Кафедра англійської філології
Факультет іноземних мов

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри англійської філології - Пальчикова О. О. опублікувала монографію «Навчання іноземних мов: крос-культурний підхід». У монографії розроблено теоретичні та методичні засади упровадження крос-культурного підходу до навчання іноземних мов. Визначальна особливість пропонованої методики полягає у формуванні мовної особистості, яка прагне: зіставляти відмінні аспекти рідної та нерідної мов, культур задля запобігання різноманітних бар’єрів, що перешкоджають повноцінному розумінню й коректному відтворенню інформації в іншомовному культурному середовищі; послуговуватися культурно маркованими одиницями в межах певного контексту; коректно вживати вербальні й невербальні засоби передачі інформації; реалізовувати стиль поведінки відповідно до соціального статусу особи або певної ситуації тощо. Теоретичну і прикладну цінність має лінгводидактичний інструментарій (обʼєднання ефективних методів, прийомів, форм і засобів навчання). Монографія призначена для науковців, аспірантів, викладачів закладів вищої освіти, магістрантів, студентів-філологів, учителів-словесників, усіх тих, хто цікавиться проблемами навчання мови як іноземної. Ознайомитись з монографією можна за посиланням.

24953

"Програма комплексного кваліфікаційоного екзамену"  (завантажити)

6096

Завдання для перевірки самостійної роботи студентів немовних спеціальностей - І рівень, спеціальності РАФ - І-ІІ рівні, спеціальності АНФ  -  І-ІІ-ІІІ рівні

Граматичний посібник (завантажити)

Практичний посібник (завантажити)

4570

ЗНО з англійської мови: особливості тесту 2018 року

  1. Якщо учасник тестування отримує оцінку 0 тестових балів за критерій а. Змістове наповнення, то в такому випадку вся робота оцінується в 0 тестових балів.
  2. Якщо учасник тестування отримує оцінку 0 тестових балів за критерій с. Використання лексики або d. Використання граматики, то в такому випадку вся робота оцінується в 0 тестових балів.
  3. Якщо учасник тестування не приступав до виконання завдання, власне висловлювання вважається ненаписаним і вся робота оцінюється в 0 тестових балів. 
    4091

 

І. Особистісна сфера
- Повсякденне життя і його проблеми.
- Сім’я. Родинні стосунки.
- Характер людини.
- Режим дня.
- Здоровий спосіб життя.
- Дружба, любов.
- Стосунки з однолітками. В колективі.
- Світ захоплень.
- Дозвілля. Відпочинок.
- Особистісні пріоритети.
- Плани на майбутнє. Вибір професії.

4090

Listening

Listening&reading

Listening&reading

Listening&reading

Tips and learning resources

Tips and learning resources

Tips and learning resources

Academic writing

Academic writing

Academic writing

Ted talks for English learners

Learn English through films

An introduction to the United Kingdom

A brief history of the USA

English Idioms & Idiomatic Expressions

English Idioms & Idiomatic Expressions

Language and style: stylistic analysis

Linking words

 

996
Band

 Fluency and

coherence

Lexical resource Grammatical range and accuracy

Pronunciation

 

 10 • speaks fluently with only rare repetition or   self-correction; • any hesitation is content-related rather than to find   words or grammar • speaks coherently with fully appropriate cohesive features   • develops topics fully and appropriately • uses vocabulary with full flexibility and   precision in all topics • uses idiomatic language naturally and accurately • uses a full range of structures naturally and   appropriately • produces consistently accurate structures apart from ‘slips’   characteristic of native speaker speech uses a full range of pronunciation features with   precision and subtlety • sustains flexible use of features throughout • is   effortless to understand
 8 • speaks fluently with only occasional repetition or   selfcorrection; hesitation is usually content-related and only rarely to   search for language • develops topics coherently and appropriately • uses a wide vocabulary resource readily and   flexibly to convey precise meaning • uses less common and idiomatic   vocabulary skilfully, with occasional inaccuracies • uses paraphrase   effectively as required • uses a full range of structures naturally and   appropriately • produces consistently accurate structures apart from ‘slips’   characteristic of native speaker speech uses a wide range of pronunciation features •   sustains flexible use of features, with only occasional lapses • is easy to   understand throughout; L1 accent has minimal effect on intelligibility
 6 speaks at length without noticeable effort or loss   of coherence • may demonstrate language-related hesitation at times, or some   repetition and/or self-correction • uses a range of connectives and discourse   markers with some flexibility • uses vocabulary resource flexibly to discuss a   variety of topics • uses some less common and idiomatic vocabulary and shows   some awareness of style and collocation, with some inappropriate choices •   uses paraphrase effectively uses a range of complex structures with some   flexibility • frequently produces error-free sentences, though some   grammatical mistakes persist • uses a range of pronunciation features with mixed   control • shows some effective use of features but this is not sustained
 4 • is willing to speak at length, though may lose   coherence at times due to occasional repetition, self-correction or   hesitation • uses a range of connectives and discourse markers but not always   appropriately has a wide enough vocabulary to discuss topics at   length and make meaning clear in spite of inappropriacies • generally   paraphrases successfully uses a mix of simple and complex structures, but   with limited flexibility • may make frequent mistakes with complex structures   though these rarely cause comprehension problems uses a range of pronunciation features with mixed   control • shows some effective use of features but this is not sustained •   can generally be understood throughout, though mispronunciation of individual   words or sounds reduces clarity at times
 0-2 • usually maintains flow of speech but uses   repetition, self correction and/or slow speech to keep going • may over-use   certain connectives and discourse markers • produces simple speech fluently,   but more complex communication causes fluency problems manages to talk about familiar and unfamiliar topics   but uses vocabulary with limited flexibility • attempts to use paraphrase but   with mixed success produces basic sentence forms with reasonable   accuracy • uses a limited range of more complex structures, but these usually   contain errors and may cause some comprehension problems can generally be understood throughout, though mispronunciation   of individual words or sounds reduces clarity at times
880

The examiner will listen carefully to your answers and will assess your speaking according to the following criteria.

 

Criteria What do these criteria mean?
Fluency and Coherence Do you speak   in a fluent way that is easy to understand? Do you link your ideas together   clearly?
Lexical Resource Can you   accurately use or attempt to use a wide range of vocabulary accurately and   effectively? Can you explain your ideas even if you do not know a particular   word? Can you use or attempt to use higher-level vocabulary accurately?
Grammatical Range and Accuracy Can you use a   wide range of grammatical structures rather than repeating basic structures?   Are your sentences accurate, or do you often make grammatical mistakes?
Pronunciation Is your spoken   language clear and easily understood? Do you use stress and intonation to add   extra meaning? With   individual words, do you use stress accurately?

 

 

875

In the first paragraph, you should state the topic and/or your opinion, and you may include one or more of the following techniques.

• Make reference to an unusual or striking idea/scene/situation

 e.g. Imagine millions of people coming home from school or work every day to sit staring at a wall for four hours.

840

Follow these steps to write a book or film review.

Pre writing

Remember and take notes of the plot of the story. What impression did it produce on you? 

Writing

  • Introduction: give the title and author of the book. If you're reviewing a film mention the director or actors. 
  • Body: 
    1. Summarize the plot in a few sentences.
    2. Mention the setting: the place and time of the plot.
    3. Say something about the main characters.
    4. Say something about the content. 
  • Conclusion: 
    1. Comment on the book or film. 
    2. Let others know whether or not you liked the book/film. 
    3. Why do you like it? Why don't you like it?
    4. Is the author's style good or bad, is the book / film interesting or boring etc.
    5. Do you want to recommend the book/film?
676
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30