На кафедрі загальної та вікової психології у 2024-2025 н.р. функціонують наступні наукові гуртки, план роботи яких було затверджено на засіданні (протокол № 2 від 19.09.24 р.)
Науковий керівник |
Назва наукового гуртка |
Мета, завдання, очікувані результати |
Макаренко Н. М. кандидат психологічних наук, доцент |
Проблеми розвитку вмінь роботи з науковою інформацією |
Мета: розвиток критичного мислення, покращення вмінь самостійного опрацювання наукової літератури, формування навичок роботи з інформаційними джерелами Напрями роботи: 1) Формування вмінь та навичок самостійного опрацювання наукової літератури 2) Написання курсових і магістерських робіт з обраних тем 3) Написання статей, підготовка доповідей, виступів на конференціях. 4) Залучення студентів до неформальної освіти. Передбачувані результати: курсові та кваліфікаційні роботи; участь студентів у конференціях; публікації тез та статей з обраної проблематики |
Когут О. О. доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри загальної та вікової психології |
Актуальні питання стресменеджменту
|
Мета: Формування наукового мислення учасників гуртка, навичок стрес менеджменту та надання першої психологічної допомоги Напрями роботи: 1) Участь у групових тренінгах студентів університету на тему «Навички стрес менеджменту». 2) Розробка та впровадження наукових робіт: курсових, магістерських. Написання тез, виступи на конференціях (Волошина Валерія, Ольга Лучицька, Катерина Кокош). 3) Розробка програми реабілітації військовослужбовців, жінок із втратами та впровадження в реабілітаційних проектах (Валерія Волошина, Катерина Кокош). Передбачувані результати: участь у науково-методичних конференціях; наукові публікації; курсові роботи кваліфікаційні роботи |
Халік О. О. кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри загальної та вікової психології
|
Проблеми розвитку особистості в сучасних змінних умовах |
Мета: формування у студентів цілісного уявлення про проблеми розвитку особистості в сучасних умовах змін шляхом залучення до теоретичного аналізу психологічних явищ та емпіричного їх вивчення, розширення професійних компетентностей. Напрями роботи: 1) Вивчення психологічної літератури з обраної теми дослідження, обговорення стану розробки проблеми та її актуальності 2) Проведення емпіричного дослідження та оформлення отриманих результатів 3) Обговорення отриманих результатів 4) Написання курсових і магістерських робіт з обраних тем 5) Написання статей, підготовка доповідей на заняттях, виступів на конференціях. 6) Залучення студентів до неформальної освіти з психологічних дисциплін з метою підвищення необхідних для професійного зростання компетентностей. Передбачувані результати: оформлені списки літератури з обраної теми дослідження; проведені і оформлені відповідним чином емпіричні дослідження; написані курсові роботи та кваліфікаційні магістерського рівня; участь студентів у конференціях; публікації тез та статей з обраної проблематики; отримання сертифікатів з неформальної освіти |
Пінська О. Л. кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри загальної та вікової психології
|
Міжособистісні стосунки як психологічний чинник ефективної педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в умовах дистанційного навчання
|
Мета: розвиток комунікативних компетентностей здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем міжособистісного спілкування Напрями роботи: 1) Удосконалення у здобувачів вищої освіти навичок опрацювання літературних джерел, умінь теоретичного обґрунтування проблем міжособистісного спілкування в умовах мінливості буття. 2) Розвиток навичок організації та проведення психодіагностичного дослідження особливостей міжособистісного спілкування суб’єктів освітнього процесу та педагогів. 3) Формування у здобувачів вищої освіти навичок користування психодіагностичним інструментарієм та кількісної і якісної інтерпретації результатів емпіричного дослідження. 4) Поглиблення системного вивчення детермінант ефективного міжособистісного спілкування в умовах воєнного часу. Передбачувані результати: публікація тез та статей у фахових виданнях |
Токарева Н. М. доктор психологічних наук, професор, професор кафедри загальної та вікової психології |
Актуальні проблеми особистісного розвитку школярів та студентів |
Мета: формування дослідницьких компетентностей здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем особистісного розвитку школярів та студентів Напрями роботи: 1) Формування (та/або удосконалення) у здобувачів вищої освіти навичок реферування літературних джерел, теоретичного обгрунтування проблем особистісного розвитку у змінних умовах буття. 2) Розвиток навичок психодіагностичного дослідження особливостей прояву психічних властивостей суб’єктів освітнього процесу. 3) Формування у здобувачів вищої освіти навичок кількісного та якісного аналізу результатів дослідницької роботи Передбачувані результати: участь у науково-методичних конференціях; наукові публікації (тези, статті); опанування програмних курсів неформальної освіти із отриманням відповідних сертифікатів; курсові роботи кваліфікаційні роботи |
Гапочка Я. О. асистент кафедри загальної та вікової психології
|
Психологічні особливості формування особистісного потенціалу в умовах трансформації системи освіти |
Напрями роботи: формування дослідницьких компетентностей здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем особистісного розвитку суб'єктів освіти Напрями роботи: 1) Оптимізація навичок роботи з літературними джерелами, зокрема реферування та обґрунтування теоретичних аспектів проблематики особистісного зростання в умовах сучасних викликів. 2) Розвиток умінь проводити психодіагностичні дослідження для вивчення психічних характеристик учасників освітнього середовища в кризових умовах. 3) Розвиток здатності до систематизації та аналізу даних, зокрема кількісного і якісного підходів у дослідницькій діяльності. 4) Координація діяльності здобувачів вищої освіти у напрямі участі в програмах неформальної освіти для поглиблення знань та розширення дослідницького досвіду. 5) Сприяння співпраці здобувачів у процесі реалізації у дослідницької діяльності. Передбачувані результати: оволодіння методиками ефективного пошуку та відбору релевантних літературних джерел, удосконалення здатності до критичного аналізу та аргументації теоретичних положень у навчально-наукових дослідницьких проєктах (курсові, кваліфікаційні роботи); розширення досвіду роботи з інструментами психодіагностики (тести, опитувальники, проективні методики); розвиток здатності до структурування та візуалізації інформації у вигляді таблиць, графіків і діаграм; участь у семінарах, тренінгах, вебінарах та інших формах неформальної освіти; підвищення рівня командної роботи та колективної підтримки, що сприятиме більш ефективному виконанню наукових проєктів. |
Даценко О. А. асистент кафедри загальної та вікової психології
|
Психологія життєтворчої самореалізації особистості
|
Мета: поглиблене вивчення психологічного феномену життєтворчості, ознайомлення із сучасними підходами; дослідження структури життєтворчості особистості, чинників, які впливають на її формування; вивчення механізмів та стратегій ефективної життєтворчості, життєвого планування, протидії життєвим кризам, які дозволяють особистості бути продуктивним у суспільстві. Напрями роботи: 1) Формування (та/або удосконалення) у здобувачів вищої освіти навичок реферування літературних джерел, теоретичного обгрунтування проблеми життєтворчості особистості, структури, чинників та стратегій ефективної життєдіяльності у сучасних умовах. 2) Формування компетентностей проведення емпіричного дослідження особливостей функціонування процесів життєтворчості суб’єктів освітнього процесу. 3) Формування у здобувачів вищої освіти навичок кількісного та якісного аналізу результатів науково-дослідної роботи. Передбачувані результати: участь у науково-методичних конференціях із публікацією тез доповідей; курсові роботи |