Факультет української філології
Українська мова і література

 

 

Семінар 2 (включає усі питання до заліку з Теми 2.1. Блоку 2)

 

 

 Алгоритм роботи із завданням:

 

  • Уважно прочитати завдання з першої до останньої сторінки!
  • Завдання виконувати, взявши за основу даний файл і перейменувавши його за зразком: Пащенко Е. Семінар 2. Нічого не видаляти, а лише добавляти власні відповіді – стислі й конкретні. 
  • Уважно прочитати те, що Ви написали. Виправити граматичні помилки.
  • Завдання необхідно виконати до 10 квітня і надіслати на електронну адресу викладача: [email protected]
  • Виконане завдання зберігати в електронному й роздрукованому після перевірки вигляді. Роздрукований підписаний варіант необхідно буде надати на останньому занятті для отримання заліку.

 

Блок 2. Методологія, структура та організація наукового дослідження.

 

Тема 2.1. Методологія та методи науково-дослідної діяльності

  • ü Поняття методології та методологічної культури наукових досліджень.

 

  • ü Дати визначення поняттям:

Методологія – це…………………

Метод

Методологічна основа дослідження

Наукова парадигма

  • v Проблемне питання: Методологічна культура як характеристика особистості науковця включає наступні складові: …………………………….
  • ü Визначити три основні рівні методології науки: …………
  • ü Назвати основні методологічні принципи (підходи):

    фундаментальної (філософської) методології: …………..

    загальнонаукової методології: …………..

  • v Проблемне питання: у чому полягає сутність:

 історичного підходу?

 термінологічного підходу?

  • ü Дати визначення поняттям:

Методологія педагогіки – це вчення про……….. або це система знань про …….

Методологія музичної педагогіки – це вчення про……….. або це система знань про …….

  • v Проблемне питання: Чи потрібна методологічна культура вчителю? Якщо так, то які показники її характеризують?
  • ü Дати визначення поняттям:

Методологія історичного музикознавства (музикології) – це вчення про……….. або це система знань про …….

Методологія теоретичного музикознавства (музикології) – це вчення про……….. або це система знань про …….

  • ü Ціннісні установки науковця. Академічна доброчесність: основні поняття та принципи

 

  • ü Дати визначення поняттям:

Академічна доброчесність — це ……………………..

Академічний плагіат

Фабрикація

Фальсифікація

Списування

Хабарництво

  • ü Перерахувати правила академічної доброчесності, якими мають керуватися здобувачі освіти: ……………….
  • v Проблемне питання: які види академічної відповідальності можуть бути застосовані до здобувачів освіти у разі порушення правил академічної доброчесності?
  • ü Поняття методу. Класифікація методів наукових досліджень

 

  • ü Дати визначення поняттям:

Науковий метод — це ……………………..

Методика

Методика дослідження

  • ü Назвіть методи наукового дослідження:

теоретичні: ………………………..

емпіричні: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

  • ü Методи педагогічних, музично-педагогічних та музикознавчих досліджень
  • ü Назвіть методи:

Педагогічного дослідження …………………

Музично-педагогічного дослідження …………………

  • v Проблемне питання: чим відрізняються метод бесіди і метод інтерв’ю?
  • v Проблемне питання: у чому полягає сутність  методу соціометрії?
  • ü Дати визначення поняттю музичного аналізу:  

Музичний аналіз – це……………..

  • ü Назвіть методи музичного аналізу: …………………
  • v Проблемне питання: у чому полягає сутність методу інтерпретологічного аналізу?

Рекомендована література

 

Базова

  1. Академічна доброчесність. URL: http://library.uipa.edu.ua/poslygy/naukovtsiam-fakhivtsiam/naukovtsiam/akademichna-dobrochesnist.html (дата звернення: 25.03.2020).
  2. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання. ДСТУ 8302:2015. URL: https://drive.google.com/file/d/0B1Ugk1fhA47Ha1NfZklYZ3QzeEU/view (дата звернення: 30.03.2020).
  3. Волкова Н. П. Загальна характеристика методів науково-педагогічного дослідження і його логіки / Педагогіка : навч. посібник. Видання 2-ге, переробл., доповн. Київ : «Академвидав», 2007. URL: https://pedagogy.lnu.edu.ua/departments/pedagogika/library/volkova.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  4. Власенко Л., Ладанюк А., Кишенько В. Методологія наукових досліджень : навч. посібник. Київ : Ліра-К,2018. 352 с.
  5. Гуральник Н.П. Історіографія категорії «музична педагогіка». URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/5620/1/Guralnyk.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  6. Данильян О. Г., Дзьобань О. П. Методологія наукових досліджень : підручник.  Київ : Право,2019. 368 с.
  7. Естетика : Підручник / Л. Т. Левчук, В. І. Панченко, О. І. Оніщенко, Л Ю. Кучерюк ; за заг. ред. Л. Т. Левчук. 2-ге вид., допов. і переробл. Київ : Вища шк., 2006. 431 с.  URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/408598.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  8. Естетика: Підручник / Левчук Л. Т., Панченко В. І., Оніщенко О. І., Кучерюк Д. Ю. ; 3а заг. ред. Л. Т. Левчук. 3-тє вид., допов. і переробл. Київ : Центр учбової літератури, 2010. 520 с. URL:    https://platona.net/load/knigi_po_filosofii/uchebnye_posobija_uchebniki/levchuk_l_t_estetika_pidruchnik/27-1-0-3452 (дата звернення: 25.03.2020).
  9. Єріна А. М., Захожай В. Б., Єрін Д. Л. Методологія наукових досліджень : навч. посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2004. 212 с.
  10. Ковальчук В. В., Моїсеєв Л. М. Основи наукових досліджень : навч. посібник. Київ : Професіонал, 2004. 208 с. 
  11. Корягін М.В., Чік М. Ю. Основинаукових досліджень : навч. посібник. Вид 2-ге, доп. і переробл. Київ : Алерта, 2019. 492 с.
  12. Лаврентьєва О. О. Методологічна культура вчителя: у пошуках концептів професійної діяльності / Теорія і практика професійного становлення особистості в соціокультурному просторі : монографія / За ред. О. О. Лаврентьєвої, О. П. Крупського, Є. В. Намлієва. Дніпропетровськ : Акцент, 2014. С. 170-185. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/50319/4/lavrentieva_Kyltyra.pdf;jsessionid=2D5E33DE747BDDDA9385FD1C84D0E739 (дата звернення: 23.03.2020).
  13. Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності. URL: https://msu.edu.ua/library/wp-content/uploads/2019/11/methods_2019-final.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  14. Олексюк О.М. Музична педагогіка : навч. посібник. Київ : КНУКіМ, 2006. 188 с. URL: http://194.44.152.155/elib/local/sk770972.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  15. Основні вимоги та методичні рекомендації до виконання кваліфікаційного завдання за спеціальністю 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) / Шрамко О. І., Власенко І. М., Міщанчук В. М. Кривий Ріг : КНУ, 2018. 29 с. URL: https://kdpu.edu.ua/muzykoznavstva-instrumentalnoi-ta-khoreohrafichnoi-pidhotovky/navchalno-metodychna-robota/mahisterski-roboty.html (дата звернення: 02.04.2020).
  16. Основні вимоги та методичні  рекомендації до виконання курсовихробіт з фахових дисциплін за спеціальністю 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)  / Шрамко О. І., Власенко І. М. Кривий Ріг, 2020. 36 с. URL:        https://kdpu.edu.ua/muzykoznavstva-instrumentalnoi-ta-khoreohrafichnoi-pidhotovky/navchalno-metodychna-robota/kursovi-roboty/10772-osnovni-vymohy-ta-metodychni-rekomendatsiyi-do-vykonannya-kursovykh-robit-z-fakhovykh-dystsyplin.html          (дата звернення: 30.03.2020).
  17. Положення про кваліфікаційні роботи в Державному вищому навчальному закладі «Криворізький державний педагогічний університет».  URL:
  18. https://drive.google.com/file/d/1KxZwvjXMD9GS4o_rJXOGrHnPuS0Vsfip/view (дата звернення: 30.03.2020).
  19. Польська І.І. Методологічна проблематика в сучасному музикознавстві. Культура України. Вип. 46. 2014. URL: http://www.ic.ac.kharkov.ua/nauk_rob/nauk_vid/rio_old_2017/ku/kultura46/35.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  20. Положення про наукові товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених Криворізького державного педагогічного університету. URL:  https://drive.google.com/file/d/1mN2IKJJVMZvHkjPmvlcRxafSmyKsMmZ7/view (дата звернення: 30.03.2020).
  21. Приклади оформлення списку літератури згідно ДСТУ 8302:2015 «Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання» з урахуванням правок (код УКНД 01.140.40). URL: http://lib.znau.edu.ua/jirbis2/images/phocagallery/2017/Pryklady_DSTU_8302_2015.pdf (дата звернення: 30.03.2020).
  22. П’ятницька-Позднякова І. С. Основи наукових досліджень у вищій школі : навч. посібник. Київ, 2003. 116 с.
  23. Романчиков В. І. Основи наукових досліджень : навч. посібник. Київ : Видавництво «Центр учбової літератури», 2007. 254 с.
  24. Рудницька О. П., Болгарський А. Г., Свистєльнікова Т. Ю. Основи педагогічних досліджень : навч. посібник. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 1998. 143 с.
  25. Спіцин Є. С. Методика організації науково-дослідної роботи студентів у вищому закладі освіти : навч. посібник. Київ : Вид. центр КНЛУ, 2003. 120 с.
  26. Українське музикознавство : наук.-метод. зб. Київ : НМАУ ім. П. І. Чайковського. Виходить щорічно.
  27. Фаренік С. А. Логіка і методологія наукового дослідження : наук.-мет. посібник.  Київ : Вид. УАДУ,2000. 340 с.
  28. Філіпенко А. С. Основи наукових досліджень. Конспект лекцій : навч. посібник.  Київ : Академвид. Альмаматер, 2004. 208 с.
  29. ЦехмістроваГ. С. Основи наукових досліджень : навч. посібник.  Київ : Видавничий Дім «Слово», 2003. 240 с.
  30. Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник. 5-те вид., стер. Київ : Знання, 2006. 307 с. URL: http://shron1.chtyvo.org.ua/Sheiko_Vasyl/Orhanizatsiia_ta_metodyka_naukovo-doslidnytskoi_diialnosti.pdf (дата звернення: 30.03.2020).
  31. Шлюшенко В. Л., Шкрабак І. В., Словенко Е. І. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення : навч. посібник. Київ : Знання, 2004. 187 с.

Допоміжна

  1. Бєсов Л. М. Історія науки і техніки з найдавніших часів до кінця двадцятого століття : навч. посібник. 2-ге вид., перероб. і доп. Київ : Знання, 2006. 291 с.
  2. Гончаренко С. В., Олійник П. К. Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі :  навч. посібник.  Київ : Знання, 2003. 112 с.
  3. Грищенко У. М., Грищенко О. М., Борисенко В. А. Основи наукових досліджень : навч. посібник. Київ, 2001. 346 с.
  4. Дзикики А. Творчество в науке / пер. с англ. Е. С. Клюшина ; отв. ред. Е. П. Велихов; научн. ред. В. О. Малышенко. Москва : Эдиториал УРСС, 2001. 240 с.
  5. Загвязинский В. И. Организация опытно-экспериментальной работы в школе : учеб. пособие. Тюмень, 1993. 275 с.
  6. История идей как методология гуманитарных исследований : программы специальных курсов. Санкт-Петербург, 2001. Ч. 1. 370 с.
  7. Клепіков О. І., Кучерявий І. Т. Основи творчості особи : навч. посібник для вузів. Київ : Вища школа, 1996. 295 с.
  8. Козаренко О. Українська національна музична мова: ґенеза та сучасні тенденції розвитку : дис. ... д-ра мистецтвознавства : 17.00.03 ​/ Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського. Київ, 2001. 398 с.
  9. Котляревський І. Музично-теоретична україністика / Українське музикознавство. Музична україністика в контексті світової культури : наук.-метод. зб. Київ, 1998.  Вип. 28. С. 9–12.
  10. Крушельницька О. В. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посібник. Київ :  Кондор, 2003. 192 с.
  11. Основи наукових досліджень : конспект лекцій / Колісніченко Е. В. Суми : Сумський державний університет, 2012. 83 с.
  12. Кнабе Г. С. Строгость науки и безбрежность жизни. Наука. 2001. №8. С. 113-124.
  13. Косарева О. В. Рождение науки Нового времени из духа культуры : учеб. пособие.  Москва : Институт психологии РАН, 1997. 358 с.
  14. Кочетов А. И. Культура педагогического исследования. 2-е изд., испр. и доп. Минск : Ред. журн. «Адукацыя  і выхавание», 1996. 312 с.
  15. Лук’янець В. С., Кравченко О. М., Озадовська Л. В. Сучасний науковий дискурс: Оновлення методологічної культури : монографія. Київ : ІФ НАНУ,  2000. 304 с.
  16. Мистецтвознавство : короткий тлумачний словник / С. А. Ничкало. Київ : Либідь, 1999. 207 с. 
  17. Музична освіта: філософський, мистецтвознавчий та педагогічний наголоси : монографія / за. ред. Н.А. Овчаренко, Я.В. Шрамка. Кривий Ріг, ФО-П Чернявський Д.О., 2018. 300 с.
  18. Норман Г. Э. Карл Поппер о ключевых проблемах науки ХХ века. Вопросы философии. 2003. № 5. С. 96-102.
  19. Постмодернизм в философии, науке, культуре : хрестоматия / В.И. Штанько, И.З. Цехмистро, В.Н. Сумятин. Харьков : Фолио, 2000. 484 с.
  20. Пригожин И., Стингерс И. Порядок из хаоса: Новый диалог человека с природой / пер. с англ. ; общ. ред. В.И. Аршинова, Ю.Л. Климонтовича и Ю.В. Сачкова. – Москва : Прогресс, 1986. 432 с.
  21. Рассел Б. Человеческое познание, его сфера и границы / пер. с англ. Н. В. Воробьев ; науч. ред. Э. Я. Кольман. Киев : Ника-Центр: Институт общегуманитарных исследований, 2001. 556 с.
  22. Рубанець О. М. Норми, методи і стандарти постнекласичної науки (когнітивний аспект). Практична філософія. 2003. № 2. С. 44-52.
  23. Степин В. С. Научное познание и ценности техногенной цивилизации. Вопросы философии. 1989. № 10. С. 3-18.
  24. Творцы мировой науки. От античности до ХХ века. Москва : Пашков дом, 2001. 783 с.
  25. Теоретичні та практичні питання культурології: Українське музикознавство на зламі століть : зб. наукових статей. Вип. IХ. Мелітополь : Сана, 2002.
  26. Уемов А. И. Системный подход к проблеме классификации наук и научных исследований. Философские науки. 2000. № 2.  С. 87-101.

 

14. Інформаційні ресурси

 

Адреси бібліотек:

Бібліотека Криворізького державного педагогічного університету:

50086,  Кривий Ріг, пр. Гагаріна, 54 (головний корпус).

50027, Кривий Ріг, пр. Гагаріна, 26 (ф-т дошкільної та технологічної освіти).

50086, Кривий Ріг, вул. О. Васякіна, 54а (музично-хореографічне відділення факультету мистецтв).

Електронні ресурси:

info-library.com.ua

essuir.sumdu.edu.ua

pidruchniki.ws

kdpu.edu.ua

 

Для виконання завдання Семінару 2 орієнтуємося на наступні джерела:

 

 

  1. Академічна доброчесність. URL: http://library.uipa.edu.ua/poslygy/naukovtsiam-fakhivtsiam/naukovtsiam/akademichna-dobrochesnist.html (дата звернення: 25.03.2020).
  2. Волкова Н. П. Загальна характеристика методів науково-педагогічного дослідження і його логіки / Педагогіка : навч. посібник. Видання 2-ге, переробл., доповн. Київ : «Академвидав», 2007. URL: https://pedagogy.lnu.edu.ua/departments/pedagogika/library/volkova.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  3. Гуральник Н.П. Історіографія категорії «музична педагогіка». URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/5620/1/Guralnyk.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  4. Лаврентьєва О. О. Методологічна культура вчителя: у пошуках концептів професійної діяльності / Теорія і практика професійного становлення особистості в соціокультурному просторі : монографія / За ред. О. О. Лаврентьєвої, О. П. Крупського, Є. В. Намлієва. Дніпропетровськ : Акцент, 2014. С. 170-185. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/50319/4/lavrentieva_Kyltyra.pdf;jsessionid=2D5E33DE747BDDDA9385FD1C84D0E739 (дата звернення: 23.03.2020).
  5. Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності. URL: https://msu.edu.ua/library/wp-content/uploads/2019/11/methods_2019-final.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  6. Олексюк О.М. Музична педагогіка : навч. посібник. Київ : КНУКіМ, 2006. 188 с. URL: http://194.44.152.155/elib/local/sk770972.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  7. Польська І.І. Методологічна проблематика в сучасному музикознавстві. Культура України. Вип. 46. 2014. URL: http://www.ic.ac.kharkov.ua/nauk_rob/nauk_vid/rio_old_2017/ku/kultura46/35.pdf (дата звернення: 25.03.2020).
  8. Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник. 5-те вид., стер. Київ : Знання, 2006. 307 с. URL: http://shron1.chtyvo.org.ua/Sheiko_Vasyl/Orhanizatsiia_ta_metodyka_naukovo-doslidnytskoi_diialnosti.pdf (дата звернення: 30.03.2020).

 

11107
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Вересень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30