Свої перші кроки в університеті роблять студенти 1 курсу факультету української філології. Перша зустріч на факультеті, розмова з кураторами, знайомство з бібліотекою, спілкування зі студрадою.
Розгляд важливих питань організації освітнього процесу.
Перші враження. Бажаємо успіху!
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 354
Основними критеріями визначення дисциплін за вибором є їх сприяння формуванню інтегральної, загальних і спеціальних компетентностей; досягненню ПРН, визначених ОП; здатність забезпечити високий рівень формування компетентностей із використанням ґрунтовно розроблених засобів навчання і створення відповідної освітньої бази.
Перелік вибіркових дисциплін щорічно переглядається відповідними профільними кафедрами й оновлюється для оперативного задоволення потреб здобувачів вищої освіти щодо створення індивідуальної освітньої траєкторії навчання за обраною спеціальністю.
Уподобання здобувачів засвідчує опитування, проведене навчально-методичним відділом КДПУ щодо якості процедур вільного вибору навчальних дисциплін: http://surl.li/kzqmm.
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 327
Криворізький державний педагогічний університет відомий як центр формування талановитих викладачів і професіоналів. Дотримання університетом високих стандартів освіти очевидне не лише в його академічних програмах, а також у справжньому успіху його випускників. Яскравим прикладом такого успіху є авторитет і вплив, який випускники Криворізького державного педагогічного університету мають в Освітньому центрі «Інтерклас», де вони зробили значний внесок у галузі освіти.
Освітній центр «Інтерклас» є приватним позашкільним закладом у Кривому Розі, він пропонує широкий спектр програм: від додаткових занять до підготовки до міжнародних іспитів і курсів іноземних мов. Засновниця й керівниця освітнього центру – Марина Цегельська, кандидат філологічних наук, доцент, має досвід стажувань у вищих навчальних закладах США і Великої Британії, авторка системи навчання «Інтерклас» (проєктивно-рекурсивної технології).
Із 2018 року «Інтерклас» співпрацює з випускниками факультету української філології предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткової предметної спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), які навчалися за освітньо-професійною програмою «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова». Чимало цих випускників (точніше – випускниць) знайшли своє професійне призначення в Освітньому центрі «Інтерклас», працюючи вчителями англійської та української мов.
У 2019 році ціла когорта випускниць факультету української філології прийшла на роботу в «Інтерклас» – Марина Шабанова, Анастасія Чеберяк, Аліна Іваненко, пізніше до них приєдналися Анастасія Селецька та Олена Сіянко. Молоді випускниці факультету української філології Криворізького державного педагогічного університету успішно пройшли стажування, їхні глибокі знання та навички адаптації до змін, набуті під час навчання в закладі вищої освіти, допомогли опанувати нову систему викладання.
Після тренінгової програми випускниці активно брали участь у розробці та вдосконаленні навчальних програм в Освітьому центрі «Інтерклас». Їхня підготовка відкриває перед ними можливості створювати цікаві та ефективні навчальні матеріали та стратегії, які враховують різноманітні потреби учнів.
![]() |
![]() |
Понад десять років колектив є активним учасником розробки системи «Інтерклас» – колеги спостерігають, радять, оцінюють розроблені матеріали, вносять корективи. Команду об’єднує не тільки радість творчості, а й задоволення від успіхів учнів. Директор Освітнього центру «Інтерклас» Марина Цегельська високо цінує професійні якості магістрів середньої освіти, які поділяють її погляди на стратегію розвитку приватного позашкільного закладу і втілюють їх у життя.
Із діяльністю Освітнього центру «Інтерклас» можна ознайомитися більш детально за покликаннями:
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 460
Задля ознайомлення студентів із поняттям та нормами академічної доброчесності викладачами факультету створено відеоролик.
Переглянути ролик можна за покликанням:
https://drive.google.com/file/d/1MX3H6o7V4Axpm9GR0RNaU7PVBMYNa8xZ/view?usp=sharing
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 337
Відбулося урочисте вручення дипломів випускникам-бакалаврам.
Успіху всім на життєвих шляхах.
Не прощаємося. До зустрічі в магістратурі.
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 350
Закінчилася атестація здобувачів вищої освіти. Випускні іспити складали бакалаври денної та заочної форм навчання. Атестація була тривожною, передусім через безпекову ситуацію: переривали складання під час повітряних тривог, після обстрілу продовжили роботу в головному корпусі, частина студентів складала атестацію дистанційно. Але зусилля перетворилися в досягнення, атестацію як важливий етап подолали всі випускники. Тепер перед ними будуть стояти інші завдання, нові шляхи нових етапів.
До уваги сторінки фотохроніки подій:
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 378
Нещодавно на факультеті української філології відбулася презентація ювілейного п'ятого літературного проєкту "НавКоло".
Участь у проєкті традиційно взяли викладачі та студенти нашого факультету. Важливо, що до випуску долучилися студенти різних курсів, зокрема, першокурсники.
До збірки увійшли твори на різну тематику: поезії про війну й кохання, про Перемогу й біль утрат, про мрії й сьогодення. Твори сповнені щирих почуттіів та різноманітних емоцій, насичені яскравими художніми образами.
Поетичну збірку присвячено захисникам України, адже саме завдяки їм у нас є можливість навчатися, працювати, творити, жити.
"Ми глибоко переконані, що наш літературний проєкт "НавКоло" - це поетична зброя, якою філологи підтримують дух тих, хто нищить ворога на українській землі", - підкреслила ініціатор проєкту та головний редактор збірки доктор філологічних наук, професор С. І. Ковпік.
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 444
Задля врахування пропозицій роботодавців у новій редакції освітнїх програм «Українська мова і література, зарубіжна література», «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» проведений моніторинг оцінювання роботодавцями якості підготовки фахівців. Учасники анкетування – роботодавці, в організаціях яких проходили практику здобувачі та працюють фахівці, що навчалися за освітньо-професійними програмами спеціальностей факультету.
Роботодавці надали оцінку чинникам, які впливають на ефективність професійної діяльності та кар'єрне зростання фахівців; визначили задоволеність рівнем професійної підготовки здобувачів і випускників; зацікавленість в їх прийомі на роботу та форми співпраці з КДПУ, визначили актуальність освітніх програм у світлі сучасного ринку праці; надали пропозиції щодо удосконалення їхнього змісту.
Анкетування проводилось із застосуванням розроблених Google Forms.
Аналіз моніторингу для роботодавців (ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» другого (магістерського) рівня вищої освіти):
https://docs.google.com/forms/d/1LJs3qJN5vIEwqOgeN1_fCp5nbeYXDkP55uaxnZmFUc4/edit#responses
Аналіз моніторингу для роботодавців (ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» другого (магістерського) рівня вищої освіти):
https://drive.google.com/file/d/13p43-JNAKY8sH43gRF9Lt1dOqBwuv_Uh/view
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 254
04 травня 2023 року на для здобувачів вищої освіти бакалаврського та магістерського рівнів факультету української філології проведено майстер-клас Горб Оксаною Олександрівною, вчителем-методистом, вчителем української мови і літератури Криворізької гімназії №108, керівником районної методичної комісії вчителів української мови і літератури Довгинцівського району міста. Тема – «Урок української словесності в освітньому середовищі. Форми і методи роботи» зацікавила студентів. Завітали й викладачі – декан факультету, доц. Л. М. Семененко, проф. С. І. Ковпік, завідувач кафедри української мови, проф. Ж. В. Колоїз, доц. С. С. Журба, доц. В. А. Городецька, доц. Н. В. Яременко, доц. Н. М. Шарманова.
Під час презентації свого педагогічного досвіду, пані Оксана Горб акцентувала на тих складових уроку, які дозволяють створити оптимальні умови навчання, формувати потребу вчитися, вміння раціонально працювати, розвивати мислення учнів, їхню мовну активність, проявити творчість і самостійність у виконанні поставлених завдань.
Олена Олександрівна познайомила присутніх з найбільш важливими проблемами освіти в призмі діяльності вчителя-словесника, показала значну палітру професійного самовираження вчителя української мови і літератури, продемонструвала вправи, творчі завдання, які використовує на певному етапі уроку в середніх та старших класах. Особливий акцент був зроблений на вимогах до уроків мови і літератури, їх поліфункціональності, що може бути зреалізовано в поєднанні позитивного мислення, створення ситуації успіху, розвитку творчих здібностей, співпраці вчителя та учнів.
Оксана Олександрівна акцентувала на використанні методів і прийомів активного навчання, які застосовуються на уроках у процесі навчання української мови і літератури в НУШ. Спеціальні акценти розставлено щодо використання елементів технології «Створення ситуації успіху». Цікавою була презентація етапів уроку інтерактивного навчання: рефлексія, розминка, мотивація навчання, усвідомлення змісту. У сучасному освітньому середовищі, наголосила пані Оксана Горб, важливим є творчий підхід до вибору методів та прийомів навчання, зокрема, таких як: асоціативний кущ, малюнок, дружня порада, мозковий штурм, мозаїка, мнемонічні фрази, лист літературному персонажеві, бортовий журнал, кубування, інтерв’ю, ромашка Блума, дерево рішень, фішбоун, лист літературному персонажеві, аукціон, метод шести капелюшків тощо. Зацікавлення предметом, підсумувала вчителька, залежить від творчості: «Якщо ми віримо в те, що навчання – це не лише передача знань, а й творчий процес людських взаємин, то створюючи в групі атмосферу визнання, ентузіазму і підтримки, таким чином формуємо у дітей і дорослих позитивне ставлення до навчання».
Передача педагогічного досвіду шляхом демонстрації інноваційних методів та прийомів роботи власної системи викладання зацікавила студентів й викликала запитання. Щирі слова подяки Оксані Олександрівні за змістовну, цікаву, пізнавальну інформацію, поради щодо використання методів та прийомів на уроках мови і літератури лунали від вдячних студентів та викладачів.
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 442