🧠 Підтримка дітей, які переживають горе, у шкільному середовищі
📅 18 жовтня 2024 року
📍 У партнерстві з ЮНЕСКО консорціум нашого проєкту TIED провів надзвичайно важливий семінар для шкільних психологів, присвячений підтримці дітей, які переживають горювання.
Під час вебінару Катерина Бондар поділилася цінними інструментами для діагностики, консультування та терапії, а також практичними стратегіями, які можна застосовувати в шкільному контексті. Особливу увагу було приділено розпізнаванню випадків ускладненого горювання та адекватним методам реагування.
🔍 Основні теми семінару:
- Типові реакції на горе на різних етапах (ранній, середній, пізній)
- Вікові особливості переживання горя у дітей 6–8, 9–12, 13–16 років і старших підлітків
- Психодіагностичні інструменти, рекомендовані для шкільних психологів в Україні
- Терапевтичні підходи, зокрема наративна експозиційна терапія (NET) та метод «річка горя»
💡 Окрема увага була приділена моделі «вікно толерантності», яка допомагає управляти емоційними та дисоціативними реакціями у дітей:
🔸 Гіперзбудження (помаранчева та червона зони)
- Створення безпечного місця в школі, підтримка вчителів та однокласників
- Фізична активність для зниження напруги
- План подолання емоційних спалахів: безпека, саморегуляція, обговорення наслідків
🔸 Гіпозбудження (зелена зона)
- Сенсорна стимуляція, активні ігри, візуальний контакт та вправи, що утримують увагу
🔸 Дисоціація (синя зона)
- Використання ключових слів, рутин, усунення тригерів та повернення до «тут і зараз»
Усі стратегії спрямовані на створення емоційно безпечного освітнього середовища та надання ефективної психологічної підтримки дітям, які опинилися в кризових життєвих ситуаціях.
📺 Дивіться та поширюйте:
🔹 Група у Facebook
🔹 Запис вебінару
🔹 Канал на YouTube https://youtube.com/@modernteachers?si=MZBuzqMJSBz_pvr2
#психологія #освіта #Україна #ЮНЕСКО #психологшкільний #травма #горювання #діти #підлітки #професійнийрозвиток #психологічнадопомога #TIEDproject #інклюзивнаосвіта