Кафедра філософії
Криворізький державний педагогічний університет

Шановні студенти, колеги та усі, хто цікавиться філософією!

 

Кафедра філософії з радістю повідомляє про публікацію навчального посібника «Філософія: теоретичний курс». Протягом року наполегливої роботи над виданням автори-викладачі узагальнили та систематизували доробок з усіх основних розділів філософії. Наукова школа під керівництвом д. філос. н., проф. Шрамка Я. В проводить дослідження в руслі наукової філософії, що і було представлено в навчальному посібнику.

Видання призначене для студентів нефілософських спеціальностей, які вивчають філософію як загальноосвітню дисципліну. Мета посібника – дати цілісне уявлення філософію як науку та навчальну дисципліну, систематизувати знання про основні розділи філософії та філософські проблеми. Навчальний посібник складається зі вступу, восьми розділів і словника основних термінів.

фил3 small

 

У першому розділі, присвяченому філософському вченню про буття, запропоновано витлумачення категорії буття, подано його основні характеристики, стисло розглянуто онтологічну проблематику в сучасній філософії. Другий розділ присвячений філософії філософією свідомості. Подано філософське поняття свідомості, проблему співвідношення духовного й тілесного, висвітлено широкий спектр сучасних філософських підходів до вивчення свідомості. У третьому розділі проаналізовано філософський підхід до проблеми пізнання, здійснюваним у гносеологічних концепціях. Значну увагу приділено проблемі пізнаваності світу, проблемі витлумачення знання, його співвідношенню з переконанням та інформацією Розглянуто проблему істини та її розв’язання в різних філософських концепціях. З огляду на роль наукового знання в розвитку людської цивілізації, питання наукового пізнання, які утворюють галузь філософії та методології науки, виокремлено в самостійний розділ 4.

Розділи 5 і 6 присвячено соціальній філософії та філософії історії, що є взаємопов’язаними галузями, які досліджують суспільство. У п’ятому розділі акцентовано увагу на якісних характеристиках суспільства, обґрунтуванні його цінностей та ідеалів, з’ясуванні чинників розвитку. Схарактеризовано класичні та сучасні концепції розвитку суспільства. Своєю чергою, у шостому розділі осмислюється питання сенсу, спрямованості, форм та чинників розгортання історичного процесу, досліджуються межі й умови об’єктивності та істинності історичного знання, особливості його побудови і функціонування.

У сьомому та восьмому розділах представлено філософську антропологію та філософську теорію цінностей. Якщо першу пояснено як філософське вчення про природу та сутність людини як особливого роду буття, її місце у світі, то аксіологію витлумачено крізь призму тісного взаємозв’язку з антропологічними дискурсами: естетикою, етикою, філософією культури, теорією свідомості, філософією мови і комунікації, а також соціальною філософією, семантикою, епістемологією (істина як цінність) та іншими розділами філософського знання.

Сподіваємося, що навчальний посібник буде корисним під час вивчення курсу філософії студентами й допоможе фахівцям по-новому подивитися на основні філософські проблеми.

Навчальний посібник розміщено в репозитарії університету.

16165

17.06.21 відбулися загальні збори колективу факультету української філології. На порядку денному стояло питання про рекомендацію к. філос. н., доц. Абдули А. І.  на посаду завідуючого кафедри філософії.

16118
NN   

ВІТАЄМО АСИСТЕНТА КАФЕДРИ ФІЛОСОФІЇ

БРЮХОВЕЦЬКОГО

МИКОЛУ МИКОЛАЙОВИЧА

З УСПІШНИМ ЗАХИСТОМ

ДИСЕРТАЦІЇ НА ЗДОБУТТЯ НАУКОВОГО СТУПЕНЮ

КАНДИДАТА ФІЛОСОФСЬКИХ НАУК

БАЖАЄМО ПОДАЛЬШИХ НАУКОВИХ ЗВЕРШЕНЬ

ТА КАР'ЄРНОГО ЗРОСТАННЯ

4302
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Липень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31