Кафедра фізики та методики її навчання
Фізико-математичний факультет

Тематика курсових робіт з методики навчання фізики

Керівник професор Ігор Білинський:

  1. Методичні аспекти розв’язання задач з використанням систем комп’ютерної математики на прикладі теми «Перший принцип термодинаміки».
  2. Використання систем комп’ютерної математики при розв’язуванні задач з фізики на прикладі теми «Другий принцип термодинаміки. Ентропія».
  3. «Використання програмних засобів для чисельного розв’язання задач зі статичного та динамічного режимів руху тіл на основі законів збереження енергії та механіки».
  4. «Методичні аспекти моделювання фізичних процесів у газовій та рідинній фазі з використанням програмного забезпечення для аналізу теплових та кінетичних параметрів».
  5. «Обчислювальні методи застосування систем комп'ютерної математики для дослідження теплових процесів та розрахунку зміни ентропії у системах».
  6. «Аналіз та моделювання фізичних процесів за допомогою програмних засобів з урахуванням збільшення ентропії та другого закону термодинаміки».

Керівник професор Валерій Здещиц:

1.   Методика дистанційного проведення шкільного фізичного експерименту з «Механіки».

2.   Застосування технології BYOD при вивченні теми «Магнітне поле» у 9 класі.

3.   Сучасні технології інтенсивного навчання фізики в школі та їх застосування при вивченні теми «Сили в природі».

4.   Методичні особливості вивчення розділу «Фізика атома. Атомна енергетика» в курсі фізики середньої школи (основної школи).

5.   Моделювання фізичних явищ за допомогою комп’ютерних технологій та його застосування на уроках фізики в школі.

6.   Навчально-пізнавальна роль лабораторних робіт під час навчання учнів фізики в школі.

7.   Фундаментальна роль узагальнення і систематизації знань учнів при вивчення теми «Елементарні частинки» в 11 класі.

8.   Методи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів під час вивчення електричних та магнітних явищ у 9 класі.

9.   Сучасні методи діагностики знань учнів з фізики в середній школі. Проблеми оцінювання знань з фізики.

10. Національне виховання учнів під час вивчення у 9 класі теми «Закони збереження».

Керівник доцент Валентина Кадченко:

1.   Використання віртуальних лабораторій з фізики в умовах дистанційного навчання.

2.   Демонстраційний та лабораторний експеримент в шкільному курсі фізики.

3.   Демонстраційні досліди зі звуком у шкільному курсі фізики.

4.   Вивчення теми «Механічні коливання і хвилі» в шкільному курсі фізики.

Керівник доцент Світлана Мальченко:

1.   Методика вивчення фізичних параметрів зір в шкільному курсі фізики.

2.   Організація роботи шкільного астрономічного планетарію.

3.   Організація роботи школи астрономів-початківців.

4.   Організація занять з астрономії в інклюзивних класах.

5.   Використання моделювання в процесі навчання астрономії.

6.   Використання інтерактивних технологій для розвитку дослідницьких компетентностей під час навчання астрономії.

7.   Використання задач на уроках астрономії.

8.   Емоційний розвиток учня на заняттях астрономії.

9.   Астрономічний складник в курсі фізики середньої (базової) освіти.

10. Розвиток математичних компетентностей під час навчання астрономії.

11. Розвиток основних компетентностей у природничих науках і технологіях.

12. Створення астрономічних інтерактивних плакатів.

13. Формування понять простір та час на заняттях астрономії.

14. Робототехніка у космічній тематиці.

15. Дослідження впливу Сонця на життя на Землі на заняттях з фізики та астрономії.

16. Аналіз впливу маси зір на поведінку планет: вивчення руху планет, гравітаційної взаємодії з їх материнськими зорями.

17. Формування астрономічних знань в початковій та середній школі.

18. Провідні (стрижневі) ідеї астрономічної освіти.

19. Головні базові поняття шкільного курсу астрономії.

Керівник доцент Микола Слюсаренко

1. Використання онлайн-симуляції PhET для демонстрації законів Ньютона на уроках фізики.

2. Методика застосування відео та анімацій для пояснення явищ електромагнетизму у старшій школі.

3. Використання мобільних додатків для дослідження гармонічних коливань на уроках фізики.

4. Використання онлайн-симуляцій для вивчення електричних кіл на уроках фізики.

5. Методика створення інтерактивних презентацій для пояснення законів збереження енергії.

6. Застосування відео та анімацій для демонстрації хвильових явищ у шкільному курсі фізики.

7. Використання мобільних додатків для вимірювання часу та швидкості руху тіл у лабораторних роботах.

8. Методика проведення інтерактивних онлайн-опитувань для контролю знань з фізики.

9. Використання цифрових лабораторій (Vernier, Arduino) для демонстраційних експериментів на уроках фізики.

10. Створення та використання онлайн-тестів для формування умінь розв’язувати задачі з механіки.



Тематика курсових робіт з  фізики

Керівник професор Балабай Р.М.

1. Автомодуляція в коливальних системах.

2. Вимірювання вологості за допомогою ємнісних датчиків.

3. Фізичні принципи записування, зчитування, очищення інформації флеш-пам’яті.

4. Фізичний принцип роботи сонячних  елементів  та фотоприймачів.

5. Застосування нелiнiйних резистивних елементiв.

6. Дослідження електричних кіл з розподіленими параметрами у віртуальній лабораторії на ЕОМ. 

Керівник професор Здещиц В.М.

  1. Рух тіл зі змінною у часі масою
  2. Визначення абсолютного нуля в експерименті Гей-Люссака з використанням датчика тиску газу та температурного зонда Vernier
  3. Вивчення теплової поведінки газів за допомогою скляного шприця
  4. Демонстрація дії сил поверхневого натягу рідини у невагомості
  5. Використання тепловізора для перевірки закону Фур’є та вимірювання коефіцієнта внутрішньої теплопровідності металів
  6. Визначення меж застосування закону Кулона за допомогою електронних терез
  7. Використання тепловізора для дослідження законів електричних кіл
  8. Методика та пристрій для перевірки закону Біо-Савара-Лапласа
  9. Визначення температури Кюрі за допомогою магнітометра смартфона
  10. Вимірювання кута Брюстера за допомогою смартфона

Керівник доцент Кадченко В.М.

1. Оптичні явища в атмосфері

2. Аберації оптичних систем

3. Вимірювання питомого коефіцієнта обертання площини поляризації в оптично активних середовищах

4. Спектральні характеристики джерел світла

5. Методика експериментальних досліджень з оптики у цифровій лабораторії Vernier

6. Використання віртуальних лабораторій з фізики в умовах дистанційного навчання.

7. Демонстраційний та лабораторний експеримент в шкільному курсі фізики.

8. Демонстраційні досліди зі звуком у шкільному курсі фізики.

9. Вивчення теми «Механічні коливання і хвилі» в шкільному курсі фізики.

10. Спектральні характеристики абсорбційних скляних світлофільтрів

Керівник доцент Слюсаренко М.А.

1. Визначення коефіцієнту в’язкості повітря.
2. Визначення теплоємності металів.
3. Визначення коефіцієнту теплопровідності металів.
4. Визначення коефіцієнту теплопровідності повітря.
5. Визначення коефіцієнту поверхневого натягу.
6. Визначення залежності коефіцієнту поверхневого натягу від температури.
7. Розрахунок показників енергоефективності будівлі.
8. Експериментальне визначення коефіцієнту тертя.
9. Фізичні властивості сучасних джерел світла.
10. Фізика феромагнітних рідин.
11. Фізика неньютонівських рідин.
12. Вивчення фізичних властивостей ультразвукових хвиль.
13. Дослідження коливань подвійного маятника.
14. Дослідження затухаючих коливань маятника.
15. Квантовомеханічні парадокси.
16. Експериментальні докази існування спіна електрона.
17. Ефект Зеємана.
18. Квантова телепортація.
19. Наближені методи квантової механіки.

 

481
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша