Кафедра образотворчого мистецтва
Факультет мистецтв

Викладач: Брижата І.Г.

Виконання лабораторних робіт з дисципліни «Рисунок»
18.03.2020 р. 25.03.2020 р. 01.04.2020 р.
Тема: Рисунок голови людини
Завдання 2. Рисунок голови чоловіка з плечовим поясом (20 год.), папір,олівець, формат А-2,освітлення штучне
Задачі: Вивчення конструктивної побудови форми голови,передачі характерних рис, зображення складної форми голови в просторі (лінійно-конструктивне вирішення). В процесі роботи над рисунком свідомо використовувати знання конструктивного устрою голови та торсу. Необхідно уникати тушовки в обробці форм. В підсумку бажано одержати лінійно-тональне зобра¬ження, де були б помітні конструктивно-тональні плани, за допомо¬гою котрих будуються форми голови та плечового поясу (виліпка об’ємів), та їх взаємозв’язок.
Завдання для самостійного опрацювання: начерки ,замальовки голови людини, малюнки окремих деталей голови (очі,ніс,губи,вуха),виконання копій портретів. Матеріал: папір,картон, олівець та м`який матеріал (вугільний олівець,сангіна),формат А-3, А-4 (від 10-ти рисунків).

10726

Викладач: Брижата І.Г.

Виконання лабораторних робіт з дисципліни «Композиція»
16;30.03.2020 року
Тема: Мистецтво плакату
Завдання 1. Виконання композиції плакату (16 годин ),техніка за вибором.
Задачі: Накопичення матеріалу. Пошук і вирішення образів. Робота над ескізом одного з видів плаката на вибрану або задану тему. Відпрацювати особливості композиції в плакаті, плакатної техніки, технології і техніки виконання оригіналів.
Завдання для самостійного опрацювання: Пошуковий матеріал: образи, сюжети, тональні і колористичні пошуки. Побудова композиції плакату. Матеріал: картон, папір, імприматура, кольорові маркери, олівці тощо (А3, А4) (10-15 замальовок моно і поліхромних).

10725

Викладач-Брижата І.Г.

Виконання лабораторних робіт з дисципліни «Живопис»
16;23;30.03.2020 р.

Тема: Живописний портрет

Завдання 2. Етюд голови натурника на нейтральному тлі на відтворення великих форм і великих відношень ( 20 годин ), картон,полотно,олія, 45-55.
Задачі: Передача типового і виняткового у живописному портреті, оволодіння практичними навичками щодо способів узагальнення, відбору змістовних, типових, особливих якостей натури, прийомами художньо-образного мислення, усвідомлення і переробки формально-конструктивної і емоційно-виразної інформації засобами живопису. Вже в підмальовку необхідно вірно взяти кольорові відношення між основними частинами натури : обличчям , одягом , волоссям тлом . Звернувши увагу на колірні відношення голови : порівнявши колір лобної частини з вилицями та шиєю . Не перебільшувати загальну світло – силу натури , але й не перебільшувати насиченість загального кольору голови і окремих частин , щоб обличчя не втратило природнього , характерного кольору в умовах цього освітлення. Для цього його необхідно порівняти з яскравим предметом – простим, жовтим , фіолетовим .
Завдання для самостійного опрацювання: етюди окремих деталей обличчя (очі, ніс, губи, вуха ) , портретні етюди . Матеріал: картон, полотно, олія (А3; А2) ( 10 етюдів).

10724

1). Щодо організації дистанційного вивчення дисциплін кафедри образотворчого мистецтва, які викладаються у другому семестрі.
1.1. З початку карантину на сайті кафедри образотворчого мистецтва КДПУ розроблено зміст й поетапно висвітлюється стан дистанційного навчання: теми лекційних, практичних і лабораторних завдань; питання для самостійного опрацювання; методичні рекомендації по виконанню практичних і лабораторних завдань; тематика рефератів; питання для підготовки до тестового контролю, список літератури до кожного завдання та оприлюднено допоміжний комплекс методичних матеріалів (навчальні електронні посібники тощо).
1.2. Студентам, які працюють над курсовими і кваліфікаційними роботами (проектами) надано можливість Оnline спілкування і консультацій з науковими керівниками (згідно графіка переглядів кваліфікаційних робіт (проектів) і графіка консультацій НПП). Задля того, щоб у здобувачів освіти та їх батьків було чітке уявлення що освітні послуги, вони отримують у повному обсязі на сайті кафедри образотворчого мистецтва КДПУ окрім завданнь для опрацювання в період карантину тем з фахових дисциплін і графіків переглядів та консультацій, студенти матимуть змогу спілкуватися з викладачами кафедри за допомогою Email; номерів мобільних телефонів НПП; спілкуватися за допомогою Facebook, Меssеnger та інших форм Оnline спілкування.
1.3. Викладачами кафедри розробляються силабуси навчальних дисциплін, додаткові питання до кваліфікаційних іспитів 4 курсу та вступних іспитів до магістратури, оновлюються навчальні програми за навчальними планами 2017р.
1.4. Розробленні та розташовані на сайті кафедри образотворчого мистецтва КДПУ «Методичні рекомендації до написання й оформлення кваліфікаційних робіт (проектів)» (вимоги).
1.5. Навчальні дисципліни, викладачі, курси:
Дизайн освіта:
1. Рисунок; Живопис – ст.викл. Дмитренко. В. В., викл. Пономар С. П., 1 курс.
2. Рисунок; Живопис – ст.викл. Щербакова Л. А., ст.викл. Щербаков О. Ю., 2 курс.
3. Рисунок; Живопис – ст.викл. Балюк Л. В., к.пед.н., ст.викл. Зенькович Ю. О., 3 курс.
4. Рисунок; Живопис – к.пед.н., доцент Пильнік Р. О., к.пед.н., доцент Чирва О. Ч., 4 курс.
5. Історія мистецтва та дизайну – к.пед.н., ст.викл. Зенькович Ю. О., 1 курс., к.пед.н., доцент Пильнік Р. О., 2 курс.
6. Теорія та методика дизайну – к.пед.н., доцент Чирва О. Ч., 4 курс.
Образотворче мистецтво:
1. Рисунок; Живопис – ст. викл. Дмитренко. В. В., викл. Пономар С. П., 1 курс.
2. Рисунок; Живопис; Композиція – ст. викл. Брижата І. Г., ст. викл. Рудий А. А., 2 курс.
3. Рисунок; Живопис; Композиція – к.пед.н., доцент Красюк І. О., ст. викл. Мішуровський В. В., 3 курс.
4. Рисунок; Живопис; Композиція – ст. викл. Юрченко О. С., 4 курс.
5. Спеціалізація в творчих майстернях – ст. викл. Щербакова Л. А., 4 курс.
6. Спеціалізація в творчих майстернях – ст. викл. Щербакова Л. А., 5 курс.
7. Методика викладання образотворчого мистецтва – к.пед.н., доцент Красюк І. О., ст. викл. Дмитренко В. В., 3 курс.
8. Історія мистецтва – к.мистецтв., проф. Удріс І. М.,1- 2 курси.
9. Історія методів малювання в Україні – к.пед.н., доцент Красюк І. О., к.пед.н., ст. викл. Зеньковіч Ю. О., 5курс.
10.Теоретичні основи художньої творчості – к.пед.н., доцент Пильнік Р. О., 5 курс.
11. Станкова графіка – к.пед.н., доцент Пильнік Р. О., 2 курс.
12. Історія мистецтва та мистецтвознавства України – викл. Петренко О.О., 5 курс.
13. Скульптура та пластична анатомія – ст. викл. Фурман О. І., 1 курс.
14. Практикум з образотворчого мистецтва – ст. викл. Мішуровський В. В., 5 курс.

2). На період карантину викладачі кафедри образотворчого мистецтва працює над колективною кафедральною темою:
2.1. Кафедральна тема: «Реалізація кваліфікаційних вимог і фахових компетентностей в процесі підготовки майбутніх вчителів образотворчого мистецтва».
Мета: Метою комплексної наукової роботи кафедри є встановлення на основі аналізу діючих навчальних освітніх програм, сучасних методик та праць провідних вчених оптимальних шляхів набуття студентами спеціальності «Середня освіта. Образотворче мистецтво» фахових предметних компетентностей у сфері образотворчого мистецтва як запоруки успішної майбутньої професійної діяльності: здійснення різних видів педагогічної та самостійної науково-творчої роботи. Серед провідних завдань дослідження - обгрунтування доцільної послідовності освоєння студентами освітніх дисциплін фахового блоку навчального плану та визначення параметрів повноцінного забезпечення інваріантної та варіативної складових навчального процесу.
В процесі реалізації комплексної програми дослідження планується виявлення найбільш раціонального комплексу методів і засобів, що мають застосовуватись у викладанні нормативних - рисунок, живопис, композиція, історія мистецтва, методика викладання образотворчого мистецтва тощо – та варіативних фахових дисциплін в академічній та самостійній роботі згідно новітніх тенденцій в даній освітній галузі. Результати уточнення діючих і розробки авторських навчальних програм та методичних матеріалів з метою успішної реалізації сформульованих в оновлених державних стандартах завдань по підготовці вчителів образотворчого мистецтва з наступним узагальненням досягнутих кожним викладачем кафедри результатів мають бути відображені в колективному навчально-методичному посібнику. Саме в період карантину НПП мають можливість максимально попрацювати над темою дослідження і не тільки.
2.2. Ряд НПП мають індивідуальну тему наукового дослідження: Брижата І. Г., Дмитренко В. В., Красюк І. О., Пильнік Р. О., Удріс І. М., Чирва О.Ч., які поглиблено досліджують чітко визначені аспекти мистецько-педагогічного спрямування. Художньо-педагогічна освіта, що ставить собі за мету виховати митців-педагогів, є достатньо різнобічною у своїх можливостях. У квітні відбудеться наукова конференція ( кафедра ДПМ і дизайну) до якої кожен НПП готує тези і статті (згідно відповідного розділу індивідуального плану).
2.3. Сучасна мистецька освіта і естетично-виховні можливості образотворчого та декоративного мистецтва безпосередньо зав’язані на особистості як педагога так і автора художнього твору. І тільки якщо художнику-педагогу буде що сказати іншим (молоді), продемонструвати на практиці творчий потенціал, майбутні фахівці матимуть приклад застосування здобутих знань, умінь і навичок. Тому викладачі кафедри образотворчого мистецтва виступають і як практикуючі живописці, графіки, скульптори, є членами професійних спілок України, а саме Національної спілки художників України і спілки дизайнерів України. Період карантину дає можливість викладачам кафедри розширити свій творчий внесок в образотворчу спадщину кафедри, університету, міста, демонструючи його на звітних виставках регіонального, всеукраїнського та міжнародного значення.

19.03.2020.
Завідувач кафедри І. О. Красюк

10720

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: ст.викл. Рудий А.А.

Тема: Живопис натюрморту. Завдання для самостійного опрацювання
Завдання 1. Натюрморт із світлих, зближених за тоном предметів. Формат А2. Матеріал акварель.
Завдання 2. Натюрморт з введенням блискучого предмету на дзеркальній поверхні.Формат А2. Матеріал акварель.
Завдання 3. Складний тематичний натюрморт з предметів побуту. Денне освітлення. Індивідуальний творчий задум. Матеріал: гуаш.
Опрацювати питання до лабораторних завдань:
1. Поняття живопису. Тон у живопису.
2. Тоновий живопис.
3. Тепло-холодність у живопису.
4. Властивості акварельного живопису.
5. Плановість в натюрморті.
6. Властивості гуашевого живопису.

10719

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: ст.викл. Рудий А.А.

Тема: Живопис натюрморту. Завдання для самостійного опрацювання

     Завдання 1. Рисунок натюрморту з різноманітних за формою предметів (на виявлення планів). Формат А2.

     Завдання 2. Рисунок натюрморту з предметів побуту і з елементами інтер’єру. Папір. Олівець. Формат А2.

     Завдання 3. Начерки та замальовки одітої фігури людини. Використання рызних графічних матеріалів. Формат А3-4.

     Завдання 4. Начерки та замальовки натюрморту, складеного з предметів різних за формою, фактурою, тоном.

     Завдання 5. Начерки та замальовки голови людини. Використання рызних графічних матеріалів. Формат А3-4.

     Опрацювати питання до лабораторних завдань:

  • Графіка –вид образотворчого мистецтва.
  • Різниця між начерками і замальовками.
  • Пропорції портретного жанру.
  • Поняття лінійна і повітряна перспектива.
10718

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: ст.викл. Рудий А.А.

Тема: Малювання живої голови людини. Узагальнення та деталізація, цілісне сприйняття малюнка
Завдання 1. Рисунок голови чоловіка з плечовим поясом. Папір, олівець. Формат А2.
Завдання 2. Рисунок голови чоловіка з відтворенням портретної характеристики. Папір, олівець. Формат А2.
Завдання 3. Рисунок голови в ракурсі. Папір, олівець. 60 х 40 см. - 22 год.
Завдання 4. Начерки та замальовки голови людини в різних положеннях. Папір, олівець. 60 х 40 см. - 20 год.
Завдання 5. Начерки та замальовки оголеної фігури людини. 16 год.
Опрацювати питання до лабораторних завдань:
1. Графіка –вид образотворчого мистецтва.
2. Різниця між начерками і замальовками.
3. Пропорції портретного жанру.
4. Поняття лінійна і повітряна перспектива.

10717

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: ст.викл. Рудий А.А.

Тема: Композиція плакату

Завдання1. Виконання ескізу плаката (папір, олівець, туш, акварель, гуаш, аплікація). Формат А2.

Накопичення матеріалу. Пошук і вирішення образів|зображень|. Робота над ескізом варіантів плаката на вибрану або задану тему. Відпрацювати особливості композиції в плакаті, плакатної техніки, технології і техніки виконання оригіналів.

         Основні вимоги до плаката – ясність змісту, лаконізм тексту, злободенність, гострота і оригінальність, виразність композиції, барвистість, наочність і так далі). Виразні засоби. Умовність в кольорі і малюнку. Гротеск, перебільшення, алегорія. Не суміщений час і простір. Особливості застосування шрифту в плакаті.

10716
10712

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: к.п.н. Зенькович Ю.О., 

Практичне заняття, 18.03

За темами: Європейське мистецтв ХVІІ століття. Мистецтво Італії. Мистецтво Іспанії. Мистецтво Фландрії. Мистецтво Голландії

Опрацювати Контрольні запитання (Див. посібник):

10711
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30