Шановні учасники!
Від імені команди проєкту EPERE («Посилення участі та забезпечення права на освіту для дітей з інтелектуальними порушеннями: розвиток спроможностей та можливостей»*) висловлюємо щиру подяку за вашу активну участь та зацікавленість у нашій серії семінарів.
- Partner institutions:
- Örebro University,
- University of Gothenburg,
- University of Tasmania,
- Maria Curie-Skłodowska University,
- Free University of
Bozen-Bolzano, - University of Education Upper Austria.
- Total amount of participants: 1021
Раді повідомити, що вебінар «Системні зміни в інклюзивній освіті» успішно відбувся та став завершальним акордом у серії з 16 онлайн-семінарів, проведених у період з квітня по червень 2025 року. У ході зустрічей обговорювався широкий спектр тем, які сприяли змістовному діалогу між фахівцями, освітянами та прихильниками інклюзивної освіти.
Ми глибоко цінуємо вашу залученість і відданість розвитку інклюзивних підходів у сфері освіти. Сподіваємось на подальшу співпрацю та практичне втілення напрацьованих ідей задля забезпечення освітніх прав дітей з інтелектуальними порушеннями в Україні та за її межами.
З найкращими побажаннями,
Команда проєкту EPERE
Дорота Хіміч │ д-р Катерина Бондар │ проф. Томас Бароу
Євген Топалов │ Ганна Варіна │ Олена Шестопалова
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 179
📍 Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю
📅 25 квітня 2025 року
В умовах триваючої війни турбота про психічне здоров’я тих, хто щодня підтримує інших — психологів, освітян, гуманітарних працівників — стала не просто актуальною, а життєво необхідною. 25 квітня 2025 року фахівці з усієї України та з-за кордону об’єдналися під час Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю "Підтримка психічного здоров’я фахівців психологічної служби в умовах війни".
Однією з ключових подій конференції стала панельна дискусія «Інклюзія в дослідженнях і співпраці», проведена в межах проєкту EPERE, що підкреслила важливість інклюзивних підходів до психологічної підтримки та освіти в умовах криз.
🎙️ Модераторкою дискусії виступила д-р Катерина Бондар, стипендіатка SCAS, доцентка кафедри практичної психології та керівниця проєкту в Криворізькому державному педагогічному університеті. Її фасилітація створила простір для міжсекторального діалогу щодо інклюзивної освіти та партисипативних досліджень.
Сесію вела доцентка Севгі Байрам Оздемір з Університету Еребру (Швеція), а серед спікерів виступили провідні міжнародні експерти:
🔹 Фіонн Кромбі Ангус та Джонатан Ангус (Fionnathan Productions, Ірландія) відкрили сесію доповіддю «Участь у дослідженнях», акцентуючи на інклюзивних практиках та самозаступництві осіб з інвалідністю в дослідницьких проєктах.
🔹 Марія Шелін (муніципалітет Герльюнга) та Александра Юнассон (муніципалітет Лерум), вчительки спеціальної освіти зі Швеції, поділилися доповіддю «Ключові чинники успішної співпраці в освіті дітей з інтелектуальними порушеннями». Їхній практичний досвід підкреслив роль емпатії, партнерства та адаптації до локального контексту.
Дискусія стимулювала глибокий обмін думками про спільну відповідальність за підтримку психічного здоров’я, ризики професійного вигорання та емоційного виснаження, а також необхідність турботи про благополуччя тих, хто допомагає іншим.
Цей захід став не лише науковим обміном, а й підтвердженням гуманного зобов’язання до турботи, гідності та стійкості навіть в умовах постійної загрози. Він продемонстрував, що інклюзивна, транскордонна співпраця — не лише можлива, а вкрай необхідна.
Поки Україна долає виклики війни, подібні ініціативи формують майбутнє, де психологічна підтримка буде сталою, справедливою та заснованою на солідарності.
- Partner institutions:
- Örebro University,
- University of Gothenburg,
- University of Tasmania,
- Maria Curie-Skłodowska University,
- Free University of Bozen-Bolzano,
- University of Education Upper Austria.
#MentalHealth #Інклюзія #Психологія #ВищаОсвіта #ErasmusPlus #Україна #СпеціальнаОсвіта #КризоваПідтримка #ВідновленняПісляВійни #BURNproject #МіжнароднаСпівпраця #Добробут
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 167
Ми були щиро натхненні розповіддю про шлях епістемічної справедливості, яким поділилися Фіонн та Джонатан Ангус.
✨ «Що ти любиш у своєму житті?» — це потужний проєкт під керівництвом @Fionn та Jonathan, що спонукає до глибоких роздумів і створює простір для щирого зв’язку.
Ми вдячні за можливість долучитися до створення інклюзивного онлайн-освітнього простору разом із Томасом Бароу, Севгі Байрам-Оздемір, Доротою Хіміч, Оленою Шестопаловою, Євгеном Топаловим та Ганною Варіною — для понад 200 учасників з України, Польщі та Швеції.
- Partner institutions:
- Örebro University,
- University of Gothenburg,
- University of Tasmania,
- Maria Curie-Skłodowska University,
- Free University of
Bozen-Bolzano, - University of Education Upper Austria.
#EpistemicJustice #ІнклюзивнаОсвіта #МіжнароднаСпівпраця #Україна #Польща #Швеція #ЦифроваІнклюзія
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 158
🚀 Старт Відкритої Семінарської Серії EPERE!
🗓️ 17 квітня – 20 червня 2025 року
🌍 Україна • Швеція • Польща | 📡 Онлайн
Загальна кількість учасників яка прийняла участь 1021 особа.
Раді повідомити про запуск Відкритої семінарської серії EPERE, що проводиться в межах міжнародного проєкту «Посилення участі та забезпечення права на освіту для дітей з інтелектуальними порушеннями: розвиток спроможностей та можливостей» (EPERE).
Ця серія — це спільний майданчик для освітян, науковців і представників громадянського суспільства з усієї Європи, який сприятиме обміну знаннями, пошуку інклюзивних стратегій та адвокації прав дітей з інтелектуальними порушеннями на освіту.
🎙️ Відкритий семінар – 17 квітня 2025 року
🕐 13:00–16:00 за центральноєвропейським часом (CET)
Модератор: професор Томас Бароу (Університет Еребру, Швеція)
🔹 Проф. Тобіас Бухнер (Австрія) – «Інклюзивна освіта та учні з інтелектуальними порушеннями»
🔹 Проф. Томас Бароу (Швеція) – «Концепти нормалізації в освіті»
🎯 Ключові теми серії:
- Основи інклюзивної освіти
- Міжнародна дослідницька співпраця
- Підходи до інклюзії в дитсадках і школах
- Підтримка в умовах загальноосвітнього середовища
- Етичні, кризові та ігрові стратегії
- Системні освітні реформи
Ця ініціатива втілює цінності гендерної рівності, зміцнення громадянського суспільства та інклюзивного відновлення — у відповідності до стратегії Швеції для України (2023–2027).
💬 Долучаймось до творення майбутнього освіти, у якій ніхто не буде залишений осторонь.
#EPERE #ІнклюзивнаОсвіта #ПраваОсібЗІнвалідністю #ОсвітаДляВсіх #ЄСУкраїна #СоціальнаІнклюзія #ПраваЛюдини #Україна #Швеція #Польща
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 188
31 січня команда проєкту EPERE провела координаційну зустріч з п’ятьма партнерськими організаціями з України, Швеції та Польщі.
Проєкт EPERE спрямований на зміцнення громадянського суспільства в Україні шляхом розширення участі та забезпечення освітніх прав дітей з інтелектуальними порушеннями. Залучаючи громадські організації та просуваючи гендерну рівність, ініціатива відповідає стратегії співпраці Швеції щодо відновлення та реформ в Україні (2023–2027).
📚 Проєкт зосереджується на відновленні освітнього сектору з акцентом на вразливі категорії населення — зокрема, дітей та осіб з інвалідністю. Мета — знизити ризик освітньої ізоляції, що є задокументованою проблемою для дітей з інвалідністю, шляхом забезпечення їхнього фундаментального права на освіту.
Під час зустрічі ми:
1. Обговорили загальний дизайн проєкту та внесли певні корективи до завдань;
2. Уточнили цільові групи, з якими працюватимуть учасники проєкту;
3. Розглянули пакети реалізації, графік виконання та очікувані результати;
4. Підготували мему щодо впровадження проєкту та обговорили структуру дисемінації, яка передбачає створення окремого вебсайту та активну присутність у соціальних мережах.
Разом ми будуємо більш інклюзивну та справедливу систему освіти для всіх дітей в Україні.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 605
Проєкт EPERE спрямований на розвиток громадянського суспільства в Україні через підвищення участі та забезпечення освітніх прав дітей з інтелектуальними порушеннями. Залучаючи НУО та забезпечуючи гендерну рівність, проєкт відповідає шведській стратегії співпраці щодо відновлення та реформ в Україні (2023-2027). Проєкт зосереджується на відновленні освітнього сектора, зокрема на потребах вразливих груп населення, таких як діти та люди з інвалідністю. Ініціатива прагне знизити ризик освітньої ізоляції, що є визнаною проблемою для дітей з інвалідністю, забезпечуючи їхнє право на освіту.
Тип проєкту: Проєкт співпраці
Головна заявницька організація: Університет Еребру
Керівник проєкту / контактна особа: Томас Бароу
Партнерські установи: Криворізький державний педагогічний університет, Університет Марії Кюрі-Склодовської в Любліні, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.
Сума гранту 1 999 563 SEK
Тривалість проекту 12.2024-12.2026
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 863