Сьогодні, 23 листопада 2024 року, Україна вшановує пам'ять мільйонів жертв одного з найстрашніших злочинів проти людства – Голодомору 1932–1933 років. Цьогорічна акція пам'яті традиційно передбачає запалення свічки пам’яті об 16:00.
Традиційно в цей день по всій Україні проходять панахиди, запалюються свічки, а також проводяться тематичні виставки, лекції та меморіальні заходи. У 2024 році акція пам'яті особливо значуща, адже цього року виповнюється 91 рік з моменту початку Голодомору. Власне, саме ця дата стала ще одним нагадуванням про важливість збереження історичної пам'яті для майбутніх поколінь. Відновлення історичних фактів, робота з архівами та документами, співпраця з науковцями стали основними напрямками у вивченні цієї трагічної сторінки нашої історії.
Цьогорічний День пам'яті став і моментом для роздумів про необхідність вшанування не лише жертв Голодомору, а й інших трагічних сторінок нашої історії, які стосуються боротьби за незалежність, свободу та гідність українського народу. Акція пам'яті до Дня жертв Голодомору нагадує кожному з нас про необхідність пам'ятати та шанувати загиблих, аби майбутні покоління не забували про цю жахливу трагедію та продовжували будувати країну, вільну від будь-яких форм репресій і насильства.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 653
В умовах соціально-економічних і політичних викликів сучасного суспільства важливість психосоціальної підтримки для вразливих категорій сімей з дітьми зростає. Ці родини стикаються з різноманітними проблемами, такими як бідність, психологічні труднощі, конфлікти, безробіття та нестабільні умови життя, зокрема через обставини воєнного стану.
У межах проєкту «Надання основних послуг у сфері охорони здоров’я, захисту та освіти постраждалому населенню в Харківській, Донецькій, Дніпропетровській та Запорізькій областях» фінансованого Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) представники кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи взяли участь у триденному тренінгу «Підвищення професійних компетентностей фахівців, які надають психосоціальну підтримку вразливим категоріям сімей з дітьми».
Детальніше у матеріалі прес-центру (завантажити)
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 831
07 листопада 2024 року відбулася щорічна Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні реалії та перспективи соціального виховання особистості в різних соціальних інституціях» на базі Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди за співорганізаторства кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи.
Кафедру соціальної педагагіки і соціальної роботи представляли Шимко І. (к.п.н., доцент) та здобувачі вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота. До участі у конференції долучилися фахівці соціальної галузі, представники органів управління освітою, фахівці освітніх установ, культурно-освітніх закладів, працівники центрів зайнятості та соціальних служб, здобувачі вищої освіти різних рівнів, викладачі закладів вищої освіти, співробітники наукових установ та суб’єкти неурядових організацій, які працюють в інтересах дітей та молоді. Основна увага конференції були прикута до теорії та історії соціального виховання особистості, зокрема традицій та сучасних викликів, досвіду роботи соціальних інституцій в умовах воєнного стану, технологій та методик соціального виховання особистості в умовах війни, а також підготовки майбутнього фахівця до соціального виховання особистості в сучасних умовах.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 864
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 645
Підготовка соціальних педагогів до роботи з дітьми є важливим аспектом сучасної освіти та соціальної роботи. Вона охоплює цілу низку теоретичних та практичних знань, які дозволяють фахівцям ефективно підтримувати дітей у різних життєвих ситуаціях. Підготовка соціальних педагогів є комплексним процесом, який включає як теоретичні знання, так і практичні навички для роботи з дітьми.
Саме тому днями студент групи СП-21 Іван Бережанський працював з дітьми, щоб на практиці зреалізувати отримані знання. Після проведення студентом заходів викладачі кафедри надали схвальні відгуки, рекомендації та додатково визначили особливості підготовки соціальних педагогів до роботи з дітьми включають кілька ключових аспектів:
1. Психолого-педагогічні знання (соціальні педагоги повинні мати глибокі знання про психологію розвитку дітей та підлітків, розуміти етапи їхнього емоційного, соціального та когнітивного розвитку. Важливо також вивчати специфіку дитячих травм та кризових ситуацій, з якими можуть стикатися діти, щоб вчасно і адекватно реагувати на потреби кожного);
2. Робота з родинами (соціальні педагоги повинні бути готові до роботи з батьками та іншими членами сім’ї. Вони навчаються ефективним методам комунікації, допомагають родинам вирішувати конфлікти та підтримують у складних ситуаціях, таких як розлучення батьків, фінансові труднощі або домашнє насильство);
3. Індивідуальний підхід (у роботі з дітьми соціальні педагоги розвивають уміння враховувати індивідуальні особливості кожної дитини: її темперамент, інтереси, сильні й слабкі сторони. Вони повинні вміти будувати індивідуальні програми підтримки, спрямовані на розвиток соціальних, емоційних і когнітивних навичок);
4. Розвиток комунікативних навичок (для ефективної роботи з дітьми важливо мати розвинені комунікативні навички, здатність слухати та розуміти дитину, надавати підтримку та сприяти її соціалізації. Педагог має вміти будувати довірливі стосунки з дітьми, аби вони відчували себе комфортно і безпечно).
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 562
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 506
В рамках проєкту «Посилення багаторівневого врядування, демократії та прав людини на місцевому рівні в Україні», який спрямований на зміцнення діалогу між різними рівнями влади, сприяння участі громадян, забезпечення рівності й недискримінації для відновлення та відбудови України Конгрес місцевих та регіональних влад Ради Європи організовав 29-30 жовтня 2024 року два тематичні вебінари щодо залучення української молоді до відновлення та відбудови.
Мета вебінарів – висвітлити важливість участі молоді для стійкості й відновлення українських громад і обговорити з лідерами громад необхідність просування теми участі молоді у стратегічних документах і реалізації молодіжних політик. Обидва тематичні вебінари спонукають до обговорення участі молоді в процесах прийняття рішень, створюючи платформу для обміну досвідом і реагування на виклики. Під час вебінарів учасники обговорили роль молоді у забезпеченні демократичного майбутнього на місцевому рівні, процес аналізу залучення молоді до демократичного врядування, кращі практики участі молоді в житті громади, перегляд Європейської хартії про участь молоді в місцевому та регіональному житті, ефективну комунікацію та партнерські відносини серед молоді в Україні та по всій Європі.
До участі у вебінарах долучилися Владислав ЯЦУК (директор Департаменту молодіжної політики Міністерства молоді та спорту України), Маріте МОРАС (голова Центру експертизи багаторівневого врядування Секретаріату Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи), Матьє МОРІ (Генеральний Секретар Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи), Оксана ПРОДАН (радниця Голови Асоціації міст України), Олександр ЯРЕМА (Державний секретар Кабінету Міністрів України), Янош Адам КОРАЧОНЬ (заступник речника Конгресу з питань молоді) та інші. Участь у вебінарах від університету та кафедри брав Ілля Лисоконь, PhD, старший викладач кафедри, помічник ректора з перспективного розвитку.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 430
26 жовтня 2024 року в офлайн форматі відбувся воркшоп «Впровадження Стратегії ЄС: шлях до реформ молодіжної політики в Кривому Розі». До участі у воркшопі від університету брав участь Ілля Лисоконь, старший викладач кафедри, помічник ректора з перспективного розвитку.
Під час вокршопу відбулася презентація програми Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) у Дніпропетровській області, яка реалізується ГО "Заходи" за підтримки Криворізької міської ради та фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва і розвитку Німеччини через німецький державний банк розвитку KfW. Також було обговорено засади державної молодіжної політики в контексті євроінтеграції із директором департаменту молодіжної політики Міністерства молоді та спорту України Владиславом Яцуком. Окремо було включення з представницею управління молодіжної політики Адміністрації міста Люблін Jagoda Włoch (Ягода Влох) для ознайомлення зі Стратегією Євросоюзу щодо молоді. Кращий досвід молодіжних стратегій міст України презентувала Катерина Політицька - менеджерка Офісу «Львів – молодіжна столиця Європи 2025». На завершення заходу відбувся тренінг з формування крос-функціональної команди в Кривому Розі задля реалізації державної молодіжної політики України та стандартів молодіжної політики Євросоюзу.
Дякуємо організатором за цікавий захід для розвитку молоді міста.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 440
Криворізький спортсмен, керівник гуртка "ЦПО "Терни", здобувач освітньої програми "Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю" магістерського рівня Євгеній Дешевий, посів 1 місце на Кубку України з паверліфтингу й окремих вправ у дисципліні BP RAW дивізіону AWPC open.
Євген переміг у ваговій категорії до 75 кг з результатом 145 кг. Кубок України з паверліфтингу та окремих вправ відбувся 19-20 жовтня 2024 року у Києві. Завдяки своїй завзятості він вирішив не лише теоретично апробувати результати проведеного магістерського дослідження на тему: "Формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів освіти на прикладі закладу позашкільної освіти", а власним прикладом показати як важливой займатися спортом.
Вітаємо Євгена з перемогою у змаганнях!
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 333
18 жовтня 2024 року відбулася зустріч гаранта освітньої програми «Соціальна і психологічна робота в громаді» Лисоконь Іллі, доктора філософії, старшого викладача кафедри зі здобувачами освіти денної та заочної форми навчання.
До участі у зустрічі долучилися заступник деканка Іванна Шаповал, кандидат психологічних наук, доцент та куратор групи СП-24 Ія Шимко, кандидат педагогічних наук, доцент. Заступник декана розповіла студентам про специфіку навчання на факультеті, а також ознайомила зі структурою сайту, зокрема нормативною базою та новим структурним підрозділом – центром підтримки студентів. Гарант програми розповів студентам про її мету, можливості працевлаштування, а також про освітні компоненти. Також було висвітлено інформації щодо можливості студентів долучатися до обговорення освітньої програми та пропонувати зміни.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 566