Факультет української філології
Українська мова і література

Задля аналізу процесу вивчення вибіркових дисциплін у січні 2025 року було проведене анонімне опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за ОП «Українська мова і література. Психологія».

Проведений моніторинг уможливив аналіз результатів опитування, оцінку якості наданих освітніх послуг, окреслив шляхи удосконалення освітньо-професійної програми.

Анкета містила 9 питань.

В опитуванні взяли участь 29 респондентів.

На питання «Чи знайомі Ви з процедурою вибору навчальних дисциплін?» здобувачі вищої освіти відповіли:

  • так, детально 18 респондентів (62,1 %)
  • так, у загальних рисах – 9 (31,03 %)
  • ні, не знайомий(а)  – 2  (6,8 %)      

 Як Ви ставитесь до процедури вибору навчальних дисциплін в університеті?

Цілком задоволені – 19 (65,51 %); частково – 10 (34,48 %).

Чи влаштовує Вас кількість запропонованих дисциплін вільного вибору?

Цілком влаштовує – 21 (72,41 %); ні, дисциплін забагато – 5 (17,24 %); недостатньо – 3 (10,34 %).

Серед найвагоміших чинників, які впливають на вибір навчальних дисциплін, було відзначено такі:

  • зв’язок зі спеціальністю, за якою навчаюся – 8 (78,33 %)+ 3(50%) +5(71,43%)
  • зв’язок із майбутньою професійною діяльністю – 8 (67%)+4 (67%) + 5(71,43%)
  • дисципліна корисна для розширення кругозору – 9 (75%)+ 2 (50%)+3 (50%) + 4 (57,14)
  • викладач, який пропонує і буде читати дисципліну – 2 (50%)+2 (33,33%) +3 (28,57)
  • цікавий зміст дисципліни -7 (58,33%) + 3 (75%)+4 (67 %) + 6 (85,71)
  • легкий навчальний матеріал – 4 (33,33%)
  • рекомендація старшокурсників (тих, хто прослухав цей курс раніше) – 2 (50%)
  • цікава назва дисципліни – 2 (50%) +3 (42,86%) +3 (42,86)
  • практична спрямованість дисципліни – 3 (42,86%)

Чи ознайомлювалися Ви з силабусами вибіркових дисциплін перед тим, як зробити свій вибір?

Так – 14 респондентів (48,27 %); лише тих дисциплін, які мене зацікавили – 13 (44,83 %); ні – 2 (6,89%).

Для 23 опитаних (79,31 %) обрані дисципліни виявилися цікавими та необхідними, містили корисний матеріал; 3 респондентів (10,34%) вказали, що обрані дисципліни цікаві, але не зрозуміло, де ці знання можна застосувати; 1респондент (3,44%) обрав інше; для 1 (3,44%) «було байдуже, головне – отримати залік»; нецікаві, але матеріал знадобиться для майбутнього фаху- 1 (3,44%).

Серед найбільш цікавих і корисних вибраних дисциплін для опитаних виявилися такі:

Всі вибіркові дисципліни виявились цікавими та корисними.

Блогерство, ігротерапія, психологія лідерства, тілесноорієнтована психологічна корекція, сімейна психологія, медіапсихологія, самопроектування особистості, когнітивні революції в освіті, самоменеджмент, етимологія, історія української літературної мови, етнопсихологія, диференційна психологія, соціальна психологія, естетика, менторська підтримка дітей та підлітків, етика, польська мова, психологічні основи життєвого успіху, естетика.

На питання «Чи обрали б Ви ці дисципліни повторно, чи змінили б свій вибір?» відповіді були такими:

  • так, обрав(-ла) б їх знову – 18 осіб (62,06 %)
  • деякі дисципліни не обрав(-ла) би знову – 9 осіб (31,03 %)
  • ні. Обрала би якісь інші – 2 (66,89 %).

Серед основних пропозицій щодо політики і процедур вибору навчальних дисциплін виокремлено такі: 1) Все влаштовує. 2) Можна було б розширити список дисциплін, до прикладу: детальніше вивчення реалізації вчителя в контексті особистого бренду в соціальних мережах (розгорнута інструкція, як правильно налаштувати та організувати діяльність в них). 3) Вивчення SMM-менеджменту. 4) Забезпечувати більшу кількість вибіркових дисциплін, розповідати про їх переваги і недоліки. 5) Зменшити кількість вибіркових дисциплін у семестрі. 6) Збільшення спілкування та комунікації між студентами та викладачами.

В опитуванні взяли участь студенти 1 курсу, які ще не обирали дисципліни. Вже було проведено зустріч щодо ознайомлення з політикою вибірковості та процедурою вибору дисциплін.

Щиро дякуємо нашим здобувачам освіти за участь в анкетуванні. Аналіз відповідей допоможе зрозуміти пріоритети покращення якості освіти, виявити проблемні аспекти та усунути недоліки у процедурі організації обрання та вивчення дисциплін за вільним вибором.

Результати анкетування будуть обговорені на засіданні вченої ради факультету української філології.

29373
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Лютий 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28