РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ,
які навчалися за освітньою програмою "Українська мова і література, зарубіжна література"
Випускники університету мали можливість оцінити цілісно якість освітніх програм, на яких вони навчалися. З 12 по 24 березня 2024 року проводилося опитування випускників ОП «Українська мова і література, зарубіжна література». Проведений моніторинг дає можливість оцінити якість наданих освітніх послуг, окреслити шляхи удосконалення програми. У моніторингу взяли участь 23 респонденти від 1989 до 2023 років випуску.
Джерелом фінансування навчання державний бюджет указали 96 % респондентів, а кошти фізичної (юридичної) особи – 4 %. 92% опитаних відповіли, що задоволені якістю отриманої освіти, відповідь «скоріше так» дали 8 % респондентів. 95,7 % учасників анкетування вказали, що працюють за фахом, 4,3 % опитаних – не за фахом, але за спорідненою спеціальністю (у спорідненій галузі).
На питання «У який спосіб ви знайшли своє теперішнє місце роботи?» відповіді розподілилися так:
Більшість випускників, а це 83 %, відповіла, що для роботодавців наявність диплома про вищу освіту було одним із вирішальних чинників. 92% опитаних зауважило, що для роботодавців здобутий фах був важливим.
Оцінюючи актуальність ОП за шкалою від 1 до 5, де 1 (зовсім неактуальна), а 5 (актуальна), респонденти висловилися на користь актуальності ОП «Українська мова і література, зарубіжна література»:
Відповіді щодо рівня підготовки за ОП передбачали врахування кількох позицій, кожну з яких оцінювали також за п’ятибальною шкалою, де 1 – дуже незадоволений, 5 – дуже задоволений. Опитані стверджують, що дуже задоволені рівнем:
- загальнотеоретичної підготовки – 91 %;
- спеціальної (професійної) підготовки – 82 %;
- практичної підготовки – 82 %;
- формування комунікативної компетентності – 78 %;
- розвитку здатності до навчання й саморозвитку – 83 %;
- формування умінь працювати в колективі, команді – 74 %;
- розвитку ерудованості, загальної культури – 87 %;
- оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями – 56 %;
- розвитку лідерських якостей – 61 %.
Відповіді на питання «Які з навчальних дисциплін є, на Ваш погляд, найбільш корисними та важливими?» засвідчили особисті уподобання випускників. Серед найбільш поширених відповідей такі: «Сучасна українська мова, українська література, зарубіжна література»; «Методики навчання»; «Українська мова та література», «Усі дисципліни важливі».
На питання: «Чи є, на Вашу думку, кваліфікація, яку Ви отримали, престижною на ринку праці?» відповіді розподілилися таким чином:
На питання “Якби сьогодні знову приймали рішення, чи обрали б КДПУ?” випускники відповіли:
65 % респондентів зазначили, що обрали б саме освітню програму «Українська мова і література, зарубіжна література».
Діловій репутації, іміджу КДПУ за п’ятибальною шкалою поставили найбільш високу оцінку 82 % опитаних. За рештою показників відсотки 5 балами оцінили:
- зміст освітньої програми – 83 %;
- використання сучасних методів навчання – 61 %;
- загальна організація роботи структурних підрозділів університету – 87 %;
- робота органів студентського самоврядування – 87 %;
- якість матеріально-технічної бази – 39 %.
Серед пропозицій щодо покращення підготовки фахівців за ОП «Українська мова і література, зарубіжна література» висловлених опитуваними виокремимо такі:
- бажано приділити більше уваги проблемі залучення в процес навчання дисциплін мовно-літературного циклу засобів ІКТ;
- приділити увагу питанням інклюзивної освіти
- відкоригувати фокус практичної підготовки щодо реалізації культурологічної лінії програми “Зарубіжна література”
- практика у вишах Європи, стажування;
- виділяти більше годин на практику в школах.
Висловлюємо подяку випускникам, що взяли участь у опитуванні, висловили слушні поради, акцентували увагу на нагальних проблемах.