14 травня поточного року викладачки кафедри соціології та масових комунікацій І.В.Грабовець та О.О.Комарова в межах свого стажування в Інституті журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка взяли участь в роботі Всеукраїнської науково-практичної конференції «Людина в українському суспільстві в системі цінностей прав людини: сучасний вимір медіадіяльності».
Конференція була присвячена актуальним питанням та проблемам захисту прав людини у сфері соціальних комунікацій (перспективи розвитку, трансформації, виникнення нових видів та жанрів, роль медіа у процесах формування сучасного громадянського суспільства та правозахисної діяльності тощо). Серед доповідачів необхідно виділити Маргариту Ахвледіані, грузинську журналістку, програмну директорку GO Group Media; JAMnews (Тбілісі, Грузія) з темою «Які дилеми/проблеми своїй громаді та суспільству може принести журналіст своєю роботою. Відверті питання»; Антона Наумлюка, головного редактора видання «Ґрати» тема виступу «Висвітлення судових процесів у Криму: про що мовчать українські ЗМІ та що важливо розповідати материковій Україні та світові»; Андрія Діхтяренка, головного редактора онлайн-видання «Реальная газета», шеф-редактора тижня на «Суспільне» з виступом на тему: «Поєднання досвідів журналіста міжнародного видання та редактора регіонального видання у висвітленні збройного конфлікту на Донбасі. Точки перетину»; Ірину Шиба, виконавчу директорку «Фундації DEJURE», експертку з відновного правосуддя та правосуддя для дітей, авторку і ведучу телевізійного блогу «ЧЕСТЬ і НЕ.ЧЕСТЬ тижня» тема виступу «Захист персональних даних дітей та підлітків. Нові загрози соціальних мереж та виклики для ЗМІ».
Ірина Грабовець та Олена Комарова представили доповідь «Медіа як інструмент у попередженні та боротьбі із сексуальним домаганням та дискримінацією» на секції «Формування та реалізація політик попередження ненависті, насильства, катувань, сексуальних домагань та дискримінації: від журналістської освіти до практики медіадіяльності».
У своєму дослідженні авторки зазначили, що дискримінаційні судження, національні та гендерні стереотипи, які поширюються у засобах масової комунікації, свідомо чи несвідомо підштовхують аудиторію до хибних суджень про певні національності, представників певної статі чи професії. І навпаки, сексизм у ЗМІ – електронних, друкованих, візуальних і аудіо – сприяє формуванню середовища, у якому толерують «повсякденний» сексизм і представляють його незначним.
Усі учасники конференції отримали сертифікати.