07 листопада 2023 року на кафедрі української мови дистанційно з використанням платформи ZOOM розпочався захист курсових робіт із сучасної української літературної мови (методики навчання української мови), підготовлених студентами 4 курсу.
Здобувачі освіти, які отримали сертифікат у рамках співпраці з Єнським університетом імені Фридриха Шиллера, захищали результати наукових пошуків у вигляді курсових проєктів, а саме:
- РЕШЕТНІКОВ Д. (УІФ-20) (доц. Наталя Шарманова)
- УСАЧОВА М. (УФР-20) (доц. Наталя Шарманова)
- ЗАДОРОЖНА В. (УПФ-20) (доц. Вероніка Городецька)
- КУРТЕКОВА Т. (УПФ-20) ( проф. Жанна Колоїз)
- БОРИС Д. (УАФ-20) (проф. Жанна Колоїз)
- КОЛЕСНІК А. (УАФ-20) (доц. Вероніка Городецька).
Позитивні відгуки отримали й курсові роботи студентів під керівництвом доц. Світлани Бузько, доц. Ганни Асмаковської.
Доповіді, оформлені у вигляді презентацій, порушують актуальні проблеми україністики та лінгводидактики. Зокрема прозвучали виступи про сучасні терміносистеми української мови, у коло наукових інтересів потрапили фінансово-моніторингова, мінералогічна терміносистеми, а також терміносистема туризму та активної рекреації (Бондар К., Колеснік А., Добровольська В.).
Досить інформативно й змістовно виконані наукові роботи, що демонструють роль лексичних запозичень у формуванні закарпатського діалекту й особливості простих речень, вживаних у сучасній українській прозі (Задорожна В., Решетніков Д.).
Не втрачає значущості й наукове розв’язання проблем когнітивної лінгвістики, спрямовані на проведення концептуального аналізу української культури. До уваги присутніх були представлені доповіді про вербалізацію концепту Європа в українських медіа, а також про гендерний вимір мовної картини світу українців, репрезентованої в пареміологічному корпусі української мови (Усачова М., Борис Д.). Жваве обговорення викликали наукові роботи студентів, пов’язані з оформленням заголовків у текстах сучасних засобів масової інформації, особливостями мовного оформлення дописів українськомовних блогерів на youtube-каналах та в соціальних мережах (Тузик О., Тузик С.).
Методичну вправність продемонстрували здобувачі освіти, чиї наукові розвідки висвітлюють питання про формування пунктуаційної грамотності, орфографічних умінь і навичок, мовленнєвої культури учнів та учениць (Градовська А., Довга М., Маслова Ю.).
Привселюдний захист курсових робіт дає змогу удосконалити вміння й навички публічного виступу, академічної дискусії, допомагає структурувати особисту дослідницьку позицію, відстоювати результати власних наукових пошуків.