Кафедра історії
Факультет географії, туризму та історії

Другий тиждень навчальної музейної практики.

практика 2 тиждень

Здобувачі вищої освіти на другому тижні практики ознайомилися з історією, фондами та колекціями зарубіжних та вітчизняних музєїв (Івано-Франківського краєзнавчого музею; Одеського історичного музею; Музею “The Making of Harry Potter” (Лондон, Уорнер Броз Студіо Тур); Лувру (Апартаменти Наполеона III); Музеїв вікінгів у Скандинавії).

1. Івано-Франківський краєзнавчий музей

Історія:
Івано-Франківський краєзнавчий музей був заснований 1 травня 1940 року, хоча його витоки сягають ще кінця XIX століття, коли в Галичині почали створювати перші музейні експозиції. Музей розташований у будівлі колишнього палацу родини Потоцьких, збудованому у 1879 році. За роки свого існування він неодноразово розширював експозиції та фондові зібрання.

Фонди:
Музей має понад 118 тисяч експонатів, які охоплюють різні сфери: археологію, етнографію, історію, природознавство, мистецтво. Особливо цінними є колекції гуцульських і покутських народних ремесел, іконопису, старовинних документів, старожитностей та предметів побуту. Відділ археології регулярно проводить розкопки на території Прикарпаття.

Вебсайт: ifkm.if.ua

2. Одеський історико-краєзнавчий музей

Історія:
Музей веде свою історію від 1948 року, коли була організована перша виставка, присвячена героїчній обороні Одеси під час Другої світової війни. Офіційно музей відкрито 6 травня 1956 року. Він є одним із провідних історичних музеїв Півдня України.

Фонди:
У колекції музею близько 120 тисяч експонатів, серед яких археологічні знахідки, нумізматичні матеріали, зразки образотворчого мистецтва, старовинна зброя, документи, фотографії та предмети побуту. Музей має декілька філій, зокрема музей степової України та Меморіал Ланжеронівської батареї.

Вебсайт: history.odessa.ua

3. Музей “The Making of Harry Potter” (Лондон, Уорнер Броз Студіо Тур)

Історія та особливості:
Цей музей відкрився у 2012 році у Лівсдені неподалік Лондона, на території студії Warner Bros., де знімали фільми про Гаррі Поттера. Музей не є традиційним, а являє собою інтерактивну експозицію, яка показує процес створення фільмів.

Колекції та експозиції:
Відвідувачі мають змогу побачити оригінальні декорації (Великий зал, Косий провулок, Хогвартс Експрес), костюми акторів, реквізит, спецефекти. Присутні інтерактивні зони, де можна відчути себе частиною чарівного світу Поттера.

Вебсайт: wbstudio.com

4. Лувр (Апартаменти Наполеона III та Мона Ліза)

Історія:
Лувр — один із найбільших і найвідоміших музеїв світу, заснований у 1793 році. Тут зібрані тисячі шедеврів мистецтва різних епох. Особливою окрасою є «Мона Ліза» Леонардо да Вінчі, що зберігається у залі Салле де Ета, куди її перевезли у 1966 році.

Апартаменти Наполеона III:
Ці розкішні інтер’єри розташовані в крилі Рішельє і були створені в другій половині XIX століття для імператора Наполеона III. Вони яскраво ілюструють стиль Другої імперії з багатими оздобленнями, вишуканими меблями, розписами та килимами.

Вебсайт: louvre.fr

5. Музеїв вікінгів у Скандинавії

Вікінгський музей у Стокгольмі (Швеція)

Історія та колекція:
Цей музей розповідає про життя і культуру вікінгів через археологічні знахідки, реконструкції, експозиції про мореплавство, побут і релігію. В музеї проводяться тематичні екскурсії та інтерактивні виставки.

Вебсайт: thevikingmuseum.com

Музей вікінгських кораблів в Осло (Норвегія)

Цей музей розташований на півострові Бюгдьой і демонструє найкраще збережені кораблі вікінгів: Осеберг, Гокстад, Тюне. Це справжні артефакти, що дають уявлення про кораблебудування та морські подорожі вікінгів.

Музей вікінгських кораблів у Роскілле (Данія)

Відкритий у 1969 році, музей експонує оригінальні кораблі, виявлені в фіорді Роскілле. Крім експонатів, музей популяризує традиції вікінгів через освітні програми.

практика 2 тиждень2

Також в рамках проходження практики студенти відвідали лекцію Олени Жукової «Сучасний музей проти радянського спадку: як переосмислити музейну справу в Україні», яка відбулася в онлайн-форматі, організована Криворізьким Центром Сучасної Культури (KRCC).

Олена Жукова, провідна українська музеологиня та пам’яткознавиця, у своїй лекції зосередилася на таких ключових аспектах:

  • Критичне переосмислення радянського спадку: аналіз впливу радянської ідеології на музейну справу та необхідність деколонізації музейних наративів.
  • Роль сучасного музею: обговорення функцій музею як посередника між спадщиною та суспільством, його місії та впливу на соціальні процеси
  • Інноваційні підходи: використання сучасних методів та технологій для оновлення музейної справи та залучення аудиторії.

Лекція підкреслила важливість трансформації музеїв в Україні, зокрема:

  • Відхід від радянських наративів: необхідність перегляду та оновлення експозицій, щоб вони відображали сучасні цінності та історичну правду.
  • Інклюзивність та відкритість: створення просторів, які будуть доступними та цікавими для широкої аудиторії.
  • Освітня роль музеїв: підвищення обізнаності громадськості про історію та культуру через інтерактивні та освітні програми.

Лекція Олени Жукової є частиною ширшого проєкту «Переосмислення музею», спрямованого на критичне осмислення експозицій Криворізького історико-краєзнавчого музею через призму деколоніального підходу.

07 червня 2025 р. проведено конференцію, де студенти презентували звіти, в яких поділилися власними враженнями про роботу з музейними експонатами, розповіли про виклики в організації виставок, а також запропонували ідеї для покращення комунікації музеїв з відвідувачами.

Керівник практики Олександр Коротаєв наголосив на доопрацюванні звітної документації протягом 07 – 08 червня та необхідності вчасного завантаження її у Мудл.

Оцінки будуть виставлені відповідно до глибини аналізу, креативності та якості оформлення звітної документації. На цьому музейна практика офіційно завершена.

30508

Перший тиждень навчальної музейної практики здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) група ІС-24

Термін практики - 26.05.2025 - 08.06.2025.

Музейна практика передбачена структурно-логічною схемою підготовки фахівців ступеня бакалавра за освітньою програмою «Історія та громадянська освіта». Вона пов’язана з такими навчальними дисциплінами, як «Історія України», «Музеєзнавство», «Джерелознавство історії України».
Мета навчальної практики полягає в розширенні фахового кругозору студентів, поглиблення гуманітарної освіти, підготовка до самостійної наукової роботи, пов’язаної з опрацюванням музейних матеріалів.

26 травня було проведено настановну конференцію

Керівник практики - старший викладач Олександр Коротаєв

музейна 2025 1
Проведено онлайн-екскурсію музеями:

Лувр (Musée du Louvre, Париж, Франція)

Лувр – один із найвідоміших і найбільших музеїв світу, розташований у центрі Парижа в колишньому королівському палаці. Його колекція налічує понад 480 000 експонатів, з яких близько 35 000 представлені в постійній експозиції. Серед шедеврів — Мона Ліза Леонардо да Вінчі, Венера МілоськаСвобода, що веде народЕжена Делакруа. Музей охоплює мистецтво від давніх цивілізацій до XIX століття.

Однією з найвражаючих зал Лувру є Галерея Аполлона (Galerie d’Apollon) – справжній шедевр французького бароко, що поєднує мистецтво, історію та королівську велич. Відвідали Галерею Аполона

Галерея Аполлона: тріумф Сонця та мистецтва

Розташована на першому поверсі крила Петі Галері, Галерея Аполлона була створена в XVII столітті за наказом Людовіка XIV. Її розкішне оздоблення символізує сонячну велич короля, зображену через міфологічного Аполлона. Декорації, виконані художником Шарлем Лебреном та скульптором Франсуа Жирардоном, стали зразком для Зали Дзеркал у Версалі.

У центрі стелі розміщено полотно Ежена Делакруа Аполлон вбиває Піфона, що підкреслює динаміку та драматизм композиції. Галерея також відома як місце зберігання французьких королівських коштовностей, включаючи корону Наполеона та інші символи монархії.

  1. Офіційний сайт: Le Louvre
  2. Онлайн-колекція: louvre.fr

Львівський історичний музей (Україна)

Заснований у 1893 році, Львівський історичний музей є одним із найстаріших та найзначніших музеїв України. Його фонди налічують понад 330 000 експонатів, включаючи археологічні артефакти, живопис, скульптуру, стародруки, нумізматику та фалеристику. Музей розташований у кількох історичних будівлях Львова, зокрема в Кам’яниці Корнякта на площі Ринок.

Цісарська зала Львівського історичного музею, розташована в Кам’яниці Корнякта на площі Ринок, 6, є однією з найвишуканіших зал музею. Ця зала, також відома як частина Королівських зал, відображає розкіш та елегантність пізнього класицизму.

Архітектурні особливості

Інтерʼєр Цісарської зали вражає своєю розкішшю:

  1. Підлога, інкрустована 14 породами дерева, створює витончену мозаїку.
  2. Стеля прикрашена вишуканою ліпниною та розетами, з яких звисають бронзові люстри.
  3. Стіни, оздоблені штучним мармуром, доповнені старовинними дзеркалами в золочених рамах.
  4. Мармуровий камін та кришталеві люстри підкреслюють атмосферу імперської величі.

Музейні експонати

У Цісарській залі експонуються унікальні предмети з фондових зібрань музею:

  1. Меблі у стилі рококо та французького класицизму, оббиті гобеленовою тканиною.
  2. Живопис: парадні портрети XVII століття, зокрема Костянтина Корнякта та короля Владислава IV Вази.
  3. Скульптури: дерев’яні алегоричні фігури 1743 року, що символізують чесноти.
  4. Годинникимузичні інструментипорцеляна та ордени різних європейських країн.

Історичний контекст

У XVII столітті Кам’яниця Корнякта слугувала однією з резиденцій короля Речі Посполитої Яна III Собеського.Цісарська зала, як частина Королівських зал, зберігає атмосферу тієї епохи, дозволяючи відвідувачам відчути дух імперської величі.

Офіційний сайт:old.lhm.lviv.ua

музейна 2025

Криворізький історико-краєзнавчий музей (Україна)

Криворізький історико-краєзнавчий музей є головним музеєм міста Кривий Ріг, присвяченим історії, природі та культурі регіону. Його колекція охоплює періоди від давнини до сучасності, включаючи археологічні знахідки, документи індустріалізації, предмети побуту та етнографії, матеріали про Другу світову війну. Музей активно проводить виставки, наукову та освітню діяльність.

Зала первісного суспільства Криворізького історико-краєзнавчого музею

Криворізький історико-краєзнавчий музей, розташований у місті Кривий Ріг, є важливим осередком збереження та популяризації історії регіону.

Зала первісного суспільства музею присвячена найдавнішому періоду історії Криворіжжя – від кам'яного віку до епохи бронзи. Експозиція демонструє археологічні знахідки, що ілюструють розвиток первісних громад, їх побут, знаряддя праці та релігійні уявлення

 Основні експонати:

  1. Кам'яні знаряддя праці: рубила, скребки, наконечники списів, які свідчать про розвиток технологій обробки каменю.
  2. Керамічний посуд: горщики та чаші з характерними орнаментами, що відображають естетичні вподобання та функціональні потреби первісних людей.
  3. Прикраси та амулети: виготовлені з кістки, каменю та глини, вони розповідають про духовний світ давніх мешканців регіону.
  4. Моделі жител: реконструкції житлових споруд дозволяють уявити умови проживання та організацію простору первісних громад.

Ця зала не лише знайомить відвідувачів з матеріальними залишками минулого, але й сприяє розумінню еволюції людського суспільства в контексті Криворіжжя.

Офіційний сайт

  1. Find Way
  2. https://kryvyirih.dityvmisti.ua/istoriko-kraevedcheskij-muzej/

       3  ikryvorizhets.com

музейна2025 2

 

30444

З 20 січня по 15 березня 2025 р. студенти групи ІП-21 - Вікторія Джиоєва, Катерина Журавльова, Ростислав Воронін проходили виробничу практику на базі Криворізького ліцею 77.

Своїми враженнями на сторінці у Facebook поділився вчитель історії, правознавства та громадянської освіти КЛ №77 Михайло Михайлович Козаченко:

"Протягом лютого-березня 2025 року я мав честь вчитися у студентів історичного факультету Криворізького Державного Педагогічного Університету.

Так-так, саме я, і саме вчитися, адже хто найкраще вміє вчитися? Звісно вчитель! А у цих молодих людей було чому повчитися!

484317389 9549659435099750 6625776218186120984 n

Студенти прийшли на практику і були прикріплені до класних колективів різних класів, але основну роботу (по 15 уроків дав кожен із студентів) мої колеги працювали зі мною. І ось мої короткі висновки:

1. Українська освіта, попри всі виклики,включаючи війну і реформи, буде однією з найкращих у світі! Адже студенти продемонстрували готовність хоч зараз приступити до якісного виконання своїх завдань. Я, як сертифікований педагог, спостерігаючи за їх уроками думаю, що і вони б пройшли сертифікацію! У всякому випадку практичну її частину - точно.(Не вірите? Попросіть їх показати Вам запис уроку, можливо вони і погодяться)

2. КДПУ - це і моя alma mater. Я глибоко і по-справжньому вдячний колективу історичного факультету за підготовку спеців такого рівня!

3. Якщо ми не будемо освоювати новітні технології - ми розчинимося у часі. Я вдячний молодим колегам за отриманий досвід наставництва, за веселі годинки, коли ми проводили позакласну роботу, за ті інструменти,які я підгледів у них на уроках і тепер буду обов'язково використовувати. І особливо вдячний за те,що надихаєте надією за майбутнє нашого народу!

В добру путь,колеги!"

29622

16 березня 2025 р. завершується виробнича педагогічна практика здобувачів вищої освіти групи ІП-21.  

Базами виробничої практики є Криворізький ліцей 24, Криворізький ліцей 77, Криворізький ліцей 127, Криворізька гімназія 68.

Студенти-практиканти проходять виробничу педагогічну практику у VІІІ семестрі у міських закладах освіти протягом      8 тижнів. Практикант виконує правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, розпорядження його адміністрації та керівників практики, співпрацює з соціальним педагогом, психологом закладу освіти, вчителями – предметниками, класним керівником; працює у закладі освіти не менше 6 годин щоденно, виконуючи обов’язки помічника класного  керівника; обов’язково проводить не менше 15 уроків (9 уроків з історії та 6 уроків із суспільствознавчих дисциплін (громадянська освіта, правознавство).

Жук урок

Бондар урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кудин Смирнов

Черниш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анна Жук. Позакласний захід з історії на тему: "Минуле вчитель майбутнього" у 9-А 

                   Заліковий профорієнтаційний виховний захід на тему: "Від мрії - до кар'єри" у 9-А 

Жук практика

Айджюн Бондар. Виховний захід на тему: "Крути: трагедія та подвиг"

                               Заліковий виховний західу на тему: "Людина-для професії чи професія-для людини"

Бондар виховн

 

29576

З 20 січня по 16 березня 2025 р. для здобувачів вищої освіти групи ІП-21 триває виробнича педагогічна практика.

Базами виробничої практики є Криворізький ліцей 24, Криворізький ліцей 49, Криворізький ліцей 77, Криворізький ліцей 127.

Основні завдання виробничої педагогічної практики:

− забезпечення умов для професійної адаптації, залучення студентів до активної діяльності в учнівських колективах; поглиблення й закріплення теоретичних знань та практичних умінь і навичок, оволодіння методами застосування цих знань у практичній діяльності; формування у студентів психологічної готовності до роботи в закладах загальної середньої освіти; ознайомлення зі специфікою діяльності у сучасних закладах загальної середньої освіти; формування вміння проводити уроки з використанням сучасних педагогічних та інформаційних технологій, зорієнтованих на розвиток особистості; здатність до реалізації корекційно-розвиткового  компоненту інклюзивного навчання; формування творчого підходу до здійснення функцій класного керівника; розвиток творчого підходу до організації дослідницької діяльності, набуття вмінь проводити наукові дослідження, а також умінь здійснювати самоконтроль, самоаналіз та об’єктивну самооцінку власної педагогічної діяльності, а також вчителів, колег-практикантів; оволодіння вмінням спілкування з вихованцями, їхніми батьками та колегами; вироблення навичок самостійності в підготовці й проведенні різних форм і видів навчально-виховної роботи та особистої відповідальності за їх ефективність і якість, аналіз та вивчення можливостей онлайн - сервісів, які можуть бути використані для проведення занять різних типів у дистанційному режимі; сприяння розвитку і закріпленню особистісних професійних рис, які є передумовою формування педагогічної майстерності, індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх фахівців; самостійно вивчати передовий педагогічний досвід учителів. 

КЛ№24 - Станислав Черниш, Анна Жук.  Позакласний захід. Квест-гра «Українська спадщина»

22 практика 24 ліцей

КГ №77 - Джиоєва Вікторія. Уроки історії

22 практика ліцей 24 22

 КЛ№127 - Ігор Красуля.  Позакласний захід "Історичне асорті"33 практика 127

  КЛ№24 - Жук Анна. Уроки з всесвітньої історії3практика

 

29340

З 20 січня по 17 березня 2025 р. для здобувачів вищої освіти групи ІП-21 триває виробнича педагогічна практика.

Для групи студентів базою виробничої практики є Криворізький ліцей 24.

За перші два тижня практики студенти мали можливість познайомитися з адміністрацією закладу освіти,  з особливостями навчально- виховного процесу ліцею та педагогічним досвідом вчителів, відвідати уроки за розкладом у закріпленому класі.

Окрім того, студенти безпосередньо долучалися до освітнього процесу в ліцеї, зокрема, Анна Жук -  провела Годину спілкування до Дня соборності України, урок з історії, та урок з правознавства

ліцей 24 2

практика 24 ліцей1

29004

20 січня 2025 р. проведено настановну конференцію з виробничої педагогічної практики для здобувачів вищої освіти групи ІП-21.

Виробнича педагогічна практика в закладах освіти студентів IV курсу проводиться з метою закріплення на практиці теоретичної підготовки майбутніх фахівців і знайомства з їхньою практичною діяльністю у навчальному закладі. Педагогічна практика ґрунтується на професійних знаннях і спирається на теоретичні базові знання з психології, педагогіки, методики навчання історії, громадянської освіти та правознавства. Виробнича педагогічна практика передбачає самостійну роботу студентів із методичною літературою, систематичне спостереження й аналіз освітнього процесу, вивчення досвіду роботи кращих педагогів (вихователів, учителів), удосконалення навичок науково-дослідницької роботи з актуальних проблем педагогіки, психології, методики навчання історії, громадянської освіти та правознавства.

На конференції були присутні студенти 4 курсу, керівник педпрактики КДПУ Цоуфал Л. С., доцент Задорожна Л.В. (керівник виробничої педагогічної практики по спеціальності Історія), методисти з основної та додаткової спеціалізації, педагогіки та психології

практика1

практика 2

Студенти отримали інформацію про терміни та етапи виробничої практики, яка триватиме до 17 березня, особливості оформлення звітної документації.Методисти відповіли на питання здобувачів, зорієнтували їхні подальші кроки для успішного проходження практики.

28853

З 11 по 24 листопада 2024 р. магістранти-історики проходять практику в закладах вищої освіти

База практики - Криворізький державний педагогічний університет.

28296

З 11 по 24 листопада 2024 р. магістранти-історики проходять практику в закладах вищої освіти

База практики - Криворізький державний педагогічний університет

28219

З 28 жовтня по 10 листопада 2024 р. магістранти-історики проходять практику в закладах передвищої фахової освіти.

База практики - Криворізький фаховий медичний коледж

28143
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Червень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30