Кафедра української мови
Факультет Української філології

ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!

 Запрошуємо на гостьову лекцію з історії зарубіжної літератури, що відбудеться

5 травня 2025 року о 9.30

Презентация_Кирилка_page-0001.jpg

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

30132

Днями відбулося урочисте вручення сертифікатів про підвищення кваліфікації викладачам і здобувачам освіти спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), які були учасниками «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології КДПУ.

Викладачі кафедри подякували здобувачам освіти бакалаврського рівня (2, 3 і 4 років навчання) і магістрам спеціальності за інтерактивну участь у проєкті, за постійний і якісний інформаційно-медійний супровід. У свою чергу здобувачі освіти висловили подяку викладачам за організацію навчально-наукового заходу, участь у якому надала їм унікальну можливість дізнатися більше про літературу англійського Ренесансу, історію і країнознавство Туманного Альбіону, а також поспілкуватися академічною англійською зі спікерами – авторитетними вченими і носіями мови. У невимушеній атмосфері, яку забезпечив «живий» формат заходу, студенти і викладачі підвели академічні підсумки роботи, пригадали найбільш пам’ятні моменти проєкту, визначили сферу застосування отриманих на лекціях знань, зійшлися в думці про необхідність і користь предметної англомовної комунікації у вдосконаленні мовних навичок і покращенні літературознавчої компетентності учасників, а також у популяризації вивчення англійської мови і літератури серед широкого освітнього загалу.

зображення_viber_2025-04-29_14-29-36-585ввввввввввввввааааааааааааааа.jpg

Здобувачі освіти і викладачі Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка, які є академічними партнерами кафедри англійської філології, також отримали сертифікати. Від них – фото на згадку, подяки, а також планування майбутніх спільних заходів.

зображення_viber_2025-05-01_13-54-20-671аааааааааааааааааа.jpg

зображення_viber_2025-04-30_11-04-58-357.jpg

30131

photo_2025-04-30_21-20-09.jpgphoto_2025-04-30_21-20-13.jpg

29 квітня 2025 року в шаховому клубі Криворізького державного педагогічного університету відбулася офлайн-зустріч гарантів освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література» зі здобувачами вищої освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів.

В.о. завідувача кафедри англійської філології Пальчикова О.О. та доцент кафедри Дирда І.А. представили студентам особливості навчання за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), звернули увагу на зміст дисциплін на вибір загальної та професійної підготовки. а також окреслили перспективи подальшого професійного зростання й можливості працевлаштування після завершення навчання. У невимушеній, дружній атмосфері учасники зустрічі мали змогу поставити викладачам запитання, висловити побажання й надати конструктивні коментарі щодо покращення якості освітнього процесу.

У межах цього заходу кураторка 4 курсу групи АНФ-21 Шуміліна І.П. провела кураторську годину, під час якої було обговорено організаційні аспекти підготовки до підсумкової державної атестації. Також студенти поділилися своїми планами щодо вступу до магістратури, активно долучилися до обговорення, взяли участь в опитуванні та отримали фахові роз’яснення з актуальних питань. Така зустріч стала не лише інформативною, а й емоційно насиченою подією, що дала змогу відчути єдність студентської спільноти й підтримку на важливому етапі освітнього шляху.

Загалом, профорієнтаційна робота сприяла формуванню чіткого уявлення здобувачів освіти про можливості продовження навчання, професійну самореалізацію та успішне працевлаштування, що є запорукою усвідомленого вибору майбутньої кар’єри.

 

30120

Специфіка вибіркового освітнього компонента «Англофонна література» полягає не лише у передбаченій програмою можливості вивчення літературних традицій кількох англомовних країн, а й тому, що вона пропонує і внутрішній вибір аспектів, найбільш прийнятних для сприйняття певною категорією здобувачів освіти. На спеціальності Німецька мова, англійська мова, зарубіжна література викладання цього предмету взалежнюється від рівня і якості знань, отриманих студентами під час вивчення історії зарубіжної літератури на попередніх курсах бакалаврату. Ця особливість визначає мету, завдання і тематичний план навчальної дисципліни «Англофонна література» у групі НАФ-21.

Під час вивчення літератури пізнього англійського Відродження особливу увагу було приділено творчості В. Шекспіра. Враховуючи набуті студентами знання про сонетарій і «великі» трагедії драматурга, вирішили звернутися до невивченого аспекту – інтермедіальних проєкцій його творів. Цей ракурс наповнив розмову про твори англійського автора яскравими фарбами – як у прямому, так і в переносному сенсах. Студенти репрезентували інтермедіальні переклади або екранізації трагедії «Ромео і Джульєтта», англо-український порівняльний переклад цього твору І. Стешенко та Ю. Андруховичем, та метатекстуальні мотиви, сутність яких у дослідженні ілюстрацій, постерів та картин, присвячених Ромео і Джульєтті. Здобувачі освіти продемонстрували здатність до пошуку нової наукової інформації, творчий підхід і критичне мислення, а також технічні вміння роботи з різними інтерактивними платформами. Семінар вирізнявся з-поміж інших спробою мультимедійної інтерпретації класичного твору, яка урізноманітнює і удосконалює традиційний метод вивчення незабутньої трагедії Шекспіра через посередництво поетикальних особливостей.

Такий формат заходу сподобався і запам’ятався і здобувачам освіти, які поділилися своїми враженнями.

Дарія Власенко, НАФ-21: «Я розповідала про фільм «Ромео + Джульєтта» (1996) режисера База Лурмана. Ця тема була обрана мною для зображення спільного і відмінного між оригінальним твором і кіноадаптацією. А також тому, що шекспірівська трагедія «Ромео і Джульєтта» є класикою світової літератури, яка зображує вічні теми любові, ненависті, трагедії і жертовності. Незважаючи на те, що історія була написана понад 400 років тому, змальований у ній конфлікт між двома родинами та любов героїв залишаються актуальними для будь-якої епохи. Тому мене й зацікавила адаптація цих тем, адже вона дозволяє побачити, як ці універсальні теми можуть бути проінтерпретовані засобами сучасного кінематографу, і як вони впливають на життя сучасного суспільства. Можливо, деякі режисерські рішення і досі викликають питання у літературознавців, які ретельно досліджують цю кіноверсію трагедії, але треба констатувати, що шекспірівську проблемно-тематичну і ідейну структуру творці цього урбаністичного шедевру залишили незмінною. Не можна не згадати і про акторський склад фільму, адже для багатьох артистів ролі Шекспірових персонажів стали трампліном для досягнення професійних вершин».

11_зображення_viber_2025-04-28_20-46-34-823.jpg

30105

15-16 квітня 2025 року у чорногорському місті Котор відбулася міжнародна конференція Cultural Development and the Future of Cultural Policy, у якій прийняли участь доценти кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка, І.С. Зоренко та І.М. Клименко. Конференційний контент був сфокусований здебільшого на проблемах балканського регіону, але організатори цього форуму з Університету «Медітеран» (Подгоріца) запропонували для обговорення чимало питань, що є нагальними і для інших європейських країн. Така програма сприяла розгляду аспектів культурної політики у форматі від глобального до локального масштабу, і навпаки. На заході, який проводився за підтримки Міністерства освіти, науки та інновацій та Міністерства культури і масових комунікацій Чорногорії, ішла мова про майбутнє культурної політики, перспективний розвиток культурних об’єктів, специфіку сприйняття сучасними реципієнтами культурних надбань, культурну демократію як шлях до встановлення соціальної справедливості, культурний обмін як політичний фактор, про роль культурної парадигми у формуванні резильєнтності малих і великих держав тощо. Зацікавленість учасників конференції викликали також і проблеми взаємодії інноваційних технологій з культурними практиками, лінгвістичні аспекти культурології (переосмислення лінгвістичної ідентичності, корпусний аналіз європейських культурних показників та ін.). Багато уваги спікери приділили і функціям культурних заходів у збереження національної ідентичності у глобалізованому світі, культурним трендам, гастрономічним і ціновим факторам культури різних націй, штучному інтелектові у культурній сфері. Оскільки історія молодих незалежних балканських країн багато в чому схожа з українською, то знайшлося і немало спільних проблем, серед яких пальму першості тримає проблема державного фінансування і приватних інвестицій у культурну сферу.

11_зображення_viber_2025-04-25_18-13-53-563.jpg

30076

10-11 квітня 2025 року здобувачі освіти кафедри англійської філології КДПУ прийняли участь у Х Міжнародній науково-практичній конференції молодих учених «Пріоритети сучасної філології: теорія і практика», організованій кафедрою романо-германської філології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. До обговорення студентами і викладачами українських і зарубіжних навчальних закладів організатори запропонували чи не всі головні аспекти сучасної філологічної науки і навіть дотичні до неї дисципліни – від класичного літературознавства, мовознавства і перекладознавства до методики викладання мов і культурології. 

1_зображення_viber_2025-04-21_16-33-32-105.png

Від здобувачів освіти у конференції прийняли участь члени наукового гуртка «Актуальні проблеми англійської літератури» – студентка групи АЗЛм-24 Аліна Куценко та студентка групи АНФ-21 Ірина Друкарь. Вони поділилися своїми враженнями від наукового зібрання.

Аліна Куценко: «Мені сподобалиося знаходитися в такому високоповажному товаристві своїх однолітків та їхніх викладачів, вітчизняних учених. Ми говорили про переосмислення літератури минулого століття в сучасному світі. У моїй пам’яті особливо закарбувалися кілька тем, зокрема, «Образи дітей у збірці Сергія Осоки "Три лини для Марії”», з якою виступила Іванна Браїлко, «Збірка Сергія Жадана “Арабески” в літературно-культурному контексті», яку представила Анна Добровольська, та доповідь Діани Крот на доволі контроверсійну тему про роман Джона Фаулза «Колекціонер» та її зв’язок із міфом про Аїда. Моя тема стосувалася особливостей екранізації роману Сомерсета Моема “Театр”. Під час виступу я поринула в казковий світ адаптацій – так само, як, думаю, й інші учасники конференції. Я використала свій виступ для того, аби донести до слухачів всі свої ідеї, спонукати їх до прочитання романів С. Моема, які зараз так само актуальні, як і класична англійська література. Це вже моя друга конференція, яка, як і минулого року в Харкові, додала мені впевненості і наукового гарту, які дозволять мені переконливо демонструвати свої напрацювання».

30024

 

зображення_viber_2025-04-02_09-35-11-870.png

2 квітня 2025 року відбулася зустріч студентів-бакалаврів із гарантом освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література» Дирдою І.А.. Метою зустрічі було ознайомлення здобувачів вищої освіти з особливостями формування та реалізації індивідуальної освітньої траєкторії в рамках навчального процесу у Криворізькому державному педагогічному університеті.

Під час заходу здобувачам освіти надано розгорнуту інформацію про вибіркові освітні компоненти, які дозволяють студентам більш гнучко формувати свій навчальний план відповідно до власних інтересів та професійних цілей. Присутні мали змогу ознайомитися з Положенням про індивідуальну освітню траєкторію здобувачів освіти КДПУ, а також дізнатися про терміни вибору дисциплін.

Окрему увагу було приділено формуванню каталогу вибіркових дисциплін. Студентам продемонстрували, як орієнтуватися на офіційному сайті університету, де розміщено розділ «Каталог вибіркових дисциплін» із силабусами на 2025-2026 н.р.. Такий доступ дозволяє здобувачам самостійно ознайомитися зі змістом дисциплін, перш ніж зробити свій вибір.

Учасники зустрічі активно долучалися до обговорення, ставили запитання щодо порядку вибору, конкретних термінів та технічних аспектів процесу.

Зустріч стала важливим кроком до підвищення поінформованості студентів про їхні академічні права та можливості. Отримана інформація сприятиме більш усвідомленому підходу до формування індивідуальної траєкторії навчання, що, у свою чергу, дозволить кожному здобувачу реалізувати власний освітній потенціал у повному обсязі.

29889

11_зображення_viber_2025-03-30_14-19-17-119.pngзображення_viber_2025-03-22_21-24-06-271.jpg22_зображення_viber_2025-03-30_14-19-53-865.png

Кафедра англійської філології КДПУ висловлює величезну вдячність колегам і студентам із Університету «Медітеран» (м. Подгоріца,Чорногорія) за підтримку наших ініціатив, за увагу до нашого заходу, за позитивні відгуки про нашу роботу, за висвітлення проєкту на офіційному сайті навчального закладу і в соціальних мережах.

Окрема подяка і шана декану факультету іноземних мов, доцентці Олені Ліловій за проведення лекції English Early Tudor Drama в контексті проєкту International English Literature Project, а також заступнику декана, доцентці Тамарі Йовович за проведення гостьової лекції Elements of Postmodernism in American Fiction.

Дякуємо всім вам, дорогі колеги і друзі, за такий продуктивний альянс! Сподіваємось на його плідне продовження!

29797

26 березня 2025 року відбувся студентський українсько-чорногорський колоквіум «English Renaissance Literature», організований кафедрою англійської філології спільно з факультетом іноземних мов університету «Медітеран» з м. Подгоріца (Чорногорія). Організатори цього навчального заходу вирішили обговорити зі студентами аспекти, що були магістральними для «дорослого» літературного проєкту «International English Literature Project». Тож у фокусі уваги українських доповідачів, яких представляли студенти старших курсів спеціальності Англійська мова і зарубіжна література (англійська), і чорногорських студентів-першокурсників опинилася специфіка англійської літератури доби Відродження, її соціальний і культурний формати і літературні постаті «першого ряду». У аудиторії панувала невимушена атмосфера обміну знаннями і взаємна підтримка, що сприяло тому, аби здобувачі освіти впевнено і переконливо репрезентували свої доповіді, а слухачі поповнилися новою інформацією про визначні персоналії «золотого» віку англійської літератури. Якщо додати до цих характеристик рефлексії, реакції і зацікавленість слухачів, то можна вважати, що мета заходу була досягнута.

1_зображення_viber_2025-03-29_15-41-11-651.png

Здобувачі освіти групи АНФ-21, які прийшли підтримати передусім спікерку Ірину Друкарь, так описали цей захід: «Колоквіум був насиченим та інформативним, а також логічно вибудуваним. Перший виступ був присвячений королеві Єлизаветі І, яку представили Ніна Радулович разом із Іриною Булатович. Вони розповіли про її вплив на культуру та літературу, Абдел Аламерович познайомив слухачів із особливостями англійського театру, зосередився на лондонських «playhouses», що стало чудовою преамбулою до розмови про драматургію К. Марло, В. Шекспіра і Бена Джонсона. Соціокультурний контекст, структурований чорногорськими студентами, налаштував усіх слухачів на сприйняття предметної літературознавчої інформації. 

29794

1_зображення_viber_2025-03-28_10-57-38-584.jpgзображення_viber_2025-03-22_21-24-06-271.jpg2_зображення_viber_2025-03-28_10-58-29-308.png

29783
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Травень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31