З метою внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти, організації зворотного зв’язку зі здобувачами, покращення якості освітніх програм і поліпшення організації освітнього процесу в Криворізькому державному педагогічному університеті упродовж лютого 2024 року було проведено опитування здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня, котрі навчаються на освітній програмі «Українська мова і література, зарубіжна література» денно та заочної форм навчання щодо якості освітніх програм.
Мета опитування – визначити рівень задоволеності освітніми компонентами освітніх програм, їх відповідності напрямку майбутньої професійної діяльності, рівня запропонованої практичної підготовки, можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії.
Опитування відбувалося у системі Moodle, де брали участь 7 здобувачів вищої освіти (62,25%) від загальної кількості тих, хто навчається на освітній програмі «Українська мова і література, зарубіжна література».
У запропонованій здобувачам анкеті було представлено 50 питань стосовно критеріїв якості освітніх програм.
На питання чи відповідає навчання на освітній програмі Вашим очікуванням? здобувачі вищої освіти відповіли:
«Так» - 5 (71,43%)
«Ні» – 2 (28,57%).
Здобувачі освіти оцінили на «відмінно» дієвість процедури формування індивідуальної освітньох траєкторії – 4 (57,14%), добре – 2 (28,57%), задовільно – 1 (14,29%).
Щодо задоволеності переліком вибіркових дисципоін та вибору варіативних дисципліни і способу формування груп для їх вивчення, то здобувачі вищої освіти усі відповіли «так», що становить 100 % відповідей.
На питання щодо рівня організації та змісту практик відповіді були такими:
«Так» - 6 (85,71 %)
«Ні» - 1 (14,29%).
Такі ж самі показники щодо оцінки співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання.
На низку запитань, а це такі:
Чи знайомі Ви з процедурами визнання результатів навчання, отриманих в інших закладах освіти, у неформальній (курси, семінари, вебінари тощо) системі освіти?
Чи задоволені Ви формами й методами навчання та викладання на освітній програмі?
Чи знаєте Ви, де на офіційному сайті університету та в СУЕНК університету розміщено цю інформацію?
Чи знайомі Ви з порядком та критеріями оцінювання з освітніх компонентів (навчальних дисциплін, практик, курсових робіт)?
Коли викладачі надають Вам інформацію щодо змісту, результатів навчання, порядку та критеріїв оцінювання?
Чи знайомі Ви з політикою, стандартами й процедурами дотримання академічної доброчесності в університеті?
Чи вважаєте Ви викладачів, які у Вас викладають, професіоналами високого рівня?
Чи задоволені Ви рівнем інформаційного та навчально-методичного забезпечення навчання на освітній програмі?
Здобувачі вищої освіти відповіли «так» - 7 (100%).
Дещо неузгодженими є відповіді на такі питання:
Чи залучаються студенти, зокрема студентське самоврядування до перегляду освітньої прграми, внесення змін і доповнень до неї?
«Так» - 5 (71,43%)
«Ні» - 1 (14,29%)
«Важко відповісти» -1 (14,29%)
А от на питання «Чи подавали Ви або Ваші одногрупники пропозиції щодо перегляду освітньої програми, внесення змін і доповнень до неї?» відповіли так:
«Ні» - 3 (42,86%)
«Не знаю» - 4 (57,14%).
Серед опитаних здобувачів 4 (57,14%) вважають за доцільним залучати до освітнього процесу професіоналів-практиків, експертів та роботодавців, а 3 (42,86%) за те, щоб залучати їх лише до опрацювання деяких тем.
Відзначимо, що 85,71 % опитаних вважають освітну програму, на якій навчаються актуальною, затребуваною, такою, що відповідає запитам ринку праці.
Опрацювання відкритих форм відповідей надає можливість стверджувати, що здобувачі вищої освіти, котрі навчаються на освітній програмі «Українська мова і література, зарубіжна література» зацікавлені в отриманні якісних освітніх послуг та готові до надання конструктивних рекомендацій з метою підвищення рівня освітніх послуг.
Результатами опитування здобувачів вищої освіти щодо якості реалізації освітньої програми скористається гарант освіньої програми – доктор філологічних наук, професор кафедри української та зарубіжної літератури Ковпік Світлана для обговорення на засіданнях кафедр, вчених та навчально-методичних рад на факультетах, серед членів груп забезпечення спеціальності з метою подальшого удосконалення та підвищення якості реалізації освітніх програм.