12 листопада 2024 року канд. пед. наук, доцент Олена Білоус із студентами факультету географії, туризму та історії гр. ГТ-24, IC-24 провела бесіду про «Ментальне здоров’я: як подбати про себе». Говорили про те, що ментальне здоров’я - це стан психічного добробуту, який дозволяє людині справлятися зі стресом, реалізовувати здібності, навчатися та працювати, робити внесок у життя своєї громади. Ментальне здоров’я - це непомітний, але водночас головний двигун людини, що дозволяє не лише повноцінно жити, а й ефективно функціонувати у суспільстві. Регулярне піклування про власний стан може наштовхнути на відкриття внутрішнього джерела сили, що допоможе пройти крізь складні часи. Тому дбати про своє ментальне здоров’я - така ж базова необхідність кожної людини, як і дбати про здоров’я фізичне. Отже, прийшли до висновку, що саме в часи випробувань важливо плекати стійкість |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 198
10 грудня 2024 року канд. пед. наук, доцент Олена Білоус із студентами факультету географії, туризму та історії гр. ГТ-24, IC-24 провела дискусію «Тайм-менеджмент. Основи управління часом». Обговорювали такі нагальні питанні напередодні сесії, як методи ефективного управління часом, самоорганізація та вміння управління собою.
Тайм-менеджмент допомагає нам планувати та економити ресурси. Для цього існує різноманіття програм і на IOS, і на Android ( Wunderlist, Trello, Google Keep).
Час - дивовижна штука, його так мало, коли запізнюєшся, і так багато, коли чекаєш… |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 208
|
4 жовтня 2024 року за ініціативою кафедри англійської філології була проведена лекція на тему: «Психологічний портрет сучасного вчителя: компетентнісний та салютогенний підходи», в якій також взяли участь викладачі, магістранти та аспіранти кафедри педагогіки спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки. Лектор Олена Анатоліївна Чаркіна, канд. психол. наук, доцент, завідувач кафедри практичної психології, членкиня АРА сфокусувалась на найбільш актуальних питаннях. Питому вагу її виступу склало обговорення результатів опитування працівників освіти щодо формування психологічного портрету сучасного вчителя; значну увагу спікерка приділила поясненню специфіки салютогенного підходу до педагогічної діяльності, а також потрактуванню понять «резилієнс» та «резильєнтність». |
О. А. Чаркіна як досвідчений викладач і психолог-практик переконала всіх присутніх в тім, що успішний результат освітнього процесу повинен забезпечити в першу чергу педагог, який має бути комунікабельним, терплячим, відповідальним, вміти розв’язувати конфліктні ситуації, не допускати булінгу, а також вміє зацікавити і надихнути студентів, досконало знає предмет, впроваджує інновації і творчість в освітній процес, готовий до змін, допомагає долати перешкоди. |
Лекція О. А. Чаркіної справила приємне враження на аудиторію. Високий професіоналізм, заспокійлива манера спілкування, гарна англійська мова, постійний діалог із слухачами, фінальна групова рефлексія, і, звісно, тематика лекції не залишили нікого байдужим, стимулювали появу запитань і жваве обговорення. |
Під час лекції О. А. Чаркіна застосовувала психологічні терміни – слова іншомовного походження і у активний словниковий запас здобувачів освіти було введено такі відносно нові лексеми як гіперсоціабельність, психоедукація, соціоемоційність та ін. У застосуванні салютогенного підходу до педагогічної діяльності головною метою, як зазначила О. А. Чаркіна, є виховання в учнів резильєнтності, а одним із ключових завдань, за її словами, є намагання «перетворити стрес на плюс». Треба відмітити і те, що, розмірковуючи на навчальні теми, лекторка давала і життєві рекомендації слухачам. Однією з них варто скористатися в разі виникнення стресової ситуації: «подбати про себе, допомогти собі, а потім допомогти іншим».
Викладачі кафедри педагогіки одностайні в тому, що ідейно-змістовний базис зустрічі із професійною психологинею, що відбувалась напередодні Дня працівників освіти, може стати інтелектуально-психологічним майданчиком, на якому би можна вибудовувати гармонійні партнерські відносини між усіма учасниками освітнього процесу. Викладачі і здобувачі освіти кафедри педагогіки щиро дякують О. А. Чаркіній за лекцію і цінні поради! Бажаємо Олені Анатоліївні професійних успіхів і сподіваємось на подальшу співпрацю! |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 455
Гарною традицією в закладах вищої освіти стало проведення гостьових лекцій, що сприяє налагодженню співробітництва між закладами та комунікації науковців, здобувачів вищої освіти, викладачів. |
|
01 жовтня 2024 року на засадах міжвишівської співпраці кафедри педагогіки Криворізького державного педагогічного університету й кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського було проведено для здобувачів освіти (студентів, магістрантів, аспірантів) гостьову лекцію з надзвичайно актуальної теми: «Педагогіка партнерства: виклики сьогодення».
|
Лектор, Оксана Василівна Волошина, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Вінницького державного педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського торкнулася вкрай важливої і актуальної теми, виявила бажання висвітлити основні ідеї, принципи та шляхи реалізації педагогіки партнерства в НУШ та ЗВО, а цікава, змістовна мультимедійна презентація посилила зрозумілість, логічність і повноту викладу матеріалу лекції.
|
Науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти відзначили прогресивний, інноваційний формат проведення гостьової лекції, її високий теоретико-практичний, методичний рівень, який відповідає сучасним вимогам вищої школи. |
|
Здобувачів освіти – магістрантів спеціальності ОПП_011 «Освітні, педагогічні науки» дуже зацікавила тема і вони охоче залишилися після лекції для обговорення питань, що викликали найбільший інтерес. |
Від усіх присутніх щиро дякуємо Оксані Василівні Волошиній за чудову можливість безпосереднього спілкування з висококваліфікованим фахівцем, набуття нових знань за допомогою інформаційних ресурсів в умовах дистанційного навчання. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 574
Доєднатися до конференції Zoom: |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 523
Шановна Тетяно Олексіївно! Прийміть найщиріші вітання з нагоди ювілейного Дня народження! |
Ювілей це не просто свято, це здобутки всіх років в житті. Ми знаємо Вас як яскраву, неординарну особистість, висококваліфікованого, вмілого керівника, який по праву може пишатися набутим досвідом, духовним та інтелектуальним потенціалом, успіхами та досягненнями.
З повагою і вдячністю, колектив кафедри педагогіки! |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 507
17 травня 2024 року відбувся регіональний науково-методичний семінар: «Освіта 4.0: трансформації, виклики, можливості», в якому взяли участь науковці, викладачі, вчителі, аспіранти, магістранти та студенти. |
З вітальним словом до учасників регіонального науково-методичного семінару звернулася в.о. завідувача кафедрою педагогіки, кандидат педагогічних наук, доцент Світлана Щербина, котра зазначила, що і зараз, в складні для України часи, освіта і наука залишаються в переліку пріоритетних напрямів держави, оскільки сприяють прогресивному розвитку нашої держави, покращенню добробуту українського народу. В складних умовах сьогодення, науковці, педагоги-практики продовжують науковий пошук, втілюють креативні ідеї та здійснюють підготовку підростаючих поколінь.
|
В складних умовах сьогодення, науковці, педагоги-практики продовжують науковий пошук, втілюють креативні ідеї та здійснюють підготовку підростаючих поколінь. Робота регіонального науково-методичного семінару здійснювалася за такими основними напрямами: |
В обговоренні актуальних питань виступили: Наталя Орловська, вчитель фізики, Криворізького ліцею №49 КМР, визначила особливості дистанційного навчання як засобу розвитку самоефективності; Тетяна Красіна, вчитель української мови та літератури Криворізького ліцею №49 КМР торкнулася питання формування національно-патріотичних цінностей як складової самоефективної особистості; Людмила Машненко, аспірантка КДПУ, розкрила стан та перспективи інтеграції гендерного підходу в навчальні програми підготовки майбутніх учителів суспільних дисциплін; Сергій Корнієнко, аспірант КДПУ, пояснив роль цифрової історії в освіті та висвітлив сучасні проблеми методики навчання майбутніх фахівців; Сергій Устинов, магістрант КДПУ, визначив шляхи формування професійних компетентностей педагога засобом використання технології проблемного навчання; Анастасія Майтак, магістрантка КДПУ, розкрила підходи до класифікації інноваційних методів навчання; Вікторія Малишенко, студентка другого курсу факультету іноземних мов КДПУ, торкнулася проблеми саморозвитку та самоосвіти у професійній діяльності керівника в освіті; Світлана Щербина, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки КДПУ обґрунтувала значимість та особливості практичної підготовки у становленні професіоналізму майбутніх учителів. |
Учасники регіонального науково-методичного семінару дійшли спільної думки про те, що сучасні умови вимагають об’єднання зусиль науковців і педагогів-практиків, тільки їх тісна співпраця і партнерство є запорукою успішного розв’язання низки питань освіти і виховання підростаючих поколінь, підготовки конкурентоспроможних, висококваліфікованих фахівців. |
Сподіваємося, що зустріч була цікавою для її учасників та буде мати продовження у наступному році! |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 808
16 квітня 2024 року викладачі кафедри педагогіки (канд. пед. наук, доцент О. С. Білоус, канд. пед. наук, ст. викладач І. А. Коваленко, кандидат пед. наук, доцент А. М. Король, канд. пед. доцент О. Б. Потапенко, кан. пед. наук, доцент С. М. Щербина) взяли участь у тренінгу-інтенсиві «Проблеми та шляхи надолуження освітніх втрат», який провела методист КЗ Центру професійного розвитку педагогічних працівників Л. В. Микитишина. |
Під час проведення тренінгу спікером Л. В. Микитишиною були схарактеризовані освітні втрати (навчальні, психологічні, виховні, фізичні, сповільнення загального розвитку особистості), зазначено алгоритм подолання освітніх втрат, розкрито механізм вимірювання освітніх втрат, а також розкрито шляхи та технології подолання освітніх втрат.
На заключному етапі тренінгу-інтенсиву всі його учасники долучилися до створення групових проєктів щодо створення навчального курсу орієнтованого на підготовку майбутніх учителів до подолання освітніх втрат. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 638
В другій декаді листопада 2023 року в режимі онлайн було проведено виховний захід на тему: «Професіоналізм вчителя. Як його досягти?», в якому взяли участь студенти факультету мистецтв (гр. ОМ-22), студенти природничого фпкультету (гр. БП-22, гр. БХ-22, гр. ХІ-22) та викладачі кафедри педагогіки: канд. пед. наук, доцент В. В. Іванова, канд. пед. наук, доцент С. М. Щербина. |
Під час проведення заходу було з’ясовано, що професіоналізм – це інтегральна психологічна характеристика, яка свідчить про достатньо високий рівень оволодіння професією, схарактеризовано складові професіоналізму, у підготовлених та представлених студентами презентаціях розкрито можливі шляхи досягнення професіоналізму учителя. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 502