Кафедра продовжила взаємодію зі стейкхолдерами щодо розробки нової освітньої програми «Соціальна та психологічна робота в громаді» зі спеціальності 231 Соціальна робота. Цього разу до обговорення долучилися представники професійної спільноти міста, зокрема асистенти вчителів, викладачі соціальної педагогіки, керівники гуртків, практичні психологи, соціальні педагоги, соціальні працівники територіальних центрів, фахівці з соціальної роботи тощо.
Від робочої групи брали участь у презентації та обговорені освітньої програми Василюк Т. (к.п.н., доцент, в. о. завідувача кафедри), Лисоконь І. (PhD, старший викладач кафедри, гарант програми) та Бережанський І. (студент групи СП-21).
Долучилися зі своїми пропозиціями та зауваженнями: Бабова Н. (соціальний педагог Криворізького обласного ліцею «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради); Білько О. (методист відділу підвищення професійних компетенцій працівників надавачів соціальних послуг Дніпропетровського обласного центру соціальних служб); Більницька А. (фахівець з соціальної роботи проєкту «Надання основних послуг у сфері охорони здоров’я, захисту та освіти постраждалому населенню в Харківській, Донецькій, Дніпропетровській та Запорізькій областях»); Васюк Л. (соціальний педагог Криворізького державного педагогічного університету); Гончар Л. (вчитель-дефектолог Комунального закладу дошкільної освіти комбінованого типу №210 Криворізької міської ради); Манухіна Н. (практичний психолог Криворізької гімназії №4 Криворізької міської ради); Неумивайченко О. (керівник гуртка Комунального позашкільного закладу освіти «ЦНТТУМ Металургійного району» Криворізької міської ради); Ратієва О. (завідуюча Центру менеджменту та якості освіти Державного університету економіки і технологій); Яцун Є. (соціальний педагог Криворізького ліцею «Кредо» Криворізької міської ради) та інші. Під час обгорнення фахівці-практики виказали наступні пропозиції:
- методист відділу підвищення професійних компетенцій працівників надавачів соціальних послуг Дніпропетровського обласного центру соціальних служб Білько О. загалом підтримала ініціативу щодо впровадження нової освітньої програми і підкреслила, що не дивлячись на різні галузі та напрями перевага залишилась саме за соціальної роботою, яка нині в Дніпропетровській області дуже специфічна;
- Бабова Н., як випускниця кафедри та соціальний педагог запропонувала посилити освітній компонент «Соціальна, психологічна та педагогічна робота в громаді», а саме збільшити кількість годин на цю дисципліну (не менше 210 годин), оскільки вона є суголосною з назвою програми і є фундаментальною;
- на необхідності внесення до переліку нормативних освітніх компонентів дисципліни «Соціологія» виступила Ратієва О., яка зазначила, що в сучасних умовах роботи над важливим є посилення соціологічного аспекту і вивчення студентами аналітики, формування нових соціальних інститутів;
- Манухіна Н. запропонувала деталізувати назву освітнього компоненту «Психологія», щоб здобувачі освіти під час ознайомлення з ОПП мали можливість зрозуміти одразу специфіку дисципліни;
- соціальний педагог університету Васюк Л. підтримала ініціативу кафедри щодо впровадження нового освітнього компоненту «Організаційно-правові засади гуманітарної політики України», оскільки в сучасних умовах соціальний педагог або фахівець з соціальної роботи має володіти базовими знаннями про особливості соціально-правового захисту та супроводу клієнтів, організаційні аспекти функціонування держави та права;
- Неумивайченко О. підтримала доцільність запропонованої дисципліни «Теорія і практика колективно-творчого виховання» адже нині є потреба у кваліфікованих кадрах в позашкільній освіти, які володіють не лише класичними педагогічними методами, а й соціально-педагогічними технологіями, оскільки заклади позашкільної освіти стають своєрідними платформами соціалізації та виховання через гурткову роботу;
- схвальний відгук щодо впровадження дисципліни «Дидактика здорового способу життя» висловила Яцун Є., вона зазначила, що в сучасних умовах саме соціальний педагог або фахівець з соціальної роботи володіє універсальними технологіями, які можна застосовувати в питаннях оздоровлення, сексуальної просвіти та формування здорового способу життя.
Загалом фахівці-практики схвально відгукувалися про розроблену освітню програму, а висловлені зауваження та пропозиції будуть розглянуті на засіданні кафедри.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 308
25 квітня 2024 року робоча група з розробки освітньої програми «Соціальна і психологічна робота в громаді» (гарант – Ілля Лисоконь) спеціальності 231 Соціальна робота обговорила перші напрацювання щодо переліку освітніх компонентів за результатами анкетування щодо оптимізації кількості нормативних освітніх компонентів існуючої освітньої програми, зустрічі зі здобувачами освіти спеціальності 231 Соціальна робота, що нині здобувають освіту та наданих рецензій зовнішніми стейкхолдерами.
Особлива увага була приділена фундаментальній підготовці, зокрема впровадженню дисципліни «Соціальна, психологічна та педагогічна робота в громаді». Гарант програми пояснив, що 9 кредитів ЄКТС передбачено спеціально, щоб кожен з компонентів (соціальний, психологічний, педагогічний) має по 3 кредити ЄКТС і міг викладатися відповідними фахівцями, як з випускової кафедри, так і з інших. Також до переліку фундаментальних було віднесено освітній компонент «Соціологія», оскільки переважна більшість опитаних студентів в анкеті щодо оптимізації кількості нормативних освітніх компонентів існуючої освітньої програми зазначили, що їм не вистачає дисципліни соціологічного циклу.
Дискусійним було питання оптимізації дисциплін педагогічного циклу, зокрема об’єднання двох різних дисциплін в одну «Основи педагогіки. Соціальна педагогіка». Ія Шимко, кандидат педагогічних наук, доцент, висловила занепокоєння щодо зменшення кількості кредитів на дисципліни педагогічного циклу та їх об’єднання. Однак таке рішення було прийнято враховуючи надану рецензію від зовнішнього стейкхолдера, а також зміну специфіки освітньої програми з орієнтацією на соціальні сервіси та психологічну підтримку фахівцям із соціальних роботи на рівні громади.
Обговорено було й пропорцію кредитів ЄКТС на дисципліни психологічного циклу задля реалізації мети освітньої програми на підготовку фахівців з соціальної роботи, які здатні надавати комплексні соціальні послуги, зокрема психологічного супроводу. Тому, задля формування у студентів психологічних компетентностей було виокремлено наступні дисципліни психологічного циклу – «Психологія (загальна, вікова, педагогічна)», «Соціальна психологія», «Психосоціальна діагностика та консультування», «Технології соціально-психологічної реабілітації», «Психоедукація в соціальній сфері», «Кризова психологія та раннє втручання», «Соціальна, психологічна та педагогічна робота в громаді» (модуль психологічної роботи в громаді) та «Виробнича соціально-психологічна практика в громаді».
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 337
12 квітня 2024 року в дистанційному форматі відбулося обговорення проєкту освітньо-професійної програми «Соціальна і психологічна робота в громаді» зі спеціальністю 231 Соціальна робота зі здобувачами вищої освіти кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи. До участі в обговоренні були залучені здобувачів вищої освіти 1-4 років навчання спеціальності 231 Соціальна робота.
З вітальним словом до присутніх звернулася в. о. завідувача кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Тамара Василюк. Модератором обговорення був асистент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи, доктор філософії з освітніх, педагогічних наук, гарант освітньої програми Ілля Лисоконь. Обговорення проєкту освітньої програми розпочалося з результатів анкетування студентів денної та заочної форми навчання щодо оптимізації кількості нормативних освітніх компонентів (результати) за діючою освітньої програмою. Ілля Лисоконь розповів про результати опитування студентів, особливості нової освітньої програми, можливості працевлаштування, оновлені освітні компоненти (нові та оптимізовані).
До обговорення долучилися студентів всіх років навчання, зокрема Ольга Неумивайченко (група СП-20) зауважила, що поєднання соціального і психологічного компонентів сьогодні є надважливими в умовах війни. Студент групи СП-21 Іван Бережанський підкреслив важливість збільшення психології та введення соціології, як окремої дисципліни, оскільки з його професійної практики зараз є потреба в фахівцях з соціальної роботи, які володітимуть високим рівнем психологічної компетентності. Також студенти надавали і свої пропозиції: 1 - Олександра Герун запропонувала розглянути можливість введення дисципліни, яка буде пов’язана з саморегуляцією в професійній сфері, щоб попередити професійне вигоряння; 2 - Ілона Анісімова запропонувала віднайти можливість і розширити наявний каталог вибіркових дисциплін за рахунок компоненту «Кейс-менеджмент в соціальній роботі».
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 308
До уваги науково-педагогічних працівників, здобувачів вищої освіти та стейкхолдерів на виконання наказу по університету від 05 лютого 2024 року № 70 "Про підготовку проєкту освітньо-професійної програми" кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи запрошує всіх бажаючих надати пропозиції щодо оновлення освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів зі спеціальності 231 Соціальна робота для її оновлення на наступний навчальний рік. Розробка проєкту нової освітньо-професійної програми триватиме до 01 квітня 2024 року, а обговорення, пропозиції та доповнення до програми можна буде подати до 15 травня 2024 року.
Запрошуємо всіх бажаючих долучитись до розробки нової освітньої програми. Пропозиції та зауваження можна адерсувати на електронну пошту кафедри [email protected].
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 304