Завершення 2024 року відзначилося закінченням опанування студентами 3-го курсу усіх спеціальностей університету вибіркової дисципліни «Проєктний менеджмент». Курс прослухало понад 150 студентів. Ця вибіркова дисципліна загальноуніверситетської категорії читалася у 5-му семестрі 2024/2025 навчального року. Розробником навчального курсу та викладачем на ньому став – Володимир Казаков, кандидат географічних наук, доцент, завідувач кафедри туризму та економіки КДПУ, практик, який має численний досвід у підготовці різноманітних проектів, участі у грантових конкурсах та перемогах.
Під час навчання студенти опановують теоретичні засади підготовки і реалізації проектів, управління проєктами. Але самим цікавим став задум розробки командами студентів реальних проєктів, які можуть бути спрямовані на зміни та покращення рідного педагогічного університету. Здобувачі освіти ознайомились під час лекцій з сутністю роботи у проектному менеджменті – підготовкою, веденням і реалізацією різноманітних проєктів у галузях промисловості, науки, культури, освіти, права, будівництва тощо. Практичне значення для майбутніх професій також стало опрацювання технологій раціонального та цільового розподілу матеріальних активів і фінансів, технологій побудови візуальних моделей майбутнього, працювати зі штучним інтелектом.
У подальшому для студентів проєктний менеджмент може стати сферою практичної особистої участі у розвитку місцевої громади, закладів та організацій, набуття навичок проєктного менеджменту.
До захисту студенти представили багато цікавих проєктів, більшість яких вже майже готові для подання до різноманітних грантових конкурсів. Звичайно студенти підбирали тематику проєктів, яка є близькою до спеціальностей, які вони здобувають. Зазначимо найбільш цікаві та креативні студентські проєкти, реалізація яких може сприяти модернізації та розвитку університету:
- Englighten: сайт для вивчення англійської мови;
- Роллердром на території КДПУ;
- Кафе незламності;
- Будівництво сцени-павільйону для проведення університетських заходів;
- Вуличний кінотеатр з кавою на колесах;
- Дитяча кімната інклюзії;
- Онлайн платформа для навчання програмуванню;
- Розвиток без меж: Дитячий майданчик для дітей з особливими потребами;
- Інклюзивний навчальний простір;
- Connecthub: Створення простору для комунікації та організації спільного дозвілля для молоді міста Кривий Ріг;
- Реконструкція фасаду корпуса факультету мистецтв;
- Модернізація спортивної зали КДПУ;
- «Турбота про себе» – веб-додаток, інформаційний розділ сайту КДПУ «Про здоров’я»;
- Реконструкція танцювальної зали КДПУ;
- Ревіталізація аудиторії 306 КДПУ в студентську туристичну агенцію;
- Реконструкція парадної зони головного корпусу КДПУ;
- Університетський острів КДПУ;
- Навчально-практичний центр громадського харчування, торгівлі та сфери обслуговування «Profi Time»;
- Центр психологічної допомоги «Компас».
Слід відзначити, що студентам були створені всі умови для прояву творчості – від вибору теми, до розробки змісті та презентації.
Наприкінці курсу серед студентів було проведене анонімне опитування щодо змісту та вдосконалення дисципліни «Проєктний менеджмент», отримано 37 відповідей. У цілому курс виявися корисним. Зокрема було відзначено, що курс дав змогу зрозуміти те, як складаються проєкти і для чого, як формулювати нові ідеї, їх розвивати та бути креативними, навчив умінню працювати в команді, уміти рахувати гроші, складати бюджет та вести фінанси та ін.
Втім на майбутнє у курсі слід більш ретельну увагу приділити визначення та обґрунтуванню конкретних заходів з проектування, уміння їх реалізовувати та впроваджувати; більш детально розглядати грантові донорські організації, які діють в Україні. Серед побажань також було додавати до лекційного матеріалу приклади всесвітньо відомих проєктів, як у цих проєктів був організований бюджет, хто виступав у ролі інвесторів, хто входив до складу команди.
Опитування показало, що обраний командний формат підготовки проєктів студентами виявився найбільш прийнятним. Третина студентів готові реалізувати розроблений проєкт в реальності та працювати з ним у подальшому, половина студентів були б зацікавлені практикувати отримані з проєктного менеджменту навички й надалі.
Проявлений інтерес у студентів до вибіркової дисципліни «Проєктний менеджмент» засвідчує про доцільність курсу й продовження виставлення навчального курсу у наступні роки.