Після невеликої перерви відновили свою роботу навчально-наукові літературознавчі студії, організовані кафедрою англійської філології. 5 травня 2025 року відбулася гостьова лекція доцента кафедри слов’янської філології ЗНУ Кирила Валентиновича Тарасенка «Теоретичні аспекти вивчення романтизму. Національні моделі романтизму. Польський романтизм». Як і всі попередні спікери, пан Кирило представив цікаву та змістовну доповідь, яку забезпечили гарно підібраний матеріал та високий рівень володіння трьома іноземними мовами (англійською, німецькою і польською). Варто відзначити вдале поєднання спікером кількох складових лекції із зарубіжної літератури: висвітлення теоретичних засад літературного напряму, практичні рекомендації здобувачам освіти, постійний діалог з аудиторією та взаємодію матеріалу доповіді з іншими видами мистецтва. Усі ці компоненти, що супроводжувалися достеменним інтересом доповідача до предмету розмови, сприяли успішному проведенню лекції.


Захід відвідали викладачі та здобувачі кафедри англійської філології бакалаврського і магістерського рівнів. Вони поділилися своїми враженнями.
Марія Котлярова, АЗЛ-24: «У понеділок мені випала нагода відвідати навчально-науковий захід із зарубіжної літератури, а саме – гостьову лекцію надзвичайно талановитого та обізнаного викладача Запорізького національного університету К.В. Тарасенка, який одразу зміг зацікавити всіх слухачів своїм неймовірно цікавим викладом інформації. Він зосередив увагу на європейському романтизмі, його представниках та їхніх творах, що є дуже корисним, адже саме романтизм буде одним із літературних напрямів, які ми будемо вивчати на старших курсах. Викладач ознайомив нас із такими видатними авторами, як Едгар Аллан По та Адам Міцкевич. Також пан Кирило процитував рядки з їхніх віршів, вмикав аудіозаписи оригіналів та українських перекладів, що допомогло ще детальніше зануритися в атмосферу поезії. Наприкінці лекції пан Кирило відповідав на запитання від носія польської мови, що справді вразило мене, і я вкотре переконалася, наскільки талановитим та здібним є викладач польської мови. Мені дуже сподобалася ця лекція, тому сподіваюся, що зі спікером ми ще зустрінемося на наступних цікавих заходах!»
Анастасія Шкіндер, АЗЛ-24: «Лекція про добу Романтизму, прочитана доцентом Кирилом Тарасенком, була насиченою різним літературознавчим матеріалом та ґрунтувалась на творах зарубіжних письменників-романтиків, які, як наголосив доповідач, «не дивилися на світ крізь рожеві окуляри». Найбільше мені запам’ятався пасаж спікера про американського романтика Едгар Алан По – людину, що започаткувала жанр детективу, але прославилася і завдяки своїм поезіям. Під час зустрічі ми розглянули два його найвідоміші вірші – «Крук» та «Ельдорадо». Найбільше мене вразив вірш «Ельдорадо». По-перше, я була здивована тим, як один і той самий твір можна перекласти абсолютно по-різному, не втративши при цьому основної ідеї. По-друге, незважаючи на невеликий розмір, твір сповнений величезною кількістю символів. Так, Ельдорадо є уособленням утопії, у той час як вершник є звичайною людиною, що впродовж всього свого життя прагне її віднайти. Також не менш важливим є той факт, що ми мали змогу порівняти англійські тексти з їхніми перекладами, але змістовну глибину творів ми відчули завдяки прослуховуванню їх мовою оригіналу. Тож, По, як і інші романтики, звертаються до історії та фольклору та повстає проти буденності».


Олександра Шпилякова, АНФ-21: «Мені дуже сподобалась лекція доцента кафедри слов’янської філології ЗНУ К.В. Тарасенка, адже я дізналась багато нового про романтизм як літературний напрям, його головні ідеї та риси (зокрема, про те, що це не лише літературний, але і потужний європейський мистецький рух). Особливо зацікавила тема польського романтизму і те, з яким захватом лектор декламував «Кримські сонети» польського класика Адама Міцкевича! Лекція була зрозумілою, виклад цікаво репрезентований, що стимулювало мене до подальшого дослідження цієї тематики».
Аліна Куценко, АЗЛм-24: «5 травня відбулася надзвичайно захоплива лекція, яку прочитав доцент кафедри слов’янської філології ЗНУ Кирил Тарасенко. Завдяки його глибоким знанням та натхненній подачі, ми поринули у світ романтизму – літературного напряму, сповненого пристрасті, емоцій та високих ідеалів. Лектор не лише окреслив основні характеристики доби Романтизму у Польщі, а й репрезентував ключові тенденції цього періоду в Європі.
Особливу увагу було приділено польському романтизму, а серед його найяскравіших представників – Адамові Міцкевичу, твори якого розглядалися з особливою глибиною. Завдяки вдало підібраним прикладам ми змогли відчути дух епохи, краще зрозуміти творчу унікальність польського поета та визначити його вплив на розвиток європейської літератури.
Лекція залишила приємне враження завдяки можливості доторкнутися до світу романтизму разом з професіоналом своєї справи. Дуже вдячна Кирилові Валентиновичу і за нагоду поспілкуватися польською!»


Доцент кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка так схарактеризувала лекцію: «З сьогоднішнім гостем мене пов’язує тривала наукова дружба. І постійно він дивує своїм академічним завзяттям і творчим натхненням. Пан Кирило – людина з критичним розумом, енциклопедичними знаннями, невтомний до наукового пошуку, тому він ніколи не зупиняється на досягнутому. За першим і головним фахом він – ренесансознавець, пізніше за покликом душі став перекладачем, а серед останніх досягнень – польська мова і література. Тож у своїх нинішніх публічних виступах він намагається комбінувати елементи своїх трьох наукових іпостасей, завдяки чому охоплює широкий спектр матеріалу, і слухацька рецепція від цього лише виграє. У цій лекції свою особливу роль зіграла і музична освіта Кирила Валентиновича, адже фінальні акорди розмови про польський романтизм прозвучали в інтермедіальному ключі і не залишили байдужими слухачів. https://youtu.be/-ZsuEsnhbHQ?si=m3K9qLmSGxyAy5Uk Щиро дякуємо панові Кирилу на прекрасний, інтелектуально-емоційний виступ і сподіваємося на наступні незабутні зустрічі!»
Serdecznie dziękuję za inspirujący wykład i życzę dalszych sukcesów oraz nieustającej pasji w dzieleniu się wiedzą!










