Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

Керівник професор Балабай Р.М.

1. Необхідні математичні компетентності вчителя фізики профільної школи при навчанні темам з розділів «Електродинаміка» та «Електромагнітні коливання та хвилі».

2. Формування в учнів усвідомлення  пріоритетного  значення  фізики  для  об’єктивного  пізнання  матеріального  світу  при вивченні теми «Корпускулярно-хвильовий  дуалізм  як  загальна  властивість матерії».

3. Методика вивчення поляризаційних явищ у діелектриках у курсі фізики профільної школи.

4. Методична  розробка теми з фізики «Фотонні кристали» для вивчення учнями і подальшого застосування знань у науковій роботі.

5. Методика формування дослідницької компетентності учнів ліцеїв при вивченні теми "Адгезія льоду до поверхонь різних матеріалів.

6. Методичні особливості вивчення фізики у шкільному курсі «Природничі науки».

7.  Формування дослідницьких умінь учнів у процесі вимірювання та визначення параметрів навколишнього середовища.

Керівник професор Білинський І.В.

1. Методика вивчення оптичних властивостей напівпровідників на уроках фізики: інтерактивні методи та експериментальні підходи.

2. Експериментальні методи викладання оптичних властивостей напівпровідників на уроках фізики.

3. Методичні підходи до використання систем комп'ютерної математики для розв’язання експериментальних задач у навчанні фізики.

4. Формування понять про квантові точки на основі напівпровідників на позаурочних заняттях з фізики в школі.

5. Методичні підходи до вивчення квантових точок на основі напівпровідників у рамках позакласної роботи з фізики.

6. Методичні підходи до використання систем комп'ютерної математики в навчанні фізики у середній школі.

7. Розв'язування нетипових експериментальних задач як засіб розвитку творчих здібностей учнів у навчанні фізики.

8. Використання нетипових експериментальних задач для поглибленого вивчення фізики у середній школі.

 Керівник професор Здещиц В.М.

1. Методика розв’язання типових задач з розділу «Електрика і магнетизм» в профільній школі.

2. Методика розв’язання типових задач з розділу «Оптика» в профільній школі.

3. Методика розв’язання типових задач з розділу «Атомна і ядерна фізика» в профільній школі.

4. Використання смартфонів як вимірювальних лабораторій у освітньому процесі профільної школи.

5. Використання машини Атвуда для експериментів з механіки.

6. Фізика нейтринних осциляцій.

7. Екстремальні стани речовини на Землі і в космосі

8. Перспективи фізики елементарних частинок за межами Стандартної моделі фундаментальних взаємодій

Керівник доцент Мальченко С. Л.

1. Методичні основи застосування інноваційних технологій у викладанні астрономії в профільній школі.

2. Розвиток астрономічних компетентностей учнів старших класів на основі використання цифрових симуляцій та віртуальних лабораторій.

3. Методика впровадження інклюзивного навчання в курсі астрономії: адаптація матеріалів для учнів з особливими освітніми потребами.

4. Методи оцінювання компетентностей з астрономії у профільній школі: інноваційні підходи та інструменти.

5. Інтерактивні методи навчання астрономії для учнів з різним рівнем підготовки: досвід безбар'єрного навчання.

6. Організація дослідницької діяльності з астрономії з використанням відкритих освітніх ресурсів та віртуальних обсерваторій.

7. Проєктна діяльність учнів як засіб формування астрономічних компетентностей у профільній школі.

8. Інтегрований підхід у навчанні фізики та астрономії: сучасні тенденції та методи.

9. Формування профільної освіти з астрономії в старшій школі: методичні аспекти та сучасні підходи.

Керівник доцент Слюсаренко М.А.

1. Методика використання комп’ютерних симуляцій та візуалізацій для формування абстрактних фізичних понять у старшій школі.

2. Експериментальні задачі з фізики як засіб формування ключових компетентностей учнів у профільному навчанні.

3. Застосування технологій віртуальної та доповненої реальності у вивченні фізики як інструмент розвитку критичного мислення учнів.

4. Проєктна діяльність у шкільному курсі фізики як чинник підвищення навчальної мотивації та розвитку дослідницьких умінь.

5. Методика формування наукового мислення учнів через засвоєння понять про фундаментальні фізичні константи.

6. Графічні методи розв’язування фізичних задач як засіб розвитку логічного та просторового мислення учнів.

7. Підходи до навчання енергозбереження та енергоефективності в курсі фізики старшої школи: сучасні методики та практики.

8. Методи активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики з використанням інтерактивних технологій.

9. Оцінювання навчальних досягнень учнів з фізики в умовах дистанційного та змішаного навчання.

10. Методика формування умінь визначати похибки вимірювань у шкільних лабораторних роботах з фізики.

Керівник професор Соловйов В.М.

1. Міжатомні потенціали машинного навчання у дослідженні графенових квантових точок у нанокомпозитах.

2. Теорія складних систем у прогнозуванні критичних явищ фізичних систем.

3. Еконофізика складних систем.

4. Використання складних мереж при дослідженні деформації металів.

5. Моделювання фотоструктурних перетворень у нанополімерах.

Керівник доцент Хараджян Н.А.

1. Використання 3D-друку для моделювання фізичних явищ у шкільному курсі фізики.

2. Розробка навчального модуля з робототехніки для вивчення основ механіки та кінематики в старшій школі.
3. Використання штучного інтелекту для навчання фізики: створення системи рекомендацій для індивідуального навчання.

4. STEM-лабораторія в школі: інтеграція експериментів з фізики, 3D-друку та мікроконтролерів для створення навчальних приладів.

5. Застосування симуляцій на основі штучного інтелекту для візуалізації фізичних процесів у шкільній програмі.

28101

Тематика курсових робіт з методики навчання фізики

Керівник професор Ігор Білинський:

  1. Методичні аспекти розв’язання задач з використанням систем комп’ютерної математики на прикладі теми «Перший принцип термодинаміки».
  2. Використання систем комп’ютерної математики при розв’язуванні задач з фізики на прикладі теми «Другий принцип термодинаміки. Ентропія».
  3. «Використання програмних засобів для чисельного розв’язання задач зі статичного та динамічного режимів руху тіл на основі законів збереження енергії та механіки».
  4. «Методичні аспекти моделювання фізичних процесів у газовій та рідинній фазі з використанням програмного забезпечення для аналізу теплових та кінетичних параметрів».
  5. «Обчислювальні методи застосування систем комп'ютерної математики для дослідження теплових процесів та розрахунку зміни ентропії у системах».
  6. «Аналіз та моделювання фізичних процесів за допомогою програмних засобів з урахуванням збільшення ентропії та другого закону термодинаміки».

Керівник професор Валерій Здещиц:

1.   Методика дистанційного проведення шкільного фізичного експерименту з «Механіки».

2.   Застосування технології BYOD при вивченні теми «Магнітне поле» у 9 класі.

3.   Сучасні технології інтенсивного навчання фізики в школі та їх застосування при вивченні теми «Сили в природі».

4.   Методичні особливості вивчення розділу «Фізика атома. Атомна енергетика» в курсі фізики середньої школи (основної школи).

5.   Моделювання фізичних явищ за допомогою комп’ютерних технологій та його застосування на уроках фізики в школі.

6.   Навчально-пізнавальна роль лабораторних робіт під час навчання учнів фізики в школі.

7.   Фундаментальна роль узагальнення і систематизації знань учнів при вивчення теми «Елементарні частинки» в 11 класі.

8.   Методи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів під час вивчення електричних та магнітних явищ у 9 класі.

9.   Сучасні методи діагностики знань учнів з фізики в середній школі. Проблеми оцінювання знань з фізики.

10. Національне виховання учнів під час вивчення у 9 класі теми «Закони збереження».

Керівник доцент Валентина Кадченко:

1.   Використання віртуальних лабораторій з фізики в умовах дистанційного навчання.

2.   Демонстраційний та лабораторний експеримент в шкільному курсі фізики.

3.   Демонстраційні досліди зі звуком у шкільному курсі фізики.

4.   Вивчення теми «Механічні коливання і хвилі» в шкільному курсі фізики.

Керівник доцент Світлана Мальченко:

1.   Методика вивчення фізичних параметрів зір в шкільному курсі фізики.

2.   Організація роботи шкільного астрономічного планетарію.

3.   Організація роботи школи астрономів-початківців.

4.   Організація занять з астрономії в інклюзивних класах.

5.   Використання моделювання в процесі навчання астрономії.

6.   Використання інтерактивних технологій для розвитку дослідницьких компетентностей під час навчання астрономії.

7.   Використання задач на уроках астрономії.

8.   Емоційний розвиток учня на заняттях астрономії.

9.   Астрономічний складник в курсі фізики середньої (базової) освіти.

10. Розвиток математичних компетентностей під час навчання астрономії.

11. Розвиток основних компетентностей у природничих науках і технологіях.

12. Створення астрономічних інтерактивних плакатів.

13. Формування понять простір та час на заняттях астрономії.

14. Робототехніка у космічній тематиці.

15. Дослідження впливу Сонця на життя на Землі на заняттях з фізики та астрономії.

16. Аналіз впливу маси зір на поведінку планет: вивчення руху планет, гравітаційної взаємодії з їх материнськими зорями.

17. Формування астрономічних знань в початковій та середній школі.

18. Провідні (стрижневі) ідеї астрономічної освіти.

19. Головні базові поняття шкільного курсу астрономії.

Керівник доцент Микола Слюсаренко

1. Використання онлайн-симуляції PhET для демонстрації законів Ньютона на уроках фізики.

2. Методика застосування відео та анімацій для пояснення явищ електромагнетизму у старшій школі.

3. Використання мобільних додатків для дослідження гармонічних коливань на уроках фізики.

4. Використання онлайн-симуляцій для вивчення електричних кіл на уроках фізики.

5. Методика створення інтерактивних презентацій для пояснення законів збереження енергії.

6. Застосування відео та анімацій для демонстрації хвильових явищ у шкільному курсі фізики.

7. Використання мобільних додатків для вимірювання часу та швидкості руху тіл у лабораторних роботах.

8. Методика проведення інтерактивних онлайн-опитувань для контролю знань з фізики.

9. Використання цифрових лабораторій (Vernier, Arduino) для демонстраційних експериментів на уроках фізики.

10. Створення та використання онлайн-тестів для формування умінь розв’язувати задачі з механіки.



Тематика курсових робіт з  фізики

Керівник професор Балабай Р.М.

1. Автомодуляція в коливальних системах.

2. Вимірювання вологості за допомогою ємнісних датчиків.

3. Фізичні принципи записування, зчитування, очищення інформації флеш-пам’яті.

4. Фізичний принцип роботи сонячних  елементів  та фотоприймачів.

5. Застосування нелiнiйних резистивних елементiв.

6. Дослідження електричних кіл з розподіленими параметрами у віртуальній лабораторії на ЕОМ. 

Керівник професор Здещиц В.М.

  1. Рух тіл зі змінною у часі масою
  2. Визначення абсолютного нуля в експерименті Гей-Люссака з використанням датчика тиску газу та температурного зонда Vernier
  3. Вивчення теплової поведінки газів за допомогою скляного шприця
  4. Демонстрація дії сил поверхневого натягу рідини у невагомості
  5. Використання тепловізора для перевірки закону Фур’є та вимірювання коефіцієнта внутрішньої теплопровідності металів
  6. Визначення меж застосування закону Кулона за допомогою електронних терез
  7. Використання тепловізора для дослідження законів електричних кіл
  8. Методика та пристрій для перевірки закону Біо-Савара-Лапласа
  9. Визначення температури Кюрі за допомогою магнітометра смартфона
  10. Вимірювання кута Брюстера за допомогою смартфона

Керівник доцент Кадченко В.М.

1. Оптичні явища в атмосфері

2. Аберації оптичних систем

3. Вимірювання питомого коефіцієнта обертання площини поляризації в оптично активних середовищах

4. Спектральні характеристики джерел світла

5. Методика експериментальних досліджень з оптики у цифровій лабораторії Vernier

6. Використання віртуальних лабораторій з фізики в умовах дистанційного навчання.

7. Демонстраційний та лабораторний експеримент в шкільному курсі фізики.

8. Демонстраційні досліди зі звуком у шкільному курсі фізики.

9. Вивчення теми «Механічні коливання і хвилі» в шкільному курсі фізики.

10. Спектральні характеристики абсорбційних скляних світлофільтрів

Керівник доцент Слюсаренко М.А.

1. Визначення коефіцієнту в’язкості повітря.
2. Визначення теплоємності металів.
3. Визначення коефіцієнту теплопровідності металів.
4. Визначення коефіцієнту теплопровідності повітря.
5. Визначення коефіцієнту поверхневого натягу.
6. Визначення залежності коефіцієнту поверхневого натягу від температури.
7. Розрахунок показників енергоефективності будівлі.
8. Експериментальне визначення коефіцієнту тертя.
9. Фізичні властивості сучасних джерел світла.
10. Фізика феромагнітних рідин.
11. Фізика неньютонівських рідин.
12. Вивчення фізичних властивостей ультразвукових хвиль.
13. Дослідження коливань подвійного маятника.
14. Дослідження затухаючих коливань маятника.
15. Квантовомеханічні парадокси.
16. Експериментальні докази існування спіна електрона.
17. Ефект Зеємана.
18. Квантова телепортація.
19. Наближені методи квантової механіки.

 

481
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша