчальних і виробничих практик:
Якщо Ви полюбляєте подорожі і автомобілі, приєднуйтесь до нас!!!
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 830
26 жовтня 2023 року викладачі кафедри доцент Ірина Остапчук та ст.викладач О. Матіщук разом з викладачами інших кафедр КДПУ прийняли участь у складі жюрі Конкурсу науково-пошукових робіт учнівської молоді Кривого Рогу «Історико-краєзнавча енциклопедистика рідного краю». Конкурс проходив на базі Криворізького державного педагогічного університету, під егідою КПНЗ «Центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді «Мандрівник» КМР.
На конкурсі учні представили свої дослідження в галузі історичних, краєзнавчих, географічних наук. Були теми, які розкривають маловідомі факти про різні обєкти Кривого Рогу: вулиці, відвали, художню спадщину.
Націкавішою, на думку викладачів кафедри, такою що має значний екскурсійний потенціал, виявилась тема - "Божий дар, відданий людям. Пам'яті криворізького скульптора Анатолія Ярошенка", представлена дослідженнями Манукова Валерія, учня 8 – Б класу Криворізької гімназії № 22, під керівництвом вчителя історії Андрєєвої Катерини Станіславівни.
Під час захисту Валерію вдалося розкрити індивідуальне бачення цієї теми, і свій погляд на спадщину видатного скульптора Криворіжжя - Анатолія Ярошенка. Учень послідовно розкрив тему, починаючи з біографії скульптора, характеристики творчого пошуку, спадщини скульптора у Кривому Розі. Доцент кафедри - Ірина Остапчук, висловила рекомендацію конкурсанту на майбутнє доповнити дослідження розробкою екскурсійного маршруту присвяченого спадщині А. Ярошенка у скульптурах Кривого Рогу, з огляду на їх високу естетичність і унікальність.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 484
На занятті було розкрито лайфхаки,
які стануть в нагоді маркетологам туристичної сфери:
1. Створення захопливого контенту. |
У туризмі все починається зі справжнього зацікавлення клієнта. Фотографії, відео, історії подорожей – усе це стає ключем до сердець потенційних туристів.Маркетологам важливо вміло використовувати соціальні мережі та блоги, щоб розповісти про унікальність подорожей та заохочувати людей вирушати у подорож саме у потрібному їм напрямку. |
2. Таргетування аудиторії. |
Визначте, кого ви хочете залучити: любителів пригод, романтиків чи сімейні пари? Розробіть стратегії, спрямовані на конкретні сегменти аудиторії.Це дозволить максимально ефективно витрачати рекламний бюджет та забезпечити високий рівень конверсії. |
3. Використання технологій. |
Сучасний турист нерозлийвода з смартфоном, який постійно підключений до мережі.Використовуйте це на свою користь: розробляйте мобільні застосунки, залучайте AR-технології для створення віртуальних турів та приймайте інші інноваційні рішення. |
4. Залучення лідерів думок. |
Коли інфлуенсери діляться власним досвідом про подорожі, це стає потужним маркетинговим інструментом.Співпраця з блогерами та професійними мандрівниками дозволить розширити аудиторію та підвищити довіру до бренду вашої компанії. |
5. Аналіз та оптимізація. |
Постійно вивчайте результати ваших рекламних кампаній. Аналізуйте дані,знаходьте слабкі місця та оптимізуйте стратегії для досягнення кращих результатів. |
Маркетинг у туризмі – це постійне вдосконалення та творчий підхід до роботи. Поєднуючи технічні інновації зі створенням захопливого контенту та ефективним таргетуванням, маркетологи можуть стати справжніми архітекторами подорожей. І що може бути кращим способом відзначити День Маркетолога, як не створення яскравих історій, які надихають на нові відкриття та пригоди!
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 585
23 жовтня – День рекламіста в Україні, професійне свято тих, хто змушує нас купувати те, про що ми давно мріяли, але не наважувались зробити це раніше.
Туризм також важко собі уявити без реклами. Якщо зануритись глибше, то реклама відіграє найважливішу роль у реалізації маркетингової стратегії туристського підприємства. Вона є унікальним інструментом маркетингу, що встановлює, підтримує та розвиває комунікації між туристським підприємством та споживачами, посередниками, виробниками туристських послуг, контактними аудиторіями, державними організаціями.
Використовуючи можливості цілеспрямованого впливу на споживача, реклама не лише сприяє формуванню попиту, а й управляє ним.
Будучи засобом конкурентної боротьби, реклама загострює її, що сприяє підвищенню якості туристичного обслуговування. І на завершення! Основною ціллю реклами є - збільшення обсягів продажу.
Але впливати на свідомість та підсвідомість потенційного покупця не так вже й легко. Пропонуємо переглянути креативні ідеї реклами туристичних підприємств.
1. Реклама від B&B hotels (bed and breakfast): просто и креативно.
2. А ось власники готелю Melia головний акцент зробили не на вартості чи на комфорті, а на особливостях обслуговування – «Passion. It’s in everything we do» («Пристрасть! Вона у всьому, що ми робимо»).
3. Трохи мі-мі-мішності від Milan Hotel. Так і хочеться зануритись у ці рожеві капці.
4. Hans Brinker Budget Hostel був нічим не примітним дешевим хостелом з бридкими умовами проживання та огидним сервісом, але невдовзі став культовим місцем у місті. І зовсім ні, там не зробили ремонт через постійні скарги гостей. А відверто заявили у рекламному слогані: «Запрошуємо у найгірший готель світу.»
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 475
14 жовтня 2023 року відбувся черговий студентський тур «Каньйони Миколаївщини – Арбузинський, Актівський, Петропавлівський».
Під час подорожі студенти побачили унікальні місця, де географічно переплелися одні з 10 природних чудес України. Посеред степу поблизу сіл Трикрати і Актове у долині річок Арбузинка та Мертвовід причаїлися видатні природні об’єкти: гігантські каньйони, з прямовисними скелями, гранітними лабіринтами, порогами на річках, кам’яний гранітний останець-пагорб «Пуп Землі», цілинний степ з численними урочищами та сховинками.
Це визнаний природний туристичний і географічний магніт України. Його слід бачити усім, а особливо студентам!
Студентську групу склали студенти спеціальностей «Туризм», «Географія» та «Початкове навчання з англійською мовою».
Організатором і керівником групи виступив завідувач кафедри туризму та економіки, найкращий гід України 2021 року – Володимир Казаков.
Мандрівка була на цілий день. У подорож група стартувала о 6 годині ранку, а повернулися до міста о 21.30.
Для чого все це?
Причин декілька:
- велике патріотичне виховання – студенти побачили своїми очима природні чудеса рідної держави та красу її природи;
- професійне виховання – географи більше пізнали природу та збагатилися новими знання й закріпили програмні компоненти, які зможуть передавати дітям у школі не за книжками; туристи – ознайомилися з туристичним магнітом Миколаївської області, ознайомилися з масовим туристичним маршрутом і мислили перспективи розвитку туризму у місцевій ОТГ;
- фізичне виховання – 6 годин активного руху природними стежками, елементи скелелазіння та свіже повітря сприяли фізичному розвитку організму та його оздоровлення;
- естетичне виховання – краса, краса, краса природних ландшафтів зі скелями, кам’яними стовпами, фантасмагоричними формами гранітних утворень, осінні фарби степової природи;
- моральне виховання – студенти стали більш дружніми і поважнішими один до одного, перервана відчуженість через дистанційне навчання та психологічну напругу через війну.
Підсумок: туризм – це розвиток особистості через подорожі. Потрібно у подальшому ще більше долучати молодь до активних форм власного дозвілля, а викладачам працювати над розширенням географічного кругозору, як власного, так й у студентів.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 612
У третю неділю жовтня в Україні своє професійне свято відзначають працівники харчової промисловості!
Це свято запроваджене в Україні з 8 серпня 1995 року. Харчова промисловість пройшла різні етапи розбудови та стрімкі зміни ринкових відносин, і як ніяка інша галузь, має швидкий розвиток та постійно змінюється задля того, щоб відповідати сучасним українським та світовим стандартам, вподобанням та смакам споживачів.
Харчова промисловість та туристичний бізнес є найдинамічнішими секторами економіки в світі, що має за мету максимально задовольнити потреби споживачів у якісних й безпечних харчових виробах, в отриманні комфорту і високого рівня туристичних послуг. Міждисциплінарним продуктом стала галузь гастротуризму.
Найчастіше в гастротуризмі бачать відвідування місцевих харчових виробництв (сироварень, пивоварень, виноробень, ковбасних цехів, ресторанів, ферм, інших локацій тощо) – провідна мета гастротурів, які останнім часом є дуже популярними серед туристів України. Крім того, свої послуги туристам пропонують і підприємства харчової промисловості, вкладаючи сили та кошти у створення цікавих локацій, які можуть конкурувати з багатьма європейськими подібними об’єктами, створюючи та реалізовуючи нові ідеї для залучення туристів і реклами своєї продукції тощо.
Прикладом найорганізованішої форми гастротуризму в України може вважатися проєкт «Дорога вина та смаку Української Бесарабії», https://www.facebook.com/Wine.and.taste.route.of.Ukrainian.Bessarabia/ який реалізується у задністрянській половині Одеської області з 2020 року. Маршрут об’єднує 22 учасників. Це найкращі регіональні виробники вин і традиційних продуктів, які мають потенціал для отримання географічних зазначень для своїх продуктів і перебувають на цьому шляху. Крім того, до маршруту долучилися й надавачі інших туристичних послуг – заклади розміщення, харчування, етноколективи та ін. Вони сприяють створенню комплексної туристичної пропозиції та представляють весь спектр культурного ландшафту регіону.
У 2020 році зареєстрована громадська спілка «Дорога смаку Криворіжжя». Також на стадії створення знаходиться ініціативні групи «Дороги смаку Черкащини» та «Дорога смаку Буковини».
Отже, гастротуризм виростає з харчової промисловості, несе цікавий «їстівний» продукт людям та впливає на економіку багатьох місцевих ОТГ держави.
Нижче фото з гастротурів, які організовані кафедрою туризму та економіки КДПУ для мешканців Кривого Рогу у 2020-2021 рр. до Української Бесарабії та сироварні "Лісова Коза" на Кропивниччині.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 544
В рамках Всесвітнього дня економіста та Дня економіста в Україні, який святкується 12 жовтня, кафедра туризму та економіки представила презентацію щодо значення економічних знань для людина будь-якої професії та сфери діяльності.
Проведені зі студентами різних факультетів університету в онлайн режимі круглі столи. Обговорили такі важливі питання: значення економіки в суспільстві; роль економіки у житті людини; роль економіки туризму у створенні робочих місць та зменшенні безробіття; значення економіки для майбутнього фахівця в галузі географії і не лише.
Учасники заходу зазначили, що у Всесвітній день економіста видатним представникам професії присуджується премія за рішенням Нобелівського комітету. Були представлені Нобелівські лауреати з економіки 2022 року Б. Бернанке, Д. Даймонда і Ф. Дібвіга, обговорені їхні наукові доробки з дослідження банків та фінансових криз, а також Нобелівська лауріатка з економічних наук 2023 року Клаудія Голдін, нагороду якій присудили "за поглиблення нашого розуміння результатів роботи жінок на ринку праці".
Учасниками заходу була надана інформація про бізнес видатних всесвітніх і українських підприємців (Г.Форда, Дж.Сороса, В.Усова, Д. Макарова, І. Шостока).
Під час круглих столів відбулись жваві дискусії щодо причин для вивчення економіки, яких незліченна кількість, оскільки людина реагує на повсякденні економічні проблеми, хоче знати, як працює економіка, і розуміти тонкощі глобалізованої економіки.
Розглянуто питання щодо значення штучного інтелекту для економіки. Представлені погляди професора економіки та викладача Школи менеджменту Ротмана при Торонтському університеті Аджай Аграваль про бачення майбутнього штучного інтелекту та про найбільшу користь застосування його у бізнес-процесах.
Учасники заходу дійшли висновку, що при глибокому вивченні економіки зникають ілюзії того, що все раптом станеться само собою, життя налагодиться без втручання конкретної людини.
Економічні знання дають змогу людині орієнтуватись у сфері бізнесу, допомагають прийняти правильне рішення при виборі роботи.
У дискусії прийняли участь здобувачі вищої освіти різних факультетів. Найбільш активними були: Оля Корнієнко (ГОЕ-20, ГТІ «Роль економіки для людини»); Дмитро Іванісік, Валерія Салова (ГОЕ-20, ГТІ «Значення економіки для майбутнього фахівця в галузі географії»); Яна Віннік, Валерія Образцова (ТУР-21, ГТІ «Роль туризму у створенні робочих місць та зменшенні безробіття»); Дар’я Муравська (МІ-21, ФМФ «Економіка в моєму житті»); Олена Калько, Юлія Гаврилевич (УПФ-21, ФІМ «Значення економіки для суспільства»); Марія Хараїм, Вероніка Ільчук (УПФ-21, ФІМ «Штучний інтелект для економіки»); Валерія Волкова (УПФ-21, ФІМ «Видатні українські та всесвітні підприємці»); Аліна Гура, Катерина Данілова (УПФ-21, ФІМ «Нобелівські лауреати в галузі економіки»).
Організатором круглих столів виступила економіст, старший викладач кафедри туризму та економіки – Людмила Братченко.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 576
Студенти спеціальності "Туризм" (групи ТУР-20, куратор Ірина Остапчук та групи ТУР-21, куратор Вікторія Пацюк) в останні дні прокату встигли підтримати український кінематограф та переглянули історичний фільм "Довбуш".
Перегляд фільму був спрямований не лише на пізнання звитяг українських героїв, а й на аналіз локацій різних місць зйомок, що є перспективним об'єктами для кінотуризму.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 564
6 жовтня 2023 року представники факультету географії, туризму та історії у складі зав. кафедри туризму та економіки Володимира Казакова та декана факультету ГТІ Олександра Матіщука провели профорієнтаційну зустріч зі старшокласниками загальноосвітньої школи №3 міста Жовті Води.
Учні почули про всі спеціальності факультету ГТІ: "Географія", "Туризм", "Історія", "Соціологія". Викладачі розповіли про особливості кожної спеціальності на факультеті, специфіку навчання та кваліфікації по завершенню бакалаврату.
Учні отримали флаєри про кожну спеціальність. Вдалим стало використання рекламного ролапу та брендованих футболок. Зустріч проходила в офлайні.
Зустріч зі школярами засвідчила про те, що діти міста супутника Кривого Рогу малообізнані про Криворізький державний педагогічний університет, його спеціальності і у цілому негативно ставляться до нашого міста. Тому вирішено продовжити рейди по жовтоводським школам, аби зламати інформаційний вакуум про КДПУ та певну недовіру до університету.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 299