17.09.2021 р. в межах Наукової школи доктора психологічних наук, професора Зої Михайлівни Мірошник "РОЛЬОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОСОБИСТІСНО-ЗРІЛОЇ ЛЮДИНИ" на базі Тренінг-центру "ЛІДЕР ХХІ СТОЛІТТЯ" (керівник - кандидат педагогічних наук, доцент Олена Анатоліївна Чаркіна) відбулася низка професійно-орієнтованих заходів для психологів-початківців і вчителів початкових класів за участю ключового стейкхолдера спеціальності 053 "Психологія" Юлії Олегівни Якубовської, координатора психологічної служби в закладах дошкільної, загальної та позашкільної освіти, консультанта КЗ "ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ" КМР.
Висловлюємо подяку за сприяння в організації і проведенні заходів, зокрема тренінгу професійної рефлексії, Ларисі Олександрівні Гапоненко, кандидату педагогічних наук, доценту, особі, відповідальній за профорієнтацію і зв'язки із закладами освіти кафедри практичної психології, а також здобувачам PhD Юлії Маєр та Наталії Мишаці за цікаві емпіричні дослідження та дієві корекційні вправи.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 1112
Засідання робочої групи. Робочою групою кафедри практичної психології у складі: З.М.Мірошник, Л.О.Гапоненко, О.А.Чаркіної, О.С.Шило - проводиться розробка госпдоговірної теми. Наразі ведуться перемовини з метою узгодження планів і укладання договору про надання послуг. Засідання робочої групи відбувається щотижнево.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 641
Наукова тема кафедри: Теорія і практика становлення особистісної зрілості майбутнього психолога
- Державний реєстраційний номер: 0121U111336
- Коди тематичних рубрик НТІ: 15.41.43, 15.81
- Індекс УДК: 159.9:316.37, 159.9
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 756
Наукова тема кафедри: Теорія і практика становлення особистісної зрілості майбутнього психолога
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 520
23 січня 2021 року за ініціативи ст.викладача кафедри практичної психології Великодної М.С. відбулась он-лайн конференція "Життя і смерть психоаналітичних спільнот: уроки історії і нові перспективи об'єднань".
Організатори вдячні за вітальне слово представникам співорганізаторів конференціі: Матяшу Михайлу Миколайовичу - доктору медичних наук, професору, завідувачу кафедри загальної і медичної психології Національного медичного університету імені О. Богомольця.
Мірошник Зої Михайлівні - доктору психологічних наук, професору, завідувачі кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 672
В січні 2020 року у співпраці з Департаментом освіти і науки КМР, Криворізький державний педагогічний університет - офіційна сторінка було здійснено серію зустрічей за для підтримки інклюзивної освіти у м. Кривому Розі зі спікером DrTheresa Cianciolo.
.
Зокрема, на базі Навчально-реабілітаційного центру КМР було проведено круглий стіл з медичною спільнотою громади міста для обміну досвідом щодо супроводу дітей з РАС, синдомом Дауна в США та Україні.
.
Окремо, було проведено 2-денний семінар 24-25 січня на базі Криворізької Педагогічної Гімназії "Інклюзивна освіта6 практикум" відповідно до формування навичок поведінкового аналізу, комбінації з floor time, TEACHH, диференційним підходом.
Бонусами семінару була презентація книги Терези Сіансіоло, прийомів роботи з PECS.
.
26 січня було проведено круглий стіл та консультації для батьків дітей з особливими освітніми потребами на базі Молодіжний центр #StudHub.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 666
22 листопада на базі Криворізького державного педагогічного університету відбулась Всеукраїнська конференція «Предиктори успішної інклюзії: медико-психологічний та соціально-педагогічний аспекти».
Фотозвіт Всеукраїнської конференції 22.11.19 "ПРЕДИКТОРИ УСПІШНОЇ ІНКЛЮЗІЇ: МЕДИКО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТИ" - за посиланням.
Вітальне слово
Шрамко Ярослав Владиславович, професор, доктор філософії, ректор Криворізького державного педагогічного університету
Гаманюк Віта Анатоліївна, професор, доктор педагогічних наук, проректор з наукової роботи Криворізького державного педагогічного університету
Бородавка Олена Миколаївна, головний спеціаліст відділу дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, виховної роботи та охорони дитинства департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради
Гергель Євгеній Леонідович, кандидат психологічних наук, декан психолого-педагогічного факультету Криворізького державного педагогічного університету
Мірошник Зоя Михайлівна, професор, доктор психологічних наук, завідувач кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету.
ПРЕДИКТОРИ УСПІШНОЇ ІНКЛЮЗІЇ: МЕДИКО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТИ
Пленарне засідання
Інклюзивно-ресурсний центр як первинна ланка комплексного супроводу дитини з особливими освітніми потребами
Андреєва Тетяна Гаріївна, директор комунальної установи «Криворізький інклюзивно- ресурсний центр No1» Криворізької міської ради
Досвід Франції у підтримці суб’єктивності дитини- аутиста (на прикладі клініки Куртіль)
Великодна Мар’яна Сергіївна, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету
Аналіз впровадження проекту GIZ з питань підготовки фахівців з інклюзивної освіти «Підтримка інклюзивної освіти в м. Кривий Ріг». Успіхи, проблеми та перспективи
Шестопалова Олена Петрівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету
Перспективи становлення інклюзивної освіти в м.Кривий Ріг та науково- методичне забезпечення перепідготовки та підвищення кваліфікації керівників освітніх закладів, педагогів та психологів
Таргоній Оксана Вікторівна, проектний координатор проекту «Підтримка територіальних громад України у зв’язку із збільшенням кількості ВПО», координатор проекту «Підтримка інклюзивної освіти» у м. Кривий Ріг компанії «Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ)»
З досвіду роботи логопеда закладів охорони здоров’я
Яковенко Ольга Славомирівна, логопед консультативно-діагностичного центру для дитячого населення комунального підприємства «Криворізька міська клінічна лікарня No8»
Секції конференції містили практико-орієнтовані доповіді та майстр-класи для освітян та науковців міста. Кафедра та оргкомітет конференції висловлює подяку тренерам за проведення майстр-класів:
Ira Sergiyenko "Структура та практика підтримки дитини в інклюзії" Фонд «Дитина з майбутнім» | Foundation «Child with a future»
Ольга Ферт "Функціонально-поведінкове оцінювання дитини з гіперактивним розладом з дефіцитом уваги в інклюзивному освітньому процесі" Львівський Національний Університет ім. Івана Франка
Оксана Трушик "Дитина зі складною поведінкою. Як зрозуміти. Що робити" Специализированный центр Ладо Харьков
Elena Shestopalova "Інноваційні технології нейропсихології та нейродидактики для навчання дітей з ООП" Криворізький державний педагогічний університет - офіційна сторінка
Калініченко Тетяна, П'ятигорець Наталія, Маркосян Людмила "Формування емоційного інтелекту у дітей з особливими освітніми потребами" Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад комбінованого типу – загальноосвітня школа І ступеню № 278» Криворізької міської ради
Бондар Катерина "Техніки сенсомоторної інтеграції дитини з ООП" Криворізький державний педагогічний університет - офіційна сторінка
Ольга Мінько «Формування навичок взаємодії засобами допоміжної комунікації» КЗО "Криворізький багатопрофільний НРЦ "Натхнення" ДОР"
Марина Кость "Особливості організації інклюзивного навчання та психолого-педагогічного супроводу для дітей з розладами спектру аутизму " @Криворізький інклюзивно-ресурсний центр №1 КМР
Олена Бєлова, Олена Місюра, Олександр Кутаєв, Тетяна Проценко "Подолання наслідків психологічного травмування дітей з особливими освітніми потребами в позаурочний час" Комунальний навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 9 з посиленою спортивною підготовкою»
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 1187
З 29 жовтня по 1 листопада було проведено серію супервізійних груп проекту "Підтримка інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг" за ініціативи Німецького товариства міжнародного співробітництва нім. Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH на базі #StudHuB тренерами-експертами проекту Оленою Шестопаловою, Катериною Бондар. Метою супервізійною роботи було покращення компетентності та професійна підтримка фахівців інклюзивної освіти серед освітян загальноосвітніх навчальних закладів м. Кривий Ріг.
Результатом стало засвоєння активізація застосування тпрактичних навичок для аналізу типових складних випадків педагогічної взаємодії вчителя та асистента вчителя, схеми формування навчальної поведінки, використання методики нумікон, сенсо-моторного тренінгу рук в сенсорній кімнаті, методів безпомилкового навчання та ведення протоколів спостереження поведінкового аналізу. Всі члени супервізійної роботи отримали навчально-методичні матеріали в аспекті інклюзивної освіти (69 осіб: адміністрація шкіл, команда супроводу дитини, спеціалісти інклюзивно-ресурсного центру).
За результами професійного аналізу за принципами супервізії стало обговорення: особливості сприйняття батьками результатів убової діяльності дітей із ООП; що робити, якщо дитина з РАС потребує підтримки при фоновому шумі на уроці; дитячий протест проти постановки навчальних завдань або відмова від навчальних завдань; стратегії викладання природничих дисциплін та математики для дитини із ООП в середній ланці школи; батьки та способи їх залучення у виконання ІПР та ін.
Дякуємо за співпрацю Департамент освіти та науки КМР, Інклюзивоно-ресурсний центр №1 КМР та команди супроводу, які долучились до проекту.
Посилання на публікації освітніх закладів:
Департамент освіти і науки КМР
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 645
23 жовтня відбувся вступний семінар проекту "Підтримка інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг" за сприяння Німецького товариства міжнародного співробітництва Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH тренерами-експертами Оленою Шестопаловою, Катериною Бондар на базі #StudHub. Темою була супервізія організаційних впливів у в структурі продуктивного й непродуктивного педагогічного спілкування.
Метою семінару було навчання членів групи з роботи з цілями індивідуального плану розвитку (ІПР) дитини: робота з інструментами підготовки кейса. Схема чи план роботи для дитини в межах інклюзивної освіти у шкільному освітньому просторі. Учасники семінару здійснювали аналіз факторів середовища - формування навичок складання розкладу для дитини, облік сенсорних потреб і переваг. Навчання схемою введення шкільних правил для дитини.
Освоювалась специфіка виконання спостережень в класі. Робота з модифікацією матеріалів уроку: підготовка уроків виносяться як кейс. Робота з модифікаціями оцінювання.
Фіксація поведінки дитини: вияв мотиватора, методики попередження, стратегії навчання без помилок, розклад заохочень, використання підказок, зміна завдань, зміна підказок (antedcedent package).
Презентації: завантажити
Посилання на опитування:
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 350
23 жовтня на базі дитячого центру "Веселий вулик" Криворізького державного педагогічного університету відкрили сенсорну кімнату за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ GmbН. Ця кімната відкрита завдяки проекту "Підтримка інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг", молодіжному лідеру Іллі Лисоконю та Департаменту освіти КМР. Проект підтримки супроводжують викладачі кафедри практичної психології, які виступають як тренери-експерти (Бондар Катерина, Олена Шестопалова). Проект було розпочато в 2018 році як тренінгова та супервізійна програма на базі #StudHub.
Фото і частина тексту запозичені: https://1kr.ua/news-53510.html?fbclid=IwAR2DAvNmyfWcYwbs2sIu-uKkabYdZpZ7_oTHUrhiGaCc0JrnPdLaXKML6lo
Сенсорну кімнату створили як навчально-методичну базу для підготовки фахівців з інклюзивної освіти, а також для дітей, і зокрема діте з особливими освітніми потребами, яким необхідна психосоціальна та часткова фізична реабілітація.
Посилання у ЗМІ на новину:
https://one.kr.ua/news/25172?fbclid=IwAR1934OkHFTIUX2BZbarwvvMJA5dgMP618t4miZWprYyAG3kUd3SVYC5Seg
Кімнату відкрили у рамках проєкту «Підтримка інклюзивної освіти», за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ GmbН у партнерстві з КДПУ та Департаментом освіти і науки виконкому Криворізької міськради.
Ректор університету Ярослав Шрамко розповів, що у таких кімнатах будуть працювати з дітьми, які мають особливі учбові потреби. За його словами таких кімнат у інших педагогічних ВНЗ немає в Україні.
«У нас є студенти, майбутні педагоги, які зможуть ознайомитися з методами інклюзивної освіти, вони зможуть проводити у цьому приміщенні практичні заняття. Викладачі будуть проводити семінари з запровадження інклюзивної освіти. Кімната забезпечена сучасним обладнанням», - зазначив Ярослав Шрамко.
Координатори проєкту з Німецького товариства міжнародного співробітництва говорять, що у криворізьких навчальних закладах планують відкрити 10 таких кімнат.
Посилання у ЗМІ:
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 485