Згідно розпорядження Навчально-методичного відділу №08 від 8 лютого 2024 р. на факультеті з 9 по 29 лютого проводилось опитування здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). Опитування проводилось в рамках моніторингу якості викладання навчальних дисциплін.
1-2 березня 2024 р. Криворізький державний педагогічний університет проводив опитування серед зацікавлених сторін задля вивчення якості наданої освіти випускникам, удосконалення освітніх програм університету, моніторингу ефективності співпраці та налагодження комунікації.
Були проведені опитування наявних і потенційних роботодавців, студентів-випускніиків та вчителів історії.
З аналізом опитування щодо якості викладання навчальних дисциплін на засідання кафедри історії 7 березня виступила завідувач кафедри Наталя Печеніна
В опитуванні, яке проводилося з 9 по 29 лютого 2024 р. взяли участь 59 осіб.
Питання анкети:
- Оцініть, будь ласка, навчальну дисципліну та діяльність викладача за різними критеріями за шкалою від 1 до 5 балів (1 - незадовільно, 5 - відмінно) - В середньому 78-80% опитаних оцінюють діяльність викладачів за критеріями 4 та 5, лише 8-10% поставили 1 або 2 бали
- Оцініть складність навчальної дисципліни. 64-78% здобувачів вважають, що складність дисципліни оптимальна, для 18-20% вона взагалі не складна.
- Оцініть співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання. Від 74 до 90 % опитаних вважають обсяг навчального навантаження оптимальним, від 10 до 17% відчувають перенавантаження
- Коли викладач надав Вам інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання?Всю потрібну інформацію здобувачі отримують на початку вивчення дисципліни (від 75 до 93 % опитаних), у процесі вивчення – до 20%.
- Надайте, будь ласка, свій коментар або побажання щодо змісту та якості викладання цієї навчальної дисципліни.
В цілому здобувачами позитивно оцінено зміст та якість викладання дисципліни, серед негативних моментів називають онлайн навчання, недостатність літератури, бажано - західноєвропейської, американської тощо (головне - провідної), котра була б перекладена українською мовою; катастрофічна нестача сучасної літератури, особливо тієї, котра буде містити елементи концепції НУШ
Серед пропозицій, які висловлювали здобувачі – мати можливість переслухати лекції в записі проводити лекції із викладачами партнерських університетів (разом із викладачем дисципліни), наприклад, про історію Болгарії чи інших Балканських країн, що поглибило б наукові погляди та міждисциплінарні зв'язки
Поглибити співпрацю із закордонними університетами, оскільки є теми, які б виклалися краще з точки зору громадянина іншої держави, наприклад, як працює уряд в США чи Франції, наукових знань вистачає, але потрібні й інші погляди тих, хто там мешкає, а тим паче викладає теми висвітлювані на курсі.
Можливо, залучати фахівців до обговорення тем дисципліни, знову ж таки чи з-за кордону чи державних ЗВО (КНУ ім. Т. Г. Шевченка, ЛНУ ім. І. Франка тощо).
Грунтовний аналіз проведених 1-3 березня опитувань презентував доцент Вадим Яшин.
ОПИТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ.
В опитуванні взяли участь 120 осіб (на 07/03/2024), що закінчили навчання з 2002 по 2023 рік, тобто, усіх випусків. Майже 40% учасників опитування мають більше 20 років педагогічного стажу.
55% опитаних працюють за фахом, ще 14% у спорідненій галузі.
Із опитаних 30% знайшли місце роботи через знайомих, 13% за допомогою веб-сервісів, 13% за допомогою університету і 7% працюють там, де проходили практику.
Здобутий фах був важливий у 80% випадків.
Більшість (85%) оцінюють ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни як важливу або дуже важливу.
Щодо оцінки предметів, то
- абсолютна більшість високо оцінюють викладання фахових історичних дисциплін
- більшість опитаних вважає змістове наповнення психолого-педагогічних дисциплін таким, що потребує суттєвої модернізації
- абсолютна більшість опитаних вважає кількість годин та обсяг матеріалу, відведених на практичне оволодіння методикою навчання та методику, суттєво недостатніми та такими, що потребують більшої адаптації до сучасних вимог та стану технологічних умов (цифровізація та ін.).
В цілому, 85% опитуваних, якби їм знов довелося обирати, знову б точно обрали або скоріше б обрали ОП «Історія та суспільствознавчі дисципліни» і саме в КДПУ.
ОПИТУВАННЯ РОБОТОДАВЦІВ.
В опитуванні взяли участь 23 особи роботодавця.
У 82% закладів працюють випускники ОП.
Більшість роботодавців визначили рівень освіти випускників ОП достатнім і лише 21% зазначили, що потрібно було додаткове навчання фахівців.
82% опитаних визначають ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни» як актуальну в сьогоднішніх умовах.
Від 80% до 90% опитаних оцінюють навички випускників ОП на 4 та 5 за 5-бальною шкалою.
Утім, рівень знання іноземних мов 17% вважають низьким або недостатнім.
Майже 77% роботодавців рекомендують суттєво покращити матеріально-технічну базу університету.
Майже 80% роботодавців вважають необхідним збільшення обсягу практичної підготовки студентів.
ОПИТУВАННЯ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ
В опитування взяли участь 78 осіб.
Більшість позитивно оцінюють ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни».
Майже 70% вважають за необхідне осучаснити змістову складову та збільшити кількість годин на вивчення методичної та психолого-педагогічної складової підготовки вчителя-історика.
Висловлені рекомендації та побажання будуть використані для вдосконалення освітньої програми "іСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ ДИСЦИПЛІНИ".
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 396
Чергове засідання робочої групи та стейкголдерів щодо питань удосконалення освітньої програми «Історія і суспільствознавчі дисципліни» за спеціальністю 014.03 Середня освіта (Історія) відбулось 4 березня 2024 р.
На засіданні були присутні: викладачі кафедри історії (гарант ОП Ірина Селищева, завідувач кафедри історії, доцент Наталя Печеніна, доцент Лілія Задорожна, доцент Тетяна Мак, ст.викладач Ігор Панафідін), викладач кафедри педагогіки доцент Олег Потапенко; стейкголдери (Оксана Кушнір, заступник директора з науково-методичної роботи Криворізького ліцею №24), вчителі історії (Денис Войтович, Криворізька загальноосвітня гімназія № 120, Віталій Зуй, Криворізький природничо-науковий ліцей),Михайло Сазонов, працівник відділу онлайн школи «Школа програмування та робототехніки Robocode», Аліна Дика, магістрантка спеціальності "Історія", Станіслав Черниш, студент гр. ІП-21, Ростислав Горбунов, студент гр. ІП-20.
Основні питання, що розглянуті на зустрічі:
1. Про зміни у складі робочої групи ОПП "Історія і суспільствознавчі дисципліни".
2. Про опитування студентів – істориків, випускників – істориків, роботодавців.
3. Про програми з педагогічної виробничої практики, за якими буде здійснюватися підготовка фахівців ступеня бакалавр на спеціальності 014 Середня освіта «Історія».
Основні доповідачі - заступник декана факультету географії, туризму та історії канд. пед. наук, ст. викладач Ірина Селищева, завідувач кафедри історії, доцент Наталя Печеніна, доцент кафедри педагогіки Олег Потапенко.
До складу робочої групи були включені студенти бакалаврату спеціальності Історія Станіслав Черниш, студент гр. ІП-21 та Ростислав Горбунов, студент гр. ІП-20. Вже з першого засідання, де студенти взяли участь, вони долучились до активного обговорення.
Основним питанням стало обговорення пропозицій та рекомендацій до розроблених нових програм з педагогічної виробничої практики, за якими буде здійснюватися підготовка фахівців ступеня бакалавр на спеціальності 014 Середня освіта «Історія».
Доцент Олег Потапенко докладно продемонстрував зміни, що були внесені в програм педагогічних практик кафедрою педагогіки, відповів на питання учасників наради, стейкголдерів. В результаті продуктивної дискусії були виокремлені питання, що є актуальними на даному етапі освітнього процесу під час проходження педагогічних практик студентами спеціальності, зокрема, про якісне виконання завдань в умовах дистанційного навчання, про інклюзивну освіту, про формування індивідуальної програми розвитку учня.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 329
На виконання розпорядження навчально-методичного відділу № 8 від 8 лютого 2024 р. про Проведення опитування здобувачів вищої освіти 13 лютого була проведена онлайн-зустріч зі студентами 1-4 курсів спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія).
Проведення моніторингу якості викладання навчальних дисциплін відбувається в рамках підготовки до акредитації спеціальності.
Анкети розміщено у системі управління електронними навчальними курсами університету на платформі МООDLЕ та згруповано за назвами спеціальностей.
Декан факультету Олександр Матіщук звернув увагу присутніх на терміни проведення анонімного опитування.
Результати опитування будуть проаналізовані на засіданні вченої ради факультету.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 314
П’ятнична атмосфера, п’ятничний настрій – це і є п’ятничний вайб, що ми вчергове пропонуємо його нашим гостям - здобувачам середньої освіти криворізьких шкіл.
Сьогодні до нас завітали учні ліцею №123.
Історична частина вайбу відбулася у вже добре відомій багатьом учням Криворіжжя 309 авдиторії.
Цього разу ми намагалися створити атмосферу історичного розслідування і пошуку. Адже праця історика багато в чому схожа із працею слідчого, розслідувача. Схожі артефакти і та ж сама невідомість і невизначеність.
Ось фото. Але доведіть, що це фейк.
Ось артефакт. Спробуйте з’ясувати що це?
Ось стародавній інструмент. З’ясуйте, його зробила жінка чи чоловік? Знайдіть докази.
Ось документи. Спробуйте вилучити з них історичну інформацію. Яку? А спробуйте саме це і з’ясувати.
Таємниці, таємниці… Утім, багато було розгадано!
І головні висновки:
Дякуємо ЗСУ! Вчимо історію!
То ж чекаємо поповнення в лавах істориків! І нових гостей на п’ятничний вайб.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 515
31 січня 2024 р. відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів щодо питань удосконалення освітньої програми «Історія і суспільствознавчі дисципліни» за спеціальністю 014.03 Середня освіта (Історія).
На засіданні були присутні: викладачі кафедри історії (гарант ОП Ірина Селищева, завідувач кафедри історії, доцент Наталя Печеніна, доцент Лілія Задорожна, доцент Тетяна Мак, ст.викладач Ігор Панафідін), стейкголдери (Альона Волик, директор Криворізької гімназії №32, Оксана Кушнір, заступник директора з науково-методичної роботи Криворізького ліцею №24), вчителі історії (Денис Войтович, Криворізька загальноосвітня гімназія № 120, Віталій Зуй, Криворізький природничо-науковий ліцей),Михайло Сазонов, працівник відділу онлайн школи «Школа програмування та робототехніки Robocode», Аліна Дика, магістрантка спеціальності "Історія".
.
Серед основних питань, що розглянуто на зустрічі:
- Про Програму педагогічної практики (відповідно до Положення про практичну підготовку здобувачів освіти в КДПУ - нова редакція).
Під час обговорення Ірина Селищева звернула увагу на можливість виконання альтернативного завдання, а саме проведення студентом університету індивідуальних та групових консультацій або додаткових занять здобувачів освіти з історії та суспільствознавчих дисциплін, спрямованих на допомогу у подоланні навчальних втрат, відповідно до потреб бази практики.
- Про Перелік вибіркових дисциплін на 2024-2025 н.р.
- Про можливості дуальної освіти.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 468
3 листопада 2023 викладачі факультету географії, туризму та історії провели профорієнтаційній захід у Софіївському ліцеї Софіївської селищної ради. Спеціальність "Історія" презентував доцент кафедри Андрій Тарасов
Участь у заході взяли учні двох 11-х та 10-го класу закладу.
Викладачі кафедр проінформували учнів про переваги навчання в КДПУ взагалі та на конкретних спеціальностях зокрема.
Андрій Тарасов акцентував увагу на широких можливостях, що надає спеціальність "Історія" для подальшого кар'єрного та особистого зростання. Окрім педагогічного фаху, історики можуть працювати консультантами політичних діячів, політичних партій та інших організацій, що потребують стратегічного аналізу минулих подій для прийняття сучасних політичних рішень.
Історики можуть працювати в громадських організаціях та благодійних фондах, які сприяють збереженню культурної спадщини та історичних пам'яток, займати посади в дипломатичних службах та міжнародних організаціях, де їхні знання про історію можуть бути використані для розуміння та вирішення міжнародних конфліктів.
Історик може досягти успіху, використовуючи свої знання та уміння в різних сферах діяльності.
Приємно бачити випускників факультету вже у якості колег в закладах освіти.
На фото Андрій Тарасов та Олександр Табацький.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 884
Наприкінці серпня 2023 р. відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів щодо питань удосконалення освітньої програми «Історія і суспільствознавчі дисципліни» за спеціальністю 014.03 Середня освіта (Історія).
На засіданні були присутні: викладачі кафедри історії (завідувач кафедри історії, доцент Наталя Печеніна, гарант ОП ст.викладач Ірина Селищева, доцент Лілія Задорожна), керівник педагогічної практики КДПУ Любов Цоуфал, стейкголдери (Альона Волик, директор Криворізької гімназії №32, Віта Щукіна, директор Криворізької гімназії № 51, Оксана Кушнір, заступник директора з науково-методичної роботи Криворізького ліцею №24), вчителі історії і правознавства (Денис Войтович, вчитель Криворізької загальноосвітньої школи № 120, Віталій Зуй, вчитель Криворізького природничо-наукового ліцею).
На попередній зустрічі обговорювалися важливі питання удосконалення існуючої освітньої програми «Історія і суспільствознавчі дисципліни».
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 389
1 червня 2023 року в Україні та в багатьох інших країнах світу відбуваються заходи, спрямовані на привернення уваги до проблем і потреб дітей.
Рішення про відзначення Міжнародного дня захисту дітей було ухвалено 1925 року на Всесвітній конференції, присвяченій питанням благополуччя дітей, у Женеві.
У Міжнародного дня дітей є прапор. На зеленому тлі, що символізує зростання, гармонію, свіжість і родючість, навколо знака Землі розміщені стилізовані фігурки - червона, жовта, синя, біла і чорна. Вони символізують різноманітність і терпимість. Знак Землі, розміщений у центрі, - це символ нашого спільного дому. В Україні День захисту дітей відзначається з 1998 року.
Старший викладач кафедри історії - Поліщук Оксана Сергіївна прочитала лекцію учням Карпівського ліцею Карпівської громади Криворізького району щодо прав та відповідальності неповнолітніх.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 332
Робота з обговорення ОПП "Історія і суспільствознавчі дисципліни" триває.
Освітньо-професійна програма «Історія і суспільствознавчі дисципліни» підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти розроблена робочою групою у складі:
Вадим ЯШИН, кандидат історичних наук, доцент кафедри історії (керівник групи, гарант освітньої програми)
Наталя ПЕЧЕНІНА, кандидат історичних наук, завідувач кафедри історії
Андрій ТАРАСОВ, кандидат історичних наук, доцент кафедри історії
Владислав КУТЬКОВ, студент 1 курсу (магістратура) факультету географії, туризму та історії КДПУ
Діана НАЗАРЕНКО, студентка 4 курсу факультету географії, туризму та історії КДПУ
Під час засідання робочої групи 11 травня розглядалися пропозиції, які надійшли від стейкголдерів, зокрема, професора Поморської академії Романа Дрозда.
Також робоча група обговорила результати опитування здобувачів вищої освіти, яке було проведено в групах магістрантів 1 року навчання
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 380
14 березня 2023 р. викладачі кафедри історії провели онлайн зустріч з 11-класниками Криворізького ліцею № 127.
Доцент Андрій Тарасов проінформував про переваги навчання в КДПУ, спеціальності вишу.
17 березня 2023 р. доценти Наталя Печеніна, Андрій Тарасов, ст.викладач Ігор Панафідін провели чергову онлайн зустріч з старшокласниками КЛ № 127, під час якої більш детально зупинилися на особливостях вступу 2023, НМТз історії України.
Викладачі відповіли на питання учнів та запросили їх до подальшого спілкування.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 249