5 червня 2025 року відбувся Міжнародний науково-практичний форум «Педагогічна майстерність майбутнього вчителя: поступ, становлення, удосконалення і зростання», організований кафедрою педагогічної майстерності та менеджменту імені І. А. Зязюна ПНПУ імені В.Г. Короленка. Робота конференції була розгорнута у численних секціях, тематика яких дозволяла учасникам сформувати чітке уявлення про стан справ у сучасній педагогічній науці і згуртуватися навколо вирішення актуальних проблем. Близько тисячі учасників з навчальних закладів середньої і вищої освіти України і зарубіжжя вшанували пам’ять фундаторів і послідовників педагогічної майстерності Полтавшини, актуалізували «педагогіку добра» колишнього ректора ПДПІ імені В.Г. Короленка І.А. Зязюна, обговорили питання формування професійної майстерності педагога в контексті нових освітніх викликів, визначили основи педагогічної майстерності під час ефективних освітніх трансформацій. Зацікавленість слухачів викликали також і питання взаємодії викладача і студентів у процесі розвитку педагогічної діяльності, специфіка освітніх інновацій та орієнтири професійного розвитку сучасного педагога, його стосунки з цифровою дидактикою. Чимало дотичних питань було обговорено на панельних доповідях та під час роботи студентської педагогічної лабораторії.
Від КДПУ у роботі форуму взяла участь і доцент кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка. «Я перший раз у житті виступала на такому репрезентативному форумі і виголошувала незвичну для себе промову. Для мене це був відповідальний, але водночас хвилюючий і радісний день, адже мала велику честь говорити у віртуальній аудиторії Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, колишньому Полтавському державному педагогічному інституті ім. В.Г. Короленка, який є моєю альма-матер, а співорганізаторами такого високого наукового зібрання були мої шановані викладачі, а також мої дорогі одногрупниці, а нині колеги – доценти Валентина Воскобойник, Наталія Криницька, Юлія Стиркіна. Невимушена, але в той же час і «висока» академічна атмосфера, що панувала під час роботи форуму, вкотре ствердила мене в думці, що з часом змінюються покоління студентів і викладачів, але незмінними залишаються традиції.
У столітніх традиціях ПНПУ імені В.Г. Короленка – копіткий науковий поступ, у який залучена вся академічна спільнота і результати якого повністю віддзеркалені у довершеній організації і актуальній концепції масштабного педагогічного форуму. Педагогічні традиції університету, в якому здобули освіту А.С. Макаренко та В.О. Сухомлинський, знають і застосовують у інших навчальних закладах України. Ключовою педагогічною метою, яку ставить перед собою викладацький склад університету, є формування високоморальної і інтелектуальної особистості, яке відбувається під час вивчення освітніх компонентів різного спрямування.
Висококваліфіковані викладачі і їхня методика викладання свого часу скерували мене до продовження наукової праці і допомогли визначитися з її напрямком. Інститутський досвід живить мене вже 30 років, додає гарту і стимулює до нових досліджень. Тож у своєму виступі перед чисельною аудиторією намагалася об’єднати магістральний педагогічний наратив свого рідного вузу і власні професійні інтенції. Сердечно дякую колегам за поштовх до створення оригінальної методично-філологічної розвідки!»
Завідувач кафедри романо-германської філології ПНПУ імні В.Г. Короленка, доцент В. І. Воскобойник зазначає: «Міжнародний науково-практичний форум «Педагогічна майстерність майбутнього вчителя: поступ, становлення, удосконалення і зростання» об’єднав наукову й педагогічну спільноту з різних регіонів України та понад десяти країн світу. Викладачі іноземних мов представили свої педагогічні дослідження на секції «Полтавська школа педагогічної майстерності: фундатори та послідовники», на якій поділилися своїми педагогічними прийомами та інноваціями при викладанні іноземних мов та зарубіжної літератури в ЗЗСО та вищій школі.
Дуже цікавою та корисною була доповідь послідовниці Полтавської школи педагогічної майстерності, доцента кафедри англійської філології Криворізького державного педагогічного університету Людмили Федоряки, яка представила своє бачення надважливої ролі літератури у вихованні моральних якостей студентів та учнів, адже, на переконання спікерки, читання художніх творів сприяє всебічному формуванню високодуховної особистості та покращує моральне здоров’я читачів, що є одним із головних завдань діяльності сучасного педагога».
Кафедра англійської філології КДПУ високо цінує партнерство з ННІІМ ПНПУ імені В.Г. Короленка, яке нараховує наразі кілька важливих проєктів (конференції, круглі столи, гостьові лекції). Результати цього форуму теж будуть обговорені на засіданні науково-методичного семінару кафедри англійської філології КДПУ і використані у викладанні освітніх компонентів. А про результати плідної співпраці між КДПУ і ПНПУ імені В.Г. Короленка упродовж 2024-2025 навчального року свідчить і приємний момент: нещодавно колеги «обмінялися» відзнаками, які стимулюватимуть їх до організації майбутніх спільних заходів!
Від щирого серця вітаю рідний університет з черговим науковим успіхом!
Бажаємо нашим освітнім партнерам – ПНПУ імені В.Г. Короленка – професійного зростання, натхнення на майбутні звершення, талановитих студентів і здійснення педагогічних мрій!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 290
Об’єднуючи досвід і натхнення: кафедра англійської філології КДПУ на TESOL-Ukraine Online Convention
Наприкінці травня 2025 року Криворізький державний педагогічний університет, зокрема викладачі кафедри англійської філології стали співорганізаторами онлайн-конвенціі Асоціації вчителів і викладачів англійської мови як іноземної (TESOL-Ukraine online Convention). Модератором секції # 3 стала доцентка кафедри англійської філології - Дирда І.А. Цікаві та пізнавальні Zoom-сесії мали змогу відвідати як викладачі, вчителі, так і здобувачі першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти, а серед запрошених спікерів були вчителька англійської мови з Камʼянець-Подільська - Катерина Ковальчук, викладач англійської мови Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя - Стюарт Метінсон, доцентка Одеського національного університету імені І. Мечникова - Олена Румʼянцева. Ключові теми, порушені спікерами, стосувалися сприяння мотивації до навчання англійської мови дітей і дорослих в умовах війни та спонукання до проведення активностей, спрямованих на збереження збалансованого емоційного стану психологічно травмованих здобувачів освіти; специфіки організації англомовних клубів у форматах онлайн та офлайн; особливостей створення успішної презентації результатів навчання в магістратурі/аспірантурі. Вказані теми є надзвичайно актуальними, адже в них відображені нагальні проблеми викладання в умовах невизначеності.
То ж щиро вдячні координаторам, модераторам, спікерам та учасникам онлайн-конвенції за надану змогу розширити професійний кругозір та отримати цінний досвід викладання англійської мови!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 289
22 травня 2025 року відбулася панельна дискусія “Великий Бард і його сучасники: тексти і (не)шекспірівські контексти”, у якій спікерами виступили відомі дослідники єлизаветинської літератури в Україні: доцент кафедри англійської філології КДПУ Людмила Федоряка, доцент кафедри слов’янської філології ЗНУ Кирил Тарасенко, та доцент кафедри “Іноземна філологія та переклад” Національного університету “Запорізька політехніка” Ганна Лещенко. Вибір теми панельної дискусії пояснюється її актуальністю у світовому шекспірознавчому дискурсі, а її аргументоване і детальне обговорення дозволяє відкрити нові обрії не лише у творчій біографії Вільяма Шекспіра, а й у життєписах багатьох інших літераторів пізнього англійського Ренесансу. Результатом плідної праці українських і зарубіжних дослідників є висновок про те, що колаборації В. Шекспіра з іншими літераторами (а це майже всі єлизаветинці) сприяли закріпленню у тогочасній англійській мові нових слів, які й досі активно вживаються у літературній і розмовній сферах, а в літературі – злободенних тем, проблем, а також соціальних типів, реалій і подій, здатних відтворити специфіку життя єлизаветинського суспільства в уяві сучасних реципієнтів.
Досвідчені спікери репрезентували широку панораму єлизаветинської літератури і окреслили ключові аспекти взаємодії між В. Шекспіром та іншими персоналіями. К. Тарасенко розповів про перегуки між романами Томаса Лоджа і комедією В.Шекспіра “Як вам це сподобається”, Г. Лещенко відзначила специфіку взаємодії між Ентоні Манді і трагедіями В. Шекспіра. Л. Федоряка представила доповідь про результати взаємин і текстові паралелі між творчістю Т. Неша і В. Шекспіра. Було встановлено, що професійна взаємодія творчих людей Ренесансу постає невід’ємним фактором літературного процесу кінця XVI ст., який проливає світло на його літературознавчу специфіку.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 349
21 травня 2025 року на кафедрі англійської філології відбулася гостьова лекція “Національний геній у дзеркалі пам’яті: комеморація Ведикого Барда у Стретфорді-на-Ейвоні”, яку прочитала Наталія Торкут – доктор філологічних наук, професор, провідний науковий співробітник Інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України, академік АН ВШ, почесний старший науковий співробітник Шекспірівського інституту Бірмінгемського університету.
Лекторка розповідала про комеморацію великого англійського драматурга Вільяма Шекспіра через географічні об’єкти, пов’язані з його життям. Фокусом її уваги постали будинок його батька Джона Шекспіра, котедж Енн Гетвей, Нью-Плейс, граматична школа, де навчався майбутній драматург, та Церква Святої Трійці, де Шекспіра було хрещено і поховано. Спікерка пояснила, що ці місця, хоч і не завжди збереглися в автентичному вигляді, тепер виступають важливими чинниками культурної пам’яті про Великого Барда.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 306
З 26 лютого по 21 травня тривав навчальний курс «Introduction to CELTA», який проводила Олена Кузьменко. Протягом трьох місяців учасники мали чудову нагоду оновити та поглибити знання з основ методики викладання англійської мови як іноземної (ELT).
Програма охоплювала ключові аспекти сучасного викладання: теорії навчання, потреби та мотивацію учнів, мовні системи та навички, планування уроків, оцінювання, надання зворотного зв’язку та виправлення помилок.
Фінальне заняття, що відбулося 21 травня, завершилося яскравими презентаціями уроків, які підготували й представили учасники. Вони блискуче впоралися із цим завданням! Цей курс став чудовим трампліном для подальшого професійного розвитку, особливо для тих, хто планує здобути міжнародну кваліфікацію CELTA у майбутньому. Ми пишаємося нашими студентами! 7 студентів 2, 3 та 4 курсів спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) успішно пройшли навчання й отримали сертифікати про завершення курсу.
Щиро дякуємо TESOL-Ukraine, авторам курсу Цегельській М. та Sally La Luzerne-Oi за натхнення і моральну підтримку впродовж усього навчання.
Вітаємо всіх учасників із досягненням! Ваші знання, мотивація та наполегливість - запорука майбутніх успіхів у сфері викладання англійської мови.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 308
Шановні викладачі і здобувачі освіти!
ДНІ ШЕКСПІРА В УКРАЇНІ - 2025 – у Криворізькому державному педагогічному університеті!
Кафедра англійської філології запрошує усіх поціновувачів творчості Вільяма Шекспіра відвідати зустрічі в рамках проєкту Дні Шекспіра в Україні - 2025, організованого Українським Шекспірівським Центром.
У середу, 21 травня 2025 року, о 14.30 відбудеться гостьова лекція професора Наталії Торкут на тему «Національний геній у дзеркалі пам’яті: комеморація Великого Барда у Стретфорді-на-Ейвоні».
У четвер, 22 травня 2025 року, о 19.00 відбудеться панельна дискусія на тему «Великий Бард і його сучасники: тексти і (не)шекспірівські контексти», у якій візьмуть участь вітчизняні дослідники літератури Відродження.
Усіх бажаючих дізнатися про сучасні комеморативні заходи і колаборативні практики, присвячені творчій персоналії англійського драматурга, – чекаємо в нашому віртуальному залі!
https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 370
14 та 15 травня 2025 року викладачі та студенти кафедри англійської філології Криворізького державного педагогічного університету провели профорієнтаційні заходи для учнів ліцею «Міжнародні перспективи» та Криворізького ліцею №71.
Спеціальність Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) представили викладачі кафедри – старший викладач Шуміліна І.П. та доцент Малоіван М.В., а також студенти 2–4 курсів: Чайка Єва, Іванова Марина, Степанова Єлизавета, Перепічаєва Дар’я та Коровка Данило.
Під час заходів здобувачі освіти розповіли учням про особливості навчання на спеціальності, перспективами професійного зростання, студентське життя та міжнародні можливості, які відкриває володіння англійською мовою. Учнів також було поінформовано про можливість підвищити свій рівень володіння англійською мовою та розвинути свої академічні навички через тренінгове національне мультипредметне тестування з англійської мови (з 05 травня по 31 травня), яке організоване кафедрою.
Найцікавішим для школярів стало практичне занурення в атмосферу англомовного середовища. Інтерактивні активності сприяли розвитку мовленнєвих навичок та розкриттю творчого потенціалу учасників: веселі мовні ігри, змагання з правильної вимови найдовшого англійського слова, знайомство з технікою «Shadowing», що використовується для вдосконалення вимови та інтонації. Усі вправи були адаптовані під вікові особливості ліцеїстів та пройшли у дружній і невимушеній атмосфері.
Про свої враження від спілкування з ліцеїстами поділилася студентка групи АЗЛ-23 Єва Чайка: «Найбільше мені сподобалася активна участь учнів 10–11 ліцею №71 у захопливому англомовному квесті. Команди старшокласників проявили неабияку згуртованість, кмітливість і мотивацію до виконання завдань, демонструючи високий рівень володіння англійською мовою. Загалом, усі заходи в обох навчальних закладах залишили по собі яскраві емоції, адже учні продемонстрували щирий інтерес до професії вчителя англійської мови та бажання дізнаватися більше не лише від своїх теперішніх вчителів, але й від майбутніх!»
З приємністю хотілося б відзначити, що викладачі та студенти кафедри англійської філології отримали подяки за активну участь у тижні науки, що проходив на базі Криворізького ліцею академічного спрямування «Міжнародні перспективи». Ми теж щиро дякуємо адміністраціям ліцеїв за теплий прийом, а учням – за активну участь та жагу до знань!
Бажаємо всім учням натхнення у виборі професійного шляху, віри у власні сили та наполегливості у досягненні цілей. Нехай знання відкривають перед вами нові горизонти, а кожен крок наближає до здійснення мрій!
Будемо раді вітати вас у родині студентів спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) Криворізького державного педагогічного університету!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 266
7 та 8 травня було проведено спільний захід для старших курсів та кураторську годину для 1 курсу спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)).
Здобувачі освіти 1 курсу репрезентували матеріал про боротьбу українських військових проти фашизму у Другій світової війни, про мільйонні фізичні втрати України у цій війні. Було наголошено, що і зараз історія повторюється, і сьогодні кращі представники української нації захищають нашу свободу і незалежність зі зброєю в руках. Як зазначили студенти, вшанування головної історичної події минулого століття та пам’ять про загиблих і жертв Другої світової війни сприяють патріотичному вихованню молодого покоління і формуванню національної ідентичності, а також надихають сучасне суспільство на віру в Перемогу у російсько-українській війні.
Зустріч здобувачів освіти 2-4 курсів розпочалася з читання вірша Ліни Костенко «Мій перший вірш написаний в окопі», який пройняв слухачів щирими й болючими рядками. У поетичних образах ожила реальність війни: палаючі хати, перелякані діти, окопи,…». Ці слова задали емоційний тон усій кураторській годині, нагадавши про людські страждання, втрати та незламність.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 308
На базі Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка відбувся III Міжнародний конкурс творчого письма за фільмом для учнів старших класів і першокурсників під назвою "Переглядай рефлексивно, досліджуй доброчесно, мисли критично, пиши креативно!"
У заході взяла участь студентка першого курсу спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) – Боричевська Юлія, керівник – Дирда І.А.
Кафедру англійської філології також представила в.о. завідувача кафедри Пальчикова О.О., яка долучилася до роботи журі конкурсу.
На заключній онлайн-зустрічі, присвяченій підбиттю підсумків конкурсу, представники закордонних університетів висловили щиру вдячність та захоплення молодими учасниками, їхнім нестандартним підходом, глибокими роздумами і творчими роботами. Усі конкурсанти продемонстрували високий рівень володіння мовою, уміння критично мислити та цікаво викладати свої думки.
Такі конкурси є чудовою нагодою для молоді вдосконалювати навички аналізу, критичного мислення та письмової творчості. Вони сприяють не лише академічному зростанню, а й формуванню активної особистості, відкритої до нових знань і міжнародного співробітництва.
Щиро дякуємо колегам із Сумського державного педагогічного університету, які вже третій рік поспіль організовують цей конкурс. Завдяки їм талановита молодь має можливість розвивати свої здібності, обмінюватися ідеями та проявляти себе у творчості.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 309
Після невеликої перерви відновили свою роботу навчально-наукові літературознавчі студії, організовані кафедрою англійської філології. 5 травня 2025 року відбулася гостьова лекція доцента кафедри слов’янської філології ЗНУ Кирила Валентиновича Тарасенка «Теоретичні аспекти вивчення романтизму. Національні моделі романтизму. Польський романтизм». Як і всі попередні спікери, пан Кирило представив цікаву та змістовну доповідь, яку забезпечили гарно підібраний матеріал та високий рівень володіння трьома іноземними мовами (англійською, німецькою і польською). Варто відзначити вдале поєднання спікером кількох складових лекції із зарубіжної літератури: висвітлення теоретичних засад літературного напряму, практичні рекомендації здобувачам освіти, постійний діалог з аудиторією та взаємодію матеріалу доповіді з іншими видами мистецтва. Усі ці компоненти, що супроводжувалися достеменним інтересом доповідача до предмету розмови, сприяли успішному проведенню лекції.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 381