Як підтримувати колектив у важкі часи, якщо Ви самі - керівник закладу? Де знаходити сили та мотивацію для себе та колег? Що робити, якщо ваш колектив опинився на порозі емоційної кризи?
На ці та інші питання допомогала знайти відповіді професор кафедри практичної психології, доктор психологічних наук - Мірошник Зоя Михайлівна, яка 20 березня 2025 року взяла участь у роботі міського семінару-практикуму «Підтримка колективу через відновлення ресурсів та розвиток резильєнтності педагогів».
У своєму виступі на тему: «Резильєнтні рольові моделі директорів закладу дошкільної освіти як основа відновлення ресурсів» Зоя Михайлівна змістовно розкрила питання діагностики вже сформованих і розвитку більш адаптивних - резилієнтних - рольових моделей поведінки керівника в складних динамічних умовах українського сьогодення.
Практичні психологи закладів дошкільної освіти, в свою чергу, також підготували актуальний і цікавий матеріал, що був презентований під час роботи практичних студій:
І. «Філософія життєстійкості: пошук внутрішнього балансу» - Вікторія Євдошенко, практичний психолог КЗДО№57 КМР, Станіслав Старинський, практичний психолог КЗДО№42 КМР.
ІІ. «Відновлення власних ресурсів та розвиток резильєнтності керівника» - Ольга Сметана, практичний психолог КЗДО№71 КМР.
ІІІ. «Пошук опор та ціннісних орієнтирів як основи резильєнтності директора ЗДО»- Тетяна Шайнога, практичний психолог КЗДО№4 КМР, Ганна Орлова, практичний психолог КЗДО№121 КМР.
За "круглим столом" учасники заходу спільно працювали над питанням диференціації стресового стану та емоційного вигорання, намагалися відшукати власні опори і ресурси в умовах кризи, ділилися досвідом трансформації ціннісних орієнтирів та моральних настанов в сучасних реаліях, вивчали техніки психологічної підтримки колег та розвитку життєстійкості під час війни.
Наукова школа професора Мірошник поповнилася палкими прихильниками та здобула нових послідовників. Дякуємо і пишаємось, шановна Зоє Михайлівно!