16.04.2025 р. відбулись відкриті захисти кваліфікаційних робіт здобувачками освіти бакалаврського рівня спеціальності 242 Туризм групи ТУР-21.
Під час захисту здобувачки презентували результати власних науково-прикладних досліджень в галузі туризму та рекреації. Представлені на захист роботи мали чітку структуру та логіку побудови, доповіді були вичерпними та грунтовними, відповіді на питання комісії містили власне бачення і розуміння проблем розвитку туристичної галузі в Україні та світі. Здобувачки презентували результати досліджень на вельми цікаві та актуальні теми: адаптивний та інклюзивний туризм, інстатуризм, вплив війни на розвиток туризму в Україні та Кривому Розі, розробка концепту розвитку зеленого туризму на Кресівському кар'єрі, проблеми залучення до туристичної сфери ревіталізованих об'єктів Кривого Рогу, дослідження потенціалу театрів для туристично-екскурсійної діяльності...тощо.
Всі захисти відбулись успішно і підтвердили високий фах та кваліфікацію здобувачок освіти.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 230
У п'ятницю 6.06.2025 р. відбувся Атестаційний екзамен з географії та організації туризму здобувачок освіти спеціальності 242 Туризм за ступенем вищої освіти «бакалавр». Атестаційний екзамен охоплює нормативний зміст підготовки фахівця з туризму та туристичного обслуговування. Він передбачає комплексну перевірку теоретичних знань і практичних умінь із дисциплін, що складають комплекс атестації.
Мета атестації полягає в тому, аби з'ясувати рівень професійної підготовки випускників, його відповідність стандартам вищої освіти (освітньо-кваліфікаційна характеристика та освітньо-професійна програма).
Мета атестації зумовлена цілями навчання, визначеними в освітньо-професійній програмі, і передбачає з’ясування рівнів теоретичної і практичної підготовки випускників денної форми навчання першого (бакалаврського) рівня до виконання професійних завдань та обов’язків прикладного характеру в галузі туризмознавства, екскурсознавства, краєзнавства та методики організації туристичної та екскурсійної роботи на туристичних підприємствах.
Основними завданнями підготовки «бакалаврів» з туризму є формування фахових знань з предмету з використанням інноваційних технологій, широкого світогляду, вміння орієнтуватись у великому обсязі професійної інформації та застосовувати її у практичній професійній діяльності.
Здобувачки освіти продемонстрували достатній рівень володіння теоретичними знаннями та практичними вміннями і навичками в туристичній галузі. Продемонстрували професійні компетентності і вміння логічно мислити. Всі відповіді були оцінені позитивно.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 381
21 травня 2025 року здобувачі освіти бакалаврату та магістратури спеціальності 242 «Туризм і рекреація» в рамках вивчення дисципліни «Креативні індустрії» (викладач Вікторія Пацюк) та Комплексної практики за фахом відвідали дві цікаві локації абсолютно різновекторні за своєю тематикою.
Першою локацією став класичний культурний заклад – Музей-квартира художника Григорія Синиці, в якому екскурсію провела завідувачка закладу мисткиня Анастасія Ярошевич. Вона докладно висвітила не лише біографію художника, а його значення для українського мистецтва в цілому та вплив на формування художників-шістдесятників. Здобувачі освіти не лише дізналися багато цікавого про творчість художника, а й визначали з яких матеріалів створено їх твори.
Другою локацією був креативний простір AnimeLab, що є своєрідною резиденцією для людей, які цікавляться аніме та корейською популярною музикою. Власниця закладу Оксана Павлушенко розповіла, як зародилася ідея створення даного креативного простору у Кривому Розі, які етапи довелося пройти в реалізації даної ідеї та з якими викликами доводиться стикатися в процесі діяльності. Дуже пізнавально було почути про різні маркетингові фішки від практика.
Сподіваємось, здобувачі освіти надихнулися на подальшу діяльність як навчальну, так і професійну.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 404
25-26 квітня 2025 року в місті Кам'янець-Подільський відбувся Національний Туристичний Форум у Кам'янці "Tourism UA: змінити чи змінитись?" Захід відбувся в історичній будівлі монастира Домініканок, Музей мучеників.
Форум організований за ініціативи місцевої міської влади. Учасниками Форуму стали голова ДАРТу Наталія Табака, представники державних установ країни, представники громад, які розвивають туризм, представники туристичного бізнесу, громадські діячі, блогери, викладачі кафедри туризму з Сум, Чернівців, Хмельницького, Кам'янця-Подільського.
Учасником Форуму став і Володимир Казаков - зав. кафедри туризму та економіки КДПУ. Участь у подібних заходах зазначає професійний саморозвитку викладачів туризму та є реальним підвищенням практичної кваліфікації.
Ця подія національного рівня, спрямована на формування візії майбутнього українського туризму під час війни. Протягом двох днів експерти з різних галузей туристичного бізнесу України, представники влади та громадськості обговорювали нагальні проблеми сектору, майбутні перспективи та спільно з представниками інших сфер визначали варіанти співпраці й подальшого розвитку.
На Форумі працювали наступні дискусійні панелі:
Панель 1. Актуальність туризму під час війни.
Теми: діловий туризм; внутрішній туризм, як реабілітація та відпочинок для військових та їх сімей; міжнародний туризм; зелений туризм; патріотичний туризм та інші перспективні напрямки.
Панель 2. Реабілітація, спортивний та соціальний туризм.
Теми: найкращі практики та кейси Unbroken, безбар’єрність, Бакототерапія; напрямки роботи; основні труднощі, які виникають в процесі реалізації проєктів; основні джерела фінансування.
Панель 3. Як розкрити туристичний потенціал малих громад.
Теми: кейс Малієвецького палацу, Бакота, обговорення ініціативи ООН The Best Tourism Villages, роль заповідників та парків в туристичному розвитку малих громад, роль сучасного мистецтва в формуванні туристичного потенціалу.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 593
22.04.2025 р. доцентом кафедри туризму та економіки КДПУ Іриною Остапчук спільно із керівником гуртка "Спортивний туризм" Сергієм Покусаєм (ЦТКЕУМ "Мандрівник") було проведено заняття для здобувачів освіти спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) зі спеціалізацією "Спортивний туризм". Заняття, дозволило здобувачам освіти ознайомитися на практиці із роботою керівника гуртка, спостерігати за методикою та застосовуваними методами і формами навчання, побачити специфіку роботи із різними віковими групами. Також, здобувачі освіти закріпили навички із циклу дисциплін "Спортивний туризм": пригадали обладнання яке використовують в спортивному туризмі, основні вузли, особливості налаштування трас для підготовки до змагань з пішохідного та гірського туризму. На занятті була можливість ознайомитися із регламентом обласних змагань 1 класу, методикою його розробки, докладно розглянути основні дистанції та етапи змагань.
Заняття відбулось в межах вивчення освітнього компоненту "Методика організації спортивно-туристичної роботи в закладах освіти" та як підготовка до виробничої практики зі спортивного туризму на базі ЦТКЕУМ м. Кривого Рогу.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 654
18 квітня 2025 року здобувачі освіти бакалаврату та магістратури спеціальності «Туризм і рекреація» в рамках вивчення дисципліни «Креативні індустрії» відвідали «Гончаренко-центр» як знаковий освітньо-культурний центр нашого міста. Організатором студентської групи виступила доцент кафедри туризму та економіки КДПУ - Вікторія Пацюк.
В даному центрі студенти ознайомились з художньою виставкою «Візуальні голоси жінок», яку даний центр організував спільно з Криворізьким Центром Сучасної Культури. Виставка розкриває питання багатовимірності жіночої ідентичності, що постає на перетині гендеру, соціального статусу, етнічної приналежності, місця проживання чи професії.
Основна частина візиту до Гончаренко-Центру полягала в спілкуванні з його керівником - пані Катериною Шипулею, яка висвітила основні завдання центру, розкрила його цільову аудиторію та розповіла про заходи, що вже відбулися та заплановані найближчим часом. Багато питань питань виникло і в здобувачів, зокрема, їх цікавило, хто був ініціатором створення та які основні перепони в діяльності даного центру в нашому місті, які заходи є найбільш креативними, чи практикується колаборація з іншими організаціями при створенні івентів тощо.
В свою чергу представники Гончаренко-центру поцікавились у студентів, які б заходи та майстер-класи викликали у них інтерес та бажання відвідувати дану інституцію.
Впевнені, даний захід був корисний студентам та спровокував у них бажання якомога частіше долучатися до культурно-креативного життя міста та виявляти можливості різноманітних креативних просторів до включення в туристичну діяльність.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 636
18.04.2025 р. Ірину Остапчук, доцента кафедри туризму та економіки запросили на прямий ефір Медіа Експерт - КР.
Зустріч була присвячена Дню довкілля та Дню пам'яток історії та культури.
Журналістка та ведуча Ольга Гончар поставила під час ефіру важливі і навіть гострі питання про екологічні екскурсії, екологічні проблеми міста, збереження памяток історії та культури в індустріальному Кривому Розі, загальні проблеми формування культури у криворізьких громадян. Звісно, більше питань-відповідей викликали екологічні екскурсії, які Ірина Остапчук з колегами проводять у Кривому Розі з 2015 р. (про дві із них Ольга Гончар відзняла цікаві сюжети). Досить широко розкрили особливості формування екскурсійних маршрутів, обрання їх тематики та головних об'єктів. Коли і чому виникла ідея проводити екологічні екскурсії, яка їх мета і як багато відвідувачів буває? Більш широко торкнулись питання маршруту до Червоного озера у зв'язку з останніми перебудовами системи водопостачання міста, як пов'язані між собою Кривий Ріг і Світловодськ. Пригадали під час ефіру також лекцію присвячену питанням подальшого розвитку і створення пам'яток та туристичних локацій на основі постіндустріальних об'єктів. Наприкінець, підняли питання посвяти шахтарів у професійну діяльність. Завершили ефір розмовою про взаємозв'язок всіх компонентів природи і людини, про взаємний вплив одне на одного, про важливість, хоч іноді, кожній людині замислюватись над власним ставленням і поведнікою в природі і соціумі.
Повна версія інтервю доступна за покликанням https://www.facebook.com/expertkr/videos/1352753252648459
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 654
Дистанційна освіта змістила площину навчання в інше русло. І хоч нині студенти не зустрічаються в аудиторіях, однак мають змогу шліфувати свої знання та вміння долучаючись до різноманітних івентів, що відбуваються в місті.
5 квітня 2025 року здобувачі освіти 1-3 курсів бакалаврату спеціальності «Туризм і рекреація», а саме Фунтова Ксенія, Морозюк Мирослава Федько Артем, Гаркуша Владислав разом з викладачем – доцентом Вікторією Пацюк в рамках вивчення дисципліни «Креативні індустрії» долучились до допомиги в організації виставки "Переосмислення. Шлях до скульптури".
Дана виставка була організована за підтримки Світлани та Костянтина Ткаченків у найкращій галереї міста Art Craft Oil.
Під час заходу було представлю 11 гравюр на склі, в яких автор Микита Грудєв дослідив ерехід від площини до об'єму, від гравіювання до скульптури. Окрім цього, автор виконав музичний перформанс на хендпані - інструменті, звук якого створює особливу атмосферу і доповнює візуальні образи.
Подібні заходи сприяють формуванню культурного пласту нашого міста, стимулюють розвиток креативних індустрій та виховують естетичний смак у молоді.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 616
25.03.2025 р. викладачі кафедри туризму та економіки Олександр Матіщук та Ірина Остапчук провели навчальний тренінг на місцевості з вибіркових дисциплін (Туристичні квести, Спортивне орієнтування) для здобувачів освіти 4 курсу спеціальності 014.11 Середня освіта (Фізична культура), додаткова спеціалізація - спортивний туризм. Всі здобувачі освіти мали можливість потренуватися і закріпити на праткиці навички з обох дисциплін під час проходження квесту "Залізним проспектом" через додаток FreeGen Go.
Проходження квесту вимагало від учасників актуалізації знань з "Туристичного краєзнавства" та власного життєвого досвіду, знань світоглядного характеру про м. Кривий Ріг (під час виконання завдань), вмінь та навичок спортивного орієнтування (під час знаходження потрібного напряму руху до наступної точки), навичок командної роботи. Також, проходження квесту було покликано ознайомити на практиці із технологією створення туристичних квестів за допомогою сучасних засобів цифровізації і закріпити знання набуті під час теоретичного та тренінгового циклів дисциплін.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 547
25.03.2025 р. викладачі кафедри туризму та економіки Олександр Матіщук та Ірина Остапчук провели навчальний тренінг на місцевості з вибіркових дисциплін (Туристичні квести, Спортивне орієнтування) для здобувачів освіти 4 курсу спеціальності 014.11 Середня освіта (Фізична культура), додаткова спеціалізація - спортивний туризм. Всі здобувачі освіти мали можливість потренуватися і закріпити на праткиці навички з обох дисциплін під час проходження квесту "Залізним проспектом" через додаток FreeGen Go.
Проходження квесту вимагало від учасників актуалізації знань з "Туристичного краєзнавства" та власного життєвого досвіду, знань світоглядного характеру про м. Кривий Ріг (під час виконання завдань), вмінь та навичок спортивного орієнтування (під час знаходження потрібного напряму руху до наступної точки), навичок командної роботи. Також, проходження квесту було покликано ознайомити на практиці із технологією створення туристичних квестів за допомогою сучасних засобів цифровізації і закріпити знання набуті під час теоретичного та тренінгового циклів дисциплін.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 420