26 січня 2023 року відбулася зустріч з Альоною Харченко, співзасновницею стартапу Devanthro, за темою «Підприємництво та високі технології в Німеччині: андроїди, наука та стартапи з перших вуст» до якої долучилася Іванова Галина Ігорівна. На заході спікерка поділилася корисною платформою для тих, хто шукає партнерів для стартапу. Кому цікаво, залишаємо посилання https://www.ycombinator.com/cofounder-matching.
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 82
Вітаємо Павла Володимировича Мерзликіна та його вихованця Данила Маментовича (КЦМЛ) із перемогою у 46 Міжнародній виставці винаходів, що відбулася у Хорватії. У категорії "Безпека та захист" їх робота "Імітація фішингової атаки на користувачів бездротової мережі" отримала золоту медаль.
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 482
22 жовтня 2022 р. відбувся І відбірковий етап національної відбіркової олімпіади ІСРС-Ukraine-2022 південно-східного європейського півфіналу SEERC (South-Eastern European Regional Contest) студентської першості світу з програмування ICPC (International Collegiate Programming Contest). У змаганнях брали участь 6 студентів (2 команди) Криворізького державного педагогічного університету спеціальності "Середня освіта (Інформатика)". Посилання на завдання.
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 260
Студенти групи І-21 (Максим Бойченко, Віталій Литвиненко та Яна Онищенко) взяли участь у хакатоні SmaRTF 2022: SMART MILITARY ELECTRONICS, який проходив з 10 по 15 жовтня 2022 року, із проектом “Тривожна кнопка” та посіли 12 місце серед 39 команд.
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 625
18 грудня відбувся 4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering, а вже 6 лютого матеріали семінару проіндексовано у Scopus!
CS&SE@SW 2021
4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering
Proceedings of the 4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering (CS&SE@SW 2021)
Virtual Event, Kryvyi Rih, Ukraine, December 18, 2021.
Edited by
Arnold E. Kiv *
Serhiy O. Semerikov **
Vladimir N. Soloviev **
Andrii M. Striuk ***
* Ben-Gurion University of the Negev, Beer Sheva, Israel
** Kryvyi Rih State Pedagogical University, Kryvyi Rih, Ukraine
*** Kryvyi Rih National University, Kryvyi Rih, Ukraine
Table of Contents
- 4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineeringi
Arnold E. Kiv, Serhiy O. Semerikov, Vladimir N. Soloviev, Andrii M. Striuk
Summary: There were 22 papers submitted for peer-review to this workshop. Out of these, 15 papers were accepted for this volume, 15 as regular papers.
Keynotes
- How to become a professional DevOps
Andrii I. Kostromytskyi - Effective participation in programming contests
Bohdan V. Hrebeniuk
Session 1: Software engineering
- Software requirements engineering training: problematic questions
Andrii M. Striuk, Serhiy O. Semerikov, Hanna M. Shalatska, Vladyslav P. Holiver - Development of a simulator to determine personal financial strategies using machine learning
Dmytro S. Antoniuk, Tetiana A. Vakaliuk, Vladyslav V. Didkivskyi, Oleksandr Yu. Vizghalov - Development of a machine vision program to determine the completeness of wrapping plants in the soil
Oleksandr V. Kanivets, Irina M. Kanivets, Tetyana M. Gorda, Oleksii A. Burlaka - Development of CRM system with a mobile application for a school
Nataliia I. Cheboksarova, Tetiana A. Vakaliuk, Iurii M. Iefremov - An approach for processing and document flow automation for Microsoft Word and LibreOffice Writer file formats
Pavlo V. Zahorodko, Pavlo V. Merzlykin - Design a progressive web application to support student learning
Svitlana O. Leshchuk, Yurii S. Ramskyi, Anastasia V. Kotyk, Serhiy V. Kutsiy - Designing a software for digital forensic investigations of e-petitions voting falsifications
Ivan I. Kovalenko, Pavlo V. Merzlykin
Session 2: Theoretical computer science
- New approach to switching points optimization for segmented regression during mathematical model building
Valeriyi M. Kuzmin, Maksym Yu. Zaliskyi, Roman S. Odarchenko, Yuliia V. Petrova
Session 3: Computer systems
- Available parking places recognition system
Vitalii L. Levkivskyi, Dmytro K. Marchuk, Nadiia M. Lobanchykova, Ihor A. Pilkevych, Dmytro I. Salamatov - Research methods and tools for cleaning the system partition of Windows operating systems
Andrii P. Stupin, Vitalii V. Bulatetskyi, Lesia V. Bulatetska, Tetiana O. Hryshanovych, Yuliia S. Pavlenko
Session 4: Computer applications
- Game based learning with artificial intelligence and immersive technologies: an overview
Yulia Yu. Dyulicheva, Anastasia O. Glazieva - Classification problem solving using quantum machine learning mechanisms
Alina O. Savchuk, Nonna N. Shapovalova - System and method of automatic collection of objects in the room
Mariia Yu. Tiahunova, Halyna H. Kyrychek, Tetiana O. Bohatyrova, Daryna D. Moshynets - Learning analytics of MOOCs based on natural language processing
Yulia Yu. Dyulicheva, Elizaveta A. Bilashova - Web application for facial wrinkle recognition
Elena Yu. Tarasova, Iryna S. Mintii
Щира подяка організаторам, вітання учасникам!
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 1354
Прикладне дослідження
"Моніторинг, прогнозування та попередження кризових явищ у складних соціально-економічних системах"
(керівник - д. ф.-м.н., професор, завідувач кафедри інформатики та прикладної математики Соловйов Володимир Миколайович) отримало фінансування за рахунок видатків загального фонду державного бюджету!!!
Це вже другий проєкт кафедри інформатики та прикладної математики Криворізького державного педагогічного університету, що отримав фінансування на 2022 рік (наказ Міністерства освіти і науки України від 21.01.2022 р.)
Нині продовжується виконання фундаментального дослідження
"Теоретико-методичні засади проєктування імерсивного хмаро орієнтованого освітнього середовища університету"
(керівник - доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інформатики та прикладної математики Семеріков Сергій Олексійович).
Вітаємо керівників та учасників проєкту, пишаємося!!!
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 997
У Новий рік - з новими науковими здобутками!
Матеріали SECOND INTERNATIONAL CONFERENCE ON HISTORY, THEORY AND METHODOLOGY OF LEARNING проіндексовано у Web of Science!!!
Кафедра інформатики проводить цілу низку конференцій і семінарів, матеріали яких проіндексовано у Scopus. Матеріали семінарів Augmented Reality in Education 2019 та Augmented Reality in Education 2020 у 2021 році проіндексовано і у Web of Science. Тож тепер цей перелік розширено!
SHS Web of Conferences
Volume 104 (2021)
Second International Conference on History, Theory and Methodology of Learning (ICHTML 2021)
Kryvyi Rih, Ukraine, May 12-14, 2021
V. Hamaniuk, S. Semerikov and Y. Shramko (Eds.)
ICHTML 2021 – A journal of the pandemic year
Vita Hamaniuk, Serhiy Semerikov and Yaroslav Shramko
History of Learning and Education
Oksana Kravchenko and Iryna Albul
Origins of inclusive education of students in Ukraine
Nataliia Dichek
Grygorii Tereshchuk, Halyna Meshko, Miroslav Prochazka, Oleksandr Meshko and Halyna Radchuk
Olena Lokshyna, Alina Dzhurylo, Oksana Hlushko and Oksana Shparyk
Gesho Lyubenov, Oleksandr Zyma, Hanna Brusiltseva, Nadiya Dekhtyar and Nataliia Pohuda
Content substantiation of the regional advanced training educational program “Kaizen Technology”
Iryna Trubavina, Ludmyla Petryshyn, Andrew M. Cwer, Jozef Polacko, Grygorii Monastyrskyi, Vitalii Kultchyckyi, Oleksii Mirshuk and Yulia Medvid
Learning Theories
Psychological factors motivating the choice of university entrants
Tetiana Derkach, Alla Kolodyazhna and Yana Shuhailo
The prevalence of Cyberloafing among pupils belonging to the digital native’s generation
Nadezhda Sivrikova, Tatyana Ptashko, Svetlana Roslyakova, Nadezhda Sokolova and Rifkat Dimuhametov
Liubov Lokhvytska and Nataliia Martovytska
Oleksiy Chebykin, Olena Kosyanova and Alina Vinkovska
The introduction of the problem of personal identity in the university course of philosophy
Olena Olifer
Vasyl M. Fedorets, Mykola B. Yevtuch, Oksana V. Klochko, Nina P. Kravets and Roman S. Grynyov
Olena Polishchuk, Nataliia Kovtun, Iryna Vitiuk, Roman Sapeńko and Bogdan Trocha
Mykola B. Yevtuch, Vasyl M. Fedorets, Oksana V. Klochko, Nina P. Kravets and Tetiana R. Branitska
School textbook as an object of pedagogical research
Yaroslava Kodliuk, Nadiya Bibik, Ihor Kodliuk, Liubov Kodliuk and Olha Radchenko
Training of future primary school teachers for the formation of functional literacy in pupils
Valentyna Shpak, Anna Klim-Klimashevska and Tatyana Ninova
Olena Pavlyk, Liudmyla Lysohor and Jarkko Lampiselka
Communicative management in present-day university
Olga Petryshyna and Mariya Boyko
Leila Sultanova, Lidiia Khomych, Oksana Tsiuniak and Oksana Romaniuk
Ilona Batsurovska, Nataliia Dotsenko, Olena Gorbenko and Nataliia Kim
Fundamentals of UI/UX design as a component of the pre-service specialist's curriculum
Liudmyla I. Bilousova, Liudmyla E. Gryzun and Natalia V. Zhytienova
Nataliia Valko and Viacheslav Osadchyi
Nataliia Ponomarova, Olena Gulich, Oksana Zhernovnykova, Nadiia Olefirenko and Vitalii Masych
Digital intelligence of a modern economist: an exploratory case study
Olena Glazunova, Taisiia Saiapina, Valentyna Korolchuk, Olga Kasatkina and Tetiana Voloshyna
Self-education and self-management to develop entrepreneurship competence in future professionals
Svitlana Alieksieieva, Liudmyla Yershova, Svitlana Kravets, Olha Lapshyna and Halyna Odnoroh
Teamwork as an interactive educational technology at pedagogical universities
Natalia Volkova, Olha Lebid, Olha Hrom, Nataliia Zinukova and Tetiana Korobeinikova
Training future primary school teachers for the formation of students' skills to cooperate in a team
Oleksandra Yankovych, Iryna Kuzma, Vitaliia Prymakova, Zinovii Onyshkiv and Hanna Chaikovska
Nataliia Slukhai, Liudmyla Slavova, Sergii Slukhai and Maryna Omelianchuk
Flipping the Aviation English class for distant learning: experience from the field
Oksana Pershukova, Olga Matviyenko, Oksana Vasiukovych and Nina Nikolska
Implementation of MOOC platforms into teaching English to IT specialists
Svitlana Symonenko, Nataliia Zaitseva and Viacheslav Osadchyi
Management of educational institutions with inclusive education based on innovative technologies
Tetiana Vakaliuk, Inesa Novitska, Igor Verbovsky, Tetiana Rozhnova and Valerii Kontsedailo
Modern education technologies: 21st century trends and challenges
Viktor Moshinski, Nataliia Pozniakovska, Olesia Mikluha and Maksym Voitko
Iryna Trubavina, Olena Karaman, Dimitrina Kamenova, Viktoriia Stepanenko and Yaroslava Yurkiv
Natalia Volkova, Olha Lebid, Lydia Verchenko, Nataliia Bidnenko and Vira Zirka
Vasyl Kovalchuk, Tetiana Aheikina-Starchenko, Nataliia Chorna and Svitlana Iskra
ICT as a tool to form the readiness of future teachers to work with left-handed education applicants
Hanna Ihnatenko, Inna Marynchenko, Oleksandr Ihnatenko, Eugene Marynchenko and Albina Zinchenko
Mykhailo Medvid, Natalia Trobyuk, Marek Storoska, Olha Lysychkina and Yuliia Medvid
Modelling of pedagogical technologies on the basis of activity approach 03015
Volodymyr Steshenko, Vladyslav Velychko, Serhii Yashanov, Nadiya Vovk and Olha Kitova
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 1024
Кінець 2021 року для кафедри інформатики та прикладної математики ознаменувався як традиційними семінарами - Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering, Workshop on Cloud Technologies in Education, так і новим - Digital Humanities Workshop. Новий 2022 рік розпочинається із публікації матеріалів 4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering.
Дякуємо організаторам, редакторам за можливість представлення наукових здобутків!
CS&SE@SW 2021
4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering
Proceedings of the 4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering (CS&SE@SW 2021)
Virtual Event, Kryvyi Rih, Ukraine, December 18, 2021.
Edited by
Arnold E. Kiv *
Serhiy O. Semerikov **
Vladimir N. Soloviev **
Andrii M. Striuk ***
* Ben-Gurion University of the Negev, Beer Sheva, Israel
** Kryvyi Rih State Pedagogical University, Kryvyi Rih, Ukraine
*** Kryvyi Rih National University, Kryvyi Rih, Ukraine
Table of Contents
- 4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineeringi-xxxv
Arnold E. Kiv, Serhiy O. Semerikov, Vladimir N. Soloviev, Andrii M. Striuk
Summary: There were 22 papers submitted for peer-review to this workshop. Out of these, 15 papers were accepted for this volume, 15 as regular papers.
Keynotes
- How to become a professional DevOps
Andrii I. Kostromytskyi - Effective participation in programming contests
Bohdan V. Hrebeniuk
Session 1: Software engineering
- Software requirements engineering training: problematic questions
Andrii M. Striuk, Serhiy O. Semerikov, Hanna M. Shalatska, Vladyslav P. Holiver - Development of a simulator to determine personal financial strategies using machine learning
Dmytro S. Antoniuk, Tetiana A. Vakaliuk, Vladyslav V. Didkivskyi, Oleksandr Yu. Vizghalov - Development of a machine vision program to determine the completeness of wrapping plants in the soil
Oleksandr V. Kanivets, Irina M. Kanivets, Tetyana M. Gorda, Oleksii A. Burlaka - Development of CRM system with a mobile application for a school
Nataliia I. Cheboksarova, Tetiana A. Vakaliuk, Iurii M. Iefremov - An approach for processing and document flow automation for Microsoft Word and LibreOffice Writer file formats
Pavlo V. Zahorodko, Pavlo V. Merzlykin - Design a progressive web application to support student learning
Svitlana O. Leshchuk, Yurii S. Ramskyi, Anastasia V. Kotyk, Serhiy V. Kutsiy - Designing a software for digital forensic investigations of e-petitions voting falsifications
Ivan I. Kovalenko, Pavlo V. Merzlykin
Session 2: Theoretical computer science
- New approach to switching points optimization for segmented regression during mathematical model building
Valeriyi M. Kuzmin, Maksym Yu. Zaliskyi, Roman S. Odarchenko, Yuliia V. Petrova
Session 3: Computer systems
- Available parking places recognition system
Vitalii L. Levkivskyi, Dmytro K. Marchuk, Nadiia M. Lobanchykova, Ihor A. Pilkevych, Dmytro I. Salamatov - Research methods and tools for cleaning the system partition of Windows operating systems
Andrii P. Stupin, Vitalii V. Bulatetskyi, Lesia V. Bulatetska, Tetiana O. Hryshanovych, Yuliia S. Pavlenko
Session 4: Computer applications
- Game based learning with artificial intelligence and immersive technologies: an overview
Yulia Yu. Dyulicheva, Anastasia O. Glazieva - Classification problem solving using quantum machine learning mechanisms
Alina O. Savchuk, Nonna N. Shapovalova - System and method of automatic collection of objects in the room
Mariia Yu. Tiahunova, Halyna H. Kyrychek, Tetiana O. Bohatyrova, Daryna D. Moshynets - Learning analytics of MOOCs based on natural language processing
Yulia Yu. Dyulicheva, Elizaveta A. Bilashova - Web application for facial wrinkle recognition
Elena Yu. Tarasova, Iryna S. Mintii
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 796
Матеріали XIII International Conference on Mathematics, Science and Technology Education (ICon-MaSTEd 2021) 12-14 May 2021, Kryvyi Rih, Ukraine подано до видавництва 03 червня, 18 червня опубліковано, а 21 серпня вже проіндексовано у наукометричній базі Scopus!
Щиро вдячні організаторам за можливість представлення наукових здобутків!
Journal of Physics: Conference Series
Table of contents
Volume 1946
2021
XIII International Conference on Mathematics, Science and Technology Education (ICon-MaSTEd 2021) 12-14 May 2021, Kryvyi Rih, Ukraine
Accepted papers received: 03 June 2021
Published online: 18 June 2021
Mathematics Education
Development of the online course for training master students majoring in mathematics
K V Vlasenko, I V Lovianova, O G Rovenska, T S Armash and V V Achkan
Some applications of the GRAN1 to analyze two-dimensional continuous probability distributions
M I Zhaldak and N P Franchuk
A competency-based approach to the systematization of mathematical problems in a specialized school
K V Vlasenko, I V Lovianova, T S Armash, I V Sitak and D A Kovalenko
Effectiveness of teaching and learning in technology-supported mathematics education
A Rybak
Hyperbolic geometry in general education: comprehending the incomprehensible
I Lénárt
V V Osadchyi and V S Yeremieiev
Biology Education
V D Siokhin, V V Osadchyi, P I Gorlov and V S Yeremieiev
Chemistry Education
I M Gryshchenko, Liqiang Jin, T M Derkach and Shaoying Tang
Augmented reality as a part of STEM lessons
L Ya Midak, I V Kravets, O V Kuzyshyn, L V Baziuk, Kh V Buzhdyhan and Ju D Pahomov
Astronomy Education
Mobile technologies providing educational activity during classes
S L Malchenko, M S Tsarynnyk, V S Poliarenko, N A Berezovska-Savchuk and S Liu
Computer Science Education
The use of MOOCs as additional tools for teaching NoSQL in blended and distance learning mode
I S Zinovieva, V O Artemchuk, Anna V Iatsyshyn, Y O Romanenko, O O Popov, V O Kovach, D V Taraduda and Andrii V Iatsyshyn
Soft Skills in Software Engineering Technicians Education
I P Varava, A P Bohinska, T A Vakaliuk and I S Mintii
Technology Education
Applying CDIO-approach at technical universities
L A Martseva, L H Movchan, T A Vakaliuk and D S Antoniuk
N A Dotsenko
I V Batsurovska
Teaching robotics to future teachers as part of education activities
N V Valko and V V Osadchyi
Educational Technology
A Comprehensive Program of activities to develop sustainable core skills in novice scientists
K V Vlasenko, O G Rovenska, O O Chumak, I V Lovianova and V V Achkan
Integrating business simulations software into learning environment of technical university
D S Antoniuk, T A Vakaliuk, V V Ievdokymov, A V Morozov and V V Kontsedailo
I V Hevko, I B Lutsyk, I I Lutsyk, O I Potapchuk and V V Borysov
Communicative patterns for IT professionals as means of mastering communication skills
S V Symonenko, N V Zaitseva and V V Osadchyi
Digital transformation in society: key aspects for model development
N V Morze and O V Strutynska
V V Osadchyi, K P Osadcha, H B Varina, S V Shevchenko and I S Bulakh
Using interactive semantic networks as an augmented reality element in autonomous learning
R O Tarasenko, S M Amelina, S O Semerikov and V D Shynkaruk
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 858
11 травня 2021 року відбулась конференція AREdu 2021 - Augmented Reality in Education 2021, на початку липня її матеріали вже було опубліковано, а наприкінці липня - проіндексовано у наукометричних базах Scopus i dblp!
Дякуємо організаторам за наукову оперативність!
Proceedings of the 4th International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2021)
Kryvyi Rih, Ukraine, May 11, 2021.
Edited by
Svitlana H. Lytvynova *
Serhiy O. Semerikov **
* Institute of Information Technologies and Learning Tools of the NAES of Ukraine, Kyiv, Ukraine
** Kryvyi Rih State Pedagogical University, Kryvyi Rih, Ukraine
Table of Contents
- AREdu 2021 - Immersive technology today1-40
Svitlana H. Lytvynova, Serhiy O. Semerikov, Andrii M. Striuk, Mykola I. Striuk, Larisa S. Kolgatina, Vladyslav Ye. Velychko, Iryna S. Mintii, Olga O. Kalinichenko, Serhii M. TukaloSummary: There were 25 papers submitted for peer-review to this workshop. Out of these, 18 papers were accepted for this volume, 18 as regular papers.
Session 1: Virtualization of learning: principles, technologies, tools
- Current state and prospects of distance learning development in Ukraine41-55
Iryna S. Mintii, Tetiana A. Vakaliuk, Svitlana M. Ivanova, Oksana A. Chernysh, Svitlana M. Hryshchenko, Serhiy O. Semerikov - The virtual reality simulator development for dental students training: a pilot study56-67
Yulia Yu. Dyulicheva, Daniil A. Gaponov, Raša Mladenović, Yekaterina A. Kosova - Application of VR technologies in building future maritime specialists' professional competences68-81
Serhii A. Voloshynov, Felix M. Zhuravlev, Ivan M. Riabukha, Vitaliy V. Smolets, Halyna V. Popova - Selection of online tools for creating math tests82-106
Oksana V. Zaika, Tetiana A. Vakaliuk, Andrii V. Riabko, Roman P. Kukharchuk, Iryna S. Mintii, Serhiy O. Semerikov
Session 2: Augmented reality gamification
- Gamification when studying logical operators on the Minecraft EDU platform107-118
Elena G. Fedorenko, Nataliia V. Kaidan, Vladyslav Ye. Velychko, Vladimir N. Soloviev
Session 3: Design and implementation of augmented reality learning environments
- Analysis of tools for the development of augmented reality technologies119-130
Tetiana A. Vakaliuk, Svitlana I. Pochtoviuk - Using augmented reality for architecture artifacts visualizations131-146
Zarema S. Seidametova, Zinnur S. Abduramanov, Girey S. Seydametov - Augmented reality while studying radiochemistry for the upcoming chemistry teachers147-158
Liliia Ya. Midak, Ivan V. Kravets, Olga V. Kuzyshyn, Tetiana V. Kostiuk, Khrystyna V. Buzhdyhan, Victor M. Lutsyshyn, Ivanna O. Hladkoskok, Arnold E. Kiv, Mariya P. Shyshkina
Session 4: Augmented reality in science education
- Review of the course "Development of Virtual and Augmented Reality Software" for STEM teachers: implementation results and improvement potentials159-177
Serhiy O. Semerikov, Mykhailo M. Mintii, Iryna S. Mintii - Improving the learning environment for future mathematics teachers with the use application of the dynamic mathematics system GeoGebra AR178-196
Nataliia V. Osypova, Volodimir I. Tatochenko - The development and use of mobile app AR Physics in physics teaching at the university
Arnold E. Kiv, Vladyslav V. Bilous, Dmytro M. Bodnenko, Dmytro V. Horbatovskyi, Oksana S. Lytvyn, Volodymyr V. Proshkin - Using Blippar to create augmented reality in chemistry education213-229
Yuliya V. Kharchenko, Olena M. Babenko, Arnold E. Kiv
Session 5: Augmented reality in professional training and retraining
- Immersive technology for training and professional development of nuclear power plants personnel230-254
Oleksandr O. Popov, Anna V. Iatsyshyn, Andrii V. Iatsyshyn, Valeriia O. Kovach, Volodymyr O. Artemchuk, Viktor O. Gurieiev, Yulii G. Kutsan, Iryna S. Zinovieva, Olena V. Alieksieieva, Valentyna V. Kovalenko, Arnold E. Kiv - Using augmented reality in university education for future IT specialists: educational process and student research work255-268
Vladyslav V. Babkin, Viktor V. Sharavara, Volodymyr V. Sharavara, Vladyslav V. Bilous, Andrei V. Voznyak, Serhiy Ya. Kharchenko - The use of augmented reality technologies in the development of emotional intelligence of future specialists of socionomic professions under the conditions of adaptive learning269-293
Viacheslav V. Osadchyi, Hanna B. Varina, Kateryna P. Osadcha, Olha V. Kovalova, Valentyna V. Voloshyna, Oleksii V. Sysoiev, Mariya P. Shyshkina - Development of the health-preserving competence of a physical education teacher on the basis of N. Bernstein's theory of movements construction using virtual reality technologies294-314
Mykola B. Yevtuch, Vasyl M. Fedorets, Oksana V. Klochko, Mariya P. Shyshkina, Alla V. Dobryden - The usage of augmented reality technologies in professional training of future teachers of Ukrainian language and literature315-333
Olha B. Petrovych, Alla P. Vinnichuk, Viktor P. Krupka, Iryna A. Zelenenka, Andrei V. Voznyak - Formation of readiness of future teachers to use augmented reality in the educational process of preschool and primary education
Svitlana P. Palamar, Ganna V. Bielienka, Tatyana O. Ponomarenko, Liudmyla V. Kozak, Liudmyla L. Nezhyva, Andrei V. Voznyak
Незмінно пишаємося, кафедра інформатики та прикладної математики.
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 650