Які є рекомендації в написанні запитів та які є вади використання ШІ в освітньому процесі. Тема для обговорень на Агорі істориками.
Ті, хто готові обговорювати, - відразу екстраполювали свій досвід на освітній процес (Анна Падалка, Вікторія Болмосова, Дарія Чуніховська, Олена Романенко, Віолетта Курінна (гр.ІС-22). Особливо студенти четвертого курсу, які вже були на реальній практиці в закладах освіти (Анна Жук, Станіслав Черниш, Максим Войпан (гр.ІП-21).
І це цікавезний досвід використання студентами-істориками штучного інтелекту як інструменту не тільки в своїй навчальній діяльності, а й дослідження можливостей в діяльності вчителів-практиків.
Вперше ми обговорювали використання ChatGPT на момент його появи – в березні 2023 року. Тоді Олег Козолуп, Максим Войпан, Станіслав Черниш, ще другокурсники, проаналізували можливості та вийшли на Агору зі своїми спостереженнями перших результатів.
Зараз ми маємо різновиди ШІ під різні задачі і розуміємо, що використання як процес треба очолювати.
А значить рухатись у відповідності з викликами.
Оскільки інтеграція ШІ в академічне середовище невідворотня, проста заборона ніяк не може бути рішенням, отже завдання треба трансформувати так, щоб акцент був на осмисленій взаємодії з ШІ-інструментами.
Замість традиційних есе у гуманітарній сфері – викладачам можна оцінювати задокументовані діалоги з ШІ, які і продемонструють рівень запитань, що ставляться дослідником, яким чином уточнюється і синтезується інформація. Критичне мислення і спільний з ШІ пошук – от що є ціннісним на цьому етапі.
З фрагментами дискусії можна ознайомитись за посиланнями на нашій Fb-сторінці спеціальності Історія.
Відео 1
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 244
ChatGPT активно поширювався в інтернеті на початку 2023 року. Він здатний впевнено відповідати на складні питання, писати прозу, вірші або комп'ютерний код по команді, а з недавнього часу - навчився розпізнавати картинки і пояснювати меми.
Чи насправді ChatGPT може давати осмислені відповіді, до яких результатів може привести зворотній зв'язок бота з людиною – ці дослідницькі питання поставили студенти-історики Станіслав Черниш, Максим Войпан, Олег Козолуп і свої результати винесли на обговорення на Агору, сімдесят дев’яте засідання клубу.
Свою компетентну думку висловили кандидатка психологічних наук Світлана Дрібас та кандидатка філософських наук Олена Мішалова. Вчителі історії, випускники історичного факультету Денис Войтович, Віталій Зуй поділились досвідом власного використанні у професійній діяльності ChatGPT.
Більше фото онлайн-засіданя клубу на нашій Facebook-сторінці спеціальності.
- Автор: історичний
- Перегляди: 1001
Не зупиняємось. В розширенні можливостей займатись історією.
В вересні 2022 прийняли до посвячених нове покоління істориків. Розкриваємо їм яким може бути шлях.
Дискусійний клуб Агора. Шість років.
Попереднє засідання клубу відбулось 22 лютого 2022-го року.
А в березні ми провели олімпіаду з історії, університетський тур. Свідомо. Враховуючи спрямування стародавніх греків – коли відбуваються олімпіади – війни припиняються.
Розробити тему, вийти з нею на загал, тримати аудиторію, відповідати на запитання і вести діскусію. Цьому можна навчитись, спостерігаючи за тими, хто вже зробив крок. На Агору.
2 листопада 2022 р. відбулась презентація клубу для першачків. Старші показали де шукати нові теми, як з питання семінарського заняття виростає дослідження, як подолати сумніви – і вступити до Агори.
Ростислав Горбунов ( гр.ІП-20). Ми ж історики! Коротка історична версія не всіх, але найближчих до осіннього 2022 року сезонів.
Ніна Вінтоняк. (гр.ІП-20). Агора - це майданчик для прояву вашої творчості. У професійній сфері.
І показала у презентації прийоми, які опанувала сама.
Артем Боровик. (гр.ІП-20). Один з шляхів, який приводить до історичного пізнання – популярна історія. Не бійтесь шукати теми в фільмах, відеоіграх. І розвивайте ваш метод.
- Автор: історичний
- Перегляди: 1022
Агора відбулась за день до війни. Ми не знали того. 22 лютого 2022 ми хотіли послухати авторів, які знають про лицарські ордени і грають в ком’ютерні ігри. І разом з ними побути в декількох реальностях. Тому що асасини і тамплієри перетинались тільки в діджиталізованій реальності.
- Автор: історичний
- Перегляди: 2234
Тема наскрізна. Досліджується декількома поколіннями студентів-істориків.
- Автор: історичний
- Перегляди: 1529
«Лісова пісня» поза підручником з літератури. Історія
Тема, яка увібрала не тільки сюжет твору. Тема, яка на межі історії, літературознавства, підсвідомості людини, її сприйняття світу і пізнання себе.
- Автор: історичний
- Перегляди: 1282
Шифр. Хто, коли і для чого придумав систему передачі секретних даних. Чи можна сьогодні покладатись на шифрування. Історія питання, відмінності систем. Подача інформації, обговорення суперечливого. Все як завжди. Цього разу - за участі й школярів.
Агора 74 як складова дистанційного квесту.
- Автор: історичний
- Перегляди: 1427
Боятися фемінізму – це те ж саме, що боятися сонячного затемнення. Розглядати прагнення цієї спільноти бути почутими як наступ на права і свободи інших – проблема нашого суспільства. То ж на цій Агорі ми спробуємо поглянути на феміністичний рух, прибравши криві дзеркала.
- Автор: історичний
- Перегляди: 1227
Набуває популярності питання щодо дня святкування Незалежності України. 24 серпня 2021 року виповниться 30 років події.
Агора стала майданчиком обговорення теми.
Правонаступництво України. Історія питання. Рік проголошення Незалежності, чи рік відновлення Незалежності? Далі. 1649-й? 1918-й або 1919-й? 1991-й?
- Автор: історичний
- Перегляди: 1284
Олексій Гетманов - учасник VІІІ Всеукраїнської студентської наукової конференції "Гуманістичні цінності світових цивілізацій",
2016 рік
Олексій Гетманов – випускник факультету. Але розуміючи алгоритми роботи клубу, - прийшов і запропонував тему.
Глобалізація та капіталізм: системна криза.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 1425