Кожен день молюся, щоб закінчилася війна... І тоді дистанційне навчання стане просто сучасним додатком до справжнього НЕвіртуального спілкування зі студентами, як це було у суботу 8 жовтня на тренінгу «Формування навичок самостійної роботи для покращення якості дистанційного навчання». На нього було запрошено студентів факультетів іноземних мов та образотворчого мистецтва.

Боже, які ж вони красиві, активні, зацікавлені, доброзичливі! Як жваво включилися у роботу! Як дивувалися новим враженням та відкриттям, як раділи можливості зустрітися у рідному університеті!
Зрозуміло, що за 2 години обговорити та відпрацювати навички важко. Процес підвищення мотивації, розвитку когнітивних навичок (робота з великим обсягом інформації, обробка тексту, узагальнення та представлення результатів роботи), метакогнітивних навичок (цілепокладання, планування, передача інформації у спілкуванні) передбачає більш глибинного занурення. Але надані науково-практичні орієнтири та щира зацікавленість учасників переконують - вони все зможуть.
Тільки б закінчилася війна…
Н. Макаренко, к. психол. н., доцент
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 870
Вітаємо з Днем Освітян всіх колег і особливо тих, хто тільки приєднався до нашої освітянської спільноти.

Доктор психологічних наук Олександра Когут і студенти групи ПНП-22 зустрілися в аудиторії Альма-матер, щоб започаткувати разом нові кроки на ниві здобуття професії вчителя початкових класів.

Всіх зі святом. Щастя, успіхів, наснаги.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 686
Кафедра загальної та вікової психології розпочала 2022-2022 навчальний рік із підтримки ініціативи по залученню до аудиторних занять експертів галузей і професіоналів-практиків. Відкрила цей процес доцент кафедри к.психол.н. Наталія Макаренко, яка на лекцію "Психологічний розвиток молодшого школяра" запросила вчителя-методиста початкових класів Криворізької ЗОШ N8 Пономаренко Вікторію Робертівну.

Експерт запропонувала цікаву інформацію з практики роботи. Обговорювали тему готовності дитини до шкільного навчання.
Студенти третього курсу груп ОМ, АНФ, НАФ слухали лекційний матеріал з цікавістю та запропонували продовжити практику спілкування з фахівцями надалі.

- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 736
Викладачі кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету спільно з Центром прогресивної освіти "Генезум" розробили та запустили у роботу дистанційний курс "Стратегії самодопомоги при роботі з тривожними і стресовими станами".
До експертного кола увійшли шість викладачів кафедри: д.психол.н. Наталя Токарева, д.психол.н. Анжеліка Коллі-Шамне, к.психол.н. Світлана Дрібас, к.психол.н. Наталія Макаренко, к.психол.н. Олена Халік, к.психол.н. Олена Ткаченко.

Перший модуль курсу присвячено аналізу адаптивних механізмів саморегуляції стресу, тривоги і панічних атак. Розкрито особливості адаптивної саморегуляції стресу, проаналізовано особливості використання технік тілесного та емоційного розвантаження при реакції на гострий стрес і надано правила першої допомоги при панічних атаках.
У другому розділі зроблено акцент на роботі з фактором кризової самоідентифікації в умовах воєнного часу. Визначено психологічні аспекти роботи з інформаційними ресурсами. Розглянуто копінг-стратегії у форматі адаптації до стресових умов сьогодення і опрацьовано практики самоусвідомлення психоемоційних станів в період воєнних дій.
З усіма матеріалами курсу можна безкоштовно ознайомитися на онлайн-платформі Центру прогресивної освіти "Генезум" https://genezum.org/
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 953
У кризовій ситуації людині доводиться відмовлятися від звичних уявлень про цінності, ідеали, сенси, цілі. У сучасних умовах дуже важливо навчитися конструктивно реагувати на кризу. Доктор психологічних наук, завідувач кафедри загальної та вікової психології Наталя Токарева пропонує рекомендації по відновленню ресурсності у кризовій ситуації.



- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 1841
Доцент кафедри загальної та вікової психології Олена Халік пропонує ознайомитися з дієвими рекомендаціями по роботі з панічними атаками. Інформацію про те, як допомогти собі та іншим шукайте тут Панічні атаки: техніки саморегуляції та правила першої допомоги


- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 2285
У нестійких умовах сьогодення є нагальна потреба в розширенні спектру знань у напрямку пошуку стратегій роботи зі стресовими станами, які в умовах воєнного часу все частіше стають іманентною складовою життя.
Старший викладач кафедри загальної та вікової психології Світлана Дрібас пропонує ознайомитися із фазами виходу зі стресового стану і техніками роботи над собою в процесі міжстадійного переходу від емоційної реакції до фази прийняття реальності та подальшої адаптації до нових обтавин.





- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 1762
Сьогодні о 13.00 відбувся другий день марафону психологічної підтримки для студентів та викладачів КДПУ. У якості модераторів трьох психологічних майданчиків виступили викладачі кафедри загальної та вікової психології Анжеліка Коллі-Шамне (д.психол.н.), Наталія Макаренко (к.психол.н.), Олена Ткаченко.(к.психол.н.).

Експерти розкрили три актуальні теми: 1. Як фільтрувати стрічки сучасних новин?; 2. Копінг-стратегії у форматі адаптації до стресових умов сьогодення; 3. Практики самоусвідомлення психо-емоційного стану в умовах воєнного часу.

Експертне около продовжить свою роботу в системі індивідуальних консультацій. Тримаймося! Ми з вами!
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 583
Враховуючи неймовірно складний для української нації час викладачі кафедри загальної та вікової психології спробували консолідуватися і організували дводенний університетський марафон психологічної підтримки для студентів та викладачів КДПУ.

У перший день марафону (03.03.2022 р.) модераторами психологічних майданчиків виступили три викладачі кафедри: Наталя Токарева (д.психол.н, професор), Світлана Дрібас (к.психол.н.), Олена Халік (к.психол.н.).

Було розглянуто три актуальні для умов сьогодення теми: 1) Адаптивна саморегуляція стресу (презентація матеріалів виступу); 2) Техніки тілесного та емоційного розвантаження при роботі з тривожними і стресовими станами (презентація матеріалів виступу); 3) Панічні атаки: техніки саморегуляції та правила першої допомоги (презентація матеріалів виступу).

Захід передбачав здвоєну форму роботи. Спочатку було організовано виступи експертів-психологів, а потім розпочалася сесія запитань-відповідей на якій студенти мали можливітсь поставити найбільш болючі і актуальні для себе запитання.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 980
Наукові заходи з теми миротворення займають важливе місце у сучасних наукових розвідках і все частіше привертають увагу українських дослідників.11-14 лютого 2022 у м. Тернопіль відбувся треніг-воркшоп "Творення миру через мистецтво" де місто Кривий Ріг представляли два освітні заклади - Криворізький державний педагогічний університет (к. психол. наук, викладач кафедри загальної та вікової психології, Світлана Дрібас) і Криворізький медичний коледж (викладач фармацевтичного циклу, Письменна Олександра).
Захід проходив під патронатом громадських організацій України та Німеччини і передбачав участь молоді з усіх українських регіонів.

Основна мета полягала у зміні ракурсу погляду на проблеми миротворення додаючи до неї компонент мистецтва в рамках вивчення психологічного змісту арт-об'єктів.

Учасники вчилися підбирати методи мирного обговорення гострих соціальних проблем через мистецтво.

- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 587










