Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

 

 Наприкінці вересня – на початку жовтня 2025 року відбулися звітні конференції за результатами проходження виробничої практики в дитячих закладах оздоровлення і відпочинку та на майданчиках дозвілля. У звітних конференціях брали участь студенти IV курсу Криворізького державного педагогічного університету і викладачі кафедри педагогіки.

 ДОТ
Студенти різних факультетів КДПУ проходили виробничу практику в таких дитячих закладах оздоровлення і відпочинку
- комунальному закладі позашкільної освіти дитячий табір «Сонячний» Криворізької міської ради;
- дитячих таборах «Соколята»; «Артек Прикарпаття»; «Артек Пуща Водиця»; «Артек Закарпаття»;
- дитячому оздоровчому закладі санаторного типу «Чайка»;
- ПП «Алеств –Тур»;
- ДОТ «Дивокрай»;
- КП «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини»;
- Дитячому освітньому таборі «Всі свої».
Також студенти проходили виробничу практику на майданчиках дозвілля закладів загальної середньої освіти, де опрацьовували методичні матеріали та нормативні документи, що визначають характер діяльності дитячих таборів у літній період, знайомилися з особливостями виховної роботи з вихованцями під час літніх канікул в дитячих оздоровчих таборах, з організацією самоврядування в дитячому оздоровчому таборі.
Реалізуючи програми, що спрямовані на розвиток фізичних, творчих, інтелектуальних та соціальних навичок, студенти-практиканти дбали про змістовну організацію дозвілля вихованців, про збереження і зміцнення їх здоров’я і задля цього проводили тематичні вечори, інтелектуальні вікторини, спортивні змагання, конкурсні програми, рухливі ігри, ігри в шахи, залучали дітей до перегляду та обговорення кінофільмів, мультфільмів, що допомагали вихованцям знайти нових друзів, отримати нові знання, сформувати уміння і навички та просто весело провести час.
Велику увагу студенти приділяли екологічній роботі: проводили бесіди про збереження природи, конкурси малюнків, залучали вихованців до догляду за клумбами та прилеглій до табору оздоровлення і відпочинку території, що сприяло вихованню у дітей відповідальності та любові до природи та довкілля.
У дитячих закладах оздоровлення і відпочинку та на майданчиках дозвілля відпочивало чимало дітей військових. Для них був створений безпечний простір, де вони мали можливість змістовно проводити час, ділитися своїми враженнями та виявляти свої емоції. Студенти постійно дбали про психологічну підтримку дітей військових. Використовуючи За допомогою різних технік та ігор, якими студенти оволоділи під час підготовки до роботи в ДЗОіВ, вони допомагали дітям покращити їх психоемоційний стан. Студенти проводили з дітьми релаксаційні вправи, дихальні вправи, використовували арт-терапію, малювання, ліплення та заняття на природі. Вони дбали про створення атмосфери довіри, щоб кожен вихованець мав змогу висловити свої думки, почуття. Виробнича практика була спрямована на формування у студентів позитивного ставлення до обраної професії, набуття досвіду виховної роботи, оволодіння практичними вміннями і навичками роботи вихователя.
Виробнича практика в дитячих закладах оздоровлення і відпочинку та на майданчиках дозвілля була організована на високому рівні. При проходженні практики студенти використовували отримані знання, сформовані вміння та навички під час теоретичного навчання та вивчення таких дисциплін як «Загальна педагогіка», «Методика виховної роботи», «Загальна психологія», «Вікова психологія».

На звітній конференції у своїх презентаціях та доповідях, студенти наголошували, що протягом зміни відбулося чимало цікавих заходів. Діти разом із вихователями і вожатими відвідували екскурсії та походи, мали можливість ближче познайомитися з історією та природою табору (залежно від розташування табору). Особливо корисними були елементи краєзнавчої та екологічної роботи: вони проводили заняття на свіжому повітрі, вчилися берегти природу та поважати довкілля. Велику увагу приділяли фізичному розвитку: організовували спортивні ігри, естафети, змагання, турніри. Також активно працювали різноманітні гуртки художньої та музичної творчості, у яких діти могли проявити свої таланти.
Студенти у своїх виступах проаналізували досягнення та труднощі, з якими довелось зіткнутися під час проходження виробничої практики, розповіли про отриманий досвід виховної роботи щодо проведення виховних заходів і можливостей використання сучасних педагогічних технологій. У роботі з дітьми студенти надавали перевагу активним методам (дискусії, рольові ігри, проблемні ситуації) і формам виховання (рухливі ігри, конкурси, вікторини, спортивні змагання).

 ДОТ1  ДОТ2
 ДОТ3 ДОТ4 
 ДОТ5  ДОТ6
 ДОТ7 ДОТ8 
На думку переважної більшості студентів-практикантів, виробнича практика сприяла розвитку їх педагогічних, організаторських, комунікативних здібностей, навчила працювати в команді, приймати відповідальні рішення, нести відповідальність за свої дії, налагоджувати контакт з дітьми та їх батьками, успішно вирішувати конфліктні ситуації. Також студенти зазначили, що проходження практики в умовах частих повітряних тривог сформували навички гнучкого планування та швидкого реагування на непередбачувані ситуації.
Проаналізувавши звітну документацію, можна стверджувати, що студенти впоралися з поставленими завданнями, їм сподобалась можливість проявляти свою творчість та активність, проводити спільні спортивні заходи, тематичні дні та рольові ігри, святкові заходи та дискотеки.
Виклики, з якими стикалися підчас проведення заходів:
- конфлікти через суперництво (боротьба за лідерство в командній роботі);
- сором’язливість та невпевненість, емоційна чутливість та взаємодія «дорослі-дітям»;
- зовнішні фактори (повітряні тривоги).
Серед інноваційних пропозицій, запропонованих студентами, можна назвати:
- поглиблення роботи з батьками вихованців, оскільки у них виникали труднощі саме з налагодження стосунків з батьками вихованців;
31396
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31