Факультет української філології
Українська мова і література

На факультеті української філології відбулася вирбнича нарада за участю завідувачів випускових кафедр і здобувачів третього курсу денної та заочної форм навчання. На нараді розглядалося питання виконання курсових робіт студентами факультету.

нарада_001.jpg

Завідувач кафедри української мови Жанна Василівна  Колоїз ознайомила присутніх із особливостями вибору керівників та тем курсових досліджень, представила Google-форми, за допомогою яких необхідно здійснити вибір.

Screenshot_20240112-101522.png

Завідувач кафедри української та зарубіжної літератур Наталя Георгіївна Мельник звернула увагу на необхідність зваженого підходу до написання курсових робіт. 

Під час наради викладачі відповіли на запитання студентів.

24366

З вересня по грудень 2023 року здобувачі вищої освіти факультету української філології бакалаврського рівня Гришальова Наталія (УАФ-21) та Ірха Уляна (УМЛ-21) взяли участь у студентських онлайн-курсах з цифрової української філології, зокрема пройшли курс «Сучасна українська література». Курс організовано Українським католицьким університетом за підтримки DAAD Єнського університету ім. Ф. Шиллера.

Знімок_екрана_2024-01-15_113402.png

 Формат курсу передбачав заняття в Zoom, спілкування в реальному часі на лекціях та практичних, виконання самостійних завдань. Здобувачі вищої освіти після завершення навчання отримали сертифікати з відповідною кількістю кредитів: 90 годин (3 кредити ESTC).

Під час проходження курсу «Сучасна українська література» здобувачі вищої освіти мали можливість ознайомитися з основними тенденціями та явищами найновішої української літератури, поглибити знання про твори , написані в часі нинішньої війни про свободу України: «Точка нуль» Артема Чеха, «Доця» Тамари Горіха Зерня, «Інтернат» Сергія Жадана та ін.

Курс сприяв орієнтації в літературному просторі і розвивав добрий літературний смак, про що зазначили у враженнях здобувачі вищої освіти.

Наталія Гришальова: «На цьому курсі ми багато говорили про літературу, а часто виходили й за межі лише літературного дискурсу – рефлексували над подіями сьогодення в Україні в контексті того, як війна змінює звички та світогляд людей. Компаративний аналіз творів, дослідження сучасних боснійської та польської літератур в контексті їх зв’язку з українською сприяв розширенню знань. Цікавим було вивчення синтезу мистецтв в сучасній українській поезії, метанаративів в історичних творах, феміністичного прочитання текстів. Ознайомилися з науково-критичною літературою, зокрема працями українських літературознавців, але й зарубіжних – Джона Кавелті, Джойса Сарікса, Тані Модлескі, Кена Гелдера та ін. Це значно розширило мої знання про сучасну літературу».

Уляна Ірха: «На курсі ми аналізували тексти, написані в трагічних умовах російсько-української війни, зокрема «Доця» Тамари Горіха Зерня, «Врятувати березень» Андрія Кокотюхи, «За спиною» Гаськи Шиян. Літературний смак розвивали й віршами Сергія Жадана, романами Ірен Роздобудько, прозою Максима Кідрука. Курс став не лише орієнтиром у безмежному літературному просторі, а й частиною мого серця».

Курс сприяв не тільки прочитанню сучасної літератури, суттєво збагатив світогляд здобувачів освіти, а й став приємним бонусом – нарахуванням стипендії за високі бали.

Бажаємо нових і цікавих зустрічей з молодими українськими науковцями, розширення наукових горизонтів.  

24360

 У КДПУ відбувся профорієнтаційний «Ніч науки» у КДПУ; у цей день зі школярами 8 та 9 класів Криворізького ліцею № 129 провели кілька майстеркласів викладачі університету, зокрема доцент кафедри української мови Ксенія Анатоліївна Качайло запропонувала учням поринути у світ фразеології – скарбниці українського народу. «Знайди фразеологізм за значенням» – така назва майстеркласу, на якому діти мали змогу набути нових знань про стилістичні функції фразеологізмів української мови; познайомитися з усталеними конструкціями, які рідко вживаються в усному мовленні, але наявні у художніх творах; виконати тести, унаслідок чого збагатити словниковий запас фразеологічними одиницями.

IMG_20231222_135215.jpg

Учителі та учні щиро дякували за цікаву зустріч та важливий і необхідний захід, який дозволив не тільки нагадати значення відомих фразем, але й запам’ятати нові мовні одиниці, які є актуальними в наш час.

IMG_20231222_135024.jpg

24359

13 грудня 2023 р. на базі Криворізького ліцею  №119 відбувся захід "Методична майстерня для вчителів зарубіжної літератури закладів загальної середньої освіти «Шляхи реалізації державного стандарту базової середньої освіти в мовно-літературній галузі на уроках зарубіжної літератури», у межах якого було розгорнуто обговорення  ОПП “Українська мова і література, зарубіжна література” у аспекті реалізації мультидисциплінарного підходу в мовно-літературній галузі освіти. З презентацією програми виступила Наталя Яременко, доцент кафедри української та зарубіжної літератур КДПУ (“Дидактичний дизайн уроків літератури в НУШ: мультидисциплінарний підхід”). У фокусі розмови постали проблеми, пов’язані з реалізацією принципу інтеграції як  процесу взаємодії, об’єднання, взаємовпливу, взаємопроникнення, взаємозближення двох або більше систем, результатом якого є утворення нової цілісної моделі в проекції на сферу освіти. 

133

Наталія Рудніцька, вчителька української мови та літератури, зарубіжної літератури Камʼянець-Подільського ліцею №17, співавторка програм із зарубіжної літератури та інтегрованого курсу літератур; експертка Державного стандарту базової освіти й профільної освіти, презентувала методичний портфель для вчителя зарубіжної літератури НУШ. Спікерка презентувала модельну навчальну програму (5-9 класи "Школа радості"), поділилася спеціальними можливостями навчальної платформи.

ппп

Практичний модуль заходу, “Спільнодія:  дайджест цікавих ідей”, проходив у вигляді інтерактивної взаємодії, живого обміну ідеями й досвідом. Спікерами проєкту були Наталя Рябоконь (“Формування життєвих компетентностей здобувачів освіти для розвитку самоефективної особистості в умовах інноваційного освітнього процесу”), Олена Петреченко (“Дайджест цікавих ідей”), Аліна Дядечкіна (“Учительський конструктор “Таксономія навчальних цілей і результатів Блума: шість основних навичок сучасного здобувача освіти, які формуються на уроках зарубіжної літератури”).

 

24104

Завершився важливий і складний етап освітнього процесу  - захист кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня освіти денної та заочної форм навчання факультету української філології.  

IMG_20231209_091855.jpg

Випускники представили цікаві теми кваліфікаційних досліджень літературного, мовного та методичного спрямування. 

IMG_20231209_100632.jpg

Незважаючи на реалії  війни та безпекового стану, здобувачі показали належний рівень фахової підготовки, вміння проводити й захищати наукові дослідження, комунікувати в освітньому середовищі.

IMG_20231209_130222.jpg

Творчих успіхів  нашим магістрам!

24077

Цього року здобувачі вищої освіти факультету української філології втретє беруть участь у Зимовій школі, організованій кафедрою україністики Варшавського університету. Такий формат академічної мобільності був започаткований у 2020 році. За цей час дещо змінилися умови участі здобувачів, тривалість Зимової школи. Так, у 2023 році Зимова школа складається з двох сесій, усі форми занять об’єднанні навколо теми «Ідентичність та символічність культури». Терміни першої сесії триває з 27 листопада до 10 грудня 2023 року, а другої – з 28 лютого по 12 березня 2024 р. Здобувачі вищої освіти мають можливість прослухати низку цікавих лекцій, відвідати круглі столі, а також виконати різні види завдань на тему «Культура повсякдення українців».

Після завершення другої сесії в березні 2024 року здобувачі вищої освіти, а їх цього року вісім, отримають сертифікати учасників із відповідною кількістю кредитів ESTC.

конф.jpg

 

Наші здобувачі вищої освіти поділилися своїми враженнями від першої сесії з куратором Зимової школи – доктором філологічних наук, професором кафедри української та зарубіжної літератур Світланою Ковпік.

Олена Ляшенко відзначила, що теми лекцій були цікаві, інформативні. Особливо запам’ятався круглий стіл на тему: «Російсько-українська війна у дзеркалах літератури, культури та науки».

Вікторія Марухнич поділилася своїми враженнями про підготовку підкастів на тему: «Культури щоденного життя українців». Такого виду завдання виявилися цікавими для здобувачів української філології.

Отже, перша сесія Зимової школи Варшавського університету завершилася, а вже друга стартує у новому 2024 році. Бажаємо нашим здобувачам вищої освітицікавих та пізнавальних зустрічей з науковцями України, Польщі, що сприятиме формуванню їхньої індивідуальної освітньої траєкторії.

24075

На факультеті української філології триває атестація здобувачів освіти другого (магістерського) рівня. Студенти успішно склали іспити із другої спеціальності / спеціалізації "Англійська мова та методика її навчання", "Психологія", "Редагування".

01.12.23_1.jpg

IMG_20231202_102946.jpg

IMG_20231202_092133.jpg

Наступний етап - захисти кваліфікаційних робіт. Бажаємо успіху нашим магістрам.

24020

З 30 листопада по 01 грудня 2023 року на базі Варшавського університету (Польща) була організована та проведена міжнародна конференція для молодих науковців, співорганізатором якої виступила кафедра української та зарубіжної літератур Криворізького державного педагогічного університету.

конф.jpg

У конференції брали участь 13 здобувачів факультету, які представили цікаві виступи на такі теми:

Авторські голоси українських письменників у збірці „Воєнний стан” (Я. Примаченко).

Концепт війни в романі Олександра Михеда „Котик, Півник, Шафка”, як спроба осмислення трагічного досвіду України (О. Рижанкова).

Художня інтерпретація війни в повісті „Чорне сонце” Василя Шкляра (В. Ільчук).

Наративна стратегія воєнної прози Світлани Талан (К. Бондар).

„Голос Бога” в ліриці поетів-комбатантів (О. Прокопенко).

Функційно-прагматичний аспект використання стилістичних тропів і фігур у промовах Володимира Зеленського періоду російської окупації (А. Новохатько).

Прецедентні феномени у промовах Володимира Зеленського періоду російської окупації (Т. Куртекова).

Образ України і процес консолідації нації в романі С. Процюка „Під крилами великої Матері. Ментальний Майдан” (А. Чумаченко).

Інтерпретація війни засобами чужого мовлення крізь призму гендерного аспекту в романі Тамара Горіха Зерня „Доця” (А. Пугач).

Сучасна поезія спротиву: художній простір (У. Ірха).

Когнітивні моделі простого речення на матеріалі новітньої воєнної прози (Д. Решетніков).

Одиниці з числовими маркерами - хронометр воєнного часу: значення і вплив (Л. Колесник).

Інтеграційний спектр концепту Європа: сучасне бачення українців в умовах війни (М. Усачова).

Здобувачі відзначили, що тематика конференції виявилася цікавою, актуальною. Усі вони мали можливість взяти участь у дискусіях, яка відбувалася у секціях.

1.jpg

Такий формат академічної мобільності здобувачів факультету української філології дає можливість презентувати власні дослідження, познайомитися з тенденціями європейської наукової думки.

Презентация1.jpg

23975

У межах обговорення освітньо-професійної програми "Українська мова і література, зарубіжна література" для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освіти відбулася зустріч із стейкхолдерами. Під час зустрічі розглянуто широке коло питань, що стосуються трансформації навчальної парадигми, яка враховує надання випускникам бакалаврату кваліфікації викладача закладу фахової передвищої освіти. 

Керівник робочої групи програми Наталя Яременко окреслила можливості підготовки фахівців-бакалаврів у світлі реалізації вимог до сучасної освіти. 

В обговоренні взяли активну участь голова міського методичного об'єднання викладачів української мови і літератури, викладач-методист, викладач вищої категорії ВСП "Криворізький фаховий коледж Державного університету економіки та технологій"  Ангеліна Хомула, яка наголосила на потребі враховувати у змісті освітніх компонентів специфіку роботи в закладах передвищої освіти.

Методист базового методичного кабінету ВСП "Гірничий фаховий коледж Криворізького національного університету" Тетяна Пісна звернула увагу на оновлення параметрів практичного модуля, який має відбивати потреби фахової передвищої освіти.

Декан факультету української філології Любов Семененко наголосила, що подібні зустрічі є корисними  й допомагають підвищити якість підготовки здобувачів вищої освіти.

IMG-c9838926990cf3d0590bf30c46796894-V_1.jpg

23922

24 листопада 2023 року на факультеті української філології відбувся круглий стіл, який був присвячений обговоренню питань, пов’язаних із реалізацією права здобувачів вищої освіти на академічну мобільність.

Знімок_екрана_2023-11-24_142241_1.png


Модераторка зібрання – доктор філологічних наук, професор кафедри української та зарубіжної літератур Світлана Ковпік познайомила здобувачів вищої освіти зі змістом «Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність у Криворізькому державному педагогічному університеті», акцентувала увагу на видах та формах академічної мобільності, вказала здобувачам вищої освіти на перспективи їхньої участі у програмах академічної мобільності. Окрім цього, С. Ковпік розповіла здобувачам вищої освіти про зміст програм Erazmus Gdansk, а також стипендіальної програми молодіжної організації GFPS-Polska.

Знімок_екрана_2023-11-24_144940.png

Під час зустрічі Світлана Ковпік ознайомила учасників круглого столу з можливостями підписаних меморандумів, угод з університетами-партнерами: Варшавським університетом (Польща) та Ніредьгазьким університетом (Угорщина) для здобувачів вищої освіти факультету української філології. Зокрема, це участь здобувачів вищої освіти у роботі Зимової школи Варшавського університеті, конференціях та семінарах, котрі організовує і проводить кафедра україністики вказаного закладу.
Особливе зацікавлення викликала у здобувачів вищої освіти перспектива участі у Міжнародній науковій конференції, котру планують організувати та провести кафедра української та зарубіжної літератур КДПУ спільно з кафедрою української мови та культури Ніредьгазького університету (Угорщина). Світлана Ковпік також розповіла про можливості стажування для здобувачів вищої освіти у Ніредьгазькому університеті.
У процесі зустрічі здобувачі вищої освіти мали можливість поставити питання, з’ясувати для себе важливі моменти реалізації права на академічну мобільність.
Сподіваємося, що організований круглий стіл значно розширив уявлення здобувачів освіти по перспективи їхньої участі у програмах академічної мобільності. Ось враження здобувачів про результати участі у круглому столі:
Ярослава Примаченко, здобувачка вищої освіти першого магістерсткого рівня освіти: «Я дізналася про процедуру відбору учасників програм стажування, з’ясувала для себе важливі моменти участі у різних стипендіальних програмах. Вважаю, що такі круглі столи нам, здобувачам вищої освіти, допомагають зорієнтуватися у можливостях участі в програмах академічної мобільності».

Знімок_екрана_2023-11-24_145349.png

 

23904
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31