Під час чергового вебінару «Сучасні виклики соціальної роботи» на тему «Підтримка психологічного благополуччя в умовах викликів війни» (07 травня 2024 року) спікером якого була Савелюк Наталія Михайлівна, доктор психологічних наук, професорка, професорка кафедри психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, провела майстер-клас з проблеми психологічного благополуччя. Спікерка розкрила поняття благополуччя та його структуру, презентувала власний досвід застосування психодіагностичних методик в умовах війни.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 461
30 квітня 2024 року своїм досвідом проведення телефонного консультування в роботі Громадської організації «Ла Страда - Україна» поділилася Ольга Швед (кандидат соціологічних наук, доцент, доценит кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка) в рамках Всеукраїнського вебінару «Сучасні виклики соціальної роботи» на тему «Послуги та особливості телефонного консультування в соціальній сфері». Ольга Володимирівна пояснила види телефонної консультації (інформування, психологічна підтримка) та розкрила параметри допомоги в телефонному консультуванні.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 694
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 345
25 квітня 2024 року робоча група з розробки освітньої програми «Соціальна і психологічна робота в громаді» (гарант – Ілля Лисоконь) спеціальності 231 Соціальна робота обговорила перші напрацювання щодо переліку освітніх компонентів за результатами анкетування щодо оптимізації кількості нормативних освітніх компонентів існуючої освітньої програми, зустрічі зі здобувачами освіти спеціальності 231 Соціальна робота, що нині здобувають освіту та наданих рецензій зовнішніми стейкхолдерами.
Особлива увага була приділена фундаментальній підготовці, зокрема впровадженню дисципліни «Соціальна, психологічна та педагогічна робота в громаді». Гарант програми пояснив, що 9 кредитів ЄКТС передбачено спеціально, щоб кожен з компонентів (соціальний, психологічний, педагогічний) має по 3 кредити ЄКТС і міг викладатися відповідними фахівцями, як з випускової кафедри, так і з інших. Також до переліку фундаментальних було віднесено освітній компонент «Соціологія», оскільки переважна більшість опитаних студентів в анкеті щодо оптимізації кількості нормативних освітніх компонентів існуючої освітньої програми зазначили, що їм не вистачає дисципліни соціологічного циклу.
Дискусійним було питання оптимізації дисциплін педагогічного циклу, зокрема об’єднання двох різних дисциплін в одну «Основи педагогіки. Соціальна педагогіка». Ія Шимко, кандидат педагогічних наук, доцент, висловила занепокоєння щодо зменшення кількості кредитів на дисципліни педагогічного циклу та їх об’єднання. Однак таке рішення було прийнято враховуючи надану рецензію від зовнішнього стейкхолдера, а також зміну специфіки освітньої програми з орієнтацією на соціальні сервіси та психологічну підтримку фахівцям із соціальних роботи на рівні громади.
Обговорено було й пропорцію кредитів ЄКТС на дисципліни психологічного циклу задля реалізації мети освітньої програми на підготовку фахівців з соціальної роботи, які здатні надавати комплексні соціальні послуги, зокрема психологічного супроводу. Тому, задля формування у студентів психологічних компетентностей було виокремлено наступні дисципліни психологічного циклу – «Психологія (загальна, вікова, педагогічна)», «Соціальна психологія», «Психосоціальна діагностика та консультування», «Технології соціально-психологічної реабілітації», «Психоедукація в соціальній сфері», «Кризова психологія та раннє втручання», «Соціальна, психологічна та педагогічна робота в громаді» (модуль психологічної роботи в громаді) та «Виробнича соціально-психологічна практика в громаді».
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 435
Дуля Аліна Володимирівна, доктор філософії (PhD) з соціальної роботи, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, соціальний працівник Благодійної організації «Благодійний фонд «Карітас-Київ» провела вебінар на тему "Особливості соціальної підтримки сімей учасників бойових дій недержавними організаціями". Особлива увага спікеркою вебінару була приділена впровадженню комплексної програми з соціальної підтримки сімей учасників бойових дій недержавними організаціями на прикладі Благодійної організації «Благодійний фонд «Карітас-Київ». До участі у вебінарі долучаються здобувачі вищої освіти та викладачі кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи КДПУ, колеги з Луганського державного педагогічного університету імені Тараса Шевченка (м. Полтава), Харківського національного педагогічного університету імені Григорія Сковороди (м. Харків), Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (м. Умань), Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (м. Київ) тощо.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 408
Новий вебінар на тему "Особливості соціальної підтримки сімей УБД недержавними організаціями" (2024)
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 320
15 квітня 2024 року в рамках реалізації проєкту «Розбудова стійкості через розвиток» студенти психолого-педагогічного факультету, зокрема спеціальностей 231 Соціальна робота, 053 Психологія та 013 Початкова освіта взяли участь в тренінгу «Soft Skills - навички успіху в житті та кар’єрі».
Визначили ознаки лідерських навичок та необхідність особистих кордонів під час комунікації, потренувалися розв’язувати практичні кейси на креативність, дослідили кластери життєстійкості – емоційний та соціальний інтелект, конструктивну комунікацію та візію майбутнього.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 356
12.04.2024 р. на платформі ZOOM старший викладач кафедри, доктором філософії з освітніх, педагогічних наук Ілля Лисоконь провів лекційне заняття на тему «Молодь та молодіжне підприємництво» з дисципліни «Соціально-молодіжна робота та методика роботи з дитячими та молодіжними об’єднаннями». Заняття відвідали Іванна Размолодчикова, к.п.н., доцент кафедри та Тамара Василюк, к.п.н., в. о. завідувача кафедри.
Під час лекції викладачем було акцентовано увагу, що молодіжне підприємництво є важливим напрямом розвитку сучасного суспільства, адже воно сприяє економічному зростанню та інноваціям. Серед переваг молоді було визначено енергійність та креативність, здатність генерувати нові ідеї, втілювати їх у життя та швидко адаптуватися до змін у бізнес-середовищі. Підприємництво надає можливість молодим людям бути незалежними, розвивати лідерські якості, навички управління і роботи в команді.
Також лектор розповів, що сьогодні існує багато програм підтримки молодіжного бізнесу: освітні курси, стартап-інкубатори, гранти на розвиток проєктів. Участь у таких програмах допомагає молоді набувати досвіду, формувати професійні зв’язки та досягати успіху у власній справі.
Підсумовуючи теоретичний матеріал лектор наголосив, що молодіжне підприємництво не лише сприяє самореалізації, а й відіграє важливу роль у розвитку економіки та суспільства в цілому. Після завершення заняття викладачі кафедри висловились щодо високого рівня теоретичної підготовки та методичного забезпечення лектора.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 379
12 квітня 2024 року в дистанційному форматі відбулося обговорення проєкту освітньо-професійної програми «Соціальна і психологічна робота в громаді» зі спеціальністю 231 Соціальна робота зі здобувачами вищої освіти кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи. До участі в обговоренні були залучені здобувачів вищої освіти 1-4 років навчання спеціальності 231 Соціальна робота.
З вітальним словом до присутніх звернулася в. о. завідувача кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Тамара Василюк. Модератором обговорення був асистент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи, доктор філософії з освітніх, педагогічних наук, гарант освітньої програми Ілля Лисоконь. Обговорення проєкту освітньої програми розпочалося з результатів анкетування студентів денної та заочної форми навчання щодо оптимізації кількості нормативних освітніх компонентів (результати) за діючою освітньої програмою. Ілля Лисоконь розповів про результати опитування студентів, особливості нової освітньої програми, можливості працевлаштування, оновлені освітні компоненти (нові та оптимізовані).
До обговорення долучилися студентів всіх років навчання, зокрема Ольга Неумивайченко (група СП-20) зауважила, що поєднання соціального і психологічного компонентів сьогодні є надважливими в умовах війни. Студент групи СП-21 Іван Бережанський підкреслив важливість збільшення психології та введення соціології, як окремої дисципліни, оскільки з його професійної практики зараз є потреба в фахівцях з соціальної роботи, які володітимуть високим рівнем психологічної компетентності. Також студенти надавали і свої пропозиції: 1 - Олександра Герун запропонувала розглянути можливість введення дисципліни, яка буде пов’язана з саморегуляцією в професійній сфері, щоб попередити професійне вигоряння; 2 - Ілона Анісімова запропонувала віднайти можливість і розширити наявний каталог вибіркових дисциплін за рахунок компоненту «Кейс-менеджмент в соціальній роботі».
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 501
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 302