Кафедра практичної психології
Психолого-педагогічний факультет

У п’ятницю, 28 листопада (13:15–15:00), в Університеті Еребру відбувся вищий семінар під назвою «Школа та освіта у воєнній Україні», організований проф. Томасом Бароу (Університет Еребру). Подія об’єднала науковців, викладачів педагогічних спеціальностей та практиків, щоб обговорити, як українські школи продовжують функціонувати в умовах війни, невизначеності та масштабного переміщення населення.

WhatsApp Image 2025 11 28 at 18.10.01 a887d4e1

Семінар був присвячений тому, як повномасштабне вторгнення Росії змусило українські школи та заклади підготовки педагогів радикально трансформувати свої підходи. Сьогодні освіта в Україні є не лише простором навчання, а й простором стійкості, емоційної безпеки, турботи спільноти та збереження дитинства.

Чотири запрошені спікери поділилися висновками з поточних досліджень і професійної практики, зосередженої на педагогах прифронтових і деокупованих регіонів:

  • «Навігація вчителів і учнів у часи кризи та невизначеності» — Катерина Бондар, доцентка, Криворізький державний педагогічний університет. Це дослідження про навчання в підземних школах було проведене під час її наукового стажування у Шведському колегіумі з поглиблених досліджень.
  • «Освіта під вогнем: між виживанням і оновленням» — д-р Надія Горішна, доцентка, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка.
  • «Досвід релокації спеціальних шкіл через блокпости з окупованих територій» — Євген Топалов та Олександр Теліков, Мелітопольський державний педагогічний університет.

Спікери є учасниками проєкту, який спрямований на забезпечення права дітей з інтелектуальними порушеннями на освіту та зміцнення інклюзивної освіти в Україні через міжнародну співпрацю.

WhatsApp Image 2025 11 28 at 18.10.00 7c2ef800

Семінар запросив учасників до рефлексії над ключовими питаннями, важливими для освіти у контексті війни та післявоєнних умов:
• Як вчителі можуть підтримувати навчання, коли школи вимушено чергують онлайн-, офлайн- та укриття-формати?
• Як педагогам поєднувати пріоритет безпеки з довгостроковим розвитком та інклюзією?
• Які форми професійної підтримки та міжнародного партнерства є найбільш необхідними зараз і в майбутньому?

Захід підкреслив, що навіть під час війни освіта в Україні продовжує тривати, розвиватися та підтримувати надію — завдяки самовідданості вчителів, університетів та спільнот.

Ми щиро вдячні всім, хто долучився до обговорення та зробив внесок у цю важливу розмову.

#SwedishInstitute
#EPERE
#SvenskaInstitutet

31784
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31