Факультет української філології
Українська мова і література

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень 

Ступінь вищої освіти: бакалавр

Галузь знань: 01 Освіта/педагогіка

Спеціальність: 013 Початкова освіта

Додаткова спеціалізація: англійська мова, інформатика; додаткова спеціальність - 053 Психологія

Форма навчання: денна/заочна

Форма атестації: екзамен

Питання для підготовки до екзамену з навчальної дисципліни
«ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ ПЕДАГОГІКИ»

1. Педагогіка як наука і навчальна дисципліна. Предмет і завдання, функції, етапи.
2. Спілкування. Її функція в розвитку особистості.
3. Пріоритетні напрямки реформування школи (Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття).
4. Основні категорії педагогіки. Розвиток педагогіки в Україні.
5. Вікова періодизація в педагогіці.
6. Внесок у вітчизняну педагогіку В.О.Сухомлинського.
7. Методологічні основи педагогіки.
8. Вікові періоди розвитку особистості. Молодший шкільний вік.
9. Правове виховання молодших школярів, його завдання.
10. Галузі педагогічної науки. Зв’язок педагогіки з іншими науками.
11. Вікові періоди розвитку особистості. Підлітковий вік.
12. Становлення національної педагогіки (Христина Алчевська, Софія Русова, Григорій Ващенко).
13. Види наукових досліджень у педагогіці.
14. Вікові періоди розвитку особистості. Юнацький вік.
15. Якості педагога, які негативно позначаються на його професійній діяльності.
16. Методи науково-педагогічних досліджень.
17. Інтеграція сучасної української освіти в європейський та світовий простір.
18. Зовнішні суперечності процесу виховання.
19. Етапи педагогічних досліджень.
20. Вікові періоди розвитку особистості. Перші стадії раннього дитинства.
21. Роль спадковості у формуванні особистості.
22. Проблема мети в педагогіці. Поняття про мету виховання.
23. Національна система освіти України та її структура.
24. Педагогічні категорії: самовиховання, самоосвіта, саморозвиток, перевиховання.
25. Ієрархія цілей виховання.
26. Рівні освіти у сучасній Україні. Початкова освіта.
27. Типи анкет за формою, за змістом.
28. Соціальна зумовленість мети виховання, її ідеологічні орієнтації на сучасному етапі розвитку держави.
29. Рівні освіти у сучасній Україні. Базова загальна середня освіта.
30. Ознаки, що характеризують особистість.
31. Ідеал українського виховання.
32. Роль і місце вчителя у формуванні особистості молодшого школяра.
33. Що вивчає превентивна, сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, порівняльна педагогіка?
34. Концепція національного виховання.
35. Вікові періоди розвитку особистості. Ранній дитячий вік.
36. Педагогічна вміння вчителя-вихователя (сегустивні, прикладні, вміння в галузі педагогічної техніки).
37. Характеристика складових частин виховання. Розумове виховання.
38. Основні принципи побудови системи національної освіти України.
39. Внесок у вітчизняну педагогіку А.С.Макаренко.
40. Характеристика складових частин виховання. Фізичне виховання.
41. Рівні освіти у сучасній Україні. Повна загальна середня освіта.
42. Соціологічні методи дослідження (анкетування, визначення рейтингу, узагальнення незалежних характеристик).
43. Характеристика складових частин виховання. Трудове виховання.
44. Сутність педагогічної діяльності, основні види, специфіка.
45. Становлення національної освіти в Україні (Чернігівський, Харківський колегіуми, Іоан Максимович, парафіянські школи).
46. Характеристика складових частин виховання. Моральне виховання.
47. Педагогічні системи як основа розробки нових технологій навчання і виховання.
48. Природний, лабораторний експеримент, процедури.
49. Характеристика складових частин виховання. Естетичне виховання.
50. Інновації в освіті.
51. Функції вчителя (організаторська, оберігаюча, інформуюча).
52. Державний стандарт початкової освіти: загальна характеристика.
53. Структура педагогічної діяльності вчителя.
54. Складові класичної педагогіки.
55. Поняття розвитку особистості.
56. Народознавча основа побудови сучасних шкільних систем та педагогічних технологій.
57. Процес виховання, його структура, рушійні сили.
58. Рушійні сили розвитку особистості.
59. Рівні освіти у сучасній Україні. Професійно-технічна освіта.
60. Структурні і основні завдання педагогіки.
61. Закономірності розвитку особистості.
62. Законодавчі і нормативні документи про освіту.
63. Структура системи освіти.
64. Закони і закономірності становлення особистості.
65. Рівні освіти у сучасній Україні. Повна вища освіта.
66. У процесі оволодіння педагогічною технікою які вміння має виробити вчитель?
67. Соціалізація особистості.
68. Педагог сучасної школи.
69. Становлення національної педагогіки (О.Духнович, П.Грабовський, Леся Українка, І.Франко).
70. Роль виховання у розвитку людини і формуванні її особистості.
71. Рівні освіти у сучасній Україні. Повна вища освіта.
72. Предмет та об’єкт педагогіки.
73. Активність її функція в розвитку особистості.
74. Поняття про систему освіти і виховання в Україні.
75. Функції вчителя (виховна, навчальна).
76. Діяльність. Її функція в розвитку особистості.
77. Законодавчі і нормативні документи про освіту.
78. Педагогічні вміння вчителя-вихователя (дидактичні, перцептивні, пізнавальні).
79. Спілкування. Її функція в розвитку особистості.
80. Вікові періоди розвитку особистості. Переддошкільний вік.
81. Педагогіка, сучасна педагогіка, становлення педагогіки (Марк Квінтіліан, Ян Амос Коменський).
82. Вікова періодизація в педагогіці.
83. Вікові періоди розвитку особистості. Дошкільний вік.
84. Роль середовища у формуванні особистості.
85. Вікові періоди розвитку особистості. Перші стадії раннього дитинства.
86. Активність, діяльність, спілкування. Їх функції в розвитку особистості.
87. Система освіти в Україні, її завдання.
88. Вікові періоди розвитку особистості. Ранній дитячий вік.
89. Розвиток особистості молодшого школяра.
90. Характерні особливості молодшого шкільного віку (6-11 років).

14025
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Вересень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30