До 90-річчя навчального закладу і фізико-математичного факультету підготовлено науково-популярне видання. Видання присвячено кафедрі математики та методики її навчання КДПУ з нагоди 90-річчя заснування університету і фізико-математичного факультету. Подано відомості з історії кафедри, публікації про окремих завідувачів кафедри, відомих випускників, теперішніх співробітників, бібліографію праць. Представлено матеріали про життєвий і творчий шлях, науково-педагогічну й громадську діяльність випускників та співробітників. Видання адресовано освітянам, фахівцям у галузі педагогічної науки й усім, кого цікавлять проблеми історії освіти, виховання та навчання.
Тетяна Валентинівна Желтуха 1998-го року отримала спеціальність учителя фізики та математики у КДПІ. Наразі вона учитель математики Криворізького Покровського ліцею, учитель вищої категорії, переможець обласного туру конкурсу «Учитель року» у номінації «Математика».
У ліцеї за кадровим складом 75% учителів отримали вищу освіту у Криворізькому педагогічному інституті/університеті. Про те, що у цьому навчальному закладі працює колектив педагогів-новаторів, свідчить хоча б той факт, що заклад є засновником та організатором багатьох освітянських заходів для шкіл, ліцеїв та гімназій нашого міста. Зокрема, це конкурс на базі МАН «Історичні читання» («Шляхами українського державотворення») та конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів з математики, фізики, інформатики, технічних наук «Едісони XXI століття», наукові пікніки.
– Ми добре навчаємо математиці, фізиці, мовам, історії, іншим навчальним дисциплінам, про що свідчить те, що за результатами ЗНО-2019 року наші випускники увійшли до ТОП–200 найкращих закладів України з фізики та математики, – розповідає Тетяна Валентинівна про учителів навчального закладу, у якому працює. – Допомагаючи учням займатися науково-дослідницькою діяльністю, прагнемо, щоб обрана тема була актуальною та якомога більше наближеною до сучасності. Адже дуже важливо, щоб ліцеїсти розуміли важливість математики та навчилися не тільки розв’язувати задачі, а й застосовувати свої знання в повсякденному житті. Так, одного разу реклама сонячних батарей спонукала ученицю до написання науково-дослідницької роботи на тему «З’ясування економічної доцільності встановлення сонячних батарей як альтернативного джерела енергії». І тематика таких робіт досить різноманітна. Працюючи з учнями, дуже важливо приділяти увагу формуванню у них умінь самостійно навчатися, як з найбільшою користю для себе і суспільства використовувати власні здібності та творчий потенціал. І наше завдання –ще більше навчати учнів самостійності, створювати досконаліші умови для їх самореалізації.
– Які цікаві проекти нещодавно вдалося реалізувати в ліцеї?
– За фінансування «Метінвесту» обладнали в ліцеї сучасну віртуальну астрономічну лабораторію. Багато зусиль для розробки і впровадження цього проекту доклала не лише адміністрація закладу, але й учитель фізики та астрономії ліцею, учитель вищої категорії, учитель-методист, переможець обласного туру та фіналіст заключного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» в номінації «Фізика» Світлана Валентинівна Глубенок. Також, за активної участі на той час заступника директора Івана Андрійовича Качалова розробили і впровадили два чудові проекти: створили сучасну лабораторію «Рослинний світ» для навчання біології, а також обладнали приміщення для віртуальної бібліотеки.
– Звісно, що творчих учнів можуть зростити лише творчі вчителі. А таких у ліцеї було і є немало.
– Так, і це неабияк радує. Професію учителя математики та інформатики вирішили здобути у КДПУ кращі випускниці ліцею, учасники конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт з математики Анна Романенко, Марія Давиденко і Тетяна Гудим. Однак, мене турбує те, що на сьогодні дещо занепав престиж професії вчителя. І зараз у педагогічні університети йдуть навчатися не кращі випускники шкіл, а тому на початку трудового шляху вони не кращі за професією. У той же час молодь у школах вимагає, щоб до них приходили кращі, висококваліфіковані учителі.
– Кому із своїх наставників найбільшою мірою завдячуєте тим, що відбулися як успішний вчитель математики?
– В першу чергу, своїй сестрі, вчителю фізики та астрономії ліцею, Світлані Валентинівні Глубенок, яка завжди поряд, і не тільки завжди допоможе та підтримає, а й є однодумцем, з яким дуже легко працювати в команді, адже фізика з математикою дуже пов’язані між собою. Я вдячна долі, що 17 років тому привела мене працювати в ліцей, де на той час працювали вчителями математики справжні професіонали до яких завжди можна було звернутися за порадою. Це Людмила Борисівна Дзигіна, Тетяна Григорівна Крамаренко та Олена Миколаївна Слєпченко. І, будучи ще молодим спеціалістом, мені дуже хотілося їм відповідати. Я завжди з теплотою згадую ті роки. Також в становленні мене як вчителя дуже велику роль зіграла Валентина Миколаївна Стьопіна, яка довгий час працювала методистом районного відділу освіти. Вона заставила мене повірити в себе і пройшла зі мною нелегкий шлях від районного етапу, на якому я відчувала себе ще зовсім недосвідченою, до заключного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року», після якого я повірила в себе та набула впевненості.