Звіт
про діяльність Наукової школи
«Рольовий потенціал особистісно зрілої людини»
Мірошник Зої Михайлівни, д.психол.н., професора
професора кафедри практичної психології КДПУ
- 2023 р. Захист дисертаційного дослідження Кузіної Євгенії Ігорівни на здобуття ступеня «Доктор філософії з психології» спеціальності 053 Психологія. Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки. Спеціалізована вчена рада КДПУ. Тема: «Психологічні механізми інформаційного впливу на особистість дорослої людини». Голова ради.
- 2024 р. Захист дисертаційного дослідження Маєр Юлії Володимирівни на здобуття ступеня «Доктор філософії з психології» спеціальності 056 Психологія. Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки. Спеціалізована вчена рада КДПУ. Тема: «Психологічні особливості рольової позиції сучасної жінки». Науковий керівник. .
- 2024 р. Проєкт «Посилення психологічної стійкості і благополуччя університетів у (після-) воєнній Україні» - BURN «Boosting University Psychological Resilience and Wellbeing in (Post-) War Ukrainian Nation» (№101129379-BURN-ERASMUS-EDU-2023-CBHE), менеджер І.П. Задорожна (м. Тернопіль), 01.01.2024-31.12.2027, за фінансування ЄС. Erasmus+ KA2 Участь у проєкті (академічна мобільність / стажування)
- 2025 р. (20.03.2025) Міський семінар-практикум «Підтримка колективу через відновлення ресурсів та розвиток резилієнтності педагогів»/ Виступ з доповіддю. Тема: «Резилієнтні рольові моделі директорів закладу дошкільної освіти як основа відновлення ресурсів».
- 2025 р. (квітень 2025р.) Участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції на базі кафедри практичної психології КДПУ «Промоція ментального здоров’я надавачів психологічних послуг в умовах війни».
- модератор Секції № 6. «Супервізія та інтервізія як інструменти ментального здоров’я надавачів психологічних послуг»;
- автор тез збірника конференції «Використання рольових моделей для підвищення резилієнтності»:
- модератор тез здобувачки другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія групи ЗПП-м-24 Волочай О. Тема: «Розвиток процесу саморегуляції психолога» (збірник тез конференції)
- модератор тез здобувачки другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія групи ЗПП-м-24 Мусаелян К. Тема: «Резилієнтніст як спосіб подолання емоційного вигорання».
- модератор тез здобувачки другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія групи ЗПП-м-24 Самохіної К. Тема: «Адаптивна особистість – основа ментального здоров’я».
- модератор тез здобувачки другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія групи ЗПП-м-24 Сіроштана К. Тема: «Збільшення рольового репертуару практичного психолога для покращення психологічного супроводу».
- модератор тез здобувачки другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія групи ЗПП-м-24 Волочай О. Тема: «Процес саморегуляції сучасного фахівця психології» (науковий часопис кафедри «Психологічний супровід особистості в умовах війни. Посткризове відновлення». Напрямок публікації: «Професійний розвиток особистості у поствоєнному світі»).
2025 р. Участь у круглому столі для науково-педагогічних працівників кафедри практичної психології «Супервізія як інструмент професійного зростання та підтримки фахівців».
2025р. (15.05.2025) Спікерка на зустрічі-інфотайм з соціальними педагогами ЗВО міста «Наука об’єднує» (головний корпус Криворізького державного педагогічного університету). Тема доповіді: «:Резилієнтність –мистецьво долати виклики сьогодення».
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 397
24 листопада 2021 року відбувся захист дисертації «Психологічні особливості особистості батьків, що виховують дітей з аутизмом» за спеціальністю 053 Психологія, галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки Давоян Єлизавети.
12 вересня 2023 року відбувся захист дисертації «Психологічні механізми інформаційного впливу на особистість дорослої людини» за спеціальністю 053 Психологія, галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки Кузіної Євгенії.
27 лютого 2024 року відбувся захист дисертації «Психологічні особливості рольової позиції сучасної жінки» за спеціальністю 053 Психологія, галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки Маєр Юлії.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 672
Відповідаючи на виклики часу та піклуючись про психологічне благополуччя громадян України, учасники Наукової школи "Рольовий потенціал особистісно зрілої людини" від початку війни проводять систематичну прктичну роботу з розвитку особистісної стійкості, яка спрямована на підвищення можливостей саморегуляції емоційних реакцій та запобігання або усунення наслідків травматизації, спричиненої військовими діями. Так, залученими в гркпову та індивідуальну роботу з людьми, які постраждали від військових дій та знаходяться у важких обставинах є Професор Мірошник З.М., доценти Горбачова О.Ю., Чаркіна О.А., Гапоненко Л.О., асистент Шило О.С..
Регулярно відбувається набір до груп з опанування технік самодопомоги й самозцілення, у яких мають можливість взяти участь та розвинути власні навички та підвищити теоретичні знання усі бажаючі: від студентів та освітян до підлітків та їхніх батьків. Участь у групах безкоштовна, заняття проводяться щотижнево
За період роботи груп підтримки проведено понад 60 зустрічей зі здобувачами освіти, викладацьким складом, підлітками та батьками. Розглядаються питання реагування на стрес та психологічну травму, можливості впливу на реакції та поведінку, особливості підтримку дітейй різного віку та розвиток самозарадності, основи батьківського скпроводу та розвиток самозарадності.
- Автор: Шило Оксана Сергііївна
- Перегляди: 651
НАУКОВА ШКОЛА «РОЛЬОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОСОБИСТІСНО ЗРІЛОЇ ЛЮДИНИ»
Наукова школа сформована в рамках кафедри практичної психології у вересні 2020 року під керівництвом доктора психологічних наук, професора Зої Михайлівни Мірошник.
Ключовою ознакою нашої наукової школи є зв’язок дослідників різних поколінь, об’єднаних загальною ідеєю: розвиток наукової думки та підвищення якості підготовки сучасного професіанала-психолога. Саме молодь є генератором ідей, наукових пошуків, а покоління досвідчених дослідників виступає експертами та наставниками в організації, плануванні, реалізації наукових досліджень.
Наукова школа об’єднала навколо себе однодумців, що вивчають проблеми психології особистості, рольового підходу в підготовці психологів, вікові особливості становлення людини, розв’язок питань розвитку резильєнтності, психоедукаційні технології, виклики та передумови досягнення психологічного благополуччя, розвиток інклюзії в освіті та суспільстві та психологічної допомоги різним верствам населення в складних життєвих обставинах.
У науковій школі відбувається простійний процес накопичення та структуризації наукового знання наукових пошуків не лише колег по кафедрі, а й магістрів, аспірантів та діячів соціально-психологічної служби міста та регіону. Ними досліджуються теми, що є актуальними в умовах сьогодення: перша психологічна допомога, особистісно-рольовий підхід у розвитку особисті сучасного поліцейського, профілактика психологічного вигоряння лікарів, умови досягнення психологічного благополуччя особистості, передумови професійно-рольової комунікації в навчальній діяльності.
Одним з підрозділів Наукової школи є Школа молодого науковця, яка об’єднує аспірантів, магістрів, молодих науковців.
- Автор: Шило Оксана Сергііївна
- Перегляди: 724
У 2020 році започатковано роботу наукової школи "Рольовий потенціал особистісно зрілої людини". Засновницею школи є професор кафедри практичної психології, доктор психологічних наук, - Мірошник Зоя Михайлівна.
Колектив наукової школи складається з викладачів та аспірантів кафедри, які розробляють проблеми рольової структури особистості, її рольового репертуару.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 721