Стан сучасної журналістики в Україні було обговорено на черговому засіданні науково-методичного семінару кафедри соціології та масових комунікацій. З доповіддю виступила кандидат соціологічних наук, старший викладач Олена Олексіївна Комарова.
Вона схарактеризувала основні тенденції розвитку журналістики в Україні, основні проблеми, які їй властиві, окреслила етичні вимоги до діяльності журналістів, звернула особливу увагу на необхідність захисту прав, честі і гідності журналістів.
Зокрема Олена Олексіївна зазначила, що входження України в світовий інформаційний простір позначається на діяльності української журналістики, яка характеризується такими основними тенденціями її розвитку:
- розширюється обсяг і поглиблюється зміст інформації в мас-медіа під впливом розвитку сучасних інформаційно-комунікативних технологій;
- процес глобалізації інформаційних мереж, бурхливий розвиток системи Інтернет, якою вже охоплено понад 2 млрд чоловік, породжує новий тип журналізму, що характеризується потенційними можливостями участі кожного громадянина в творенні масовоі інформації;
- навальне зростання кількості інформаційних повідомлень може бути охарактеризоване сьогодні як ситуація "інформаційного вибуху", що потребує від журналістики не тільки більш могутньої й технічно досконалої системи передачі інформації, але й перетворення ЗМІ на могутні аналітичні центри, фабрики думки, здатні аналізувати й коментувати численні новинні повідомлення;
- зростає розуміння державами, соціальними групами та індивідами важливості циркуляції правдивої і вичерпної інформації;
- все більше виявляється бінарна роль журналістики в культурно-політичному просторі: вона не лише відтворює суспільно-політичну й духовно-культурну ситуацію в світі, але й значною мірою створює її;
- зростає число міжнародних та транснаціональних учасників процесу руху інформації в світі, а звідси - політичне, соціальне й економічне розмаїття цього феномену, особливо в сфері освіти й культури;
- зростає інтерес до порівняльних транскультурних досліджень, а також до вивчення громадської думки і образів (іміджів) за матеріалами мас-медіа;
- розвиваються дискусії про новий міжнародний економічний порядок (НМЕП) та новий міжнародний інформаційний порядок (НМІП);
- постіндустріальне суспільство інформаційним суспільством.
О.О.Комарова також підкреслила, що суттєвою проблемою сучасної української журналістики є недостатня її ефективність, оскільки приналежність телевізійних каналів, редакцій ЗМІ олігархам значно знижує її самостійність і неупередженість.
У обговоренні питання взяли участь усі науковці кафедри, які у своїх виступах зазначили, що журналістика передусім вона має бути професійною: з перевіреними фактами, з надійними джерелами інформації, з професійними коментарями, не упереджена, з висвітленням усіх сторін конфлікту.
Тому у процесі підготовки фахівців спеціальності «Соціологія масової комунікації, журналістики і реклами» медіажурналістів стоїть важливе завдання – сформувати у них об’єктивне бачення суспільних процесів, неупередженість їх аналізу і висвітлення в засобах масової інформації.