10.09.2020 р. в.о. завідувача кафедри загальної та вікової психології Наталя Токарева (доктор психологічних наук) провела відкриту пару зі студентами факультету географії, туризму та історії з профільної для педгогічного вуза дисципліни "Вікова і педагогічна психологія"на тему: "Закономірності психічного розвитку особистості в онтогенезі".
Колеги по кафедрі (Наталія Макаренко, Світлана Дрібас (Прахова), Яна Гапочка) відвідали лекцію з метою перейняти професорський досвід і оцінити нові підходи у роботі зі студентами. Все вдалося! Як наслідок - позитивні емоції, нові знання і дійсно лекційна атмосфера!
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 977
Науковий керівник к. психол. н. Прахова С.А. та всі викладачі кафедри загальної та вікової психології вітають студентку факультету української філології Худан Анастасію зі спецпремією у номінації "Літературний твір", яку вона здобула на ХVIIІ Міжнародному фестивалі-конкурсі дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах». Організатори фестивалю відмітили студентку Криворізького державного педагогічного університету як креативного, оригінального та дуже талановитого автора.Так тримати!
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 570
Фрагменти книги, яка ще буде написана….
У нашій лексиці відносно недавно з’явилося та широко використовуються слова «компетентність» (володіння знаннями та досвідом, які дозволяють судити про певні речі, виказувати авторитетну думку, поінформованість, обізнаність) та «компетенція». Ну саме те «коло повноважень, питань, сфера діяльності, у яких дана особа має відповідний досвід, повноваження; володіє певним набором знань, вмінь, навичок».
Інтернет-джерела люб’язно цитують документи МОН України з переліком таких «компетентних компетенцій».
Серед них: засвоєння навичок використання теоретичних знань на практиці; новаторство (творчість, креативність);обізнаність та здатність виразити себе у культурному середовищі.
Та хто б і сумнівався, що такі компетенції наразі особливо ціняться у всьому світі!
Ми іноді зловживаємо масованим завантаженням студентів теорією. На жаль, теорія часто відіграє роль «Борисполя»: в одне вухо влітає, в інше – вилітає!
А от як побачити слід, який вона залишає?
Може опинитися на карантині, де студент несподівано повинен самостійно опрацьовувати те, що до цього «жувалося та вкладалося»? А потім ще й продемонструвати, як зрозумів?
І тут починає проявлятися така творчість студентів, про яку неможливо не згадати.
Загальна психологія.Тема «Емоції, почуття». Те, у чому обов’язково потрібно розбиратися кожному з нас.
Студенти АНФ-18 та ОМ-18 не тільки представляють психологічні теорії емоцій, описують форми переживання почуттів, але й обов’язково ілюструють написане прикладами з власного життя, історії, літератури. Але найцікавіше завдання: подивитися виставу Є.Гришковця «По ПО» - несподіваний, епатажний мікс розповідей («ужастиков») Едгара По у іронічно-гумористичному виконанні двох талановитих акторів та написати: Що таке естетичні почуття (детально)?; Які естетичні почуття спробували поєднати у спектаклі автори? Навести приклади?;Як таке поєднання вплинуло на ваше бачення творів майстра готичних «ужастиков» Едгара По?; Ви вважаєте, що можлива така підміна почуттів «красиве-потворне», «жахливе-кумедне»? Обгрунтуйте, будь ласка; Написати загальне оцінне враження гри акторів, трансформації сюжету.
І тут починається диво….
Ось тільки деякі з уривків (у авторській редакції), які запропонували юні творці:
А тема «Уява»?
Так, знайомимося з видами, функціями уяви, фізіологічними основами, способами створення образів уяви. Але ж потрібно розвивати власну уяву!
І тут знову перлини студентства у виконанні творчих завдань.
Зокрема, уявіть собі монолог….коронавірусу! Важко? А у Оксенюк Лізи вийшло чудово! Потрібно розвивати власну уяву!
У Мєхтієвої Аміни заговорив…пензлик.
Ось який монолог ноутбуку, написаний ним самим, відтворила Аліна Лохач.
А хіба монолог ХУДГРАФу, почутий Вдовиченко Анастасією, не чіпляє за живе?
Але всі думки наших студентів, несподівано зачинених у сурові обмеження карантину, передав Власовій Маріані…наш добрий, дивовижний, улюблений університет! Почитайте як зворушливо!
Привіт, це я! Впізнаєш мене? Я - Криворізький державний педагогічний університет.
Я вже встиг скучити за тобою. Мені дуже сумно, мої аудиторії порожні, кафедри самотні, а про їдальню я взагалі мовчу! Парти вже вкрилися пилом, а дошки зачекалися свіжої крейди. В бібліотеках дуже тихо, ніхто не користується безкоштовним вай–фаєм, не читає книжки…
Ох, як би я хотів все повернути назад! Тому прошу будь обережний, дотримуйся карантину, щоб не принести цю «заразу» в мої стіни. Я вже не молодий і мені важко буду з цим жити, я не хочу втратити своїх улюблених студентів. Незабаром, я сподіваюсь, карантин завершиться і ми вже зустрінемося на літній сесії!
Чекаю на тебе з нетерпінням!!!
А знаєте, як буде називатися наша книга? «Карантинна творчість студентів».
І вона неодмінно побачить світ!
Н.Макаренко.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 766
Виконання індивідуального навчального дослідного завдання з курсу "Педагогічна психологія" передбачає постійну консультативну підтримку студентів спихолого-педагогічного факультету (групи ПНА-18, ПНІ-18). У такій плідній та творчій роботі окрім ресурсів освітніх платформ (Moodle, Google-Klass) стають у нагоді аудіоконференції на базі месенджера Viber. Цей спосіб спілкування зі студентами активно використовує викладач кафедри Гапочка Я.О.
За словами Гапочки Я.О. щотижневе групове обговорення вже стало традиційним механізмом планування роботи, вирішення проблемних ситуацій та обміну актуальною інформацією із самостійного освоєння тематичних блоків навчального курсу та виконання індивідуальних завдань.
Мінімальне технічне забезпечення та можливість спілкуватися з кожним учасником є одним із найзручніших допоміжних засобів підтримки дистанційного освітнього процесу під час карантину, особливо коли необхідно вирішувати нестандартні навчальні задачі.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 559
Викладачі кафедри загальної та вікової психології для дистанційної роботи зі студентами активно використовують платформу Zoom.
Перші успіхи вже є!
Дистанційна лекція к. психол. н. Пилипенко К.В. зі студентами групи СП-19 на тему "Мислення".
Дистанційна лекція к. психол. н. Ткаченко О.А.
Дистанційна лекція к. психол. н. Пилипенко К.В. зі студентами групи ПНО-18 на тему "Психологія виховання".
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 824
Помилки в назві немає!
Жарти відсутні! Хайп також.
Просто несподівано ми всі опинились в ситуації, яку прийнято називати форс-мажорною.
І саме ця ситуація стала серйозним іспитом як для викладача вишу (ой, як не зруйнувати хід начального процесу), так і для студентів (а чи зможуть вони застосувати на практиці сформовані компетенції)?
Навчальний процес трансформувався, перетік у ZOOM, GOOGLE-CLASS, MOODLE та народив багато креативних ідей.
Зокрема, спілкування зі своїми студентами у мене переросло у обмін зворушливими листами з питаннями, літературою щодо тем для теоретичного опрацювання, завдань для практичних робіт.
У чому зворушливість наших листів?
Для мене - у потребі підтримати студентів, активізувати їх науково-практичний потенціал, самостійність. До речі, запропоновані самостійні завдання мінімізують просте списування, а потребують більш глибинного опрацювання.
Для студентів – у підвищеній відповідальності, старанності та креативності.
Зокрема, студенти факультету іноземних мов діють за принципом:
Tell me and I forget
Teach me and I remember
Involve me and I learn
Кожен свій лист починають зі звіту, що зроблено за цей тиждень. Приблизно, так:
Привіт, це я - Ф. Вікторія.
За цей час я прочитала з рекомендованого «Память. Пронзительные откровения о том, как мы запоминаем и почему забываем» Элизабет Лофтус, «Мозг и душа. Новые открытия о влиянии мозга на характер, чувства, эмоции» Дэниэл Дж. Амен (ще читаю).
За цей час подивився близько 15 відео з платформи TED.com, проходжу курс з філософії на Prometheus.org.
За цей час я ознайомилася з темами «Уява», «Емоції. Почуття».
Після опрацювання тем «Пізнавальні процеси», студенти отримали завдання створити психологічний портрет сучасного підлітка (за яким встигли поспостерігати на практиці) з описом-оцінкою його сприйняття, мислення, уваги, уяви, пам’яті.
Надіслані психологічні портрети приємно вражають. Ось тільки деякі фрагменти.
Щодо майбутніх журналістів-соціологів, які почали знайомитися з новим курсом «Медіапсихологія», то їх «карантинна активність» спрямована на знайомство з психологічними основами функціонування медіа, основами медіаосвіти, створення власного медіа продукту (статті, сценарію, відео, питань для інтерв’ю, фічерів, аналізу соцмереж тощо).
Студенти СМК не втрачають оптимізму. Це видно з жартівливої замітки Аліни Д.
Мудрі магістри трохи засмучені. Такі потрібні, корисні, цікаві теми як «Спілкування», «Конфлікт», «Психологічний вплив», «Лідерство та керівництво» важливо не тільки знайти у літературі, а й опрацювати у реаліях життя.
Але вони не втрачають оптимізму та знають, ми неодмінно це зробимо.
Такого не буває, щоб не прийшла весна. Такого не буває, щоб ми разом не здолали біду. |
Багато студентів, так як і Світлана Ізвєкова шукають "плюси" у карантині (виїхати на берег річки та побути наодинці) та мінуси (настільки звикаєш до маски, що забуваєш її зняти навіть коли вчиш психологію)
А студенти-художники не тільки знайомляться з темами загальної психології, виконують практичні завдання та подорожують по освітнім платформам.
Вони ще створюють колажі, малюнки, готуються до вернісажу «Я і карантин». Його ми неодмінно відвідаємо всі разом!
У розмові одна зі студенток довірливо сказала мені: «Ви не уявляєте як нам вже хочеться в університет вчитися». Я щиро відповіла їй: «А ви не уявляєте, як ми за вами скучили!» |
Макаренко Н.М.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 922
Викладачі кафедри загальної та вікової психології на час карантину максимально перейшли на дистанційну форму навчання. Для цього використовуються різні платформи та електронні ресурси: Moodle, Google Klass, е-mail-листування та ін. Робота проходить успішно і доволі продуктивно. Однак, на карантині часу більше! А значить настав момент для творчості! Викладачі кафедри пропонують свої послуги у якості наукових керівників учасні студентів у різноманітних заочних конкурсах та фестивалях. Перші "ластівки" ентузіастів вже є! Студентка факультету української філології Худан Анастасія (під керівнитвом к. психол. н. Прахової С.А.) подала свою роботу для участі у ХVIIІ Міжнародному фестивалі-конкурсі дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах». Чекаємо результатів!
Приєднуйтесь до наших ініціатив!
Р.S. Інформаційні повідомлення про конкурс шукайте у документах нижче!
Інформаційне повідомлення "Прес-весна"
Якщо зацікавились - пишіть нам! Всі e-mail адреси викладчів кафедри є у вільному доступі на персональних сторінках
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 280
12.03.2020 р. викладач кафедри загальної та вікової психології Прахова С.А. виступила у якості спікера-модератора практичного блоку міського засідання дискусійного клубу керівників закладів загальної середньої освіти «Формування конфліктологічної компетентності учасників освітнього процесу: погляд керівника та його готовність».
Цікаві дискусії, предметні доповіді та обмін професійним досвідом - це візитна картка щорічних засідань дискусійного клубу директорів. У цьому році обговорювали складну тему конфліктологічної компетентності, яка відгукнулася всім присутнім у залі управлінцям.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 240
Протягом 2019-2020 навчального року Криворізький департамент освіти і науки та Криворізька фундація майбутнього виступали у якості ініціаторів масштабної тренінгової програми Лідери інновацій, що передбачала проведення тренінгових занять з теми професійного та емоційного вигорання і охопила більш ніж п'ятсот педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів нашого міста. У якості запрошеного тренера у даній програмі прийняла участь і викладач кафедри загальної та вікової психології Крворізького державного педагогічного університету к. психол. н. Прахова С.А..
Наприкінці січня 2020-го року тренінгова програма Лідери інновацій досягла своєї фінальної стадії і ознаменувалася масштабним заходом, який був представлений роботою злагодженої тренерської команди у складі чотирьох осіб (Прахова С.А., Макаренко Ю.В., Кріпак В.В., Третяк С.В.). У якості безпосередніх учасників тренінгу виступили соціальні педагоги та вчителі Металургійного району, а серед запрошених осіб були присутні директор Криворізького Департаменту освіти і науки Тетяна Кріпак і управлінський комітет Криворізької фундації майбутнього Олена Лєщенко та Олена Гущена.
Тренерська команда презентувала свої найкращі вправи та техніки, які добре зарекомендували себе у процесі їх попередньої роботи. Особливо цікавими виявилися вправи присвячені роботі з психосоматикою та тілекними практиками.
Даний захід ще раз довів, що проблема професійного вигорання серед педагогів нашого міста стоїть гостро, але у перспективі може бути вирішена через організовану систему роботи над собою, своїми ритуалами, цінностями та загального світосприйняття.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 271
Доброго afterсесійного ранку всім зацікавленим!
Сесія, як правило, активізує когнітивну активність, тому продовження нашої довірливої розмови буде вчасним та корисним.
Як ви пам’ятаєте, ми подумки даємо відповіді на питання роботодавців. Тобто, мотивуємо свій вибір даного підприємства, виду діяльності.
А у кожного роботодавця (працівника кадрового відділу) є свої таємнички!
Поговоримо про одну з них.
Так, начальник кадрового відділення одного з великих, успішних підприємств нашого міста довірливо погодилася про таку таємничку поговорити.
Зокрема, продемонструвала нам універсальний «Бланк оцінки кандидата», який багато років не втрачає актуальності та містить максимальну кількість інформації про майбутнього працівника. У створенні такого «Бланку» приймали участь науковці, психологи, власники підприємств.
У ньому 12 критеріїв оцінки з детальним описом варіантів (від найсумнішого варіанту до найкращого).
Дивимося!
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 372