Факультет української філології
Українська мова і література

ПІДСУМКИ ОПИТУВАННЯ РОБОТОДАВЦІВ З МЕТОЮ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ

ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ЗА ОП

«УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА, ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА»

опитування.jpg

З метою вдосконалення ОП «Українська мова і література, зарубіжна література» у період з 12 березня по 24 березня 2024 року проводилося опитування партнерів-роботодавців – директорів загальноосвітніх закладів, закладів вищої та передвищої освіти. Зворотній зв'язок сприяє суттєвому покращенню якості освітніх послуг та дозволяє максимально адаптувати підготовку здобувачів вищої освіти до потреб ринку.

Анкета складалася із 14 питань. У зазначений період участь в опитуванні взяли 14 роботодавців закладів державної та комунальної власності.

Відзначимо, що 92,9 % опитуваних вказали на те, що випускники освітньої програми працюють у їхніх закладах, тобто роботодавці дуже добре обізнані з рівнем підготовки випускників ОП «Українська мова і література, зарубіжна література».

78,6 % опитуваних зазначили, що вказана ОП є актуальна у світлі найновіших досліджень та вимог сучасного ринку праці.

64,3% вказали на те, шо не потрібним було додаткового навчання фахівців-випускників освітньої програми «Українська мова і література, зарубіжна література». 28,6 % опитуваних вказали, що для виконання специфічних завдань закладу потрібно було додаткове навчання.

Приємно відзначити той факт, що всі учасники опитування відповіли «так» - 100% щодо актуальності підготовки фахівців за вказаною програмою.

На питання «Як ви оцінюєте якість підготовки фахівців за ОП ?» відповіді були такими:

висока – 85,7 %

достатня – 14,3%

Одне із питань анкети «Оцініть якості та навички випускників освітньої програми  “Українська мова і література, зарубіжна література”   за п’ятибальною шкалою від 1 (низький рівень) до 5 (високий рівень):

Високо оцінили роботодавці здатність випускників до навчання та саморозвитку, адаптацію до нових умов, рівень стратегічного мислення, здатність працювати у команді, вміння логічно мислити. Проте, знання іноземних мов оцінили на 5 (високий рівень) лише 21,4% опитуваних.

На питання «Наскільки Ви зацікавлені в прийомі випускників освітньої програми на роботу у Вашому закладі (установі, організації)? Дайте відповідь за шкалою від 1 до 5, де 1 — не зацікавлений, 5 — дуже зацікавлений» відповіді були такими:

     5 – 57,1%

     4 – 21,4%

     3 – 7,1%

     2 – 7,1%

     1 – 7,1 %

Попри те, що серед опитуваних роботодавців відсоток зацікавлених у прийомі випускників програми на роботу не високий, але всі вони на питання про те, чи рекомендуватимуть керівникам інших закладів приймати на роботу випускників вказаної ОП відповіли «так» - 100%.

Суттєво різнилися відповіді роботодавців на питання: «Що є найбільш пріоритетним для покращення підготовки фахівців за освітньою програмою “Українська мова і література, зарубіжна література”  ? Дайте відповідь за шкалою від 1 до 5, де 1 — низький пріоритет, 5 — дуже високий пріоритет».

Дуже високий пріорітет мають такі напрямки:

  • покращення матеріально-технічної бази – 35,7 %
  • підвищення кваліфікації викладачів – 50 %
  • підвищення вимог до здобувачів і випускників – 42,9 %
  • збільшення обсягу практичної підготовки – 57,1%
  • розширення співпраці з роботодавцями – 42,9 %

На питання: «Які з наведених нижче чинників мають, на Вашу думку, найбільший вплив на ефективність професійної діяльності фахівця та його кар’єрне зростання? Оцініть за п’ятибальною шкалою від 1 (найменш впливовий чинник) до 5 (найбільш впливовий чинник)» відповіді були такими:

За п’ятибальною шкалою п’ять балів отримали такі чинники:

  • рівень загальнотеоретичної підготовки (42,9%)
  • рівень спеціальної (професійної) підготовки (100%)
  • комунікативна компетентність (92,9%)
  • здатність до навчання і саморозвитку (100%)
  • стратегічне мислення (64,3%)
  • здатність ефективно представляти себе й результати своєї праці (85,7%)
  • націленність на кінцевий результат (92,9%)
  • націленість на професійний розвиток і кар’єрне зростання – (78,6%)

Серед пропозицій, якими поділилися роботодавці, на особливу увагу заслуговують наступні: володіння різноманітними педагогічними технологіями, передбачити модуль про освітні втрати у межах освітніх компонентів «Сучасні тенденції розвитку методики навчання української мови» та «Сучасні тенденції навчання методики літератури», увести освітній компонент, котрий допоміг би майбутнім фахівцям формувати на уроках літератури таку компетентність, як «обізнаність у сфері культури».

Отже, результати анкетування роботодавців будуть обговоренні на міжкафедральних семінарах та засіданні вченої ради факультету української філології з метою подальшого удосконалення та підвищення якості реалізації освітньої програми.

Щиро дякуємо роботодавцям-партнерам за увагу та небайдужість до процесу підготовки високоякісних фахівців на факультету української філології Криворізького державного педагогічного університету.

Гарант ОП «Українська мова і література, зарубіжна література»,

доктор філологічних наук, професор, професор кафедри української та зарубіжної літератур Світлана Ковпік.

25762
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31