Кафедра туризму та економіки
Факультет географії, туризму та історії

У другу неділю листопада щороку відзначають Європейський день винного туризму (European Day of Wine Tourism) заснований у 2009 році. Цей день об’єднує виноробні по всій Європі, які є членами престижної Європейської мережі винних міст (RECEVIN) або інших мереж винного туризму, щоб відкрити свої гостинні двері й поділитися багатою спадщиною і традиціями виноробства.

Винороби запрошують цього дня вирушити у подорож відкриттів, приєднавшись до сотень інших європейських виноградників у святкуванні. Познайомтеся з пристрасними виноробами, які вкладають своє серце і душу в кожну пляшку. Прогуляйтеся мальовничими виноградниками, де кожна виноградинка виплекана сонцем та пристрастю винороба, відвідайте виробничі потужності, доторкніться до ретельного процесу ферментації й надихайтесь тихими, пропахлими дубом кімнатами, де вина дозрівають й старіють до досконалості.

Винний туризм — туризм, який має на меті дегустацію, споживання та купівлю вина безпосередньо на виноробні, оскільки вино – це продукт який «не полюбляє» подорожі. Винний туризм є новою формою туризму, історія якого може варіюватися від регіону до регіону. Але, не дивлячись, на це він стрімко розвивається і набирає популярності серед туристів, причому як серед професіоналів, так і серед любителів.

Особливим мотивом в подорожах до вина виступає той чинник, що вино, як продукт не «полюбляє» подорожувати. Винні напої краще споживати безпосередньо в місцях їх виробництва.

У поняття «винний туризм» включають такі види діяльності: екскурсії виноградниками та виноробними підприємствами; знайомство з технологією виготовлення вина, історією виноробства, традиціями вживання вина; а також відвідування музейних комплексів та виставок з даною тематикою; дегустація напоїв із місцевих сортів винограду на підприємстві; відвідування ресторанів, що пропонує участь у майстер-класах; відвідування винних фестивалів. У деяких виноробнях туристи мають можливість розміститися на ночівлю у невеликому гостьовому будиночку. Багато відвідувачів купують вина, що їм сподобалися, на цьому ж заводі.

У розвитку винного туризму необхідне дотримання наступних фундаментальних принципів: автентичності, атрактивності, комплексності, культури споживання вина. Принцип автентичності полягає в тому, щоб дегустувати вина тільки в місцях їх виробництва, атрактивність – формується привабливістю та санітарно-гігієнічною чистотою виробництва вина, комплексність – забезпечується наданням основних послуг і продуктів (дегустація вина, ознайомлення із виробництвом) і додаткових (купівля вина, участь в майстер-класі з виробництва вина), супутніх (розміщення, харчування, сувенірна продукція, екскурсія по виноградним полям, катання на конях і т.д.).

Україна, як і інші країни світу, має свої традиції виробництва вина, які мають чітко виражену географію. Українці можуть насолодитись винами подорожуючи Закарпаттям, Одещиною, Херсонщиною та Миколаївщиною. Однак, у зв’язку із останніми подіями (війною, змінами клімату, вдосконалення технологій), багато виноробних підприємств з’явилось і в центральних областях України.

Здобувачі освіти спеціальності 242 Туризм і рекреація мають можливість ознайомитися із ресурсами винного туризму під час чисельних навчальних та виробничих практик (звісно за умови віку18+ долучатися до дегустацій), часто обирають винний туризм як обєкт наукових досліджень в курсових і кваліфікаційних роботах. Викладачі кафедри, під час туристичних подорожей до різних регіонів світу, також здійснюють дослідження та вивчають досвід розвитку винного туризму.

 Banner Dia Mundial Enoturismo 2025 768x768  Europe wine production 1024x713
 DSC 0097  DSC 0183
 DSC 0076  DSC 0184
P8170260 P8170261
P8170272 P8170264
P8170263 Клава
31585
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31