09 квітня 2025 року відбулася кураторська година зі студентами першого курсу груп УАФ-24, УМЛ-24, присвячена Міжнародному дню дитячої книжки, який відзначають щороку на початку квітня.
Історія святкування пов’язана з ініціативою німецької авторки дитячих творів та громадської діячки Еллі Лепман, яка свого часу стала ідейною натхненницею появи цього свята. Очолюючи Міжнародну раду з дитячої книги, у 1967 році письменниця сприяла запровадженню Дня дитячої книги, який швидко набув всесвітнього значення. 2 квітня як дата святкування вибрана не випадково, оскільки це день народження знаного данського письменника і казкаря Ганса Крістіана Андерсена.
Таке світле свято привертає увагу всіх дітей та їхніх батьків до надзвичайної важливості книжки в житті юних читачів. Здобувачі освіти разом із куратором доц. Наталею Миколаївною Шармановою обговорили важливість читання для розвитку особистості, поділилися власним читацьким досвідом.
Софія Мельник (УМЛ-24): «З Днем дитячої книги! У дитинстві мама відкривала мені чарівний світ історій, читаючи перед сном. Тепер я з радістю продовжую цю традицію – читаю своїм племінникам. І часто бачу, як у їхніх очах з’являється той самий вогник цікавості, що колись був у моїх. Книга – це найтепліший місток між поколіннями».
Шайденко Станіслав (УАФ-24): «На мою думку, дитячі книги – це дуже важлива справа. А річ у тім, що книга – це не тільки шматок мертвого дерева чи процес тривалого споглядання. Ні… Книга – це джерело найрізноманітніших історій. Кожна окрема книга як окремий паралельний світ. Мандруючи цими світами, ми не тільки переживаємо весь можливий спектр емоцій: страх, радість, здивування, любов тощо, – ми ще й виносимо певні уроки з тієї чи тієї історії. До того ж, читання книги не таке шкідливе для очей, як екран комп'ютера, завдяки чому очі дитини менше страждають. Саме тому я гадаю, що популяризація книг серед дітей та молоді – це розумна суспільна ініціатива нашого соціуму».
Коньшина Дар'я (УМЛ-24): «Вважаю, що кожна людина рано чи пізно зустрічається з книгою, особливо в дитинстві, тому можна сміливо сказати, що це невід'ємна складова всесвіту кожного маленького читача. День дитячої книги – це не просто дата в календарі, а важливе нагадування про неймовірну силу слова, яка формує світогляд маленьких читачів. Миті спілкування наповнили мене теплом і вірою в те, що любов до читання, яку ми плекаємо з дитинства, є безцінним скарбом на все життя».
Мариненко Анастасія (УМЛ-24): «Одним із найкращих спогадів про дитячі книги є згадки саме з дитинства, коли ми з подругою ходили до шкільної бібліотеки і брали журнали, які мали назву "Смайлик", де були зібрані кросворди, ребуси, різні задачки, а також купа цікавої інформацій та коротенькі доповіді, після яких треба було дати відповіді на запитання. Проте, з роками цікавість до книг поступово зникала, та вже дорослою почала помічати: читаю не так багато, як раніше».
Як майбутні вчителі-словесники студенти відзначили важливість книги в житті людини, її вплив на формування розвиненої, високо інтелектуальної особистості, здатної критично мислити, висловлювати власну думку, відстоювати свої права, не цуратися обов’язків, бути гідним членом суспільства. А відтак надзвичайно потужною є роль учителя, який поведе дитину у світ художнього слова, залюбить у читання книжок.