З 22 по 24 квітня 2024 року на базі КДПУ було проведено офлайн-тренінги «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат для вчителів української мови і літератури», до якого долучилися викладачі кафедри української мови.
У воєнний час освітні втрати – це реалії, з якими доводиться змиритися ледь не кожному українському вчителю-словеснику. І, звісно, така участь не оминає й викладачів закладів вищої освіти, а також студентів, які обрали для себе педагогічний фах. Усі ми розуміємо, що перебуваємо в ситуації пошуку оптимальних і найбільш ефективних способів виправити ситуацію на краще. За таких умов досить корисними є очні тренінги «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат для вчителів української мови і літератури», створені за програмою О. Університету (ГС «Освіторія») та за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
На офіційному сайті Освіторії https://osvitoria.university/courses/nazdojenemo-ukr/ розміщено безкоштовні спеціалізовані курси для педагогів початкової школи, а також учителів математики, української мови й літератури. Усі учаснику офлайн-зібрання мали змогу заздалегідь ознайомитися з матеріалами курсу, прослухати поради досвідчених спікерів. На очній зустрічі всі присутні спробували зреалізувати отримані знання у практичні навички.
Тренер проєкту – Любов Василівна Микитишина, консультант КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради.
Робота з тренером передбачала колективне опрацювання й обговорення засадничих освітянських документів, а саме: Державного стандарту базової середньої освіти, Державного стандарту початкової освіти. Саме вони сприяють забезпеченню потреб держави в навчанні та вихованні молодого покоління українців, модернізації навчально-виховного процесу в закладах початкової та середньої освіти, підвищенню якості освітніх послуг, створюють умови для забезпечення особистісно орієнтованого підходу до організації навчальної діяльності учнів, що відповідає світовим тенденціям розвитку освіти.
Робота з курсу «Надолуження освітніх втрат з української мови та літератури» передбачала ознайомлення з посібником І. Хворостяного, з’ясування алгоритмів конструювання програм подолання освітніх втрат. Окремим блоком учасники тренінгу опрацювали матеріал, орієнтований на ліквідацію навчальних втрат з позиції дослідження мови та мовлення, акцентували на особливостях усної та писемної взаємодії, на роботі з текстами різних жанрів і стилів, перетворення текстової інформації тощо.
Викладачі та студенти активно продукували власні тексти, зокрема й поетичні, змагаючись у вправності подання навчального мовного матеріалу доступно й цікаво. Усі охочі мали змогу презентувати авдиторії свої сенкани, обговорити їх наповнення та ідейне спрямування. Найбільш обговорюваними стали командні завдання, які полягали в поєднанні лінгвістичної складової з художньо-графічним оприявленням прочитаного, з креативним мисленням, обігруванням літературних творів та ін.
Професорсько-викладацький склад кафедри української мови із задоволенням і професійним азартом взаємодіяв у групі, отримав насолоду від спілкування зі здобувачами освіти, які також не пасли задніх під час виконання завдань, а проявляли ініціативу, розкривали свій філологічний і творчий потенціал.
Викладачі кафедри української мови вдячні Любові Василівні Микитишиній за активну взаємодію під час тренінгів, за обмін досвідом, за приємну академічну атмосферу спілкування, ґрунтовану на вірі в нашу Перемогу і наш педагогічний успів на шляху до подолання освітніх втрат.