Орієнтовна тематика курсових робіт у 2025 - 2026 н. р. для здобувачів спеціальності 101 Екологія:
Ландшафтна екологія
1.Фіторізноманіття антропогенних ландшафтів
2. Життєвий стан деревних рослин антропогенних ландшафтів.
3.Оцінка впливу антропогенного навантаження на геосистему Кривого Рогу.
4.Оцінка ступеню антропізації (синантропізації) геосистеми Кривого Рогу.
5.Промислові ландшафти Кривого Рогу: історія формування, структура, екологічні проблеми.
6.Селітебні ландшафти Кривого Рогу: історія формування, структура, екологічні проблеми.
7.Соціально-економічні функції геосистеми Кривого Рогу.
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 259
Орієнтовна тематика курсових робіт з МНБ:
1. Методика стимулювання пізнавальної діяльності учнів на уроках біології у 9-му класі за програмою (ПІБ укладача)
2. Методика формування морфологічних понять під час вивчення рослин і тварин в 6-му класі.
3. Ефективність оцінювання навчальних досягнень учнів з біології: сучасні підходи.
4. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні біології в __ класі за програмою (ПІБ).
5. Інноваційні методи навчання біології та екології здобувачів профільної середньої освіти (__ клас).
6. Інтерактивні методи навчання біології здобувачів базової середньої освіти (___ клас) за програмою (ПІБ укладача).
7. Використання наочних методів навчання в процесі засвоєння теми «назва» (__ клас).
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 253
Орієнтовна тематика кваліфікаційних робіт:
1. Особливості стану деревно-чагарникових насаджень селітебної зони м. Кривий Ріг в мікрорайоні «Карачуни».
2. Фіто-екологічні засади природоорієнтованих проектів на прикладі створення зелених стін та фасадів.
3. Аналіз та ефективність технологій виробництва добрив з використанням харчових відходів.
4. Аналіз ефективності очищення комунальних стічних вод за допомогою фіторемедіації.
Ландшафтна екологія:
1.Порівняльна оцінка ступеня синантропізації рослинних угруповань техногенних ландшафтів Кривого Рогу.
2. Типи промислових ландшафтів Кривого Рогу: екологічні проблеми, шляхи ревіталізації.
Екологія міських систем:
Інвазійні рослини урбанофлори м.Кривий Ріг.
Структура комунального господарства міста Кривий Ріг: екологічні проблеми, шляхи подолання.
Екологічна безпека:
1.Оцінка екологічної безпеки промислового виробництва на прикладі підприємства «Назва».
2. Чинники впливу на екологічну безпеку Кривого Рогу.
Економіка природокористування:
1.Оцінка розмірів відшкодування збитків за понаднормові викиди забруднюючих речовин в атмосферу ( на прикладі підприємства.
2.Еколого-економічні аспекти відновлення ґрунтів, знищених російською агресією.
Орієнтовна тематика магістерських робіт:
1. Застосування STEM-технологій на уроках біології в старшій школі.
2. Дослідницька діяльність здобувача освіти як основа формування предметної компетентності з природничих наук.
3. Дослідження техногенних водойм Кривого Рогу як засіб формування компетентностей у природничих науках і технологіях.
4. Формування у здобувачів середньої освіти компетентності «Екологічна грамотність та здорове життя» в процесі вивчення предмету «Здоров’я та безпека життєдіяльності».
5. «Профілактика соціально-небезпечних захворювань під час вивчення біології в школі»
6. «Використання українських національних традицій охорони та зміцнення здоров’я при вивченні теми «Біологічні основи здорового способу життя» в 11 класі»
7. Психофізіологічні основи навчання: як враховувати індивідуальні особливості учнів на уроках біології.
8. Формування елементів наукового мислення школярів через фізіолого-біологічний експеримент.
9. Термінологічна компетентність як невід’ємна складова фахової характеристики вчителя біології.
10. Використання інноваційних (або інтерактивних, або активних, або наочних) методів навчання біології та екології під час засвоєння змісту теми ________ (___ клас).
11. Дослідження чагарникової рослинності парку «Шахтарський» як засіб формування екологічної компетентності здобувачів освіти.
12. Організація науково-дослідної роботи з біології учнів 10-11-х класів при вивченні таксономічного складу деревно-чагарникової рослинності скверів міста.
13. Організація науково-дослідної роботи з біології учнів 10-11-х класів при вивченні декоративних властивостей трав’янистих рослин клумбових фітоценозів
14. Формування комунікативної компетентності у процесі вивчення інтегрованого курсу «Природничі науки 7-9кл.» засобом використання технології педагогіки співробітництва.
15. Формування здоров'язбережувальної компетентності у процесі вивчення інтегрованого курсу «Природничі науки 7-9кл.» засобом використання евристичного навчання.
16. Розвиток інтелектуальних здібностей у процесі вивчення інтегрованого курсу «Природничі науки 7-9кл.» засобом використання технології проблемного навчання.
17 Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів під час вивчення теми «Біологічні основи здорового способу життя» в 11 класі.
18.Організація самостійної роботи учнів 11 класу на уроках біології.
19. Формування біологічних знань при вивченні розділу 3. Класифікація живих організмів за модельною навчальною програмою «Природничі науки. 7–9 класи (інтегрований курс)» (авт. Мандренко Ю. І., Довгань Г. Д., Сардига М. В., Омелянчук Ю. О., Боднар О. В., Ментух С. І.)
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 302
- Анатомо-морфологічна будова листків покритонасінних рослин.
- Морфологічна різноманітність квіток.
- Будова і різноманітність листків рослин та їх екоморфи.
- Морфологія і різноманітність апокарпних плодів.
- Анатомо-морфологічні пристосування рослин до водного режиму.
- Анатомо-морфологічна будова та значення квітів та суцвіть.
- Видозміни та спеціалізація коренів.
- Корінь та кореневі системи: морфологія та функції.
- Фіторізноманітність ранньовесняних рослин Криворіжжя.
- Пагін і пагонові системи: морфологія та значення.
- Анатомічна будова хвойних рослин роду ….. флори Криворіжжя.
- Життєві форми видів родини ……. флори Дніпропетровської області.
- Вегетативне розмноження хвойних рослин різних життєвих форм.
- Таксономічний склад деревно-чагарникових угруповань …………. району м. Кривий Ріг.
- Лікарські рослини аборигенної складової флори м. Кривий Ріг.
- Отруйні рослини урбанофлори Кривого Рогу.
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 1036
- Закономірності трансформації речовин та енергії в межах агрогеосистеми.
- Культурні ландшафти Криворіжжя: властивості та структура.
- Ландшафтна організація промислових об’єктів Кривого Рогу.
- Організація басейнової ландшафтно-територіальної структури Кривого Рогу.
- Особливості функціонування водних об’єктів Криворіжжя.
- Оцінка впливу антропогенного навантаження на геосистему Кривого Рогу.
- Оцінка ступеню антропізації (синантропізації) геосистеми Кривого Рогу.
- Промислові ландшафти Кривого Рогу: історія формування, структура, екологічні проблеми.
- Селітебні ландшафти Кривого Рогу: історія формування, структура, екологічні проблеми.
- Соціально-економічні функції геосистеми Кривого Рогу.
- Стан та розвиток штучних водойм Криворіжжя.
- Структура антропогенних ландшафтів геосистеми Кривого Рогу.
- Еколого-таксономічний склад рослинних угруповань антропогенних ландшафтів
- Еколого-таксономічний склад рослинних угруповань рекреаційних ландшафтів.
- Типологія та характеристика міських ландшафтів Кривого Рогу.
- Зміни ландшафтів в результаті агресії росії.
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 1055
Моніторинг довкілля:
1. Система державного моніторингу навколишнього середовища України.
2. Моніторинг впливу навколишнього середовища на здоров’я мешканців міста Кривий Ріг.
3. Моніторинг стану атмосферного повітря Саксаганського району м. Кривий Ріг.
4. Моніторинг радіаційного забруднення території міста Кривий Ріг.
5. Моніторинг стану поверхневих вод р. Саксагань в районі міста Кривий Ріг.
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 861
Тематика магістерських робіт:
- Дослідження техногенних водойм Кривого Рогу під час польових практик з біології як засіб формування компетентностей у природничих науках і технологіях.
- Формування екологічної компетентності здобувачів освіти на прикладі вивчення таксономічного складу макрофітів р. Саксагань.
- Оцінка стану ґрунтів територій забруднених внаслідок воєнних дій за ростовим тестом як засіб формування компетентностей у природничих науках і технологіях.
- Проектування елементів озеленення урботериторій як чинник формування екологічної культури учнів.
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 825
Тематика кваліфікаційних робіт ЕКО-21:
- Еколого-таксономічний склад макрофітів р. Інгулець в Центрально-міському районі м. Кривий Ріг
- Особливості стану деревно-чагарникових насаджень селітебної зони м. Кривий Ріг в районі «Автовокзал».
- Фіто-екологічні засади природоорієнтованих проектів на прикладі створення зелених стін та фасадів.
- Ліхеноіндикація стану атмосферного повітря м. Кривий Ріг.
- Розвиток дослідницької компетентності при вивченні квітково-декоративних рослини клумбових фітоценозів.
- Естетична оцінка рекреаційних об'єктів міста як засіб (інтеграції навчальних досягнень та ключових компетентностей) формування екологічної культури здобувачів освіти.
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 930
Тематика курсових робіт за освітніми компонентами
Методика навчання біології:
1. Проектування змісту науково-дослідницької діяльності з біології учнів … класів
2. Технології формування науково-дослідницької діяльності учнів з біології у …. класах.
3. Створення умов науково-дослідницької діяльності з біології в учнів …… класів
4. Моделі формування науково-дослідницької діяльності учнів з біології в ….. класах.
5.Формування науково-дослідницьких компетенцій учнів …. класів під час навчально-практичних занять з теми «Назва теми.».
6. Організація самостійної роботи з біології та екології учнів … класів
7. Факультативи в системі формування науково-дослідницьких компетенцій учнів …. класів в процесі вивчення біології.
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 1178
ТЕМАТИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ МАГІСТРІВ
СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА
(БІОЛОГІЯ ТА ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ)
на 2023-2024 н.р.
1. Сукцесійні явища техноекотопів Кривого Рогу як об’єкт дослідницької роботи під час польових практик з екології.
2. Морфологічні особливості будови квітки як засіб формування біологічних знань здобувачів середньої освіти.
3. Проектування елементів озеленення урботериторій як чинник формування екологічної культури учнів.
4. Формування пізнавальної діяльності підчас організації і проведення біологічного експерименту на уроках біології і екології 11-ого класу.
5. Вивчення рослинних угруповань у шкільному предметі «Біологія іекологія» (профільний рівень) на засадах регіонального підходу (тема на вибір студента).
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 1092