Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень
Ступінь вищої освіти: бакалавр
Галузь знань: 23 Соціальна робота
Спеціальність: 231 Соціальна робота
Форма навчання: денна/заочна
Форма атестації: залік
Питання для підготовки до заліку з навчальної дисципліни
«СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОФІЛАКТИКА ДЕЛІНКВЕНТНОЇ ПОВЕДІНКИ"
1. Визначення поняття «соціальні норми».
2. Як формуються соціальні норми при спілкуванні?
3. Як транслюються норми?
4. Наслідки порушення норм.
5. Специфічна ознака закону.
6. Визначення поняття «норми моралі».
7. Яка поведінка називається нормативною?
8. Які групи відіграють особливо важливу роль у процесі соціального контролю?
9. Процеси соціального контролю.
10. Що таке девіація?
11. Що таке делінквентність?
12. Розвиток девіантної поведінки з точки зору В. Франкла.
13. Прояви делінквентної поведінки особистості у сфері най значущих соціальних відносин.
14. Основна ознака маргіналізації.
15. Які відхилення від норми Е. Лемерт назвав первинною девіацією?
16. Роль сім’ї у становленні та закріпленні делінквентної поведінки особистості.
17. Індивідуально-психологічні чинники делінквентної поведінки особистості в ранньому віці.
18. Які відхилення називаються вторинними?
19. Стани соціально-психологічної адаптації.
20. Визначення поняття адаптації як процесу та стану.
21. Найважливіші чинники блокування потреб.
22. Яка поведінка пов’язана з порушенням основних законів суспільства і дає право легального застосування обґрунтованого примусу?
23. Поведінка, пов’язана з незначними (адміністративними) правопорушеннями.
24. Як згідно з Р. Мертоном соціальна структура спонукає до делінквентної поведінки?
25. Визначення девіантної поведінки А. Коєном.
26. Теорія «ярликування», і чинники, які відіграють основну роль у формуванні девіантної поведінки.
27. Психологічні методи коригування девіантної поведінки.
28. Ефекти емоційного стресу та інших психосоціальних чинників на зловживання їжею або відмову від неї.
29. Поняття аномії за Е. Дюркгеймом.
30. Механізми формування адиктивної поведінки.
31. Причини виникнення девіантної поведінки в теорії конфлікту.
32. Стійкі типи нездорової поведінки.
33. Основний принцип психотерапевтичної техніки «когнітивно-поведінкової модифікації».
34. Компоненти системи лікування від алкогольної та наркотичної залежності.
35. Соціологічна теорія самогубств Дюркгейма.
36. Психологічний сенс самогубств.
37. Типології самогубств.
38. Типи суїцидальної поведінки.
39. Загальні особливості суїцидальної поведінки.
40. Яку концепцію самогубств у 60-ті роки запропонував Моріс Фарбер?