Кафедра туризму та економіки
Факультет географії, туризму та історії

11 листопада 2025 року відбулась зустріч в онлайн форматі здобувачів освіти із Українською Спілкою Молодих Географів (УСМГ). УСМГ - це всеукраїнська молодіжна громадська організація, що сприяє розвитку географічної освіти та використанню географічних знань для забезпечення сталого розвитку України та популяризації туристичних подорожей і географічних знань.


Зустріч мала мету - залучити активних студентів університету до спільноти, яка об'єднує понад 10 географічних інституцій.


Це посилання на соцмережі організації, де можна поверхнево ознайомитись з нашою діяльністю та позиціонуванням
https://www.instagram.com/usmg.org.ua/
https://www.facebook.com/usmg.org.ua/?locale=uk_UA.

На презентації було представлено практичні можливості та переваги вступу до спілки: участь у наукових та польових експедиціях, розвиток навичок проєктного менеджменту, лідерства та налагодження мережі для обміну досвідом на всеукраїнському рівні.

УСМГ також відзначили, що пам’ятають Олексія Акименка, який був неофіційним членом спілки та планував утворити "Криворізький" осередок УСМГ. Тому на зустріч було запрошено маму Олексія - Ганну, яка висловила слова підтримки діяльності спілки і участь в ній студентів КДПУ, як продовження справи сина.

Зустріч вийшла натхненною і мотивувала студентів до вступу в спілку. Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

 1000014927  1000014926
 1000014928  1000014929
 1000014935  1000014936
 1000014938  1000014942
31596

6 листопада Кривий Ріг відзначив Міжнародний день проєктного менеджера.
У просторі «Дія.Бізнес Кривий Ріг» зібралися ті, хто щодня створює зміни: команди Криворізької міської ради, КП «Інститут розвитку міста Кривого Рогу», представники структурних підрозділів, партнери та колеги, об’єднані спільним баченням розвитку громади.


Міжнародний день проєктного менеджера - це про людей, які утримують місто в динаміці: планують, координують, залучають ресурси, реалізовують ідеї й формують майбутнє Кривого Рогу.


Під час зустрічі відзначили найактивніших фахівців у сфері проєктного управління - тих, хто перетворює наміри на конкретні результати, працює на стійкість міста та надихає команди на досягнення більшого. Серед нагороджених Почесною грамотою Виконавчого комітету Криворізької міської ради – Ганна Літвінчук, начальниця відділу розвитку туризму КП «Інститут розвитку міста Кривого Рогу», стейкхолдер, викладач кафедри туризму та економіки КДПУ.

Цей день ще раз засвідчив: сила Кривого Рогу - у професійності, партнерстві та спільному прагненні до розвитку.

1000014912  1000014911
31588

У другу неділю листопада щороку відзначають Європейський день винного туризму (European Day of Wine Tourism) заснований у 2009 році. Цей день об’єднує виноробні по всій Європі, які є членами престижної Європейської мережі винних міст (RECEVIN) або інших мереж винного туризму, щоб відкрити свої гостинні двері й поділитися багатою спадщиною і традиціями виноробства.

Винороби запрошують цього дня вирушити у подорож відкриттів, приєднавшись до сотень інших європейських виноградників у святкуванні. Познайомтеся з пристрасними виноробами, які вкладають своє серце і душу в кожну пляшку. Прогуляйтеся мальовничими виноградниками, де кожна виноградинка виплекана сонцем та пристрастю винороба, відвідайте виробничі потужності, доторкніться до ретельного процесу ферментації й надихайтесь тихими, пропахлими дубом кімнатами, де вина дозрівають й старіють до досконалості.

Винний туризм — туризм, який має на меті дегустацію, споживання та купівлю вина безпосередньо на виноробні, оскільки вино – це продукт який «не полюбляє» подорожі. Винний туризм є новою формою туризму, історія якого може варіюватися від регіону до регіону. Але, не дивлячись, на це він стрімко розвивається і набирає популярності серед туристів, причому як серед професіоналів, так і серед любителів.

Особливим мотивом в подорожах до вина виступає той чинник, що вино, як продукт не «полюбляє» подорожувати. Винні напої краще споживати безпосередньо в місцях їх виробництва.

У поняття «винний туризм» включають такі види діяльності: екскурсії виноградниками та виноробними підприємствами; знайомство з технологією виготовлення вина, історією виноробства, традиціями вживання вина; а також відвідування музейних комплексів та виставок з даною тематикою; дегустація напоїв із місцевих сортів винограду на підприємстві; відвідування ресторанів, що пропонує участь у майстер-класах; відвідування винних фестивалів. У деяких виноробнях туристи мають можливість розміститися на ночівлю у невеликому гостьовому будиночку. Багато відвідувачів купують вина, що їм сподобалися, на цьому ж заводі.

У розвитку винного туризму необхідне дотримання наступних фундаментальних принципів: автентичності, атрактивності, комплексності, культури споживання вина. Принцип автентичності полягає в тому, щоб дегустувати вина тільки в місцях їх виробництва, атрактивність – формується привабливістю та санітарно-гігієнічною чистотою виробництва вина, комплексність – забезпечується наданням основних послуг і продуктів (дегустація вина, ознайомлення із виробництвом) і додаткових (купівля вина, участь в майстер-класі з виробництва вина), супутніх (розміщення, харчування, сувенірна продукція, екскурсія по виноградним полям, катання на конях і т.д.).

Україна, як і інші країни світу, має свої традиції виробництва вина, які мають чітко виражену географію. Українці можуть насолодитись винами подорожуючи Закарпаттям, Одещиною, Херсонщиною та Миколаївщиною. Однак, у зв’язку із останніми подіями (війною, змінами клімату, вдосконалення технологій), багато виноробних підприємств з’явилось і в центральних областях України.

Здобувачі освіти спеціальності 242 Туризм і рекреація мають можливість ознайомитися із ресурсами винного туризму під час чисельних навчальних та виробничих практик (звісно за умови віку18+ долучатися до дегустацій), часто обирають винний туризм як обєкт наукових досліджень в курсових і кваліфікаційних роботах. Викладачі кафедри, під час туристичних подорожей до різних регіонів світу, також здійснюють дослідження та вивчають досвід розвитку винного туризму.

 Banner Dia Mundial Enoturismo 2025 768x768  Europe wine production 1024x713
 DSC 0097  DSC 0183
 DSC 0076  DSC 0184
P8170260 P8170261
P8170272 P8170264
P8170263 Клава
31585

З 31 жовтня по 7 листопада в Україні проходить Тиждень заощаджень 2025, ініційований Національним банком України. Традиційно він приурочений до Всесвітнього дня заощаджень, який щороку відзначають 31 жовтня.

Цьогорічна кампанія проходить під гаслом «Заощадження – твоя суперсила» та спрямована на формування культури відповідального ставлення до грошей, уміння планувати бюджет, розуміти фінансові ризики й ухвалювати обґрунтовані рішення.

У межах економічного блоку дисциплін здобувачі освіти групи ТУР-22 долучилися до ініціативи НБУ, пройшовши Всеукраїнське тестування з фінансової грамотності на онлайн-платформі «Гаразд» освітньому ресурсі, який допомагає перевірити рівень фінансових знань і підвищити обізнаність у сфері грошей, кредитів, заощаджень, страхування та фінансової безпеки.

Мета тестування мотивувати громадян і молодь до самонавчання у сфері фінансів та розвитку навичок фінансової стійкості.

Навчальний захід відбувся під керівництвом професора кафедри туризму та економіки РОМАНЮК Ірини, яка також взяла участь у Всеукраїнському вебінарі для вчителів до тестування з фінансової грамотності, що відбувся 6 листопада 2025 року.

Під час вебінару, який провела Марта-Марія Костів, головний експерт управління зв’язків з громадськістю та фінансової обізнаності НБУ, учасники отримали:

  • детальний розбір 20 кейсів-питань тесту;
  • можливість обговорити складні ситуації та обмінятися досвідом;
  • електронний сертифікат про підвищення кваліфікації (2 години).

Такі ініціативи сприяють професійному розвитку педагогів, поширенню фінансової грамотності серед молоді та формуванню усвідомленої поведінки у сфері особистих фінансів.

Пам’ятай!

ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ це твоя суперсила у світі сучасної економіки!

1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
31582

4 листопада у світі відзначають Міжнародний день маркетингу – професійне свято фахівців, які формують попит, створюють імідж брендів та визначають сучасні тенденції розвитку ринку.

Здобувачі освітньої програми «Туризм і рекреація» (група ТУР-22) долучилися до відзначення цього дня під час вивчення дисципліни «Маркетинг у туризмі». Напередодні здобувачі відвідали пізнавальний вебінар «Як реклама змушує нас купувати» (30 жовтня 2025 р.), де ознайомилися з психологічними механізмами впливу реклами на споживача, прикладами успішних кампаній українських та міжнародних брендів, а також сучасними тенденціями у сфері маркетингових комунікацій.

Під час сьогоднішнього заняття під керівництвом професора кафедри туризму та економіки РОМАНЮК Ірини здобувачі обговорили враження від заходу, поділилися власними спостереженнями щодо поведінки споживачів у туристичній сфері та прослухали лекцію про маркетингову товарну політику в туризмі. На занятті з’ясували, як формується туристичний продукт, які етапи його життєвого циклу, як брендинг та позиціонування впливають на конкурентоспроможність туристичних компаній.

Завершальним акордом зустрічі стало обговорення актуальних тенденцій – персоналізації туристичних послуг, сталого туризму та використання штучного інтелекту у маркетингу.

Маркетинг – це мистецтво бачити більше, ніж інші, і робити це цінним для людей.

Вітаємо всіх причетних із Міжнародним днем маркетингу та бажаємо нових креативних ідей, натхнення й успішних проєктів!

1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
11 12
13 14
31548

4 листопада відзначається Всесвітній день ЮНЕСКО (Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури). Статут ЮНЕСКО було підписано 16 листопада 1945 року, а набув чинності 4 листопада 1946 року після ратифікації 20 країнами, що й обумовило вибір дати святкування.

Всесвітній день ЮНЕСКО встановлено для відзначення важливої ролі, яку організація відіграє у сприянні миру та безпеки через співпрацю у сферах освіти, науки, культури та комунікації. Це свято відзначається щорічно, і його мета – підкреслити значущість цих цінностей у сучасному світі.

Серед засновників організації були країни, які на той момент переживали післявоєнний відновлювальний період, що підкреслює важливість освіти та культури в глобальному відновленні. ЮНЕСКО фактично стала мостом для міжнародного співробітництва в післявоєнний час.

Однією з ключових ініціатив ЮНЕСКО є програма «Світова спадщина», що надає міжнародне визнання важливим культурним та природним об'єктам. Станом на 2023 рік у списку Світової спадщини перебувають 1157 об'єктів (зокрема 900 культурних, 218 природних і 39 змішаних) зі 167 країн. Нашій країні теж є чим пишатись, адже й українські перлини по праву включені до Світової спадщини людства: Софійський собор і пов’язані з ним монастирські споруди Києво-Печерської лаври (м. Київ), Історичний центр Львова, Резиденція митрополитів Буковини і Далмації (м. Чернівці), Об’єкти геодезичної дуги Струве, Дерев’яні церкви Карпатського регіону України і Польщі, Стародавнє місто Херсонес Таврійський та його хора (м. Севастополь в анексованій Республіці Крим), Букові праліси Карпат та давні букові ліси України, Історичний центр Одеси.

У 2003 році була прийнята Конвенція із захисту нематеріальної культурної спадщини. Після цього статус нематеріальної спадщини ЮНЕСКО почали отримувати різні звичаї, традиції, знання та навички, що передаються з покоління в покоління. В Україні всесвітнє визнання ЮНЕСКО отримали: Петриківський декоративний розпис (2013), Козацькі пісні Дніпропетровщини (2016), Традиція косівської мальованої кераміки (2019), Кримськотатарський орнамент Орнек (2021), Культура приготування українського борщу (2022), Українська традиція писанкарства (2024).

Наша земля багата своїми пам’ятками, природними локаціями та народними традиціями. Тож безсумнівно Всесвітній спадщині людства буде поповнюватись вітчизняними родзинками. 

20231213 112653 20210313 104445
20210313 111025 photo 2025 11 04 18 46 35
photo 2025 11 04 18 47 00 photo 2025 11 04 18 47 06
photo 2025 11 04 18 47 09 photo 2025 11 04 18 47 03
31547

1 листопада 2025 року студенти й викладачі кафедри туризму та економіки відвідали Літературний фестиваль «КривБаз». Фестиваль проходив у палаці культури Металургів. Ця подія об’єднала понад два десятки сучасних українських письменників, митців і діячів культури. Шанувальники новітньої української літератури мали змогу відвідати презентації книжок, лекції, майстер-класи та виставки. Особливого шарму заходу додали музичні виступи й живі читання творів.

Організатором та модератором заходу виступив Криворізький Центр Сучасної Культури / KRCC, що діяв у співпраці з фондом «Жіночі можливості в Україні», фестивалем «Міто», Volkswagen Центром Кривий Ріг та за підтримки Українського інституту книги.

Відвідувачам заходу 2-го дня стали й студенти спеціальності J3 Туризм і рекреація бакалаври 4 курсу Олександра Дубачинська та Дарина Дорогобід. Керівником культурного походу стала доцент кафедри туризму та економіки Вікторія Пацюк. Магістри 2 курсу Катерина Складанюк і Ксенія Токаюк, під верівництвом стейкхолдера, викладача кафедри та керівника практики Ганни Літвінчук, надавали допомогу організаторам фестивалю усі 3 дні його проведення (31 жовтня, 1-2 листопада), в рамках виробничої практики на базі КП "Інститут розвитку міста Кривого Рогу".

Це ще один захід, який є продовженням виховної та професійної роботи зі студентами. Зокрема студентки бакалаврату побачили на власні очі як організовується культурне дозвілля населення в рамках курсу "Дозвіллєзнавство", магістрантки збагатили свої практичні знання з курсу "Туристична культура" та "Інновації в туризмі".

photo 2025 11 01 22 23 38 photo 2025 11 01 22 23 48
photo 2025 11 01 22 23 45 photo 2025 11 01 22 23 41
photo 2025 11 01 22 23 53 photo 2025 11 02 09 32 41
photo 2025 10 31 17 11 16 photo 2025 11 01 22 23 16
31505

Щороку починаючи з 1996-го 31 жовтня відзначають Міжнародний день Чорного моря. У 1996 році шість причорноморських країн - Болгарія, Румунія, Туреччина, Грузія, р…..я і Україна - підписали Стратегічний план дій з реабілітації і захисту Чорного моря. Цей План був розроблений після проведення всебічних досліджень морського середовища, які показали, що його життєздатність істотно погіршилася порівняно з попередніми трьома десятиліттями.

Чорне море і його води Керченською протокою з’єднуються з Азовським морем, а протокою Босфор - з Мармуровим морем, через протоку Дарданелли - з Егейським і Середземним морями, будучи внутрішнім морем басейну Атлантичного океану. У море впадають такі великі річки, як Дунай, Дніпро, Дністер і більш дрібні - Мзимта, Псоу, Бзибь, Ріоні, Кодор, Інгурі, Чорох, Кизилирмак, Єшільирмак, Сакар’я, Південний Буг, Камчия, Велека. Щорічний річковий стік в Чорне море орієнтовно становить близько 310 км3, причому 80% цих вод виноситься на північно-західну шельфову частину, переважно Дунаєм та Дніпром. У морі мешкає більше 2,5 тис. видів тварин і риб. Рослинний світ моря представлений більш ніж 270 видами багатоклітинних зелених, червоних і бурих донних водоростей, фітопланктон включає не менше 600 видів.

Головна мета впровадження Міжнародного дня Чорного моря – популяризація знань про море та екологічні проблеми узбережжя і акваторії, збереження біологічного різноманіття. У цей день проводяться активні заходи щодо інформування широкої громадськості про сферу і проблеми його екології, поточний екологічний стан і дії, щодо її поліпшення, в тому числі і заходи протидії перелову риби, який завдає значної шкоди морській екосистемі.

Узбережжя Чорного моря та його акваторія являють собою цінний туристично-рекреаційний регіон, розвиток якого уповільнився через нестабільну військово-політичну ситуацію, спровоковану анексією Кримського півострова та інших прибережних територій, повномасштабним вторгненням окупантів до України. Специфічне географічне положення, різноманітні природні ресурси та багата історія завжди приваблювали туристів з багатьох країн світу.

Пропонуємо Вашій увазі декілька цікавих фактів про Чорне море:

Чорне море близько 8000 р. тому було гігантським прісноводним озером, однак внаслідок рухів літосферних плит було утворено протоку Босфор, яка з’єднала озеро із Середземним морем, тоді, море наповнилось солоними морськими водами.

Чорне море вперше згадується в документах V століття до н.е. Ясон та аргонавти саме по Чорному морю йшли до Колхіди за золотим руном.

Давньогрецька назва моря — Понт Аксинський - «Негостинне море», хоча пізніше його стали називати Понтом Евксинським - «Гостинне море».

Особливістю Чорного моря є повна (за винятком деяких бактерій) відсутність життя на глибинах понад 150–200 м., оскільки глибинні шари Чорного моря насичені сірководнем, передбачають, що він з’явився внаслідок загибелі всього живого в ньому через злиття із Середземним морем.

Найбільша глибина — 2 210 м.

Площа Чорного моря — 422 000 км².

У Чорне море впадають приблизно 15 річок, серед яких Дунай і Дніпро.

У Чорному морі мешкає всього 2 500 видів тварин, для порівняння в Середземному —9 000 видів.

 1  1
 Черное море сверху  3
31494

30 жовтня 2025 року здобувачі освіти бакалаврату (2 курс, Вікторія Максименко) та магістратури (2 курс, Олександра Швець) взяли участь у онлайн-конференції від ХО.UA — «Осінній прорив: для турагентів, які хочуть більшого», яка була спрямована на потреби бізнес-розвитку практикуючих турагентів України. Огранізатори зуміли зібрати 10 спікерів - професіоналів своєї справи, найкращих експертів туризму, маркетингу й продажів. Метою стояло надання допомоги турагентам щодо покращення продажів цього сезону.

Конференція відбулася в онлайн режимі. Спікери представили практичні інсайти про ефективні продажі, маркетинг, ШІ та багато іншого.

Для наших здобувачів туристичної освіти це стало змогою доторкнутися реального туристичного бізнесу, почути про проблеми та способи його покращення, отримати інформацію, яка є додатковою до основних навчальних дисциплін в університеті. Подібна практика неформальної освіти забезпечує додаткову освіту від прямих стейкхолдерів туристичниого бізнесу та бізнес-середовища.

Студентки дали наступну оцінку результатів конференції.

Олександра Швець (ТУРм-24): "Загалом мені сподобалося, власники турагенцій розповідали про свій досвід, як вони починали та як справляються з кризами. Також розповідали про досвід з використання штучного інтелекту і про те як він спрощує та допомагає в роботі. Можна було відчути себе в ролі турагента, бо також були презентації туроператорів, які розповідали про нові туристичні напрямки".

Вікторія Максименко (ТУР-24): "Більше сподобався виступ Олени Четиріной про використання нейромережі для турагентів. Вона добре розповіла та показала на практиці як правильно використовувати ШІ. Також показ Богдана Облучинського того, як зняти та змонтувати відео. Інші спікери також на відмінно відпрацювали, надали багато цікавої та пізнавальної інформації про особливості продажей, фактори успішного бізнесу та рекламу в соцмережах".

1 Screenshot 1
photo 2025 10 30 20 20 38 11
photo 2025 10 30 20 21 02 photo 2025 10 30 20 21 13
photo 2025 10 30 20 21 25 photo 2025 10 30 20 21 37
31485

16 жовтня на базі Державного торговельно- економічного університету у змішаному форматі відбувся Всеукраїнський фаховий семінар із забезпечення якості вищої освіти в галузі туризму, готельно-ресторанної справи та менеджменту. 

Організатором виступило Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти для обговорення питань освіти у кількох освітніх галузях, у тому числі й 24 Сфери обслуговування. Саме до неї і належить спеціальність J3 Туризм та рекреація, за якою веде підготовку студентів бакалаврів і магістрів в рамках ОП "Туризм" кафедра туризму та економіки КДПУ.

Очно у роботі семінару взяв участь зав. кафедри туризму та економіки Володимир Казаков. В режимі офлайн присутніми були й усі викладачі кафедри - Ірина Романюк, Валерія Новикова, Вікторія Пацюк, Ірина Остапчук.

На семінарі були представлені з доповідями Голова НАЗЯВО Андрій Бутенко та 2 заступники. Окремі доповіді прозвучали від голів 3-х галузевих експертних рад, у тому числі Мирослава Босовська - голова ГЕР 24 Сфера обслуговування. З найкращими практиками у вищій освіті з готельно-ресторанної справи ДТЕУ виступили гарант і провідний стейкхолдер Олена Міщенко.

Володимир Казаков взяв активну участь у дискусіях як на пленарному, так і на засіданні ГЕР 24.

Разом з цим Володимир Казаков провів зустріч з менеджером туроператора ТОВ "ТУ ГОУ ТРЕВЕЛ" Яною Репешко, за результатами якої була підписана угода про співробітництво, у тому числі й проведення виробничих практик студентів.

зображення viber 2025 10 16 13 39 03 984 зображення viber 2025 10 15 20 54 26 114
зображення viber 2025 10 16 09 59 57 457 зображення viber 2025 10 16 10 17 17 453
зображення viber 2025 10 16 09 59 56 814 зображення viber 2025 10 16 09 59 57 084
31368
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30